Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: Bas Akkerman on September 26, 2012, 22:03:42
Zonder al die upgrades is het nu al heerlijk genieten geblazen hoor. Ik voel dus ook geen dringende behoefte aan upgrades, ze zijn later ter vervolmaking van de meer dan prachtige basis die ik nu heb staan.

Bas.....

Als je nieuwe set, je daadwerklijk in de muziek weet te trekken, dat de installatie als het ware
helemaal verdwijnt, er is toch helemaal geen behoefte om te upgraden  :butbut:

Veel luisterplezier gewenst  :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

KayaRahnee

Een mooie beloning na het lange wachten ......door veel geduld en heel wat tijd te hebben besteed aan verschillende luistersessies/beoordelingen is jullie een prachtset te beurt gevallen.......hier kunnen vele ongeduldige mensen een lesje van leren.
Veel plezier ermee en laat de (h)eerlijke klanken de kamer in een muziekparadijs omtoveren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Bas Akkerman

#52
Quote from: VANZOMERENG on September 26, 2012, 22:45:07
Bas.....

Als je nieuwe set, je daadwerklijk in de muziek weet te trekken, dat de installatie als het ware
helemaal verdwijnt, er is toch helemaal geen behoefte om te upgraden  :butbut:

Veel luisterplezier gewenst  :hehe:
Ik heb ook helemaal geen behoefte om de zorgvuldig uitgekozen set te upgraden. De onderdelen die ik noemde, zijn echter de punten die ik nog niet onderling heb vergeleken. Ik weet in ieder geval zeker dat ik nog meer winst ga halen als ik de akoestiek aanpak. Dat is een upgrade die iedereen zou moeten doen. In mijn geval zeker ook omdat mijn plaatsing vrij uniek is voor een woonkamer.

De andere mogelijke upgrades komen later en pas na bewezen diensten. Niet omdat ik ontevreden ben  over de set, in tegendeel, maar om alles uit de set te halen.
Dat doe ik met heel veel dingen in het leven, dat bewust eruit halen wat er in zit. Met eten bijvoorbeeld is het laatste hapje dat van hetgeen ik het lekkerste van de maaltijd vond. Ik sta stil tijdens mijn weg naar de tram om vol bewondering en ontroering naar een slak te kijken. Op straat kan ik uren kijken naar een spelend kind of een straatmuzikant. Thuis naar mijn poes die zich uitgebreid wast. Is het eten dan zo slecht? Is de weg zo saai? De stad zo druk? Thuis niets te beleven? Nee, door al die kleine momenten geniet ik nog intenser. Vanuit dat perspectief moet je de upgrades bezien.

Quote from: KayaRahnee on September 26, 2012, 23:29:56
Een mooie beloning na het lange wachten ......door veel geduld en heel wat tijd te hebben besteed aan verschillende luistersessies/beoordelingen is jullie een prachtset te beurt gevallen.......hier kunnen vele ongeduldige mensen een lesje van leren.
Veel plezier ermee en laat de (h)eerlijke klanken de kamer in een muziekparadijs omtoveren.
Poëzie is ook aan jou besteed! ;) Het genieten lukt zeker, dat lijkt me duidelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MarkD

Mooi dat de set er eindelijk is en naar tevredenheid speelt. :) Hoe heb je de luidsprekerkabels nu liggen?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Xander32

... eindelijk echt een plekje van jezelf hier op `t forum ;).

De missie is nu bijna volbracht ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: MarkD on September 27, 2012, 07:58:04
Mooi dat de set er eindelijk is en naar tevredenheid speelt. :) Hoe heb je de luidsprekerkabels nu liggen?
Aan de rechterkant goed, aan de linkerkant nog wat geïmproviseerd. Volgens mij hebben we er gisteren nog geen foto's van gemaakt. Dom! Zal ik vandaag nog even doen.

Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 08:00:16
... eindelijk echt een plekje van jezelf hier op `t forum ;).

De missie is nu bijna volbracht ¿
De missie "de set als middel en niet als doel" is zeker volbracht! Heerlijk zo'n eigen plekje, maar ga het muziekplezier zeker delen met jullie door middel van Meet&Greets!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on September 26, 2012, 22:03:42
Tuurlijk doe ik dat nu eerst. Het geld is er simpelweg nu niet ook. Ik zei het ook wel een beetje gekscherend natuurlijk en noemde dingen die je kúnt upgraden. Mijn eerste upgrade zal in ieder geval het aanpakken van de akoestiek zijn, daar is de meeste winst te halen. Maar dat ga ik pas doen als ik weer boven een bepaald bedrag gespaard heb. Daarna kijk ik verder wat ik nog meer zou kunnen doen. En zoals je weet, schaf ik alleen iets aan als de meerwaarde door het zelf testen mij/ons duidelijk is geworden.

Zonder al die upgrades is het nu al heerlijk genieten geblazen hoor. Ik voel dus ook geen dringende behoefte aan upgrades, ze zijn later ter vervolmaking van de meer dan prachtige basis die ik nu heb staan.
Oki Bas, je hebt me gerust gesteld ;)

Xander32

Wanneer het zo ver is zou ik graag een x bij jou op audiëntie komen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: twani on September 27, 2012, 08:06:28
Oki Bas, je hebt me gerust gesteld ;)
Gelukkig! ;) Wel erg, ik moet nog steeds eens bij jou langs. :blush:

Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 08:11:45
Wanneer het zo ver is zou ik graag een x bij jou op audiëntie komen 8).
Natuurlijk. Ik zal eens kijken hoe ik de komende maanden zit met sporten. Tenminste voor de meesten lijkt me de weekenden het handigst voor een M&G, niet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2012, 09:30:16
Gelukkig! ;) Wel erg, ik moet nog steeds eens bij jou langs. :blush:
Natuurlijk. Ik zal eens kijken hoe ik de komende maanden zit met sporten. Tenminste voor de meesten lijkt me de weekenden het handigst voor een M&G, niet?
... ik heb de luxe ook bijna iedere vrijdag diens naam eer aan te mogen doen :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 10:53:01
... ik heb de luxe ook bijna iedere vrijdag diens naam eer aan te mogen doen :).
Ik moest even denken hoor, maar een vrijdag is voor mij vooralsnog ook een mogelijkheid. ;) Sowieso is over drie weken pas een optie en ik ga eerst kijken wie er wanneer kunnen. Maar je komt zeker een keer langs Xander!

De startpost heb ik inmiddels aangevuld met foto's!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2012, 11:08:36
Ik moest even denken hoor, maar een vrijdag is voor mij vooralsnog ook een mogelijkheid. ;) Sowieso is over drie weken pas een optie en ik ga eerst kijken wie er wanneer kunnen. Maar je komt zeker een keer langs Xander!

De startpost heb ik inmiddels aangevuld met foto's!
Kalm aan Bas; ik heb de komende weken, tot medio november zelf geen tijd  ;D ... en ik wil mij ook niet opdringen. Maar ik ben echt reuze benieuwd naar zowel de set als diens eigenaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#62
Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 11:10:50
Kalm aan Bas; ik heb de komende weken, tot medio november zelf geen tijd  ;D ... en ik wil mij ook niet opdringen. Maar ik ben echt reuze benieuwd naar zowel de set als diens eigenaar.
En ik vind het heel leuk dit te delen, vandaar het enthousiasme. Half november zit ik in Servië voor het B-WK, dus het zal dan ergens in december worden. Is de set wel lekker ingespeeld! :D En ook ik ben benieuwd naar de mens achter forumlid Xander32. Dat is echt een niet gedachte bonus van dit alles, nieuwe mensen leren kennen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2012, 11:20:22
En ik vind het heel leuk dit te delen, vandaar het enthousiasme. Half november zit ik in Servië voor het B-WK, dus het zal dan ergens in december worden. Is de set wel lekker ingespeeld! :D En ook ik ben benieuwd naar de mens achter forumlid Xander32. Dat is echt een niet gedachte bonus van dit alles, nieuwe mensen leren kennen.
Leuk! Ik kijk er naar uit :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Mooie foto's! Je indexering klopt trouwens niet helemaal in de openingspost...

Jumping Jack

Mooie foto's inderdaad! De opstelling zal klankmatig wel zo goed als optimaal zijn, echt esthetisch vind ik het eerlijk gezegd niet. Maar dat moet je worst wezen  ;).

Ik veronderstel dat de kerel met de brede glimlach op de laatste foto de genaamde Bas is?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on September 27, 2012, 11:31:24
Mooie foto's! Je indexering klopt trouwens niet helemaal in de openingspost...
Ok, wat klopt er niet?

Quote from: Jumping Jack on September 27, 2012, 11:38:44
Mooie foto's inderdaad! De opstelling zal klankmatig wel zo goed als optimaal zijn, echt esthetisch vind ik het eerlijk gezegd niet. Maar dat moet je worst wezen  ;).

Ik veronderstel dat de kerel met de brede glimlach op de laatste foto de genaamde Bas is?
Yep! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Wat een mooie set is het uiteindelijk geworden.

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on September 27, 2012, 11:58:05
Wat een mooie set is het uiteindelijk geworden.
Zeker! Cijfert zich volledig wel en het enige is muziek. Had niet durven hopen dit te vinden en dan ook nog eens in mijn woonkamer te hebben staan...

Nu Nils Lofgren met een live-optreden op, echt heel mooi. Alleen wel vreemd opgenomen, soms lijkt het publiek tijdens het spelen wel achterin het geluidsbeeld te staan. Alsof je dus vanaf het podium kijkt. Bij de stille momenten is het weer andersom. Komt misschien door de nagalm in mijn kamer? En nee, ik stoor me er niet aan, geen upgradevirus, het valt me alleen op. :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2012, 12:02:17
Zeker! Cijfert zich volledig wel en het enige is muziek. Had niet durven hopen dit te vinden en dan ook nog eens in mijn woonkamer te hebben staan...

Nu Nils Lofgren met een live-optreden op, echt heel mooi. Alleen wel vreemd opgenomen, soms lijkt het publiek tijdens het spelen wel achterin het geluidsbeeld te staan. Alsof je dus vanaf het podium kijkt. Bij de stille momenten is het weer andersom. Komt misschien door de nagalm in mijn kamer? En nee, ik stoor me er niet aan, geen upgradevirus, het valt me alleen op. :P

Altijd mooi om te lezen dat de uiteindelijke keuze zover genot met zich meebrengt en het upgrade virus voorlopig heeft verslagen.  ;D

Xander32

Quote from: Jumping Jack on September 27, 2012, 11:38:44

Ik veronderstel dat de kerel met de brede glimlach op de laatste foto de genaamde Bas is?

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2012, 11:51:12
Yep! ;D


Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 11:10:50
... reuze benieuwd naar zowel de set als diens eigenaar.

:D


Kidding!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#72
Quote from: WickedGame on September 27, 2012, 12:06:25
Altijd mooi om te lezen dat de uiteindelijke keuze zover genot met zich meebrengt en het upgrade virus voorlopig heeft verslagen.  ;D
Verkouden worden we allemaal wel eens, maar dat is meestal van voorbijgaande aard. ;)

Quote from: Xander32 on September 27, 2012, 12:06:38

Quote from: Jumping Jack on Today at 11:38:44

Ik veronderstel dat de kerel met de brede glimlach op de laatste foto de genaamde Bas is?

Quote from: Bas Akkerman on Today at 11:51:12
Yep!


Quote from: Xander32 on Today at 11:10:50
... reuze benieuwd naar zowel de set als diens eigenaar.




Kidding!
Haha. :thumbs-up:
Nou de set ziet er nog half niet zo goed uit als dat hij klinkt, kan ik je verzekeren. Haha, het is aan anderen om al dan niet een zelfde oordeel te vellen over de eigenaar. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Mooie set, wat een bakbeest van een subwoofer zeg, enorm.  :clapping:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on September 27, 2012, 12:17:52
Mooie set, wat een bakbeest van een subwoofer zeg, enorm.  :clapping:
Lol, skyfox moest anders goed luisteren om het verschil tussen aan en mute te horen. ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten