MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Gestart door mtissink, oktober 11, 2010, 17:11:42

Vorige topic - Volgende topic

mtissink

Citaat van: HTip op februari  1, 2011, 23:25:20
EDIT: kleed is hoogpolig, dus is prima!

Dus dat is het inderdaad ook geworden. Aangekomen bij de IKEA zag ik alleen een andere liggen die een stuk voller was dan diegene die ik op de site had gezien. Het is wel syntetisch ipv wol, maar dat schijnt ook vele voordelen in onderhoud en vlekken te hebben.  :plain:
De afmetingen zijn 160 bij 230, dus een lekker oppervlak wat tussen de bank en de speakers ligt.

De mooie foto's hebben jullie uiteraard nog te goed. Evenals het luisteren. Hopelijk heb ik hier zondag wat tijd voor!

PS: Betreffende de allergieën: Het kleed was niet al te duur, dus mocht het rampzalig zijn, kan deze gewoon weer verkocht worden en blijft de (financiële) schade klein.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Ow jee, zie zojuist het vorige bericht staan.., helemaal vergeten. Hopelijk dat ik er snel aan toe kom!
Het kleed brengt tot op heden niets meer dan heel veel plezier mee!
Allereerst het (voor mij) belangrijkste; (nog) Géén last van allergie, super!
Vervolgens uiteraard de akoestiek, ook die is er weer op vooruit gegaan.

Stiekem wordt er toch wel flink wat muziek geluisterd!
Toen ik nog eens door het menu van de Squeezebox liep kwam ik last.fm-plugin weer tegen, snel aangezet.
Zie hier het resultaat: http://www.last.fm/user/marktissink

Ja, inderdaad, ik heb weer een band opgepakt waar ik vroeger helemaal ZOT op was! Nightwish!
Wat een muziek, wat een geluid! Ge-wel-dig!

Conclusie van dit alles: Jammer dat de CM7's hier toch echt te kort komen!  :crazy:

HTip

Fijn voor je dat het kleed je zoveel plezier bezorgt. Kleine aanpassingen kunnen een groot effect hebben.
Veel luisterplezier! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Ondanks het lekkere weer en (juist door) de drukte op het werk toch de laatste tijd weer een hoop muziek aan het luisteren.
Heerlijk om zo de avond rustig door te komen en rustig af te sluiten.

Dit deed me weer terug naar jullie verlangen!
Altijd leuk om bij te kletsen over alle mooie dingen die het hifi-leven ons biedt!

Het heeft me echter ook weer aan het denken gezet.., hoe kan het NOG beter....! :)

HTip

Gevaarlijke woorden hier op het forum :D

Waar denk je aan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op juni 15, 2011, 18:16:29
Gevaarlijke woorden hier op het forum :D

Waar denk je aan?
Dat weet ik dus niet. Althans, niet direct.
Ik heb het vermoeden dat mijn set redelijk goed is, maar wat kan er beter.
Wat gaat mij nog meer luisterplezier opleveren...  :clapping:

Jumping Jack

Citaat van: mtissink op februari 21, 2011, 20:03:17

Ja, inderdaad, ik heb weer een band opgepakt waar ik vroeger helemaal ZOT op was! Nightwish!
Wat een muziek, wat een geluid! Ge-wel-dig!

Conclusie van dit alles: Jammer dat de CM7's hier toch echt te kort komen!  :crazy:

Lijkt me toch duidelijk te zijn? Mss eens nadenken over andere bekabeling of versterking of speakers of.... Hmmm, bij nader inzicht toch niet zo duidelijk  :nopompom:

Wat was het probleem van cm7 in het citaat hierboven?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HTip

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar............. akoestiek ;)
Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: Jumping Jack op juni 15, 2011, 21:58:42
Lijkt me toch duidelijk te zijn? Mss eens nadenken over andere bekabeling of versterking of speakers of.... Hmmm, bij nader inzicht toch niet zo duidelijk  :nopompom:

Wat was het probleem van cm7 in het citaat hierboven?
Yep. De basweergave is wel zeer ok, maar niet uitmuntend.

Citaat van: HTip op juni 15, 2011, 22:49:27
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar............. akoestiek ;)
Eigenlijk wel, maar ik krijg geen panelen aan de wand hier.. :P

frank2

probeer eens andere luidsprekerkabel bijv. transparent en een andere interlink. Dat verschil ga je zeker horen. En een vloerkleed voor een betere demping. (akoestiek)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

mtissink

Citaat van: frank2 op juni 16, 2011, 09:26:25
probeer eens andere luidsprekerkabel bijv. transparent en een andere interlink. Dat verschil ga je zeker horen. En een vloerkleed voor een betere demping. (akoestiek)
Een kleedje ligt er gelukkig al! Dit was inderdaad een superverbetering in zowel de huiskamer als wel het geluid.

De luidsprekerkabel is nu W&M Black-White.
Zou dit een optie zijn? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112891.0

frank2

het zal met nordost zeker anders klinken, persoonlijk houd ik niet van nordost, ik raad je aan om bij een dealer eens enkele kabels te lenen en eerst te testen. Hoe een kabel klinkt is ook setafhankelijk, dus eerst uitproberen alvorens te gaan kopen.

Ik heb gisteren bij iemand die een goede set heeft eerst geluisterd naar Kimber speakerkabels afdeling erg duur, op zijn set enorm veel bas ietwat gesluierd hoog, daarna zijn transparent kabels een stuk goedkopere kabels dan de kimber, we waren er met 3 mensen allemaal vonden we het geluid een stuk beter.

Kabels doen veel, probeer eens naar transparent, audioquest e.d. te kijken, niet naar v.d. hull (te wollig) maar eerst lenen en een week beluisteren, misschien van forumleden...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

erik s.

Citaat van: mtissink op juni 16, 2011, 09:44:47
Een kleedje ligt er gelukkig al! Dit was inderdaad een superverbetering in zowel de huiskamer als wel het geluid.

De luidsprekerkabel is nu W&M Black-White.
Zou dit een optie zijn? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112891.0
dat zal de Black Magic zijn, voorloper van de LS-03. prima kabel, maar het kan altijd beter. keuze genoeg ( of te veel).
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

bijgaande kabel heb ik in het begin gehad, neutraal en best wel goed.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112938.0

cardas is een goede kabel, iets warmere kabel maar wel helder geluid, geeft een vol geluid (ik zelf heb alleen enkele interlinks)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111669.0

mtissink

Citaat van: frank2 op oktober 11, 2010, 18:57:47
welkom op het ht forum, pas op wel verslavend dit topic, en plaats maar foto's ben benieuwd.....
En Frank, je had me destijds al gewaarschuwd!  :hmmm:
Vandaag mn oog (ook) weer laten vallen op mooie speakers *zucht*
Het fijne vind ik wel dat mn vriendin laatst zei, en ik citeer: "Misschien kunnen we langzaamaan wel weer eens kijken naar andere speakers, het geluid begint zo gewoon te worden"

Betreft de akoestiek:
Ik weet dat de akoestiek niet (volledig?) op orde is, maar goed!
Het kleed doet inderdaad goed zijn werking en meer krijg ik er momenteel niet door.
Wanneer ik het woord 'diffusor' of 'bastrap' noem beginnen de rillingen al over de rugDe ruimte (link) is gewoon ontzettend onhandig!

frank2

Je mag als je zin hebt altijd hier een keer naar Ushers komen luisteren, weet je ook hoe die klinken. Ik woon in twente.

mtissink

We gaan voorlopig ons zinnen zetten om het volgende te gaan testen:

- Eindversterker: De Denon PMA1500AE heeft een pre-out waardoor we kunnen kijken wat een eindversterker aan extra power kan geven aan de speakers. Ik heb al even zitten kijken naar de Classé eindversterker die Kjelt of Vlaermoes in de Marktsectie heeft gezet en daarnaast zie ik ook regelmatig op hifi.nl mooie eindversterkers langs komen.
Dit heeft voor 'later' als voordeel dat alleen de voorversteker geupgrade hoeft te worden wanneer we naar een voor/eind-combinatie gaan.

- Speakerkabel: Ook al even hierboven aangehaald. Eigenlijk met een M&G of dergelijks gewoon eens kijken wat dit voor verandering kan brengen. Die Cardas of Audioquest ga ik me ook eens op inlezen. Daarnaast moet ik ook weer even nameten hoe lang de kabels minimaal moeten zijn.

Speakers laat ik voorlopig even schieten met het oog op de beperkte ruimte die onze woonkamer/eetkamer/keuken-alles-in-een-combi ons bied. Wanneer we over een jaartje of 1 1/2 a 2 gaan kijken naar een koopwoning weten we in elk geval weer een aantal eisen erbij.  :smile:

frank2

Indien je in de zeer nabije toekomst wilt overgaan nar andere speakers zou ik nu zeker niet met versterkers beginnen, maar ik zou wachten totdat je weet welke speakers het gaan worden en daar bijpassende matchende versterker bij plaatsen, andersom kan wel maar beperkt de speakerkeuze naderhand.

Als je bijvoorbeeld een Usher mini dancer mooi vind klinken (veel aanmerkelijk veel opener dan wat je nu hebt) zal je een andere versterker nemen dan bij een B&W

mtissink

Dus we gaan onszelf vandaag maar verwennen met een luisterbezoekje aan de audiowinkel! Niets kopen, maar een eerste orientatie! Benieuwd wat op de eerste versie van ons verlanglijstje komt te staan! :)  :pompom:
Zometeen even een mooi compilatie cd'tje maken met onze 'most listened'-muziek!

HTip

Showcase - Topic

Graphtuner

ik voel een luisterverslagje opkomen :p
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

mtissink

Citaat van: Graphtuner op juni 25, 2011, 14:12:36
ik voel een luisterverslagje opkomen :p
Daar kom ik denk ik niet onderuit he! :)
Ik zal eens in de pen klimmen om wat te gaan schrijven. Het is tenslotte toch een druilerige zondagochtend!

mtissink

Hehe.. even iets langer op gezeten, maar het verhaal is hier! :) Graag hoor ik van jullie of ik luisteraspecten nader moet toelichten of beter kan uitschrijven.

Gister (25 juni 2011) zijn we dus bij Audio TV Centrum Eindhoven langs geweest. Voldoende parkeergelegenheid langs de linkerkant van de winkel, dus dat was al ideaal. Het regende flink dus snel naar binnen.
Thuis al even vantevoren een test cd gemaakt met wat mooie muziek:

1 )   Dire Straits – Your Latest Trick (helaas, dit was een mp3 en viel genadeloos door de mand!)
2 )   Dire Straits – Private Investigations (live)
3 )   Blof – Hou vol, hou vast
4 )   Michael Jackson – Liberian Girl
5 )   Robbie Williams - Shame
6 )   Nils Lofgren – Keith don't go
7 )   Sting – Englishman in New York
8 )   Adele – Someone like you
9 )   Isaac Shepard – Tears can fall (ook dit was een mp3, helaas! Het valt toch op!)
10)   Mozart – Klarinet concert

De winkel zelf was een beetje een rommeltje, maar wat bleek later, ze hadden ZE al staan! :D Daarover later meer!

Na een kort gesprekje met een van de medewerkers waar Evelien heeft uitgelegd wat we nu hebben (B&W CM7 icm Denon PMA1500AE) en waar we graag heen willen (over een jaar, incl verhuizing o.a.) stond de man eerst verbaasd te kijken en vervolgens nam hij ons mee naar achter in de winkel.
Daar werden we voor een Classe/B&W combinatie gezet. De CAP2100 tesamen met de 804Di. Ondanks het wat rumoerig in de winkel was toch even lekker kunnen luisteren. Mooi herkenbaar (B&W) geluid. Volle klanken met een mooier hoog en een beter laag.

Na een nummer of drie vroegen we of er nog andere speakers rondom die prijsklasse aanwezig was. Zijn antwoord daar op was; Dynaudio!
We hebben daar in totaal 3 speakers van beluisterd. De Confidence C2, de Contour S3.4 en de Focus 360. De eerste twee waren op een een Denon PMA2000AE en de focus stond te spelen aan een Rotel voor/eind combinatie. We hebben ze in deze volgorde geluisterd en dat was ook hoe we ze ervaren hadden. Helaas geldt ook hier weer dat het evenredig is met het prijskaartje. Het midden en hoog van Dynaudio is vele malen scherper, sterker en ik zou haast zelfs zeggen beter dan B&W. De speakers produceren een erg fijn en fris geluid.

Tot slot hebben we nog geluisterd naar een 803Di maar dat was niets. Helaas vanwege een mislukt transport moesten deze ontzettend mooie boxen het doen met een mager stroompje van een oude versterker. Deze trok het voor geen meter! (Nee, het ligt dus niet aan de boxen!)

Kortom; B&W geeft ons nog steeds de favoriete sound, maar de manier hoe Dynaudio laat zien hoe het ook kan spreekt zeker aan!

De reden dat de winkel zo rommelig (het stond vrij vol overal met luidsprekers) was dus omdat DE B&W Nautilus daar al in vol ornaat opgesteld stond. (inclusief 4 Classe eindversterkers en de SSP800 voorversterker). Uiteraard konden we niet de winkel verlaten zonder hiernaar te luisteren. We hoopten het nieuwe nummer van Blof op die set te kunnen horen, maar de instellingen waren niet goed. Dus dan maar wat opnames uit de Sooloos 15 die daar ook stond. Man, man, man, wat een geluid! Wanneer je je ogen dicht doet hoor je gewoon NIET waar de luidsprekers staan. Echt een heel rare gewaarwording! Een niet overdreven hoog, een niet overdreven laag, nee, precies alles perfect in balans. Heel speciaal om dat te mogen horen. Leuk detail; uit die 4 eindbakken kwamen heel dunne kabeltjes die vervolgens samen kwamen in een kroonsteentje om verder te gaan naar de daadwerkelijke speakerkabel!  :crazy:

10 juli gaan we dan ook zeker even terug om nog een keer te luisteren en een paar weken daarna nogmaals om nog eens kritisch naar wat speakers te luisteren in de 'normale' opzet.
Verder gaan we a.s. zaterdag eens bij Remkens luisteren wat zij allemaal te bieden hebben!

mtissink

Trouwens ook erg mooi om te horen dat MP3's hier genadeloos door de mand vallen en echt stukken geluid ontbreken!

HTip

Leuk verslag om te lezen. Je hebt kunnen proeven aan een hele hoop mooi speelgoed. Hoe was de akoestiek in die winkel? Wat lag er op de grond, etc.?

Kan nl. heel goed zijn dat de speaker bij jullie heel anders klinkt. Als je kritisch geluisterd hebt, zou je ook de speakers/versterker een week thuis moeten kunnen uitproberen.

Leuk detail van die speakerkabeltjes :D
Showcase - Topic