Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kwabbernoot

#14925
Je wilt toch ook niet elke keer als je gaat luisteren gaan slepen met dekens en dekbedden? Dan zou bij mij de lol van het luisteren er al snel afgaan.
In een dedicated kamer waar je het gewoon kunt laten hangen prima maar niet in mijn woonkamer.

Groeten...

chansig

Dat kan...ik heb er niet zoveel moeite mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Ik draai altijd mijn bank om als ik ga luisteren.

Maar er zijn zelfs personen die het een probleem vinden om de stofkap van een platenspeler op te tillen, alvorens je de plaat erop kan leggen.

flakkees

Quote from: lynch1979 on February 20, 2017, 11:24:43
Ik draai altijd mijn bank om als ik ga luisteren.

Maar er zijn zelfs personen die het een probleem vinden om de stofkap van een platenspeler op te tillen, alvorens je de plaat erop kan leggen.
daarom heb ik er ook geen  :tounge:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


Xander32

Herkenbaar.

Quote from: chansig on February 20, 2017, 08:52:15
Heb je wel eens een deken over je tv heen gehangen ? Dit ivm de reflecties. Bij mij levert het hangen van een deken achter de speakers een meer pin point geluid op.

Klinkt de trompet nu met deze speakers anders dan met de Ushers ? Dit omdat ik je al vaker heb zien schrijven (toen je de Ushers nog gebruikte) dat de trompet klinkt zoals hij hoort te klinken evenzo voor een contrabas ect. Ook met de aanvulling dat anderen dit ook vinden.

Gr. Hans

Quote from: frank2 on February 20, 2017, 10:41:04
Wel eens gedaan en ja dan hoor je wat verschil.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Hoe is het trouwens met die dac afgelopen van concept en design?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HJ

Quote from: frank2 on February 20, 2017, 08:37:12
Neutraal? Deze speaker kan alles weergeven, gebruik je heldere kabels krijg je een fris geluid en vice versa. Maar ja bij de juiste bekabeling klinkt de speaker neutraal, een trompet klinkt als een trompet enz.  En wat belangrijk is de goede bassweergave, niet teveel precies juist zoals het op de CD staat. House klinkt vet, jazz met een echte contrabas levensecht, van nature zit er geen saus over deze speakers. Alle units spelen heel homogeen en zorgen voor een naturel eerlijk geluid.
Pittig kan het klinken lively. Je kunt  deze speakers nergens op betrappen. Zoals bijv dynaudio die vaak rustig klinkt kalm.
Gewoon eerlijk geluid zoals je het bij live concerten ook hoort.

Er was hier een dansleraar die erg veel muziek hoort, ook veel concerten bezoekt, deze gaf aan dat de speakers dicht bij het geluid van een live akoestisch concert kwam, en na 10 min. De bestelling plaatst bij de dealer.
Leuk te lezen dat je zo enthousiast bent maar mij bekruipt meteen een vreemd gevoel als ik alleen maar positieve punten lees. Ik krijg dan het BCC gevoel waardoor ik het niet serieus meer kan nemen terwijl het waarschijnlijk best mooie speakers zullen zijn.

Je dansleraar is lekker impulsief?
Wat kost een set van deze speakers?

frank2

Quote from: JeroenGRT on February 21, 2017, 19:01:05
Hoe is het trouwens met die dac afgelopen van concept en design?

Die moet nog komen.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: hans. on February 21, 2017, 20:35:46
Leuk te lezen dat je zo enthousiast bent maar mij bekruipt meteen een vreemd gevoel als ik alleen maar positieve punten lees. Ik krijg dan het BCC gevoel waardoor ik het niet serieus meer kan nemen terwijl het waarschijnlijk best mooie speakers zullen zijn.

Je dansleraar is lekker impulsief?
Wat kost een set van deze speakers?

Is niet mijn dansleraar, maar een klant van C&D. Eerlijk gezegd kannik nu nog steeds geen slechte punten opnoemen. Maar ze zullen er Vast wel zijn ik hoor ze niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Quote from: chansig on February 20, 2017, 08:52:15
Heb je wel eens een deken over je tv heen gehangen ? Dit ivm de reflecties. Bij mij levert het hangen van een deken achter de speakers een meer pin point geluid op.

Klinkt de trompet nu met deze speakers anders dan met de Ushers ? Dit omdat ik je al vaker heb zien schrijven (toen je de Ushers nog gebruikte) dat de trompet klinkt zoals hij hoort te klinken evenzo voor een contrabas ect. Ook met de aanvulling dat anderen dit ook vinden.

Gr. Hans
Daarom heb ik panelen achter me speakers gemaakt,en in het midden op de overliggende muur een grote vierkante die heel dik is en daardoor veel absorbeert.
En dan nog 2 grote in de achterkamer zodat daar ook niet zoveel kan reflecteren.
Scheelt erg veel idd

HJ

Quote from: frank2 on February 21, 2017, 21:25:54
Is niet mijn dansleraar, maar een klant van C&D. Eerlijk gezegd kannik nu nog steeds geen slechte punten opnoemen. Maar ze zullen er Vast wel zijn ik hoor ze niet.
Dan ben je goed bezig, genieten noemen ze dat ook wel [emoji6]

chansig

Nog een paar dagen en dan zijn ze klaar toch?

Wat kost een paartje overigens ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: hans. on February 21, 2017, 20:35:46
Leuk te lezen dat je zo enthousiast bent maar mij bekruipt meteen een vreemd gevoel als ik alleen maar positieve punten lees. Ik krijg dan het BCC gevoel waardoor ik het niet serieus meer kan nemen terwijl het waarschijnlijk best mooie speakers zullen zijn.

Je dansleraar is lekker impulsief?


Dat dacht ik ook. De set die in de buurt komt van wat ik hoor in een concertzaal, levendig jazz-café, bij een poppodium hoor, moet ik nog tegenkomen. Ik hoor zelfs op de grootste, duurste en meest imponerende sets een schim van wat ik dan hoor. Neemt niet weg dat het dan toch heel lekker (en vaak ook minder lekker) kan klinken.

Moet er ook niet aan denken om een set te hebben die in huis de dynamiek van een jazz-ensemble, een popconcert, het Philharmonisch laten horen: arme buren, arme oren, arme wijk. Zulke claims over de natuurlijkheid en echtheid horen in mijn wereld thuis in het land der fabelen.

Als iemand bij mij thuis realisme hoort dan vertel ik hem beleefd dat dit onmogelijk is. Als iemand dat thuis bij zichzelf hoort, ook :)  Sorry voor de kritische noot.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Je hebt volkomen gelijk. Ik heb geen concertzaal in huis dat is met geen enkele speaker mogelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

@Frank: Vind je het vervelend om te vertellen hoe veel de speakers kosten ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het is toch gewoon een commercieel product?

HJ


chansig

Quote from: Leeuwarden on February 22, 2017, 10:54:35
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het is toch gewoon een commercieel product?

Weet ik niet. Komt wel bij een bedrijf vandaag dus 1+1 lijkt wel 2. :D

Maar als ik een schatting mag maken dan denk ik rond de 4000/4500 euro. Beetje in dezelfde trand als Scan Speak Vertigo....kant en klaar dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani


chansig

Hoezo ? Vind je het te laag en voor welke partij ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


twani

#14949
Quote from: chansig on February 22, 2017, 19:45:12
Hoezo ? Vind je het te laag en voor welke partij ?

Gr. Hans

Kijk bijv. naar de bloedmooie zelfbouwspeakers van Knubbe die gewoon niet voor normaal geld te verkopen zijn en beantwoord de vraag dan nog eens zélf......