Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

fugazi_2009

Ja, dit is inderdaad stableford. We zullen zien hoe het gaat. Er zijn natuurlijk allerlei factoren die meespelen. Als je zo'n regenbui als vanochtend in de eerste ronde op je hoofd krijgt, dan ben je niet blij. Leeftijd is natuurlijk ook een factor, de oudste deelnemer vorig jaar moest uitstappen op de 46e hole, de jongste heeft de dag daarna ook nog een wedstrijd gelopen (en werd toen 1e).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

BjornV

Hi Jack,

Al enig idee hoe je Linn tegen een DP opbokst, of wil je echt wachten tot Bjorn langs geweest is? De DP staat hier heerlijk te spelen, op een aan uit zet errortje als de processor van het stroom is geweest heb ik helemaal geen problemen. Echt een topding die niet zomaar meer weg daat.
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

fugazi_2009

Ik durf wel te stellen dat de Linn de DP verslaat, maar misschien komt die toch binnenkort wel te koop....

De opstart error bij de Tag, heb ik inderdaad bij mij ook wel eens langs zien komen. Doet ie het altijd? Ik zag het soms (overigens bij al mijn exemplaren die ik volgens mij heb gehad). Hou er rekening mee dat de Tag vrij gevoelig is qua stroomverbruik. Moet je Bjorn maar eens vragen wat er gebeurt als je een 100x5R op een lang (standaard) verlengsnoer aansluit ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Komt hij misschien binnenkort wel te koop? Toch niet helemaal wat je zoekt? Of ben je tegen iets nog veel mooiers aangelopen?

fugazi_2009

Ja, misschien dus. Het zou ook net zo goed zo kunnen zijn dat die gewoon blijft staan, het zou namelijk ook wel eens kunnen dat dat wat ik wil niet meer leverbaar is.

Maar goed, wat is het geval. Is de Kisto een miskoop? Absoluut niet, het is een beauty. Is het niet helemaal wat ik zoek? Misschien, maar misschien is het nog wel meer een geval van het is veel meer dan ik zoek.

Maar first things first. Wat de Kisto uitstekend heeft gedaan is mij uit mijn comfortzone getrokken. Hier zat ik, speelde al 10 jaar met Tag en was daar supertevreden mee. In al die tijd niet echt dingen tegengekomen waar ik naar zou willen overstappen, dus dan blijf je waar je bent. Maar toen de Oppo 95 kwam met gebalanceerde uitgangen en de Kisto langskwam was dit een mooie gelegenheid om weer eens in beweging te komen. En met succes, eindelijk na 7+ jaren de Burmesters gebalanceerd aangesloten. Helemaal super.

Maar de 95 had ook een ander gevolg. Voorheen gebruikte ik de Oppo 83 via de Analog bypass en de Dune digitaal op de Tag voor mijn Flacs. Maar de Oppo 95 kan ook flac afspelen, dus daarmee gaat de Dune waarschijnlijk werkloos worden (vandaar Animocheck). En dan krijg je dus de situatie dat er een Oppo 95 als enkele bron wordt gebruikt welke is aangeloten op een Kisto, wat een groot digitaal rekenwonder is, maar welke als analoge voorversterker wordt gebruikt. Dus waarom dan niet gewoon voor een analoge (multi-kanaals) gaan? Zoals sommige van jullie weten heb ik daar een heel specifiek exemplaar voor op het oog.  Via PM en email is hierover de afgelopen dagen ruime communicatie geweest over dit onderwerp. Het enige waar ik nu dus tegen aanloop is dat de voorsterker die ik misschien zou willen opeens van de website van de fabrikant is verdwenen. Dus nu wordt via de importeur gekeken of die nog beschikbaar is. Normaal gesproken zou ik ook wel naar een tweedehands exemplaar op zoek gaan, maar het apparaat is leverbaar in zwart of zilverkleur en is nog nooit in het zwart in NL uitgeleverd (apparaat wordt zowiezo enkel op bestelling geimporteerd).

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

BjornV

De tag gaat stroomloos dus dat gebeurd wel vaak ja, maar ik zal hem eens direct in de muur insteken zo, goed idee.

Benieuwd wat het gaat worden!
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

fugazi_2009

Quote from: BjornV on June  6, 2011, 19:26:58
De tag gaat stroomloos dus dat gebeurd wel vaak ja, maar ik zal hem eens direct in de muur insteken zo, goed idee.

Benieuwd wat het gaat worden!

Zowiezo gewoon aan de stroom laten staan, hooguit in standby. Dat was in ieder geval altijd het advies van Tag. Je zal dan ook merken dat die dan zelfs in standby warm blijft. Komt de kwaliteit van het geluid alleen maar ten goede.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Durk

zit is vrolijk te werken krijg ik spam van Jack..  ;D..

nu nog even denken wat ik wil sponsoren.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

fugazi_2009

Ja, ik heb er zoveel verstuurd dat ik moet oppassen dat Xs4All me niet afsluit ;D

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#784
Gisteravond laat (zo rond 12u, die hifi dealers houden er rare werktijden op na), te horen gekregen dat de Audio Research MP1 (dit is dus de droom) inderdaad uit productie gaat maar nu nog wel leverbaar is (ik had gisteren ook al een spontane aanbieding van een Duitse dealer).

Hmm, wat te doen?

Dit is overigens de MP1, voor wie hem niet kent (maar dan in zwart en zonder handvatten aub):



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

diceman

Quote from: fugazi_2009 on June  7, 2011, 10:59:29
Gisteravond laat (zo rond 12u, die hifi dealers houden er rare werktijden op na), te horen gekregen dat de Audio Research MP1 (dit is dus de droom) inderdaad uit productie gaat maar nu nog wel leverbaar is (ik had gisteren ook al een spontane aanbieding van een Duitse dealer).

Hmm, wat te doen?

Dit is overigens de MP1, voor wie hem niet kent (maar dan in zwart en zonder handvatten aub):





Tja wat is wijs kan alleen jij beantwoorden.
Ken je de pre, maar belangrijker is er synergie met jouw bestaande set( kan je hem eventueel beluisteren).

Mis je nu iets, wat je denkt te vinden in de MP1?
Blijven ze deze wel ondersteunen, qua onderdelen, etc.
Als het je droom is en je kan het betalen/prijs is acceptabel, doen :).
Je weet wat ze zeggen:"Hadden is hebben te laat" of te wel had ik maar...............

Succes met je beslissing.

Btw Ik persoonlijk vind het een hele mooie pre, zeer robuusd, een echte mannen bak ;)

fugazi_2009

Het beschikbaar blijven van onderdelen e.d. is bij Audio Research iets waar je het minste zorgen over hoeft te maken. Als je daar nu komt met een versterker van 25 jaar geleden dan ondersteunen ze dat nog gewoon.

De MP1 in mijn set testen gaat niet lukken vanwege het feit dat die alleen op bestelling wordt geleverd. Ik ga wel kijken of ik wellicht de stereo vv waar die het meest op lijkt kan uitproberen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Kunnen ze (ofwel je dealer, ofwel Audio Research) je niet helpen met je te koppelen aan mensen die hem hebben staan, en dan kijken of je iemand zo gek kunt krijgen om eens bij je langs te komen?
Ik weet gelukkig niet wat die kost, dus ik heb ook geen idee of het reëel is om te denken dat iemand dat zou willen doen...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Quote from: Christiaan S on June  7, 2011, 14:56:04
Kunnen ze (ofwel je dealer, ofwel Audio Research) je niet helpen met je te koppelen aan mensen die hem hebben staan, en dan kijken of je iemand zo gek kunt krijgen om eens bij je langs te komen?
Ik weet gelukkig niet wat die kost, dus ik heb ook geen idee of het reëel is om te denken dat iemand dat zou willen doen...

Op zich een goed idee. Ik vrees echter dat de eerste vraag wordt of die uberhaupt ooit in NL verkocht is.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Ik weet niet hoe graag je de pre in je eigen set wilt luisteren van te voren (kan me goed voorstellen van wel).
Desnoods rij je naar het buitenland om de amp + eigenaar op te halen voor een dagje?
Lijkt me veel werk, maar zo'n pre kopen, om daarna te ontdekken dat die toch niet is wat je wilt lijkt me erger eerlijk gezegd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

#790
Quote from: fugazi_2009 on June  7, 2011, 15:15:27
Op zich een goed idee. Ik vrees echter dat de eerste vraag wordt of die uberhaupt ooit in NL verkocht is.


Ik ben een tijdje geleden ook met Dave in gesprek geweest over upgrade plannen in de toekomst.


Dit was zijn advies:


Een Signature edition Onkyo Pro PR SC 5508 pre-pro:


http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-shop-online/upgrade-company-onkyo?page=shop.product_details&flypage=flypage.pbv.v1.tpl&product_id=2&category_id=6


Volgens Dave 1 van de beste upgrades die hij momenteel heeft, zelfs beter als een Signature Mcintosh MX-150.


En de beste aansluiting volgens Dave is een digitale uitgang van een upgraded Oppo naar de Onkyo.


Dit schreef hij :


Hi Viktor,

It is best to get an upgraded Marantz AV-7005 prepro or better yet an Onkyo 5508 prepro and run a digital out of an upgraded Oppo. This is FAR better then an Oppo into any analog or passive preamplifier or an outboard dac like the SE upgraded Lavry Emile Bok has from us.  The 32 bit dacs in the Onkyo 5508 or Marantz are out of this world good sounding, with HUGE power supplies not tiny ones like Lavry, Bel Canto Wyred 4 Sound etc.  I would keep your player and get an upgraded prepro even for 2ch.

Preamp & prepro uppgrades are far more effective then better amplifiers or upgrading amps down stream.  

David J Schulte



Ik weet alleen niet hoe de match is met de rest van je set.


Ik zit er ook over na te denken om deze Onkyo te kopen bij hem (mijn Denon AVC A1HD verkopen) en samen met een meerkanaals versterker van AudioNet te gebruiken.



:) Heb je misschien weer wat om over na te denken.


Edit: 240v is ook rechtstreeks bij hem te bestellen.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

JCL

Wat zijn de upgrades van die Oppo? Zit hem dat niet met name in het analoge deel? Als je hem digitaal aansluit is dat misschien niet zo nodig. Als ik Jack was zou ik wel altijd een apparaat nemen wat HDMI heeft. HDMI heeft toch de toekomst en het is gewoon erg handig om alles zo in 1 standaard te hebben. Eis is dan wel dat de DAC van de pre erg goed is, maar dat zal in dit sigment geen problemen op moeten leveren. Is iets als een SSP800 iets voor jou? Daar hoor je van Riwi, Blue-eyes en Tjeelo toch goede verhalen over!

vik

Quote from: JCL on June  7, 2011, 18:18:09
Eis is dan wel dat de DAC van de pre erg goed is, maar dat zal in dit sigment geen problemen op moeten leveren. Is iets als een SSP800 iets voor jou? Daar hoor je van Riwi, Blue-eyes en Tjeelo toch goede verhalen over!

Als je dan kijkt naar de prijs van de Onkyo vs Classé, plus de betere DAC's/upgrades van de Onkyo zou dat mijn eerste keuze zijn op papier.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#793
Tja, die Onkyo heeft Dave mij ook aanbevolen. Ik heb daar gewoon geen goed gevoel over (noem het gerust vooroordeel ;)). De SSP800 is er niet in zwart, dus geen optie (plus dat ik daar qua geluid denk ik uiteindelijk niet blij van zou worden).

Quote from: Christiaan S on June  7, 2011, 16:40:50
Ik weet niet hoe graag je de pre in je eigen set wilt luisteren van te voren (kan me goed voorstellen van wel).
Desnoods rij je naar het buitenland om de amp + eigenaar op te halen voor een dagje?
Lijkt me veel werk, maar zo'n pre kopen, om daarna te ontdekken dat die toch niet is wat je wilt lijkt me erger eerlijk gezegd.

Duitsland is nog best groot, en hij staat bij een dealer (die overigens niet erg responsive is). Ik denk dat het dan een stuk gemakkelijker is om bij de Nederlandse dealer te kijken of ik een stereo exemplaar kan uitproberen. Dat is dan weer het voordeel er is geen processing oid wat getest moet worden. Lullig gezegd is dit gewoon 3 x een stereo voorversterker in een kastje.

Voorlopig staat de Kisto te koop. Als daar geen reponse op komt dan is het simpel, dan blijft de Kisto gewoon. Laat duidelijk zijn, die klinkt fantastisch. Gebruik alleen misschien maar 10% van zijn mogelijkheden. Zowiezo zou dat redelijk snel moeten gaan, anders gaat het niet lukken. Er is mij verteld dat ik een periode heb van 2 weken dat ik de MP1 nog kan bestellen, daarna is het afgelopen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on June  7, 2011, 19:03:36
Tja, die Onkyo heeft Dave mij ook aanbevolen. Ik heb daar gewoon geen goed gevoel over (noem het gerust vooroordeel ;))

Kan ik begrijpen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RobertVanWoerden

Quote from: vik on June  7, 2011, 18:12:16

Ik ben een tijdje geleden ook met Dave in gesprek geweest over upgrade plannen in de toekomst.


Dit was zijn advies:


Een Signature edition Onkyo Pro PR SC 5508 pre-pro:


http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-shop-online/upgrade-company-onkyo?page=shop.product_details&flypage=flypage.pbv.v1.tpl&product_id=2&category_id=6


Volgens Dave 1 van de beste upgrades die hij momenteel heeft, zelfs beter als een Signature Mcintosh MX-150.


En de beste aansluiting volgens Dave is een digitale uitgang van een upgraded Oppo naar de Onkyo.


Dit schreef hij :


Hi Viktor,

It is best to get an upgraded Marantz AV-7005 prepro or better yet an Onkyo 5508 prepro and run a digital out of an upgraded Oppo. This is FAR better then an Oppo into any analog or passive preamplifier or an outboard dac like the SE upgraded Lavry Emile Bok has from us.  The 32 bit dacs in the Onkyo 5508 or Marantz are out of this world good sounding, with HUGE power supplies not tiny ones like Lavry, Bel Canto Wyred 4 Sound etc.  I would keep your player and get an upgraded prepro even for 2ch.

Preamp & prepro uppgrades are far more effective then better amplifiers or upgrading amps down stream. 

David J Schulte



Ik weet alleen niet hoe de match is met de rest van je set.


Ik zit er ook over na te denken om deze Onkyo te kopen bij hem (mijn Denon AVC A1HD verkopen) en samen met een meerkanaals versterker van AudioNet te gebruiken.
:) Heb je misschien weer wat om over na te denken.
Edit: 240v is ook rechtstreeks bij hem te bestellen.

De TUC mods zitten toch vooral in het analoge gedeelte? Dit voorstel komt op mij over alsof TUC je 2x wil laten betalen voor hetzelfde. Want je Oppo wordt dan vooral een loopwerk, en de Oppo mods zijn dan voor niks. Of stel ik het nu te simpel voor?

fugazi_2009

Quote from: RobertVanWoerden on June  7, 2011, 20:17:50


De TUC mods zitten toch vooral in het analoge gedeelte? Dit voorstel komt op mij over alsof TUC je 2x wil laten betalen voor hetzelfde. Want je Oppo wordt dan vooral een loopwerk, en de Oppo mods zijn dan voor niks. Of stel ik het nu te simpel voor?

En ja, zo komt het mij ook een beetje over. Ik zou ook of de speler of de pre laten modden, niet beidde.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: RobertVanWoerden on June  7, 2011, 20:17:50


De TUC mods zitten toch vooral in het analoge gedeelte? Dit voorstel komt op mij over alsof TUC je 2x wil laten betalen voor hetzelfde. Want je Oppo wordt dan vooral een loopwerk, en de Oppo mods zijn dan voor niks. Of stel ik het nu te simpel voor?

Bij mij had het betrekking op de aanschaf van eventueel een Oppo 95, en het laten upgraden van eventueel een eindversterker. Toen kwam Dave met dit verhaal dat ik beter mijn 83 Nuforce kan houden en beter de upgrade naar de Onkyo kan doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

#798
Maar even een nieuwe overzicht foto gemaakt, voor je het weet kan het tenslotte weer anders zijn:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Martijnst1990

Wat een belachelijk mooie set is het toch zo!  :worship:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT