Dual subwoofer keuzes..

Started by audioJ, October 3, 2011, 14:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audioJ

Goedemiddag,

Graag uw mening en advies over mijn ruimte icm sub keuze


Ik ben niet gelukkig met mijn bass, ik gebruik 2 x Phonar Sub EdMas maar het lijkt of die tekort komen. Ik had nog een oude svs cilinder sub staan (bash AMP)
en heb die voor de test aangesloten en die klinkt zoveel meer beter dan die edmas.
Tevens heb ik eind deze maand een afspraak met Toine van Soundscapes,  die zal de boel gaan doormeten en mij gaan adviseren hoe de ruimte akoustisch het best kan
aan pakken.

Mijn huidige setup is :

4 x Phonar Edma 5.5 cap + (front+surrounds zijn het zelfde)
1 x Phonar Center cap +
2 x Phonar sub Edma
Onkyo pre amp SC5508
Parasound A51


Na veel lees en zoek werk zit ik te twijfelen tussen SVS en Velodyne stuk duurder (duurder)

Dual SVS PB13-Ultra DSP of een Dual Velodyne DD 12 of 15+

Wat zouden jullie kiezen? En waarom?



Ik heb als bijlage even snel een plattegrond van de ruimte gemaakt met meubels.

Ruimte A +/- 43 m2
Er is een houten wand met kasten waar 65" plasma/opehaard/center in geïntegreerd zijn.
Daarvoor staan de 2 fronts. Er ligt een groot berber vloerkleed (4x4,5 volgens mij) Daarop staan 2 x 3 zits bekleed met stof.
2 x houten salon tafels. En een stoffen love seat. Daar achter staan beide surrounds.

Ruimte B +/- 11 m2
Keuken

Ruimte C +/- 22 m2
Eetkamer


Mvg

AudioJ

yorkie13

#1
Mooie ruimte heb je zo, en 2 wat grotere subwoofers zal zeker een verbetering geven
in het laag.

Wellicht is het een optie om eerst 1 PB13 te testen, en eventueel later er 1 bij te kopen.

Xander32

Twee stuks Monolith+ DF incl. AntiMode  :headbanging:?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Als jij nu al het geluid van een SVS prefereerd zou ik die nemen.
Kijk je veel film of is het meer voor muziek,
3e optie is iets laten bouwen voor dat geld,dan heb je ook zeker geen slechte sub staan,hele goeie denk ik zelf

Staaled

Je ruimte is fors met nog eens een opening naar andere ruimtes.

Flinke output is zeker niet overbodig zoals je al hebt gemerkt.
Gepoorte ,grote, subs als de SVS leveren dit met gemak en aan een scherpe prijs.
Is je voornaamste doel film kijken lijkt mij dit een prima optie.

Gesloten en krachtige subs als de DD+ van Velodyne zijn prijziger.
Klinken wel weer strakker (met muziek).
Is luisteren de voornaamste bezigheid valt oa Velodyne te overwegen.
Liefst 2 stuks , zie 1ste opmerking.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

TealCrowd

#5
hallo,

ik maak gebruik van de Definitive supercube 2 en dat klinkt me toch lekker zeg
ook zeer goed voor muziek en qua prijs zeker netjes.

ik heb hier wat info voor jou gezien je een grote ruimte heb moet je ook 1 of 2 hebben die de ruimte kan vullen dan kan deze sub je zeker bekoren.


link:

http://www.definitivetech.com/products/products.aspx?productid=SuperCube%20II

Gr.TealCrowd