Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Er is nieuwe firmware beschikbaar:

http://en.devialet.com/new-firmware-7-1-1/

New in Firmware 7.1.1

Software changes

USB bi-dir
Improve latence music between master and companion
Possibility to use the trigger out of the companion
SAM setting menu (in the Tone menu) only if SAM is ON
Improved stability of power supply
Improved temperature with SAM
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Quote from: Eddye on July 26, 2014, 10:06:43
Er is nieuwe firmware beschikbaar:

http://en.devialet.com/new-firmware-7-1-1/

New in Firmware 7.1.1

Software changes

USB bi-dir
Improve latence music between master and companion
Possibility to use the trigger out of the companion
SAM setting menu (in the Tone menu) only if SAM is ON
Improved stability of power supply
Improved temperature with SAM

Lijkt mij weer het nodige aan positieve ontwikkelingen op software gebied  :thumbs-up:
Ook goed dat dit soort dingen geplaatst worden Eddy, want dit topic moet wel "actief" blijven natuurlijk, want dat verdiend het merk absoluut.

Persoonlijk blijf ik het een uiterst mooi en vooral goed klinkend concept vinden en elke keer weer als ik bij mijn dealer naar binnen loopt valt het mij op dat het klankmatig echt goed voor mekaar is bij Devialet  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Het is een fijne en erg goede machine. Nu weer een update die verbetering brengt op de USB poort, waardoor vinyl rippen eenvoudig mogelijk wordt en, omdat er zorgen waren van gebruikers over de temperatuur na de laatste update, is dat ook aangepakt. Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

Op een wat meer kritische noot, de software updates volgen elkaar wel erg snel op, de laatste tijd. Hopelijk blijft men oog houden voor de kwaliteit van de software en de geluidskwaliteit.

Overigens is de website ook geheel vernieuwd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Is iedereen hier al van op de hoogte? 15% korting op 2e Devialet 200/250?

http://beterbeeldengeluid.nl/nieuws/486-15-op-tweede-devialet-in-dual-mono

morca

Quote from: Eddye on July 26, 2014, 11:02:22
Het is een fijne en erg goede machine. Nu weer een update die verbetering brengt op de USB poort, waardoor vinyl rippen eenvoudig mogelijk wordt en, omdat er zorgen waren van gebruikers over de temperatuur na de laatste update, is dat ook aangepakt. Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

Op een wat meer kritische noot, de software updates volgen elkaar wel erg snel op, de laatste tijd. Hopelijk blijft men oog houden voor de kwaliteit van de software en de geluidskwaliteit.

Overigens is de website ook geheel vernieuwd.
Dat is een mooie optie,kan je ook 24 bit inlezen?

Eddye

Quote from: morca on July 26, 2014, 15:21:13
Dat is een mooie optie,kan je ook 24 bit inlezen?
Vermoedelijk wel. De configuratie tool is nog niet geupdate, want er zijn geen extra opties voor USB bij gekomen. Ook de uitleg op de website blijft weer achter. Het helder en op tijd communiceren lijkt bij Devialet maar niet te lukken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Valt mee hoor! Hier is een link naar een PDF van Devialet waarin het allemaal wordt uitgelegd:

http://en.devialet.com/docs/bi-dir-tutorial.pdf
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: Charlemagne on July 29, 2014, 20:09:45
Valt mee hoor! Hier is een link naar een PDF van Devialet waarin het allemaal wordt uitgelegd:

http://en.devialet.com/docs/bi-dir-tutorial.pdf

Al geprobeerd ;)
Ook op devialetchat is het nog niemand gelukt, tot nu toe.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Quote from: morca on July 26, 2014, 15:21:13
Dat is een mooie optie,kan je ook 24 bit inlezen?
Ik kan met zekerheid zeggen dat je inderdaad ook 24bit kan inlezen. Vanmiddag heeft Devialet geholpen met het uitzoeken van het probleem. De reden dat ik niet kon rippen vanaf de draaitafel ligt in de firmware. Na eea live gedemonstreerd te hebben was het duidelijk dat het document met instructies klopte. Na de demo is Devialet eea gaan testen en na ongeveer een uur heb ik een update van de firmware gekregen om testen. Die bleek het probleem op te lossen. Deze update wordt ook zo snel mogelijk op de site gezet. Erg fraai opgepakt door Devialet!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Compliment voor jou Eddye! Jammer dat Devialet het niet had getest vooraleer ze de firmware hadden uitgebracht. Maar wel weer erg goed dat ze iets doen met meldingen van bugs en het kennelijk op aanwijzingen van een klant weten op te lossen.

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen bij het digitaliseren van de analoge bronnen. Ben ook benieuwd of je ook digitale opnames naar je harddisk kunt opnemen. Ik vraag dat vooral omdat ik nog een serie eigen opnames heb, met de DAT-recorder gemaakt, die ik naar de harddisk wil brengen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Dank je Charlemagne.

Ik heb gisteren een LP gedigitaliseerd. Nu het in de Devialet goed werkt was dat niet moeilijk. Het is wel een stuk bewerkelijker dan een CD rippen. Ik heb per kant gedigitaliseerd en moet nu de tracks hieruit exporten. Je bent dus elke keer aan het luisteren waar een track begint en eindigt. Gelukkig hoef ik dat maar bij een paar LP's te doen (de rest heb ik al digitaal). Ik ben zelf ook benieuwd of je van een digitale bron kan opnemen. Bij CD's kan ik me voorstellen dat de beveiliging roet in het eten gaat gooien.

Het lijkt erop dat Devialet de nieuwe firmware op de site heeft gezet. De datum staat namelijk op 2014-08-02. Het versienummer is nog steeds 7.1.1 (beetje verwarrend). Gisteren stond de datum nog op 2014-07-25.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Bijzonder om het vinyl te digitaliseren. Hoe is het eindresultaat t.o.v. een lossless cd-ripp?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Op detail is het natuurlijk niet te vergelijken. Om te beginnen heb ik 1 LP geript op 24/96. Een CD is 16/44. Daarnaast zit je met de eigenschaplen van vinyl, die je niet hebt met CD en andersom. Waarschijnlijk kan je er een hele studie van maken en misschien op promoveren :)

Aan het eind van de rit heb je de LP digitaal, dus kan je per track afspelen, en heen en weer spoelen, en taggen enzovoorts.

Kwa geluid is het dik in orde! :music:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on August  2, 2014, 09:49:49
Op detail is het natuurlijk niet te vergelijken. Om te beginnen heb ik 1 LP geript op 24/96. Een CD is 16/44. Daarnaast zit je met de eigenschaplen van vinyl, die je niet hebt met CD en andersom. Waarschijnlijk kan je er een hele studie van maken en misschien op promoveren :)

Aan het eind van de rit heb je de LP digitaal, dus kan je per track afspelen, en heen en weer spoelen, en taggen enzovoorts.

Kwa geluid is het dik in orde! :music:
... ik ga er vanuit dat ondanks de vinyl-ripp op 24/96, de cd-ripp het format betreft met de grootste resolutie, beste detaillering, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on August  2, 2014, 11:09:15
... ik ga er vanuit dat ondanks de vinyl-ripp op 24/96, de cd-ripp het format betreft met de grootste resolutie, beste detaillering, toch?
Nee, dat hoeft niet. Hoe hoger de resolutie, hoe meer detail. Kijk maar naar hoe groot je bestanden zijn. Hoge resolutie bestanden zijn aanmerkelijk groter dan normale resolutie. In die hoge resolutie bestanden zit meer data. De vraag is alleen of dat ook meer bruikbare data is. En dan kom je weer terug op de eigenschappen van vinyl tegenover CD e.d.  En het blijft natuurlijk afhankelijk van hoe goed de bron is. Als het vinyl helemaal kapot gemasterd is, en de CD van hetzelfde album wel erg mooi is, krijg je geen mooiere vinyl rip als je die in hoge resolutie ript.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

 ^^

Ik heb nochtans wel eens een vinylrip gehoord in highres die veel beter klonk dan de de cd van het hetzelfde nummer. Is inderdaad zeer afhankelijk van vele factoren, niet alleen de afmixing op de verschillende media, maar ook de kwaliteit van de draaitafel en het element waarmee je afdraait. En natuurlijk de ADC waarmee je digitaliseert. Bij Devialet is die laatste wel dik in orde, denk ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

Quote from: Eddye on August  2, 2014, 11:25:43
Nee, dat hoeft niet. Hoe hoger de resolutie, hoe meer detail. Kijk maar naar hoe groot je bestanden zijn. Hoge resolutie bestanden zijn aanmerkelijk groter dan normale resolutie. In die hoge resolutie bestanden zit meer data. De vraag is alleen of dat ook meer bruikbare data is. En dan kom je weer terug op de eigenschappen van vinyl tegenover CD e.d.  En het blijft natuurlijk afhankelijk van hoe goed de bron is. Als het vinyl helemaal kapot gemasterd is, en de CD van hetzelfde album wel erg mooi is, krijg je geen mooiere vinyl rip als je die in hoge resolutie ript.
Dank voor de uitleg betreft resolutie, maar dat is geen nieuws voor mij  8).

En ik las en begreep ook wel dat jouw vinyl ripp een hogere resolutie kent dan jouw cd ripp. Maar ik kan het mij gewoonweg maar moeilijk voorstellen dat bij het rippen van vinyl daadwerkelijk die hogere resolutie behaalt zal worden.


Wat daaraan waarschijnlijk debet is; mijn onbekendheid betreft de techniek van het vinyl rippen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on August  2, 2014, 11:57:18
Maar ik kan het mij gewoonweg maar moeilijk voorstellen dat bij het rippen van vinyl daadwerkelijk die hogere resolutie behaalt zal worden.

Vergelijk het met video: de meeste films worden analoog opgenomen (op filmrollen), en van die filmrollen worden een DVD en een Blu-ray gemaakt. De Blu-ray heeft aanzienlijk meer detail dan de DVD.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eddy135

Bovendien heeft vinyl van nature een 'oneindige' resolutie, als gevolg van de analoge uitlezing...
Hoewel de snijnaald tegenwoordig natuurlijk ook digitaal wordt aangestuurd. :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gm

Hoi,

Wat is eventueel een goede stroomkabel ter vervanging van de standaart kabel voor een Devialet 200 en waarom.

Gr

AbZ

Quote from: gm on August 28, 2014, 07:31:11
Hoi,

Wat is eventueel een goede stroomkabel ter vervanging van de standaart kabel voor een Devialet 200 en waarom.

Gr
Hij moet lang genoeg zijn want anders maakt hij geen contact en niet veel langer want anders ligt hij in de weg.

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on August 28, 2014, 11:50:38
Hij moet lang genoeg zijn want anders maakt hij geen contact en niet veel langer want anders ligt hij in de weg.

De vraagsteller zal heel veel hebben aan je antwoord.

Deleted Member 2

Quote from: gm on August 28, 2014, 07:31:11
Hoi,

Wat is eventueel een goede stroomkabel ter vervanging van de standaart kabel voor een Devialet 200 en waarom.

Gr

Vraag eens aan Eddye (of YamahaRXV). Hij had goede ervaringen met een type Lapp.
De IEC mag niet al te groot zijn omdat anders het achterste deel van de topplaat niet meer past.

Eddye

Quote from: gm on August 28, 2014, 07:31:11
Hoi,

Wat is eventueel een goede stroomkabel ter vervanging van de standaart kabel voor een Devialet 200 en waarom.

Gr
Bij YamahaRXV thuis hebben we verschillende kabels geprobeerd. De meegeleverde, een Furutech Alpha 3 en een Lapp FD 781 CP met IeGo gold iec en koper schuko. Die laatste gaf onmiskenbaar een mooier geluid, volgens YamahaRXV en mijzelf. Op pagina 84 van dit draadje staan onze indrukken. Overigens moet je inderdaad even meten, want met de gebruikte contrastekker b.v. past de achterklep niet meer. Op een Engelstalig forum (devialetchatPUNTcom) lopen ook meerdere draadjes over bekabeling en de bijbehorende indrukken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Quote from: AbZ on August 28, 2014, 11:50:38
Hij moet lang genoeg zijn want anders maakt hij geen contact en niet veel langer want anders ligt hij in de weg.

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2