Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

quattronl

Ik heb nog een inbouw gasfornuis (4-pits) over.
Kost weinig ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MVG

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 23:16:38
die vloer is leuk hoor maar wel écht prijzig.. had ik een leuke tv voor kunnen kopen :D Het is laminaat maar het klinkt helemaal niet zo, we zijn er iig heel content mee! ik ga even kijken wat voor vloer jij ook alweer hebt  :coffee:

Tuurlijk heb ik een spoelbak maar mijn keuken is écht niet om aan te zien, althans het werkblad. tevens ook niet erg praktisch dus daar moet echt wat anders voor in de plaats komen. Het opbouwen van een gasstel en spoelbak is niet zo heel moeilijk maar voor 250 euro kan ik dat laten doen door een vakman (zo kan ik het ook beter bij de woningbouw vereniging aanvragen/goedkeuren). ikea is misschien een optie maar wil ik eigenlijk vermijden.

Ik heb ook een quikstep vloer maar dan een ander kleurtje  :D Zat er al in. En wat je zegt, voor dat geld heb ik boven de vloerbedekking gelegd, voor de prijs had ik daar beter ook quikstep kunnen leggen, maar ik vind het zo fijn aan de voeten 's morgens  ;)

Die keuken..lijkt op de onze.. Het lijkt wel of er een kastje mist. Is het toevallig een keller keuken? De kleur is in ieder geval dezelfde als de onze. Ook niet direct mijn smaak, maar na de achterliggende muur een donkere kleur te hebben gegeven, en zwarte grepen erop te hebben gezet was het al een heel ander zicht. Ik heb toen enkele kasten bijbesteld, , extra kast tbv inbouwkoelkast, oven en om onder het fornuis te plaatsen. Die van ons zag er eigenlijk hetzelfde uit zoals nu bij jou, was een kwestie van uitzoeken waar de keuken vandaan kwam en bijbestellen. Voor mij scheelde het ook dat de zaak waar het spul allemaal vandaan komt tevens een bouwmaterialen groothandel is en mijn vader er goede contacten evenals kortingen heeft. Lang verhaal kort, ipv een nieuwe keuken kan je flink besparen door deze uit te breiden en/of te pimpen!

W.Otter

Quote from: quattronl on May 24, 2013, 23:24:19
Ik heb nog een inbouw gasfornuis (4-pits) over.
Kost weinig ;)

merk/model/prijs/plaats? :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: quattronl on May 24, 2013, 23:24:19
Ik heb nog een inbouw gasfornuis (4-pits) over.
Kost weinig ;)

Nou kijk eens aan!

Toe Wessel, laat die handjes nog eens wapperen, je bent handig genoeg! Ik heb me zoals gezegd me toen voor een nieuwe keuken geld bespaard en dit toen bij de badkamer gestoken, achteraf gezien had ik ook net wat meer ruimte willen hebben in de keuken (meer werkoppervlak) maar ach, we doen het er maar mee!

W.Otter

Quote from: MVG on May 24, 2013, 23:24:26
Ik heb ook een quikstep vloer maar dan een ander kleurtje  :D Zat er al in. En wat je zegt, voor dat geld heb ik boven de vloerbedekking gelegd, voor de prijs had ik daar beter ook quikstep kunnen leggen, maar ik vind het zo fijn aan de voeten 's morgens  ;)

Die keuken..lijkt op de onze.. Het lijkt wel of er een kastje mist. Is het toevallig een keller keuken? De kleur is in ieder geval dezelfde als de onze. Ook niet direct mijn smaak, maar na de achterliggende muur een donkere kleur te hebben gegeven, en zwarte grepen erop te hebben gezet was het al een heel ander zicht. Ik heb toen enkele kasten bijbesteld, , extra kast tbv inbouwkoelkast, oven en om onder het fornuis te plaatsen. Die van ons zag er eigenlijk hetzelfde uit zoals nu bij jou, was een kwestie van uitzoeken waar de keuken vandaan kwam en bijbestellen. Voor mij scheelde het ook dat de zaak waar het spul allemaal vandaan komt tevens een bouwmaterialen groothandel is en mijn vader er goede contacten evenals kortingen heeft. Lang verhaal kort, ipv een nieuwe keuken kan je flink besparen door deze uit te breiden en/of te pimpen!

uiteraard! daar zijn we ons wel van bewust maar heb je dat werkblad gezien  :inlove:
als dat al wat donkerder is en langer dan is de keuken al stukken beter, andere handgrepen er op en wie weet nog een kastje erbij voor een inbouw vaatwasser.. maar dan ben je toch weer 1000 euro verder..
inmiddels twee offertes de deur uit en dat ligt vrij dicht bij elkaar.
keuken is een Bruynzeel dus zeker geen rommel, het is alleen heel irritant dat het een nieuwe woning betreft en andere huurders van dezelfde woningvereniging die een renovatie krijgen zelf mogen kiezen welk blad, tegels, kastjes en handgrepen ze willen hebben. Hier hebben ze gewoon wat restpartijen ingeflikkerd zo lijkt het.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 20:39:43
het is vrij apart want ik ben vrij snel in het wisselen van apparatuur maar op een of andere manier heeft deze tv al in 4 huizen gestaan  :coffee: eigenlijk slokt de hifi mijn geld een beetje op. ik stoor me echt niet aan de tv hoor en zolang ie het nog doet vind ik het prima, maar de eerste upgrade die er gaat komen gaat in de vorm zijn van een tv!
Ik wissel ook wel hoor,maar ben nu een beetje klaar op de schermen na,maar vind het best zo.
Ik neig meer naar de geluidskant bij het film kijken,megascherm is een leuke bijkomstigheid.

Tuurlijk heb ik wel een wenslijstje,maar daar staan wat andere dingen op,eerst een winnend lot bv  :D

W.Otter

Quote from: MVG on May 24, 2013, 23:26:23
Nou kijk eens aan!

Toe Wessel, laat die handjes nog eens wapperen, je bent handig genoeg! Ik heb me zoals gezegd me toen voor een nieuwe keuken geld bespaard en dit toen bij de badkamer gestoken, achteraf gezien had ik ook net wat meer ruimte willen hebben in de keuken (meer werkoppervlak) maar ach, we doen het er maar mee!

het is een vrij ingrijpende verandering. Dit moet goedgekeurd worden door de woonstichting, als je dit zelf doet loop je de kans het weer te verwijderen aan het eind van de rit. laat je dit doen dan kun je het door de woningbouw laten overnemen. voor 250 euro ga ik niet én moeite doen om het er in te zetten én het er weer uit te halen  :D daarom moet het dezelfde kwliteit zijn als dat er in zit, dus multiplex en ingefreesde spoelbak (dit kun je niet zelf doen, gaat met CNC)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: morca on May 24, 2013, 23:32:37
Ik wissel ook wel hoor,maar ben nu een beetje klaar op de schermen na,maar vind het best zo.
Ik neig meer naar de geluidskant bij het film kijken,megascherm is een leuke bijkomstigheid.

Tuurlijk heb ik wel een wenslijstje,maar daar staan wat andere dingen op,eerst een winnend lot bv  :D

dat zou hier ook wel welkom zijn  :D een megascherm hoeft van mij ook niet maar iets groter en nieuwer (platter) lijkt me wel wat
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 23:30:42
uiteraard! daar zijn we ons wel van bewust maar heb je dat werkblad gezien  :inlove:
als dat al wat donkerder is en langer dan is de keuken al stukken beter, andere handgrepen er op en wie weet nog een kastje erbij voor een inbouw vaatwasser.. maar dan ben je toch weer 1000 euro verder..
inmiddels twee offertes de deur uit en dat ligt vrij dicht bij elkaar.
keuken is een Bruynzeel dus zeker geen rommel, het is alleen heel irritant dat het een nieuwe woning betreft en andere huurders van dezelfde woningvereniging die een renovatie krijgen zelf mogen kiezen welk blad, tegels, kastjes en handgrepen ze willen hebben. Hier hebben ze gewoon wat restpartijen ingeflikkerd zo lijkt het.

Ik snap wat je bedoelt over het werkblad, wij hebben ook zoiets, alleen dan met minder grof witte spikkels erin. Het was het eerste wat ik eruit wilde slopen, en je hebt gelijk..je bent zo 1000 verder. Ik was voor 2 extra kasten voor onder het aanrecht, 1 voor de inbouwvaatwasser en 1 voor de koelkast en oven erboven, plus koelkast, fornuis en oven zelf ongeveer 2000 euro kwijt. Maar ik krijg wel echt fikse korting hoor. Toch lijkt me dat met 2 extra kastjes bijbestellen en goed zoeken naar de vaatwasser en greepjes etc je toch wel onder de 1000 kan blijven. Een nieuwe keuken is meer dan 1000 he  ;)

Wat je zegt over die restpartijen zou kunnen, ik denk dat wellicht de vorige eigenaars zo goedkoop uit hebben willen zijn, toen wij ons huis kochten hadden we precies zo een halve keuken zoals jij nu hebt. Ook zonder fornuis, losse gaskabel boven de aanrecht dus duidelijk zo een opbouw ding gebruikt. Dat snap ik dan weer niet, koophuis en dan zo afwerken.. Zelf het aanrechtblad liep door naar de muur, terwijl eronder geen kasten zaten. Het kan gekker dus zie je wel  :laugh:

MVG

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 23:33:26
het is een vrij ingrijpende verandering. Dit moet goedgekeurd worden door de woonstichting, als je dit zelf doet loop je de kans het weer te verwijderen aan het eind van de rit. laat je dit doen dan kun je het door de woningbouw laten overnemen. voor 250 euro ga ik niet én moeite doen om het er in te zetten én het er weer uit te halen  :D daarom moet het dezelfde kwliteit zijn als dat er in zit, dus multiplex en ingefreesde spoelbak (dit kun je niet zelf doen, gaat met CNC)

Also ik begrijp het  :D

W.Otter

Quote from: MVG on May 24, 2013, 23:38:38
Ik snap wat je bedoelt over het werkblad, wij hebben ook zoiets, alleen dan met minder grof witte spikkels erin. Het was het eerste wat ik eruit wilde slopen, en je hebt gelijk..je bent zo 1000 verder. Ik was voor 2 extra kasten voor onder het aanrecht, 1 voor de inbouwvaatwasser en 1 voor de koelkast en oven erboven, plus koelkast, fornuis en oven zelf ongeveer 2000 euro kwijt. Maar ik krijg wel echt fikse korting hoor. Toch lijkt me dat met 2 extra kastjes bijbestellen en goed zoeken naar de vaatwasser en greepjes etc je toch wel onder de 1000 kan blijven. Een nieuwe keuken is meer dan 1000 he  ;)

Wat je zegt over die restpartijen zou kunnen, ik denk dat wellicht de vorige eigenaars zo goedkoop uit hebben willen zijn, toen wij ons huis kochten hadden we precies zo een halve keuken zoals jij nu hebt. Ook zonder fornuis, losse gaskabel boven de aanrecht dus duidelijk zo een opbouw ding gebruikt. Dat snap ik dan weer niet, koophuis en dan zo afwerken.. Zelf het aanrechtblad liep door naar de muur, terwijl eronder geen kasten zaten. Het kan gekker dus zie je wel  :laugh:

het is veel overwegen en zoeken. het heeft op zich geen haast maar even goed kijken naar wat nodig/praktisch is. als iemand nog tips heeft betreft die keuken?

ik ga nu slapen  :coffee: spreek je later!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Wellicht heeft iemand in je vrienden/familie/kennissen kring wel wat mogelijkheden om je aan showroom modellen enzovoorts te helpen voor weinig. En als je ergens wat koopt hebben ze misschien nog wel greepjes van een collectie van 2 jaar terug in een lade liggen en krijg je ze voor niks mee.  :D

Weltruste!  :coffee:

mijkie

mooi huissie zo, erg netjes gedaan !!!

lekker nieuwe keuken gaan kopen bij Ikea, ook niet mijn favoriet maar, kastjes 25 jaar garantie en wordt afgemonteerd met BLUM rails en scharnieren, helemaal NIETS mis mee ....

hier ook keuken van hun en geen spijt van, alleen aanrechtblad is van mezelf,8 cm eiken,  apparatuur niet van Ikea maar van Smeg....

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Hier staat maar een xps15 i5 maar voor wat ik er mee doe, geweldig!

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 23:17:57
ja xps17! i7 -> erg prettig ding! lekker snel en grafisch :D

Eddye

Quote from: W.Otter on May 24, 2013, 17:25:19
vandaag is de kast gearriveerd! het huis is bijna vol  :D
alleen nog een nieuw tv meubel en nieuwe tv want dat valt wel heel erg uit de toon nu.. :sleepy:
O, is het een TV? dacht een computerschermpje :D ;D :D

Zonder gein, ik vind het heel mooi geworden. Strak en toch gezellig  :thumbs-up:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Quote from: Eddye on May 25, 2013, 08:40:52
O, is het een TV? dacht een computerschermpje :D ;D :D

Zonder gein, ik vind het heel mooi geworden. Strak en toch gezellig  :thumbs-up:

haha :tongue2: bedankt man! vind ik ook  ::)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: mijkie on May 25, 2013, 07:22:32
mooi huissie zo, erg netjes gedaan !!!

lekker nieuwe keuken gaan kopen bij Ikea, ook niet mijn favoriet maar, kastjes 25 jaar garantie en wordt afgemonteerd met BLUM rails en scharnieren, helemaal NIETS mis mee ....

hier ook keuken van hun en geen spijt van, alleen aanrechtblad is van mezelf,8 cm eiken,  apparatuur niet van Ikea maar van Smeg....

dat ziet er echt wel schier uit! ook wel onze kleuren.. en dat werkblad is natuurlijk heel erg mooi! zelf gemaakt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

#942
yup!!, achterwanden van MDF op houten wand, helemaal verlijmd en daarna de naden strakgetrokken en uiteindelijk na 5 grondlagen 2 keer afgelakt , heerlijk geen voegen, krijg je altijd schoon !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

ff kleine toevoeging, blad heb ik gemaakt van tafelbladen, opmaat doorgezaagd en restant eronder geschroefd, zo wordt ie 8 cm dik, alsnog niet te tillen hoor !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

graag gedaan, heb op deze manier mijn aanrechtblad 77 cm diep kunnen maken en bij mijn fornuis 72 cm diep, echt een aanrader, hebt veel meer ruimte.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

inmiddels de knoop doorgehakt en toch maar het aanrechtblad professioneel laten vervangen. we zijn het zat om op een campinggasstel te koken en de vaatwasser niet te kunnen gebruiken  :D

tevens ook een MoCa adapter gekocht zodat ik over de coax straks internet heb, zowel beneden als boven. Ook met streamen ben ik het zat om m'n wifi tot het uiterste te pushen  :coffee: ik zal mijn bevindingen eens posten want ik heb er nog niemand over gehoord..
zal morgen waarschijnlijk binnen komen.

Tevens begin ik woensdag met mijn nieuwe baan! mijn huidige werkgever meet met 2 maatstaven en zal binnenkort wel failliet zijn.. aan de ene kant verschrikkelijk natuurlijk maar als je haar beter kent verdiend ze het dubbel en dwars om eens lekker op de blaren te zitten, uitbuiter!!

zo mijn gal is gespuwd :nopompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Goed bezig Otter  :thumbs-up:

wifi tot het uiterste persen? Wat maakt dat uit als het maar werkt. Full HD gaat alleen niet via wifi.

hehe zal d'r leren uitbuiten  O0

Dat keukenblad van Mijkie vind ik ook erg mooi  :thumbs-up:

W.Otter

Quote from: Raymond187 on June  4, 2013, 09:22:58
Goed bezig Otter  :thumbs-up:

wifi tot het uiterste persen? Wat maakt dat uit als het maar werkt. Full HD gaat alleen niet via wifi.

hehe zal d'r leren uitbuiten  O0

Dat keukenblad van Mijkie vind ik ook erg mooi  :thumbs-up:

is ook erg mooi! maar voor een huurhuis?  :coffee:

waarschijnlijk komt ie morgen opmeten en dan zal het deze week wel zover zijn..
bestanden van 10 gyg heeft ie al moeite mee laat staan 50gyg.. draadjes trekken en door de vloer boren vond ik toch een laatste uitweg dus ga ik dit eens proberen. Moet geen problemen geven tot 1gbit dus we zullen zien  :D

en wat werk betreft is het maar beter zo, de sfeer is erg grimmig en een conflict kan op dit moment niet meer uitblijven. Voel me echt bedonderd daar dus hoop dat ze er van wakker ligt :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Ik weet alles va neen verstoorde werkrelatie met de directeur ... dat ze failliet gaan is wel het minste wat ik ze toewens  :-X
Dus snap je frustratie :D

MoCa ken ik niet via COAX. Ik heb ook netwerk nodig in de slapakamer, maar lozeleiding zit al vol met een stevige COAX. Ik dacht eraan om van die adaptors te gebruiken dat je netwerk over het lichtnet gaat.

Qua streamen zullen het bestanden zijn van max 2gb. Zijn series only