Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

De pagina met mijn hifi geschiedenis op mijn website maar eens bijgewerkt. Oorspronkelijk die pagina eigenlijk voornamelijk voor mijzelf gemaakt, zodat ik nog een beetje overzicht had wanneer dingen het huis zijn binnen gekomen en wanneer weer weg gegaan. Maar nu was het toch wel vooral heel veel tekst geworden, dus maar wat aantrekkelijker gemaakt door een aantal foto's toe te voegen.

De cable usage pagina staat als volgende op de nominatie om wat leuker te maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

De voertaal bij jullie thuis is engels begrijp ik?

Quote from: fugazi_2009 on January  9, 2022, 22:04:48
De pagina met mijn hifi geschiedenis op mijn website maar eens bijgewerkt. Oorspronkelijk die pagina eigenlijk voornamelijk voor mijzelf gemaakt, zodat ik nog een beetje overzicht had wanneer dingen het huis zijn binnen gekomen en wanneer weer weg gegaan. Maar nu was het toch wel vooral heel veel tekst geworden, dus maar wat aantrekkelijker gemaakt door een aantal foto's toe te voegen.

De cable usage pagina staat als volgende op de nominatie om wat leuker te maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Het is een mix. Mijn vriendin is wel Nederlands, maar heeft haar jeugd in Amerika gewoond. Dat heeft nog steeds tot gevolg dat wanneer ze ergens erg enthousiast (of boos) over is dat ze naar Engels over gaat.

Daarnaast hebben we allebei een baan waarbij we denk toch wel minimaal 75% van de tijd Engels spreken.

Het feit dat ik veel niet-Nederlandse collega's heb en ook dat de hobby nog best wel wat niet-Nederlandse contacten heeft opgeleverd was voor mij wel de reden om de website in het Engels te maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Gezien alle onverdeeld enthousiaste verhalen over audiofiele zekeringen op dit forum heb ik er maar een aantal besteld.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

toetertje

Ik ben zeer benieuwd. Misschien kun je die laatste paar twijfelaars hier,
nog over de streep trekken.  ;) ;D

chansig

Yep, ik zit ook te dubben. Dus ik ben benieuwd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Mooie titel voor de nieuwe James Bond  :colgate:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on January 20, 2022, 23:38:54
Gezien alle onverdeeld enthousiaste verhalen over audiofiele zekeringen op dit forum heb ik er maar een aantal besteld.



Ben benieuwd wat jij ervan vind ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

#1684
We gaan het zien volgende week. Morgen weer terug naar Nederland. Dus volgende week het hele lijstje afwerken:


  • Nieuwe voetjes onder de MSB DAC en de MSB Powerbase
  • Networkmodule eindelijk in de MSB zetten
  • Acoustic Revive op een plekje zetten en uit proberen
  • Nieuwe zekeringen in MSB, PS Audio en ARC componenten
  • De discs van de Melco vervangen door grotere SSD exemplaren
  • Kijken wat ik met de cable lifters ga doen

En hopelijk ook gewoon eens wat muziek luisteren en een filmpje kijken. En nog even mijn nieuwe fiets ophalen (eindelijk geleverd na 7 maanden wachten)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Pffff, man, wat een zware periode heb je dan achter je liggen. Gelukkig is er nu licht aan het eind van de tunnel. Sommigen krijgen wel erg veel te verduren  ;)


Quote from: fugazi_2009 on January 21, 2022, 12:38:26
We gaan het zien volgende week. Morgen weer terug naar Nederland. Dus volgende week het hele lijstje afwerken:


  • Nieuwe voetjes onder de MSB DAC en de MSB Powerbase
  • Networkmodule eindelijk in de MSB zetten
  • Acoustic Revive op een plekje zetten en uit proberen
  • Nieuwe zekeringen in MSB, PS Audio en ARC componenten
  • De discs van de Melco vervangen door grotere SSD exemplaren
  • Kijken wat ik met de cable lifters ga doen

En hopelijk ook gewoon eens wat muziek luisteren en een filmpje kijken. En nog even mijn nieuwe fiets ophalen (eindelijk geleverd na 7 maanden wachten)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Ik concentreer mij wel op de restjes [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: Xander32 on January 21, 2022, 13:14:34
Pffff, man, wat een zware periode heb je dan achter je liggen. Gelukkig is er nu licht aan het eind van de tunnel. Sommigen krijgen wel erg veel te verduren  ;)



Nou, ik heb hier gelukkig wel naar muziek kunnen luisteren, maar geen films gezien inderdaad. En ben hier ook 'maar' 2 maanden geweest.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Och, arm schaapje.

Quote from: fugazi_2009 on January 21, 2022, 13:31:06
Nou, ik heb hier gelukkig wel naar muziek kunnen luisteren, maar geen films gezien inderdaad. En ben hier ook 'maar' 2 maanden geweest.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ja, het is een zwaar leven maar iemand moet het doen. [emoji23]

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Klusje 1 kan van de lijst geschrapt worden. De Viton footers zijn onder de MSB geplaatst. Deze zijn vergelijkbaar met de Nagra cones, roestvrijstaal met een rubberen (Viton) tip.

Wat ik van andere MSB eigenaren lees zou het ook nog wat voor het geluid kunnen doen. Daar kan ik niet over oordelen, ik heb de DAC twee maanden niet beluisterd en hij is nu ook nog steenkoud.

Wel ziet het in ieder geval een stuk fraaier uit dan de originele spikes.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Eerste stap gedaan voor klusje 5 op de lijst, de Melco maar eens goed geïnspecteerd voordat ik de nieuwe discs ga bestellen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Typisch klusje als je paar maanden weg ben geweest: Software updates. De Melco is al geupdate, de MinimServer op de Melco is nu ook naar 2.1. De beide Nassen staan nu te updaten, daarna MinimServer op de ene NAS nog updaten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Je hebt het niet zo ingeregeld dat je remote beheer kan doen? Met de NAS kan dat prima, de audio lijkt mij wat lastiger idd :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: blue-eyes on January 23, 2022, 09:33:28
Je hebt het niet zo ingeregeld dat je remote beheer kan doen? Met de NAS kan dat prima, de audio lijkt mij wat lastiger idd :D

Als ik weg ben staat alles hier volledig uit, dus dan valt er weinig meer te beheren. Heeft totaal geen nut om hier alles 2 maanden te laten draaien. Het huis gaat als het ware in een soort diepe slaap. Alleen de router laat ik nog aan staan, puur zodat ik (uit nieuwsgierigheid) nog kan zien wat de zonnepanelen opbrengen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on January 23, 2022, 09:01:00
Eerste stap gedaan voor klusje 5 op de lijst, de Melco maar eens goed geïnspecteerd voordat ik de nieuwe discs ga bestellen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Dat is nog best wel een serieus apparaat. De gemiddelde streamer bestaat meestal uit vrijwel een lege kast.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on January 23, 2022, 09:54:02
Dat is nog best wel een serieus apparaat. De gemiddelde streamer bestaat meestal uit vrijwel een lege kast.
Gaat natuurlijk ook wel iets verder dan enkel een streamer omdat deze ook zelf opslag heeft. En dan is dit ook het topmodel van Melco dus ook met dubbele voeding e.d.

De Synergistic Research Orange tussen zitten intussen weer in hun originele verpakkingen on naar de nieuwe eigenaren verstuurd te worden. Allemaal weer mooi snel geregeld!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Quote from: fugazi_2009 on January 23, 2022, 09:35:17
Als ik weg ben staat alles hier volledig uit, dus dan valt er weinig meer te beheren. Heeft totaal geen nut om hier alles 2 maanden te laten draaien. Het huis gaat als het ware in een soort diepe slaap. Alleen de router laat ik nog aan staan, puur zodat ik (uit nieuwsgierigheid) nog kan zien wat de zonnepanelen opbrengen.
Is het dan niet beter, om als je weer voor langere tijd naar het buitenland gaat, jouw set volledig bij mij neer te zetten.
Ik regel dan wel al het beheer en de updates ......en nu komt het mooie  :colgate:
Ik bied deze dienst volledig gratis aan  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Quote from: VANZOMERENG on January 23, 2022, 13:09:09
Is het dan niet beter, om als je weer voor langere tijd naar het buitenland gaat, jouw set volledig bij mij neer te zetten.
Ik regel dan wel al het beheer en de updates ......en nu komt het mooie  :colgate:
Ik bied deze dienst volledig gratis aan  :D

Ik moest even een traantje weg pinken hoor, was het vertrouwen in de goedheid van de mens al bijna kwijt.  :worship:

fugazi_2009

Lol, dat aanbod krijg ik al heel regelmatig voor mijn auto. Maar dit is de eerste keer dat dat voor mijn set gebeurd. [emoji23]

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one