MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Started by mtissink, October 11, 2010, 17:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Ik wilde eigenlijk aangeven dat er mogelijkheden zijn voor de woonkamer. Er zijn goedkope(re) oplossingen te verzinnen en een vloerkleed is al een goed begin, maar ik dacht dat dat niet kon vanwege allergiën. Heb je dan ook mogelijkheid voor gordijnen?

Verder kan je panelen zelf bouwen met minerale steenwolplaten in een frame, afgedekt met molton en afgewerkt met akoestisch transparante stof. Dat laatste kan alles zijn, zolang het maar geen invloed heeft op de akoestiek. Een voorbeeld heeft Erik van Voorst gerealiseerd. Kijk maar eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13988.msg872003#msg872003
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on January  3, 2011, 17:13:04
Ik wilde eigenlijk aangeven dat er mogelijkheden zijn voor de woonkamer. Er zijn goedkope(re) oplossingen te verzinnen en een vloerkleed is al een goed begin, maar ik dacht dat dat niet kon vanwege allergiën. Heb je dan ook mogelijkheid voor gordijnen?

Verder kan je panelen zelf bouwen met minerale steenwolplaten in een frame, afgedekt met molton en afgewerkt met akoestisch transparante stof. Dat laatste kan alles zijn, zolang het maar geen invloed heeft op de akoestiek. Een voorbeeld heeft Erik van Voorst gerealiseerd. Kijk maar eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13988.msg872003#msg872003
Ja, en dat waardeer ik ook zeker! Waarschijnlijk ben ik (net als vele anderen) iemand die jou als voorbeeld heeft. Zo eens in de zoveel tijd lees ik het topic weer compleet bij.
Waanzinnig. In de momenten dat ik jouw topic niet lees, lees ik vele anderen. Dat voorbeeld van Eric is ook zeker mooi.
Helaas krijg ik weinig van die dingen de woonkamer in....

Voor het vloerkleed zal erdus ook geen wollen (= optimaal, toch) komen, maar iets wat iets beter allergie verantwoord is. Gordijnen gaan het alleen echt niet worden :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Bedankt! Kan inderdaad zijn dat je als je een tijdje mijn topic niet volgt dat je een behoorlijke leesachterstand hebt ;) Is ook bijna een dagtaak om het zelf allemaal te volgen ;D

Vloerkleed hoeft niet perse wol te zijn. Een dik synthetisch gaat ook prima. Het is de massa en dikte die voor de absorptie zorgt. Volgens mij is ons kleed in de HT ook synthetisch.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Zo, en er zijn weer veranderingen, of eigenlijk nog beter gezegd, verbeteringen!

De 2 oude banken zijn gister de deur uit gegaan zodat nu de nieuwe bank die afgelopen dinsdag was geleverd netjes in de woonkamer staat.
Eindelijk een mooi geheel en wat een ruimte! En wat zit het lekker!

Daarnaast vanochtend even een retourtje 'knubbe' gedaan en daar 2 zware joekels van stukken steen gehaald.
En alweer een stuk verbetering. Bij een beetje meer bass staan ze nog minder te wankelen.

Ik ga nu maar even foto's nemen voor jullie!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

knubbe

Foto's inderdaad ! Ben wel benieuwd of de stenen weer mooi blinken ! :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mtissink

Och, wat blijft fotograferen toch een heerlijke bezigheid! Gelukkig wordt het weer ook steeds weer mooier. Kunnen we er weer op uittrekken!
Maar voor nu wat mooie foto's van binnenshuis:

De lang verwachtte nieuwe bank:


Gezien vanuit de eettafel:


Vanuit de ene hoek van de bank:


De speaker mét (ingeoliede  ;)) steen:


Detail foto van de steen:


Nogmaals, het kloppende muzikale hart van de set:



Ow ja.., de plattegrond.... *pompidom...  ::)*
... wordt vervolgt!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

knubbe

Ziet er goed uit !
2 weken in het nieuwe jaar en al 2 van de 3 punten op je lijstje af kunnen strepen, niet slecht :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

HTip

Dat ziet er anders uit. Mooi hoor!

Hoe klinken je speakers nu?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

@HTip: Het klinkt uiteraard weer ietsjes beter. Soms vind ik het nog erg lastig om verschillen waar te nemen. In elk geval zonder daarbij beinvloed te worden. Het bekende ABX-testen zeg maar.
Voor mijn gevoel is de bas weer iets strakker en dat was eigenlijk waar ik al op hoopte.

@Knubbe: Inderdaad. Uiteraard mede dankzij jouw verkoop. Nu deze twee punten gedaan zijn is het hoog tijd dat ik het laatste (voorgenomen) punt ga aanpakken. Dus heb ik zojuist floorplanner.com gebruikt om het een en ander op kaart te zetten. Waarschijnlijk was het met de foto's al wel enigszins duidelijk, maar nu ook het plattegrondje:

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

De tegels zijn dus een verbetering en daar gaat het om :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on January 16, 2011, 17:00:57
De tegels zijn dus een verbetering en daar gaat het om :thumbs-up:
En het is in elk geval nog mooier geworden qua uiterlijk. Het oog wil tenslotte ook wat :)
(maar dat is jou uiteraard niet vreemd)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

silent cinema

#62
Optisch gezien vindt ik dit al een up-grade en als het dan ook nog beter klinkt is dat mooi meegenomen.

Mijn complimenten voor deze plane and simple set-up, daar wordt ik vrolijk van, zeker in het kader van de less is more theorie.

Veel luister plezier.
Sony 75" - Sonos - B&W

mtissink

Quote from: silent cinema on January 16, 2011, 18:55:38
Optisch gezien vindt ik dit al een up-grade en als het dan ook nog beter klinkt is dat mooi meegenomen.

Mijn complimenten voor deze plane and simple set-up, daar wordt ik vrolijk van, zeker in het kader van de less is more theorie.

Veel luister plezier.
Tnx! Gelukkig ligt er een mooie kabel van achter de linker speaker naar de versterker een mooie kabel die jou misschien nog wel bekend voorkomt ;).

Verder is het plan om daar alleen de speakers en de tv daar te hebben en de rest in een rack aan de zijkant (oid), maar dat plan moet nog (veel) verder uitgewerkt worden. Als dat uberhaupt hier al voor gaat komen in het huurhuis.
Lesser is even more?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

silent cinema

Ik heb ook nog een mooie versterker te koop welke aan diezelfde kabel hing  ;)
Sony 75" - Sonos - B&W

mtissink

#65
Quote from: silent cinema on January 17, 2011, 16:59:55
Ik heb ook nog een mooie versterker te koop welke aan diezelfde kabel hing  ;)
Helaas, dat gaat em voorlopig niet worden. Dat krijg ik er thuis (en bij mezelf) ook al niet door.
De versterker die er nu aanhangt (Denon PMA 1500 AE) hebben we nieuw gekocht een paar maanden geleden, dus die blijft nog wel even.
Als er wat vervangen zou gaan worden dan zou het wat mij betreft de speakers zijn. (alhoewel ik er dat thuis ook lastig door krijg)

Ikzelf ben nog niet tevreden over het laag (uiteraard, dat is ook het lastigst) en deels wordt dit versterkt door een bass-reflexpoort welke toch enigszins tegen de muur staat te blazen.

Edit: Verder moet er ook 'nog even'  een nieuwe koel/vries-combinatie gekocht worden aangezien de huidige (studenten, 3-tientjes-marktplaats) op het punt van begeven staat.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Wat ik ook nog wil doen in 2011 is:
- het bezoeken van een 'echte' HT om te kijken/luisteren hoe dat eruit ziet en klinkt in werkelijkheid.
- IRL contacten leggen met lot-, soortgenoten.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

silent cinema

Ik heb een setje B&W 804's gehad icm een Denon receiver en dit klonk super in vergelijk met wat ik daarvoor aan speakers gehoord had.

De basspoort zit aan de voorzijde waardoor (ook in mijn ruimte) dat super klonk, rede van verkoop mijn zoontje dacht dat de tweeter speelgoed was wat je van de speaker moest proberen te trekken, was niet handig dus verkocht.

Sony 75" - Sonos - B&W

mtissink

Toch heerlijk, elke dag weer genieten van de speakers!

Afgelopen tijd een aantal albums 'gekocht' welke in de best klinkende album top 30 staan.
Ik heb het geluk muzikaal kennis te mogen maken met Nils Lofgren!
(toen nog niet wetende dat dit de gitarist van Bruce Springsteen was)

Zijn stem is wel ok, maar zijn (accoustisch) gitaarspel, WOW!

Roger Waters en Yello hebben me nog niet volledig kunnen bekoren.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Xander32

#69
Erg herkenbaar  ;).

Enne: mooie ruimte en set hoor. Ben erg benieuwd naar jou ervaring betreft jouw kloppende muzikale hart van de set.
Betreft de ruimte lijkt mij deze echter wel hard ¿

Sander.

Quote from: mtissink on January 29, 2011, 08:59:27
Toch heerlijk, elke dag weer genieten van de speakers!

Afgelopen tijd een aantal albums 'gekocht' welke in de best klinkende album top 30 staan.
Ik heb het geluk muzikaal kennis te mogen maken met Nils Lofgren!
(toen nog niet wetende dat dit de gitarist van Bruce Springsteen was)

Zijn stem is wel ok, maar zijn (accoustisch) gitaarspel, WOW!

Roger Waters en Yello hebben me nog niet volledig kunnen bekoren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mtissink

#70
Quote from: Xander32 on January 29, 2011, 18:42:38
Ben erg benieuwd naar jou ervaring betreft jouw kloppende muzikale hart van de set.
Betreft de ruimte lijkt mij deze echter wel hard ¿

Het kloppende hart kan ik erg lastig beoordelen bij gebrek aan referenties. Ik heb weinig tot geen andere bronnen in mijn set gehad. Zelf vind ik het voor nu gewoon goed klinken en elke kleine upgrade/tweak (DAC, stenen, kabels) hebben het allemaal steeds ietsjes beter gemaakt.

De hardheid van de ruimte is inderdaad niet iets om over naar huis te schrijven! Stiekem is er toch wel veel galm aanwezig. Maar goed, een huurhuis met een flinke ruimte waar weinig aanpassingen gedaan kunnen worden is ook niet het meest ideale.
Wel gaat er deze week een kleedje gekocht worden en wel dit kleed.
Hopelijk wordt het daardoor wéér wat beter!

Vraag: Maakt het nog uit welke afmeting ik koop qua demping dan wel geluidsverbetering? (200x140 of 240x170)

Uiteraard zijn mensen van harte welkom om de set te beoordelen  :happy:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Xander32

Hoe groter de afmetingen van het kleed hoe minder reflecties via de vloer ...

Sander.
Quote from: mtissink on January 31, 2011, 09:01:59
Het kloppende hart kan ik erg lastig beoordelen bij gebrek aan referenties. Ik heb weinig tot geen andere bronnen in mijn set gehad. Zelf vind ik het voor nu gewoon goed klinken en elke kleine upgrade/tweak (DAC, stenen, kabels) hebben het allemaal steeds ietsjes beter gemaakt.

De hardheid van de ruimte is inderdaad niet iets om over naar huis te schrijven! Stiekem is er toch wel veel galm aanwezig. Maar goed, een huurhuis met een flinke ruimte waar weinig aanpassingen gedaan kunnen worden is ook niet het meest ideale.
Wel gaat er deze week een kleedje gekocht worden en wel dit kleed.
Hopelijk wordt het daardoor wéér wat beter!

Vraag: Maakt het nog uit welke afmeting ik koop qua demping dan wel geluidsverbetering? (200x140 of 240x170)

Uiteraard zijn mensen van harte welkom om de set te beoordelen  :happy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mtissink

#72
Quote from: Xander32 on January 31, 2011, 09:23:35
Hoe groter de afmetingen van het kleed hoe minder reflecties via de vloer ...

En geldt dit ook wanneer dat kleed onder de bank ligt?
Hoever moet deze dan voor de speakers liggen en hoe ver langs de speakers? Zijn daar nog richtlijnen of best-practices voor?

EDIT: Zojuist besloten om het grote kleed te kopen. Ga het zo direct even halen bij de IKEA. Iets meer dan 150 euro voor een mooi stukje stof is niet gek!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Van het weekend trouwens ook de TV eens doorlopen met de tips zoals vermeld in het topic van Jowi. Ook hier weer het gevoel dat alles er weer een stuk beter bijstaat!
Vooral die 1-on-1 uitleg van de basis-settings was toch wel erg verhelderend (letterlijk!).

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

#74
Quote from: mtissink on January 31, 2011, 09:01:59
Het kloppende hart kan ik erg lastig beoordelen bij gebrek aan referenties. Ik heb weinig tot geen andere bronnen in mijn set gehad. Zelf vind ik het voor nu gewoon goed klinken en elke kleine upgrade/tweak (DAC, stenen, kabels) hebben het allemaal steeds ietsjes beter gemaakt.

De hardheid van de ruimte is inderdaad niet iets om over naar huis te schrijven! Stiekem is er toch wel veel galm aanwezig. Maar goed, een huurhuis met een flinke ruimte waar weinig aanpassingen gedaan kunnen worden is ook niet het meest ideale.
Wel gaat er deze week een kleedje gekocht worden en wel dit kleed.
Hopelijk wordt het daardoor wéér wat beter!

Vraag: Maakt het nog uit welke afmeting ik koop qua demping dan wel geluidsverbetering? (200x140 of 240x170)

Uiteraard zijn mensen van harte welkom om de set te beoordelen  :happy:

De grootte van het kleed maakt zeker uit. Ideaal is als het kleed de luisterdriehoek bedekt en niet daarbuiten. Echter als dit de (voorlopig) enige akoestische aanpassing is, dan gelden andere regels. Hoe groter het kleed, hoe groter de demping. Echter dit geldt alleen als het kleed voldoende geluid kan absorberen. Dus een redelijk dik kleed...

EDIT: kleed is hoogpolig, dus is prima!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive