exit

Gestart door Streamz, mei 23, 2011, 12:02:37

Vorige topic - Volgende topic

Streamz

En het is dan toch gelukt. Na bijna 17 maanden (!!  ,don't ask) is het meubel er.

frank2

Leuk meubel, by the way je belt zeker niet vaak? die telefoon staat echt heel onhandig lijkt me
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Streamz

Nooit. Wordt soms gebeld, that's it.

frank2

Die T+A is een streamer toch? ik vind het een erg mooi apparaat
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Streamz

Yup, puur en alleen een streamer. Nou ja, ook met 2 x digitale ingang (DAC functie) en een FM tuner aan boord. Maar dus geen versterker of CD speler oid.
Dit is een apparaat uit de R-serie, de combi apparaten zitten in de E-serie.

Xander32

Mooie opstelling, mooie set hoor!
Het meubel past goed bij `t overige.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

R

Streamz

Streamz

bmateijsen

Streamz

47seconden slechts. Zat je al in dit topic oid?

En idd, voorlopig inspelen.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Streamz op september  7, 2012, 16:24:10
47seconden slechts. Zat je al in dit topic oid?

En idd, voorlopig inspelen.

Nee, maar had het al in je andere topic voorspelt ;)

Streamz

Maximus_Aurelius

Sjiek(Chic). Mooie luidsprekers. Het design komt me bekend voor.  :D

Veel plezier.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

vanzomereng

Prachtige speakers om te zien  ::)

Zelf nimmer WB gehoord maar in ieder geval veel luisterplezier gewenst
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

denoontje

Nice

Zelf die wbs niet gehoord.
Hoe omschrijf je de combi met de 30.1?

Streamz

Op de A30.1? Beperkt. In de gehele keten van streamer tot luidspreker is de versterker de beperkende factor. Is niet erg, nu kan ik de zoektocht naar een nieuwe versterker starten.
Overigens is de A30.1 een zeer goede versterker, hij komt kwalitatief gewoon te kort t.o.v. de rest.
Nu heb ik tijdens het thuis beluisteren van de WBs geen andere versterker dan de Primare tot mijn beschikking gehad. Wel heb ik de Primare meegenomen naar de winkel om hem af te zetten tegen enkele alternatieven. Dit waren de Moon i700, een Linn voor/2x halve eindversterker en de
SP17 voor- en DS225 eindcombi van Audio Research.

Alledrie waren in absolute termen beter. Wel met elk hun eigen klank, of beter, signatuur.

De Linn klinkt vergeleken met de Primare en ook de anderen erg braaf. Deed zijn ding, maar ook niet meer dan dat. Rustig, braaf, ja, zelfs naar het saai en levenloos toe. Niet mijn ding. De CDA-er van de groep, om maar ook verkiezingstermen te blijven.
Weet ook niet precies de typenummers, boeide me ook niet.

De Moon was voornamelijk in controle. Min of meer dezelfde klankkleur als de Primare, maar greep de WBs beet en liet ze op geen moment los. De primare is nooit helemaal in controle, is veel ruwer en minder verfijnd.
Verder biedt de Moon meer detail, betere plaatsing etc.

Tot slot de Audio Research combi. Om mijn verzoek, deze stond nog niet aan. De voorversterker was dus nog ijskoud en ik kan dus weinig over de kwaliteiten zeggen. Wat wel direct opviel is dat er meer en beter laag te horen was. Meer dan welke versterker dan ook die middag.
Niet verkeerd, dat is namelijk 1 van de aandachtspunten van de WBs. Die wil ik dus nog wel eens thuis beluisteren.

Daarover gesproken, ik ben inmiddels begonnen een lijstje te maken met versterkeropties.

denoontje

Mooi

Heb om squares met linn zelfde ervaring.
Te rustig. In dit geval was het majik dsi.
De primare had meer ballen en meer upfront.

Ben benieuwd waar je nog op uit gaat komen.

Streamz

Max_A: hoe zou je de combi van je Arc's met Lindemann willen omschrijven?

Streamz

Ik zit alweer een lijstje te maken, nu van versterkeropties. En ook nu weer met een paar beperkingen, of eigenlijk voorkeuren.
Niet zozeer de klank, daar is het nog iets te vroeg voor. Eerst de Vectors inspelen om dat te bepalen. Maar het laag krijgt nu bijzondere aandacht.

De beperkingen zitten hem nu in de afmetingen (diepte), warmte ontwikkeling en kleur ( moet in zwart leverbaar zijn). En upgrademogelijkheid.

Tot nu toe gekomen tot de volgende merken
- Audio Research SP17 / DS225, kort beluisterd, goede indruk, met name van het laag
- Naim 282/200, klonk indrukwekkend. Al lees ik dat de 250 eindbak beter in het laag zit. Wel duur. En ook icm de 202, er is nog steeds een voeding nodig.
- Belles VT01 en 150. Nooit gehoord, maar wel interessant op papier. Of een andere combi. Moeilijk te vinden.
- Densen combi. 250 met 330 oid. Maar ook weer moeilijk te vinden.

Kort lijstje. En geen reservebank. Ben wel benieuwd naar Lavardin, maar een voor/eindcombi is vrij prijzig. En schijnt weinig toe te voegen aan de geintegreerde varianten. Welke weer gelimiteerd zijn qua upgrademogelijkheden.

Of wellicht een combi van merken voor en eind. Hm, weet niet of dit handig is.

frank2

Over Belles kan ik wel veel zeggen; ze zijn over het algemeen zeer strak in het geluid, dus veel controle, zeer neutraal, heb je je akoestiek niet geheel goed ga je dat met Belles horen. Mbt. de 150 reference de 350A ref is aanmerkelijk beter, heeft meer ballen en gaat een stuk dieper dan de 150A ref.

De Belles vt01 is te koop bij een forumgenoot, de 150A is te koop bij wenw audio, staat daar ook nog, 2e hands, is nl. de mijne geweest.
nb: indien je bij wenw info wilt, ga bellen en vraag naar Karel.

Streamz

Hoe heet wordt de 350 eigenlijk?
Overigens geldt ook nu weer dat 2e hands absoluut geen optie is. Levert W en W ook Belles nieuw?

S@m

Citaat van: frank2 op september 12, 2012, 18:48:13
Over Belles kan ik wel veel zeggen; ze zijn over het algemeen zeer strak in het geluid, dus veel controle, zeer neutraal,

Voor aankoop wel even op brom controleren...  ;)