Jack's Place

Started by fugazi_2009, March 15, 2010, 22:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on February  2, 2011, 20:46:39
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:


Dat klinkt in ieder geval zeer goed. Eventjes het album downloaden waar deze song opstaat. Kijken of het de moeite waard is om een compleet album te kopen en tevens luisteren of de kwaliteit goed is.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Quote from: Maximus_Aurelius on February  2, 2011, 21:23:57
Dat klinkt in ieder geval zeer goed. Eventjes het album downloaden waar deze song opstaat. Kijken of het de moeite waard is om een compleet album te kopen en tevens luisteren of de kwaliteit goed is.

Voor wat mijn woord waard is, kan je gerust al hun albums kopen. Fantatische muziek en uitstekende kwaliteit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

GroeneLeeuw

5 feb as in Zoetermeer of de volgende dag in Den Bosch te zien  8)
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

fugazi_2009

Quote from: GroeneLeeuw on February  2, 2011, 22:00:40
5 feb as in Zoetermeer of de volgende dag in Den Bosch te zien  8)

I know. En nu moet ik op 5 feb wel in Zoetermeer zijn voor een verjaardag, maar ik denk dat ik daar erg laat ga aankomen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Blijkbaar is het de periode van het jaar of zo. Eerst van de week een firmware update voor de Dune (80 Mb), dan nieuwe firmware voor de Oppo (30 Mb) en ook nog voor de TV (130 Mb). In ieder geval kunnen we vaststellen dat efficient programmeren tegenwoordig blijkbaar niet echt meer in is.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on February  2, 2011, 21:54:10
Voor wat mijn woord waard is, kan je gerust al hun albums kopen. Fantatische muziek en uitstekende kwaliteit.

Het klopt inderdaad fantastische muziek en uitstekende kwaliteit. Ik heb het album Gazpacho - Missa Atropos eens beluisterd en het klinkt goed.
Heb hem al op mijn koop lijstje gezet.
Thx voor de youtube link.  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Yep, ik heb hem net in flac formaat op de Dune gezet en ik zie ook net de email met de pdf van het concertkaartje binnenkomen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Quote from: fugazi_2009 on February  3, 2011, 21:11:08
Yep, ik heb hem net in flac formaat op de Dune gezet en ik zie ook net de email met de pdf van het concertkaartje binnenkomen  ;D

Veel plezier bij het concert  :music:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

#558
Quote from: fugazi_2009 on February  3, 2011, 19:38:39
Blijkbaar is het de periode van het jaar of zo. Eerst van de week een firmware update voor de Dune (80 Mb), dan nieuwe firmware voor de Oppo (30 Mb) en ook nog voor de TV (130 Mb). In ieder geval kunnen we vaststellen dat efficient programmeren tegenwoordig blijkbaar niet echt meer in is.
Mag je een Oppo SE/SI zelf updaten en is die firmware dus hetzelfde voor alle 83's?

EDIT: net gelezen dat het ook voor de SE is ;)
EDIT2: het is een beta-firmware...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: HTip on February  5, 2011, 08:22:40
Mag je een Oppo SE/SI zelf updaten en is die firmware dus hetzelfde voor alle 83's?

EDIT: net gelezen dat het ook voor de SE is ;)
Ja, SE of niet maakt niet uit, maar dat had je al ontdekt. En ja, het hele updaten mag je gewoon doen.

Quote from: HTip on February  5, 2011, 08:22:40
EDIT2: het is een beta-firmware...
Volgens mij heeft mijn oppo tot nu toe 90% van de tijd op beta firmware gedraaid, bij de Dune is het nog erger. Over het algemeen geen probleem.

Ik had 1 SACD die de Oppo met de vorige firmware niet wilde herkennen als SACD. Eens kijken of dat met deze firmware beter gaat. Anders gaat de SACD naar Oppo toe, zodat zij kunnen uitzoeken wat er mis gaat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Quote from: fugazi_2009 on February  5, 2011, 10:44:11
Ja, SE of niet maakt niet uit, maar dat had je al ontdekt. En ja, het hele updaten mag je gewoon doen.
Volgens mij heeft mijn oppo tot nu toe 90% van de tijd op beta firmware gedraaid, bij de Dune is het nog erger. Over het algemeen geen probleem.
Is natuurlijk ook weer waar. Want officiële firmwareupdates verschillen vaak niet zo veel. Zonder beeld ga ik niet proberen, dus ik wacht even tot ik weer beeld heb. Kan 'm natuurlijk ook naar de TV halen, maar ik laat 'm liever in de HT staan...

Quote
Ik had 1 SACD die de Oppo met de vorige firmware niet wilde herkennen als SACD. Eens kijken of dat met deze firmware beter gaat. Anders gaat de SACD naar Oppo toe, zodat zij kunnen uitzoeken wat er mis gaat.
Slim! Ben benieuwd voor je.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Ja, ik had Oppo gemailed dat die SACD niet gepakt werd. Het is een MFSL SACD, dus niet echt een of ander shitty label of zo. Dus toen vroegen ze of ik ze die SACD wilde sturen zodat zij het uit kunnen proberen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Vanavond eindelijk tijd gehad om PEP3 te installeren en de nieuwe firmware op de TSU9800. Al een beetje moet de nieuwe overlay pagina's zitten spelen. Morgen maar eens wat maken en dan zal ik wel een screenshotje posten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Quote from: fugazi_2009 on February 16, 2011, 22:46:19
Vanavond eindelijk tijd gehad om PEP3 te installeren en de nieuwe firmware op de TSU9800. Al een beetje moet de nieuwe overlay pagina's zitten spelen. Morgen maar eens wat maken en dan zal ik wel een screenshotje posten.
ben benieuwd, werken de pep2 bestanden wel gewoon.

fugazi_2009

Quote from: CoSo on February 16, 2011, 22:47:46
ben benieuwd, werken de pep2 bestanden wel gewoon.

Yep, dat werkt gewoon allemaal.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#565
Zo eerste testje met de overlay.

Op de Oppo pagina had ik eerst onderaan de buttons staan om zone te wisselen. Wat gebeurde er vervolgens af en toe. Ik geef een tik op het scherm om het scherm te activeren, raak per ongeluk zo'n button. Die button doet vervolgens: speler in standby, blauwe knop 5 seconden, zone nummer, speler weer aanzetten. Best lullig dus als je dat gebeurd terwijl je een film zit te kijken, vooral als die vervolgens ook nog op de verkeerde zone terecht komt  ;D

Dus nu zone buttons er af gehaald:



en de zone buttons op de overlay gezet:



De overlay komt in dit geval ergens te staan waar nog geen buttons stonden, maar anders komt die er half transparant overheen te staan, zo bijvoorbeeld:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#566
Kleine update (redelijk letterlijk ook). Gisteren een extra Monster SuperThin HDMI kabel binnen gekregen



Tot nu toe zaten de Oppo BD speler, Dune en PS3 via de Oppo HDMI switch met de TV verbonden. Laatst had ik een keer de Oppo BD speler rechtstreeks op de tv aangesloten en had toen het idee dat dit net even beter was. Dus toen sloeg natuurlijk de audiofiele nervosa toe en heb ik hier maar snel aan toegegeven door een extra kabel te kopen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Lekker dun kabeltje. Die is makkelijk weg te werken 8)
En een schakel minder is (in theorie) bijna altijd beter.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: HTip on February 22, 2011, 08:49:17
Lekker dun kabeltje. Die is makkelijk weg te werken 8)
Ja, dat is vooral handig met die TV lift van mij.

Quote from: HTip on February 22, 2011, 08:49:17
En een schakel minder is (in theorie) bijna altijd beter.
Ja, zo heb ik het ook voor mijzelf verantwoord  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on February 22, 2011, 08:49:17
Lekker dun kabeltje. Die is makkelijk weg te werken 8)
En een schakel minder is (in theorie) bijna altijd beter.
Dat ligt er bij HDMI voornamelijk aan of er wel of geen repeater in de switch zit. Ik vind het beeld via mijn Classé juist beter, net als via mijn oude Octava switch. Beide hebben echter een versterking ingebouwd.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on February 22, 2011, 12:09:36
Dat ligt er bij HDMI voornamelijk aan of er wel of geen repeater in de switch zit. Ik vind het beeld via mijn Classé juist beter, net als via mijn oude Octava switch. Beide hebben echter een versterking ingebouwd.

Bij Oppo wordt wel vermeld dat er een equalizer in de switch zit voor de ondersteuning van het gebruik van lange kabels, dit klinkt mij wel als een versterker in de oren. Nu zitten er bij mij totaal geen lange kabels aan, dus wellicht dat dan het voordeel van een overgang minder meer gaat gelden. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat bij jou naar de projector toe de kabel wat langer is dan de 3m die ik vanaf de switch naar de tv had (en ik had 0.5 m van de speler naar de switch).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik zat gisteravond wat te mailen met Dave Schulte van The Upgrade Company over de mogelijke levering van een nieuwe speler. En passant merkte hij ook nog op dat hij een nieuwe tweak voor de BDP-83SE ontdekt had ten opzichte van zijn vorige modificaties. En in dit geval kon ik volgens hem dat best zelf wel uitvoeren. Dat betekende gelijk wel dat ik dus toestemmig kreeg om het zegel dat The Upgrade Company op de spelers plakt te verbreken. Dus van de week maar eens aan het klussen, mijn vriendin keek mij vanmorgen al vreemd aan toen ik haar vroeg of ik haar fohn ook eens kon lenen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

en werkt de tweak ook?? is er verschil??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Quote from: The Vampire on March 15, 2011, 19:26:15
en werkt de tweak ook?? is er verschil??

Volgens een andere forum genoot die dezelfde speler heeft en het gelijk vandaag heeft uitgevoerd, is er zeker een vooruitgang. Deze jongen zit nog gewoon te werken, en zit dat de komende uren ook nog wel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one