Stijnopolis (eindresultaat p37)

Started by skank1, February 26, 2013, 19:43:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Vreemd.
Punt 6 zeg je enkel main dus geen sub
en in stereo gaat dan de sub wel meespelen?

ik snap er niks meer van

Hier de beloode crappy fotos











Let vooral op de audessey meting :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


rho

Quote from: morca on October 30, 2013, 17:18:29
:worship: mooi Stijn

Met lego aan het spelen hihi ;D

Nu dat ie toch bezig is kan ie misschien deze ook bouwen:

Ik vind 'm geweldig. :)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


rho

Als ze daar ook een doos van hebben lijkt me dat wel geweldig.
Allemaal gouden blokjes!!


larzie

#1107
Quote from: morca on October 30, 2013, 17:41:30
Hahahah cool, 3cpo ook erbij dan he  ;D

Volgens mij is het C-3PO. Wordt wel lastiger om van lego te maken denk ik. Die robot is veel menselijker gevormd.

Oh het bestaat wel:



Toch wel een stuk minder mooi dan R2-D2.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

#1108
Mooie ruimte hoor! Die SVS leek mij ook wel wat als ik nog geen nieuwe had gekocht. Maar ik had nog niet zo lang geleden een PB-1000 gekocht. Zeer tevreden mee! 8)

Wat staat er allemaal voor apparatuur eigenlijk? Ik kan geen lijstje vinden. :D

skank1

Thx!


Fronts focal 826v
Rears focal 807v + norstone stylum 2 stands
Center focal 800cc
Sub : svs pc12 snd dsp
Receiver marantz sr6007
Mediaplayer htpc met xbmc
Beamer sony hw30es
Screen kingpin vfs210
Storage unraid server
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Wat steekt er allemaal in die htpc? Is dat die van om en bij de €100?

skank1

Neen die staat in de woonkamer en kan gn 3d

In dedicated staat een amd a6 3670 met asrock a75m mobo en ssd en win7
Die kan alles aan.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

#1112
Ah, ook een A-reeks AMD. Ik heb een Gigabyte moederbord en een A8. Maar ik gebruik 'm dan ook niet enkel (maar wel vooral) als HTPC.
En jij speelt ook 3D met de A6? Nice! Ik dacht dat dat niet ging.

skank1

Ja hoor
Kan zelfs met a4 dacht ik..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Dan heb ik de specs van AMD verkeerd begrepen. Ze zijn ook niet helemaal duidelijk als het om pre-rendered 3D of 3D renderen gaat. Ik heb op zeker gespeeld. Zóóó duur zijn ze nu ook weer niet.
Maar een A6 zal zeker niet onderdoen qua beeld kwaliteit. En die is super bij de AMD's.

skank1

Ik ben zeer tevreden! Wil niks anders meer!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Je hebt meer vrijheden met een pc dan met een mediaspeler. En de beeld- en klankkwaliteit kunnen ook uitstekend zijn. (als je geen groundloop creëert toch ;) )
Daarom dat ik ook eentje heb gebouwd.

Joske007

Vrijdag ochtend waren StefaanD en (R) ik aangekomen bij Stijn.
We zouden eindelijk zijn HT eens kunnen bewonderen, waarbij we vriendelijk werden uitgenodigd voor wat gezelligheid en een babbel bij de koffie.
Hierna werd het tijd om ons richting de zolder te begeven, we waren benieuwd hoe de HT eruit zou zien. Haha! Het inmiddels bekende logo "Stijnopolis" nodigde ons, via het trapluik, uit naar de ruimte.

De HT-ruimte op zich:
Deze ruimte is niet al te groot, toch is de inrichting zeer optimaal benut en straalt de combinatie van het rode tapijt en het zwarte behang een knusse sfeer uit om samen met je kids van een film te kunnen genieten.
Op het podium, ook met rood tapijt, staat de centerspeaker goed opgesteld. Ook de algemene verlichting en de sterrenhemel is prima in orde.

Tijd voor muziek:
Omdat (R) ik de vorige eigenaar was van de voorste Focal speakers en StefaanD ook zelf Focal speakers in bezit heeft, leek het ons wel een goed idee om de set eens in stereo te beluisteren.
Alle apparaten worden aangeschakeld en op het scherm maken we kennis met XBMC, wat overigens wel zeer snel is en een zeer uitgebreide lay-out laat zien. Knap!
De eerste noten muziek vallen op onze zitplaats in de ruimte en helaas klinkt het voor stereo echt niet zoals het hoort.
Het totaalbeeld is plat, sub klinkt rommelig en het trillen van de vloer was voor sterebeleving er net teveel aan, wordt dus even zoeken waar het fout zit.
De XMBC en receiver staan op 5.1-kanaals, dus duiken we even in de instellingen van de receiver, zodat in "Pure Direct" de sub wordt uitgeschakeld en de fronts voortaan het stereosignaal full-channel krijgen.
Nu weer tijd voor muziek, hmmm een héél stuk beter. Instrumenten, stem enz.. zijn nu veel beter te plaatsen en aan laag ontbreekt het in deze knusse ruimte niet, dus voor stereo mag de sub uit!
Toch merk ik op, wanneer ik op de punt van de zitplaats naar voren leun het stereobeeld nog een heel stuk beter klinkt, wordt vervolgd......

Tijd voor film (geluid / deel-1):
De eerste sound-tracks vliegen in de ruimte rondom onze zitplaats en kunnen ons niet echt overtuigen. De sound bubble is niet echt aanwezig, sub klinkt te dominant, stemmen (center) zijn te stil en een groot gat tussen de voorste en achterste speakers.
Dit wordt dus even zoeken waar het fout zit.
We duiken voor de verstaanbaarheid van de centerspeaker weer even in de instellingen van de receiver en zetten hierbij "dynamic equalizer" uit.
Nu weer tijd voor beoordeling van het centerkanaal, hmmm subtiel toch al een stuk beter.

Tijd voor film (2D-beeld):
Projector en doek staan op elkaar prima afgesteld wat een zeer scherp 2-D plaatje oplevert.
Kleuren, contrast, helderheid, enz.. staat voor een niet gekalibreerd apparaat zéér goed.

Nu even tijd voor de lunchpauze:
Met zijn allen gezellig aan de kuststreek een frietje gegeten, zodat we nadien met een frisse geest en gevulde maag ons terug naar de HT konden begeven.
Op weg naar Stijn werden we bijna aangereden door een Benidorm Basterd met een loopwagentje, vreemd volk daar aan de kust  ;D

Tijd voor film (3D-beeld):
We zetten een zeer degelijke 3D bril op onze neus en kunnen genieten van een mooi 3D plaatje, dat uiterst scherp is en het 3D effect goed laat zien.
Hierbij heb (R) ik voor het éérst na een 20-tal minuutjes, nog steeds geen enkele last van misselijkheid of hoofdpijn. Blijkbaar zit er dan toch nog een groot verschil in en hoe het 3-D materiaal wordt weer gegeven.

Tijd voor film (geluid / deel-2):
Omdat het geluid ons allen nog steeds niet beviel en Stijn nog met de vraag zat of een 7.1 wel iets zou toevoegen, zijn we op zoek gegaan naar verbetering in het verkrijgen van de sound bubble.
Zelf ben ik van mening dat je eerst je 5.1opstelling op orde moet hebben alvorens je wenst over te stappen naar 7.1.
Als eerste hebben we de beide frontspeakers die overigens helemaal tegen de projectiemuur in een hoekje waren geduwd. Nu een heel eind verder dan de centerspeaker naar voren gebracht en meer naar buiten gedraaid.
Zodat we met de meter een denkbeeldige driehoek voor de frontspeakers naar de zitplaats konden uitstippelen.
We gaan nadien weer terug in de instellingen van de receiver en merken hierbij, dat de oude afstanden van de voorste speakers niet goed stonden, dus zetten we nu de nieuwe afstanden, x-over en overige zaken goed.
Dus, tijd voor een nieuwe beoordeling met de "bekende HT demodisc" die we overigens voor de zoveelste keer weer beluisterden! Hierdoor gaf ons dit wel het voordeel om goed te kunnen inschatten of er verbetering valt waar te nemen of niet!

Tataaa, wat een verschil!
De gekende soundtracks laten ons nu eindelijk voor het éérst horen, waar we de soundbubbel precies wilde hebben, surround is nu ook echt surround, zonder grote dips tussen de overgang van speaker naar speaker.
Eindelijk een gevoel van slam/bam, met een sub die beter in de set is geïntegreerd en ons nu een kick geeft bij het trillen van de vloer i.p.v. overheersend te zijn. [:)]

StefaanD en Stijn, nog eens bedankt voor de gezellige dag ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

#1118
Bedankt voor het verslagje!
Was een zeer leuke dag. Inderdaad!
Ik heb gisterenavond nog even zitten luisteren.
Stereo klinkt inderdaad erg goed.. Zelfs stukken beter dan door alle speakers tegelijk.
Pure direct, sub af en knallen
Enkele bekende filmstukjes van de demodisc bekeken en beluisterd..
Dark knight, transformers, crouching tiger hidden dragon., war of the worlds..
Allemaal maar dan ook allemaal klinken nu echt enorm veel beter.
Waarik voordien absoluut geen bubble gevoel had, daarom dat ik dacht dat 7.1 meer bubble gevoel ging geven, heb ik nu absoluut echt een bubble gevoel!
Eerlijk gezegd , heb ik dit op nog niet veel plaatsen gevoeld..
Ik wist dat het bestond.. Maar zelf nog nergens ervaren...
Maardankzij jullie 2 heb ik dit nu zelfs thuis! Gewoon top!
Maar drang om 7.1 te gaan is nu eigenlijk weg.. Misschien later, maar hoe het nu is , is het in mijnogen gewoon waanzinnig goed.

Vroeger had ik het gevoel dat je speakers vooraan had waar het geluid uit kwam. En dandde speakers achteraan.
Ertussen was er in mijn ogen een gat.

Dit heb je nu totaal niet meer.
Geen gat, maar een heuse bubbel.
Hoor je regen, dan is het direct overal regen , ook waar geen speakers staan..
Knalt er een gun. Dan hoor je die echt knallen vlak op de plaats waar je zit.
Alles heeft ook veel meer body en punch.
Sub is zeer degelijk aanwezig maar overal.. Je kan hem niet meer lokaliseren'.
Maar vooral die surround is echt heerlijk.
Ben zo blij dat mn gemis opgelost is en dan nog zo eenvoudig.

Plaatsing is dus echt alles he mensen...
Zelfs stefaand verschoot welk groot verschil er was door enkel en alleen maar de fronts te verschuiven.

Dat zal je normaal ook wel kunnen lezen in zn verslag.

Beide heren waren ook meer dan verrast had ik de indruk door het projectiescherm en het plaatje dat erop getoverd werd.
Beiden gaven zelfs toe dat ookal heb je een 65inch tv.. Groter toch leuker blijft...
Ook, zoals joske al zegt, waren beide enorm aangenaam verrast door het 3d! Met stukken uit finding nemo, transformers, de bekende "pan" uit the avengers, en de zeer knappe animatie kuifje..


Maar voor mij is het grote succes van de dag: de enorme vooruitgang op audio vlak!
Van 0,0 bubble naar een echte surround bubble die je pakt..

Vrouwtje is er nog niet in geweest, maar ik heb toch sterk een vermoeden dat ook zij het enorme verschil zal horen.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Gaaf om te lezen wat het bezoek heeft gebracht en hoe tevreden je nu bent. toppertje!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Absoluut! Gewoon top dat je door een m&g verbetering krijgt.
Plaatsing is echt veel waard zo blijkt!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jvanhambelgium

Quote from: skank1 on November 17, 2013, 20:20:51
Absoluut! Gewoon top dat je door een m&g verbetering krijgt.
Plaatsing is echt veel waard zo blijkt!

En heb je na verplaatsing ook ADSY terug een draaitje gegeven ? Of is dat allemaal disabled ?
Ik lees zaken als "afstanden aanpassen in receiver" etc en dat zijn dus oa fase-aspecten.

Kan mischien allemaal goed klinken, maar als je de boel gaat verschuiven/anders kantelen zonder hercalibratie zullen filters alvast niet helemaal meer correct zijn.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skank1

#1123
Quote from: jvanhambelgium on November 17, 2013, 20:33:49
En heb je na verplaatsing ook ADSY terug een draaitje gegeven ? Of is dat allemaal disabled ?
Ik lees zaken als "afstanden aanpassen in receiver" etc en dat zijn dus oa fase-aspecten.

Kan mischien allemaal goed klinken, maar als je de boel gaat verschuiven/anders kantelen zonder hercalibratie zullen filters alvast niet helemaal meer correct zijn.

Nee nog niet. Audsy is ook niet disabled.
Ik vroeg joske en stefaan ook of ik nu moet adsy nogmaals draaien, maar volgens hen hebben we het nodige gedaan door de afstanden net juist te zetten en crossovers in te stellen. Volgens hen doet audsy niet veel meer dan delays instellen.. Dus zou dit goed moeten zijn met de juiste afstanden.
De afstanden die adsy in de eerste plaats gebruikte waren ook verkeerd bleek na meting met meter.

Het klinkt nu ook goed en heb schrik indien ik terug audsy ga runnen. Het terug minder gaat klinken...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

#1124
Quote from: skank1 on November 17, 2013, 20:40:43
Het klinkt nu ook goed en heb schrik indien ik terug audsy ga runnen. Het terug minder gaat klinken...

Eigenlijk moet je zoiets doen op de "Pure Audio" stand oid. Dus zonder enige vodoo/dsp in de keten.
Eerst proberen akoestisch het beste eruit te halen, vervolgens de kers op de taart met electronische hulpmiddelen.
Tja, zet dan gewoon Audessey eens "AF" hé ? (zonder her-calibratie) Klinkt het dan nog net hetzelfde ? Merk je vermindering in verstaanbaarheid,bubble anything?

Allez, dat is mijn idee.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)