Hallo,
Ik ben Rex, Nederlander woonachtig in Belgi๋, getrouwd met een Amerikaanse, en we hebben twee Brits Korthaar katten. Liefhebbers van Penthouse Pets scrollen meteen naar beneden.
Welkom in mijn huiskamercinema topic. Surround sound is nog relatief nieuw voor mij. Ik wil uiteindelijk toewerken naar een setup met een beamer, maar dat zal nog wel even duren.
VroegerErgens begin / half jaren 80 ben ik begonnen met een Sony stereoset met Wharfedale luidsprekers. Ik draaide voornamelijk bandjes op Sony, en later Kenwood en Denon cassettedecks. Had op een gegeven moment zo'n 500 bandjes. Denk dat al het geld van mijn krantenwijk naar cassettebandjes ging

Ik ben overgestapt naar eerst Sony, en later Celestion luidsprekers. En begin jaren 90 naar zo'n klassieke Technics versterker (SU-V570) met een enorme draaiknop voor het volume. Die staat nog steeds in mijn werkkamer, samen met de Sony CD speler die ik in de 90's heb gekocht. In die tijd van bandjes naar CD, met dezelfde koop- en verzamelwoede. Helaas is eind jaren 90 is bij een inbraak mijn cd collectie gestolen (600+ stuks). Ik heb toen echt een aantal jaar nauwelijks meer naar muziek geluisterd, maar op een gegeven moment is het toch weer gaan kriebelen en ben ik weer gaan kopen.
NuEen paar verhuizingen later ben ik overgestapt naar surround. Ik ben begonnen met een Yamaha RX-V663 receiver met de bijbehorende DVD speler en KEF speakers. Ik was echter nooit helemaal tevreden met de stereo weergave van die set. Ik heb een dedicated cd speler van NAD geprobeerd, en een eindversterker van hetzelfde merk. Maar na 2 jaar toch besloten om het anders te gaan doen. Ik heb mijn Yamaha en NAD spullen verkocht, en een Marantz set gekocht.

Ik heb een Marantz SR5004 receiver gekocht, met daarbij de Marantz PM7004 versterker. De receiver is via de pre-outs aangesloten op de Power Amp Direct ingang van de versterker. De front speakers (KEF Q7) worden aangestuurd door de versterker, de overige speakers (KEF Q9c center / iQ3 surrounds / BK Gemini II subwoofer) door de receiver.

De stereo bronnen (Marantz CD6003 cd speler, Project Debut III platenspeler, JVC cassettedeck) zijn rechtstreeks op de stereo versterker aangesloten. De iPod is via een Hama dockje aangesloten op de USB ingang van de cd speler. Beeld (Marantz BD5004 blu-ray, Indi digitale TV, Yamaha DVD speler voor DVD's uit andere regio's) gaat via de receiver.

Dit is onze luister- en kijkplek. De boekenkast (Ikea) is inmiddels anders ingericht, daar zal ik later een plaatje van posten als de WAF gordijnen er zijn. Op het chinese kastje links staat 1 van de speakers voor zone 2, de eethoek en keuken.

En dit zijn de Penthouse Pets. Lief he.
LaterIk heb onlangs Focal speakers gehoord i.c.m. Marantz. Dus die staan op de verlanglijst. En ik denk voorzichtig aan een beamer, maar dat zal eerst een grotere TV worden - kijken of die beamerwens dan nog blijft bestaan. Momenteel ben ik ook op zoek naar een langere subwooferkabel. En zo blijf ik aan de gang, lekker hobbyen.
Updates07/2011 Focals gekocht, pagina 2 -
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108690.msg1991864#msg199186410/2012 Actuele foto's, pagina 3 -
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108690.msg2279760#msg2279760