TornadoGo Theatre

Started by TornadoGo, October 23, 2006, 21:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Ik ook niet vanaf mijn tablet. Zal er morgen even naar kijken.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#151
We zijn weer een paar dagen verder. Ik heb ondertussen een paar films gekeken en vanavond muziek geluisterd. Daarbij trek ik de volgende conclusies:

Het sterke punt van de Anthem is ARC, de integratie van de subwoofer met de rest van de speakers en ook de onderlinge homogeniteit in geluid is echt fantastisch. ARC is ook leuk om mee te spelen, het werkt eenvoudig en snel. Je kunt dus heel snel kleine tweaks doorvoeren, meteen luisteren naar het resultaat en naar wens de instellingen weer aanpassen. Ik heb mijn set de afgelopen dagen daardoor weer een stukje beter leren kennen. Het minder sterke punt is voor mij de versterking. De Hypex versterker klinkt met mijn luidsprekers (nog) ruimtelijker, stemmen en instrumenten zijn beter te plaatsen en hij laat meer details horen. Ik denk dat die kwaliteiten te danken zijn aan de vijf volledig gescheiden kanalen (dus iedere versterker een eigen voeding) en het vermogen die de Hypex modules kunnen leveren.

Wat nu? Ik heb een aantal opties:
- Toch maar een aan/uitknop op de voorzijde van de Hypex maken en die weer terugzetten met de Anthem als voorversterker. Nadeel hiervan is toch wel het stroomverbruik (denk ik).
- Hypex houden maar dan met aan/uit knop en de Anthem weer verkopen. Dan een Emotiva XMC-1 aanschaffen, ik heb nog een upgradekaart die recht geeft op 40% korting.
- Niets doen en het gewoon zo houden maar dat is gevoelsmatig eigenlijk geen optie.. ::)

/Edit:
Nog even als aanvulling over de kwaliteit van de versterkers in de Anthem; deze zijn zeker niet slecht! De prijs van alleen al de onderdelen van de Hypex versterker zit rond de 1900 euro en dan moet je hem zelf nog in elkaar zetten. Het is in dat opzicht dus geen eerlijk vergelijk. Ik had alleen gehoopt dat de betere voorversterker samen met ARC zou compenseren voor de mindere eindversterking en dat is helaas niet zo.



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

cobaltjeh

#152
Gewoon voorlopig voor optie 1 gaan, dan kun je nu snel genieten van de set.

En dan kan je later altijd nog upgraden naar de XMC-1, voor het stroomverbruik zou ik het niet doen. Dan moet de set 30 jaar aan staan wil je dat er uit halen.
De upgrade naar een losse processor doe je puur en alleen voor nog dat beetje extra kwaliteit en controle van een losse voorversterker.

En op zich logisch dat de Hypex versterkers beter klinken, er is denk ik geen enkele receiver die hier aan kan tippen.

TornadoGo

De foto's op de vorige pagina zijn gefixt.

Ik heb besloten om de MRX510 voorlopig als pre in te zetten met de Hypex (na de nodige aanpassingen) als eindversterker. Verder heb ik vandaag een CSS SDX12 gekocht om een nieuwe sub mee te bouwen. :headbanging:
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

cobaltjeh

Extreem netjes die hypex versterker, mijn complimenten!
Als ik ooit mijn lm4780 versterkers ga upgraden, zal ik jouw kast als voorbeeld pakken!

Is de kast van modushop?

TornadoGo

Thanks! De kast is inderdaad van Modushop. Backpanel en interne aluminium delen zijn via Schaeffer (http://www.schaeffer-ag.de/en/), je kunt daar software downloaden om je eigen ontwerp te maken. Werkt uitstekend!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX


TornadoGo

Zo! De eindbak zit er weer tussen, aangevuld met een aan/uitknop op de voorzijde. Pas nu besef ik hoe ik hem heb gemist, en dan te bedenken dat hij bijna op marktplaats was beland. Rust, detail, controle, dynamiek.. :inlove:

Anyway; afgelopen zondag was ik even in de schuur aan het rommelen en kwam daar een tasje met dempingsmateriaal tegen (Sonofil). Ik bedacht me toen ineens dat ik een jaar of drie geleden de helft van het dempingsmateriaal uit al mijn speakers had gehaald. Op dat moment was ik zeer ontevreden over mijn set (dat bleek later vooral aan de Onkyo pré te liggen) en ben toen gaan experimenteren met allerlei variabelen waaronder dus de demping in mijn speakers. Ik kan me herinneren dat ik toen het verschil niet echt kon horen en heb de Sonofil dus ook niet meer terug gestopt. Dat heb ik zondag wel gedaan en tot mijn grote verbazing klinken de speakers nu meer in balans; het laag is strakker/duidelijker en dat heeft ook een positief effect op mid en hoog. Helaas geen kans meer gehad om ARC opnieuw te draaien, misschien lukt dat donderdag nog even. Ben benieuwd of ik de effecten van de Sonofil en de versterker terug ga zien in de meting.

Alsof het allemaal nog niet genoeg was heb ik vorige week ook een MiniDSP aangeschaft ter vervanging van mijn Behringer EQ. Helaas is de output van de MiniDSP te zacht en gaat hij dus weer in de verkoop. Voor de bouw van mijn nieuwe sub ga ik een Hypex plate-amp aanschaffen met DSP ingebouwd en dus geen los kastje meer.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

cobaltjeh

Quote from: TornadoGo on January 13, 2015, 22:21:08
Zo! De eindbak zit er weer tussen, aangevuld met een aan/uitknop op de voorzijde. Pas nu besef ik hoe ik hem heb gemist, en dan te bedenken dat hij bijna op marktplaats was beland. Rust, detail, controle, dynamiek.. :inlove:

Mocht je ooit nog het rare idee krijgen om de Hypex op marktplaats te zetten, stuur me dan eerst even een PB.  :angel:

Ik heb zelf een DS8.0 op mijn subwoofer zitten, moet zeggen dat deze op mijn Onkyo PR-SC886 best goed integreert. Apart om te lezen dat jij deze pre/pro juist vond tegenvallen.
En ik ben zelf redelijk tevreden met deze pre, maar ik moet ook zeggen dat mijn ruimte al redelijk aangepakt is qua akoestiek.

En inderdaad, ik weet nog niet wat ik van audyssey moet denken, met films lijkt het een vooruitgang te zijn.
Tijdens muziek weet ik niet of dit wel het beste is....


TornadoGo

#160
Quote from: cobaltjeh on January 14, 2015, 09:06:21
Mocht je ooit nog het rare idee krijgen om de Hypex op marktplaats te zetten, stuur me dan eerst even een PB.  :angel:

Ik heb zelf een DS8.0 op mijn subwoofer zitten, moet zeggen dat deze op mijn Onkyo PR-SC886 best goed integreert. Apart om te lezen dat jij deze pre/pro juist vond tegenvallen.
En ik ben zelf redelijk tevreden met deze pre, maar ik moet ook zeggen dat mijn ruimte al redelijk aangepakt is qua akoestiek.

En inderdaad, ik weet nog niet wat ik van audyssey moet denken, met films lijkt het een vooruitgang te zijn.
Tijdens muziek weet ik niet of dit wel het beste is....

Ik vond in mijn set en mijn ruimte de Onkyo 886 vrij plat en schel klinken, grotendeels te wijten aan wat Audyssey deed. Daarna heb ik een Emotiva UMC-1 gehad en die beviel een stuk beter qua sound. Qua integratie van speakers en sub bevielen ze geen van beiden, daar is de Anthem echt heer en meester. Er staat er trouwens eentje te koop op MP.

Quote from: morca on January 14, 2015, 17:06:48
Mooie plannen weer,hypex met dsp is mooi spul maat je van me heeft er 2.
Ik heb zelf 2 keer een DS4 ;D

Ik heb een DS4 gehad bij mijn CSS SDX15 maar die had toch echt tekort voor deze driver. Nu draai ik al een paar jaar met een losse  mono UcD400AD versterker voor mijn XLS12 sub.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

morca

#161
Een SDX15 kan niet op een DS4 idd,daarom heb ik er ook 2  ;D
Had er al 1,en daarna een SDX voor een maat helpen bouwen,maar ze DS 4 trok het niet.
Was een mooie optie om aan een 2e sub te beginnen voor mij.

TornadoGo

Heb jij toen niet ook die Powerbuy georganiseerd (zit ik ineens te denken)?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX


TornadoGo

Ik heb er toen één gekocht vanuit de Powerbuy ja, helaas liet de WAF een sub van dat formaat niet toe en heb ik hem maar kort gehad.

:pompom: :headbanging: :pompom:  :headbanging::pompom: :headbanging: :pompom: 1000 posts!!!!!!  :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :pompom:
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo

#165
Onderdelen voor mijn nieuwe sub zijn ook binnen. Een CSS SDX12 en een Hypex PSC2.700, nu alleen het hout nog.



Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX


mijkie

dat zijn idd. serieuze spullen voor een mooie sub  :clapping:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

TornadoGo

Sinds vorig weekend staat er een nieuwe HTPC welke geschikt is voor zowel audio, video als spelletjes. Ik kom van een Dune af en ben erg blij met de uitgebreide mogelijkheden! Heb ook eindelijk ontdekt hoe fantastisch Sickbeard en Couchpotato werken en mijn "watchlist" is dan ook behoorlijk lang geworden in de afgelopen dagen. Heb op Steam al een paar spellen geprobeerd met een XBOX One controller, dat werkt prima.

Verder speelt sinds dinsdag de nieuwe sub. Hij is nog niet helemaal klaar; er moet nog "BAF" in en hij moet nog worden afgewerkt. Dat eerste ga ik morgen bij Speaker & Co in Haarlem halen, de afwerking laat ik doen door een spuiter en ik weet nog niet precies wanneer. Prettige bijkomstigheid dat ik dan meteen mijn fronts opnieuw kan laten spuiten, vorige week is er eentje van zijn stand gevallen en fors beschadigd. De eerste indruk van de sub is "WOW!" :wub:. Op één of andere manier doet hij beter mee dan mijn vorige sub.

Tot slot ook nog een nieuw stekkerblok! Ik had ooit in een powerbuy op het DVD.nl forum een G&W Powerfilter gekocht, een vrij groot en lomp apparaat mét filtering. Om ruimte te creëren voor de HTPC moest daar een smaller blok komen. Dat is een "Jouw HiFi" 8-voudig blok geworden zonder filtering. Ik besef nu dat de G&W (ik denk het filter) het geluid al die tijd geen goed heeft gedaan.

Zo.. Voorlopig waren dit wel even de laatste grote aanpassingen. Het stipje op de horizon is een OLED TV als die eenmaal een beetje betaalbaar worden.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX