Alweer een ex-studenten HT'tje...

Started by Millsart, February 27, 2005, 19:18:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Millsart


come back soon...
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Sjors

En alweer een "studenten"  ht zegt i  ::)

Damn man! je heb een volwaardige thuis bios!! (op de beamer na) kijk toch eens wat een compo's en rand aparatuur ;)

Nou toppie hoor héél erg netjes, en zelfs een split aan de wand, voor de warme en vochtige dagen  8)

Groet, Sjors

R

Erg mooi hoor. Wij studenten hebben het maar zwaar he :D...

Rappie

Die b&w's zien er goed uit op die zwarte tegels ! Hoe vond je het verschil tussen de reciever en de monoblokken ? Of raad je aan meteen voor een rotel o.i.d. te gaan ?
Eigenaar van Paulthé

WrineX

bah bah dat ziet er netjes uit zeg vooral de fronts erg netjes zo op de granieten tegel ,  mjah ik weet niet hoeveel tijd jij ook daad werkelijk studeert :) maaruh poe poe dat mag wat kosten allemaal

el-jorge

Waar komen die granietentegels vandaan? En zijn ze duur? Gaf het een verbetering op je geluid, en zo ja hoe dan?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

de blauwe lucht

welke studiebeurs heb je ;D
ziet er goed uit :)
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

remon123

toen ik studeerde had ik een wekkerradio op een bakje bier  ??? ??? ???
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Millsart

Quote from: Rappie on February 27, 2005, 20:35:48
Die b&w's zien er goed uit op die zwarte tegels ! Hoe vond je het verschil tussen de reciever en de monoblokken ? Of raad je aan meteen voor een rotel o.i.d. te gaan ?

Ik vond dat de receiver niet goed 5 speakers tegelijk kon aansturen. Veel te scherpe tonen... alles klinkt duidelijk veel gecontroleerder nu. Het is wel geen eerlijke vergelijking met bv de rotel 1075, want die kost bijna 3x zoveel en dat lag toen buiten mijn budget. Momenteel is het een goeie tussenstap, als ik het geluid ga upgraden kan ik beginnen met een goeie voorversterker. De marantzen houden het dan nog wel een tijdje uit tot ik een eindversterker kan kopen.

Quote from:  el-jorge
Waar komen die granietentegels vandaan? En zijn ze duur? Gaf het een verbetering op je geluid, en zo ja hoe dan?

Heb de tegels gekocht bij een grafzerkenhandelaar. Is gemaakt van overschotten en kostte maar een 20-tal euro. Ik heb ze samen met mijn 603's besteld, dus ik kan niet echt zeggen of het een verbetering gaf.

HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

westergas

Nou ben ik zeker geen expert maar als je je speakers met spikes op een tegel zet, is het dan niet handig om er rubberen dopjes/squashballen onder te zetten? Zo ontkoppel je de tegel van de vloer, hetgeen topch de bedoeling is met een tegel. Anders kan je de speakers net zo goed met de spikes direct op de grond zetten.

Verder vind ik het er echt geweldig uitzien! Superstrak en mooie pics ook.
Maar de term studenten HT is een beetje misplaatst. Ik denk dat je wel kunt stellen dat dit absoluut een volwaardig HT is, behalve dan dat de eigenaar een student is  ;)
Anata wa soko ni imasu ka

Millsart

Quote from: westergas on February 28, 2005, 18:44:27
Nou ben ik zeker geen expert maar als je je speakers met spikes op een tegel zet, is het dan niet handig om er rubberen dopjes/squashballen onder te zetten? Zo ontkoppel je de tegel van de vloer, hetgeen topch de bedoeling is met een tegel. Anders kan je de speakers net zo goed met de spikes direct op de grond zetten.

Verder vind ik het er echt geweldig uitzien! Superstrak en mooie pics ook.
Maar de term studenten HT is een beetje misplaatst. Ik denk dat je wel kunt stellen dat dit absoluut een volwaardig HT is, behalve dan dat de eigenaar een student is  ;)

Thanks... maar zolang ik gn projector heb is het voor mij niet volwaardig  ;)

In mijn kamer ligt tapijt, zo wordt de tegel dus ontkoppeld van de onderliggende vloer.

HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Jean Pierre

Quote from: Millsart on February 27, 2005, 19:18:28
Hi,

Ik ben Kenneth, 22 jaar en student.

Een paar jaar geleden maakte ik nog gebruik van een simpel sony surround setje... tot ik dit forum ontdekte. Na lang twijfelen heb ik anderhalf jaar geleden gekozen voor de b&w 600 series. Deze heb ik vergeleken met bijna elk merk in dezelfde prijsklasse en de b&w's klonken voor mij het beste. Aangezien het budget bijna op was, moest ik gaan voor een goedkopere receiver. De marantz is muzikaal, maar miste alleen wat power. Daarom kocht ik een tijdje later 5 monoblokken over van een forumlid. Voorlopig ben ik nog tevreden met de versterking, mettertijd zal deze wrs vervangen worden door Rotel. Tenslotte kocht ik deze zomer een subwoofer bij SVS, tot nu toe mijn beste upgrade.

Huidige setup:

TV: Sony 28" BB
Voorversterker: Marantz SR-4300
Eindversterker: Marantz MA-500
DVD: Marantz DV-4300
Fronts: B&W 603s3
Center: B&W LCR600
Rears: B&W 601s3
Subwoofer: SVS 20-39PCi

Kabels:
Speakerkabel: Eichmann One (front) & VdH Snowline (rear)
Interlinks: BetterCables Silver Serpent
Digital: Eichmann Digital eXpress
Scart: Ixos Gold Series

Geplande upgrades:
Epson TW-10h
beter stekkerblok

Alvast een paar foto's... later zullen er nog wel volgen.




Het belangrijkste... mijn dvd's


B&W603s3 front op spikes op granieten tegels




Een overzichtje (slechte poging tot photoshop)


Commentaar is welkom!

mvg

Mooie set, doet me in sommige opzichten denken aan mn eigen. Maar dat zodra nieuwe fotos worden gemaakt als upgrade(s) binnen zijn  O0

el-jorge

Quote from: Millsart on February 28, 2005, 18:25:57
Ik vond dat de receiver niet goed 5 speakers tegelijk kon aansturen. Veel te scherpe tonen... alles klinkt duidelijk veel gecontroleerder nu. Het is wel geen eerlijke vergelijking met bv de rotel 1075, want die kost bijna 3x zoveel en dat lag toen buiten mijn budget. Momenteel is het een goeie tussenstap, als ik het geluid ga upgraden kan ik beginnen met een goeie voorversterker. De marantzen houden het dan nog wel een tijdje uit tot ik een eindversterker kan kopen.

Heb de tegels gekocht bij een grafzerkenhandelaar. Is gemaakt van overschotten en kostte maar een 20-tal euro. Ik heb ze samen met mijn 603's besteld, dus ik kan niet echt zeggen of het een verbetering gaf.



Hoeveel monoblokken heb je?? 5 stuks? Waar zit die grafzerkenhandelaar?  >:D
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

WrineX

Quote from: westergas on February 28, 2005, 18:44:27
Nou ben ik zeker geen expert maar als je je speakers met spikes op een tegel zet, is het dan niet handig om er rubberen dopjes/squashballen onder te zetten? Zo ontkoppel je de tegel van de vloer, hetgeen topch de bedoeling is met een tegel. Anders kan je de speakers net zo goed met de spikes direct op de grond zetten.

Verder vind ik het er echt geweldig uitzien! Superstrak en mooie pics ook.
Maar de term studenten HT is een beetje misplaatst. Ik denk dat je wel kunt stellen dat dit absoluut een volwaardig HT is, behalve dan dat de eigenaar een student is  ;)


mjah vind zo'n raar verhaal , spikes helepen toch juist onkoppelen van de speaker te opzichten van de tegel aangezien hij vloerbedekking heef gebruikt hij een tegel.   dat emt die balletjes mocht je een betonnen vloer hebben kun je ze net zo goed  direrct onder de speakers gooien.

dat spike tegel balletje vloer theorie vind ik maar kwats , want dan zou je daaronder weer spikes moeten doen en daaronder een hard oppervlak en dan weer balletjes :).

Spikes zijn naar mijn mening gewoon bedoelt om de trillingen zo min mogelijk door te laten , een klein oppervlakte (de punt ) geef minder trillingen door dan de gehele kast op een tegel.

R

je zit er naast wrinex. Lees het topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=26190.0 )hoe werkt een rack) maar eens door. Daarin staan de verschillen tussen koppelen en ontkoppelen uitgelegd. Wel goed lezen, en alle foute antwoorden negeren.. Ik zat er ook naast.

christian19

Mooie set!!!
Ziet er erg goed uit.

Hoe groot is je ruimte eigenlijk?

mvg,

christian19

Millsart

Quote from: el-jorge on March  2, 2005, 08:48:33
Hoeveel monoblokken heb je?? 5 stuks? Waar zit die grafzerkenhandelaar?  >:D

idd 5 stuks... gaan voor de 4G  ;)

grafzerkenhandelaar is in nieuwkerken, belgie... mss een beetje ver  ;D

Quote from: christian19
Hoe groot is je ruimte eigenlijk?

ong. 3.5 x 4 x 2.3 (bxlxh) alleszins veel te klein... kijk films vanuit m'n bed want er is gn plaats voor stoelen  :(

Quote from: WrineX
dat spike tegel balletje vloer theorie vind ik maar kwats , want dan zou je daaronder weer spikes moeten doen en daaronder een hard oppervlak en dan weer balletjes
Zoals Ruben zei, ik denk dat je ernaast zit... geloof het of niet, maar die theorie is redelijk wetenschappelijk onderbouwd. zoek maar in een fysica cursus of zo naar massa-veer systeem. en niet te vergeten, het staat gewoon veel cooler op zo'n granieten tegel  8)

mvg

HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

fransjuh

Zo zeg mooie set, hoe bevallen die B&W's op marantz? ik zit er namelijk ook over te denken deze combi aan te schaffen

mradem

Quote from: remon123 on February 28, 2005, 16:18:17
toen ik studeerde had ik een wekkerradio op een bakje bier  ??? ??? ???

Haha herkenbaar ;D .

Mooie set hoor ;) .

wil

Quote from: fransjuh on March  3, 2005, 16:41:22
Zo zeg mooie set, hoe bevallen die B&W's op marantz? ik zit er namelijk ook over te denken deze combi aan te schaffen
Goed  ;D, maar denk aan je hoog  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Millsart

Quote from: fransjuh on March  3, 2005, 16:41:22
Zo zeg mooie set, hoe bevallen die B&W's op marantz? ik zit er namelijk ook over te denken deze combi aan te schaffen

Zeer goeie combo, relaxed geluid... en naar mijn mening ook zeer muzikaal. M'n dvd-speler gaat hier waarschijnlijk nooit weg, maar de receiver is wel nog voor verbetering vatbaar. Alleszins ideaal om mee te beginnen.

mvg
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Millsart

#21
Sinds vorige week staat hier de Rotel RSP-1066 te schitteren... Echt een superding, vergelijkbaar met de marantz voor film maar zoveel muzikaler! Dit is de eerste van een serie upgrades. De monoblokken worden wrs vervangen door RMB-1095 of RB-1090+RMB-1075.

Alvast een paar fototjes van mijn nieuwe aanwinst...




mvg
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Sjors

Prachtig  8) 8)

Mooie foto's ook!

Groet, Sjors

graafke

gefeliciteerd met je prachtige upgrade!

molle

Mooie upgrade :) Waar studeer je ook alweer en hoeveel betalen ze je >:D
Ik denk dat ik ook terug ga studeren aan de apparatuur te zien :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4