Ziggo voert deze zomer snelheidsverhogingen door

Started by Starred, February 25, 2010, 18:33:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Ziggo heeft door laten schemeren dat het bedrijf deze zomer de snelheden van zijn kabelabonnementen gaat opschroeven. Alles-in-1 Extra krijgt een snelheid van 120Mbps maar Plus en Z3 moeten het nog doen met docsis 2.0-snelheden.

De pakketten Z1 en Z2 van Ziggo gaan deze zomer in snelheid omhoog van respectievelijk 3 en 10Mbps naar 5 en 15 Mbps. Internet Z3 wordt dubbel zo snel: het abonnement stijgt van 25Mbps naar 50Mbps. Toch is de verhoging voor deze klanten mogelijk een tegenvaller Ziggo had een snelheid van 80Mbps beloofd. De downloadsnelheden van Alles-in-één Basis en Plus komen op respectievelijk 2Mbps en 22Mbps te liggen. Ook deze laatste snelheid komt niet overeen met de beloofde 30Mbps.

In enkele proefgemeenten kregen klanten met een docsis 3.0-modem en een Alles-in-één Plus-pakket wél de beschikking over een 30Mbps-lijn. Landelijk blijft Alles-in-één Plus deze zomer op 22Mbps steken, omdat Ziggo nog niet in staat is om klanten met dit pakket van docsis 3.0-modems te voorzien, meldt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo. Ook de snelheidsverhoging van Z3 blijft beperkt omdat deze abonnees dit type modem nog niet krijgen. Alles-in-één Extra-abonnees krijgen wel direct een 120Mbps-verbinding, zoals klanten in proefgemeenten als Amersfoort, Enschede en Utrecht reeds konden ondervinden. Daarmee slaat Ziggo de tussenstap van 80Mbps waar eerder over gesproken werd over.

"Het succes in de proefgemeenten is gigantisch", claimt Vos. "Daardoor is het lastig docsis 3.0-modems is voldoende mate te leveren. In de hele wereld is de aanvoer van de modems tegen redelijke kosten problematisch. We willen toch de prijzen van alle pakketten gelijkhouden." Volgens Vos begint Ziggo in juli met de uitrol van de nieuwe snelheden en zal deze gefaseerd uitgevoerd worden. Wanneer de Z3- en Alles-in-één-klanten wel een docsis 3.0-modem en bijbehorende snelheden tegemoet kunnen zien kon hij nog niet aangeven.


Tweakers.net

Sqoda

Mijn pc houd het downloaden nu nog niet eens bij, wat moet het dan gaan worden????? :wacko:
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

drunkfux

Quote from: Sqoda on February 25, 2010, 20:49:55
Mijn pc houd het downloaden nu nog niet eens bij, wat moet het dan gaan worden????? :wacko:
Dan wordt het een snellere pc ;D

Starred


koosnaampje-audiofiel

Quote from: Starred on February 26, 2010, 10:59:05
Downloaden op 13 MB/s is echt snel  8)

Even offtopic.....

:D

KPN Basis gaat van 3mb naar 8mb...kreeg gister brief van ze.

Mooi meegenomen aangezien ik wou verhogen, omdat ik ga verhuizen en samenwonen.

Waardoor er soms wel eens 2 gelijk online gaan.....ideale uitkomt voormij.
Klipsch, Denon.

Durk

In download via mijn nas. die doet langer over parren en uitpakken dan downloaden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Marcel_T.

Quote from: Starred on February 25, 2010, 18:33:13
Ziggo heeft door laten schemeren dat het bedrijf deze zomer de snelheden van zijn kabelabonnementen gaat opschroeven. Alles-in-1 Extra krijgt een snelheid van 120Mbps maar Plus en Z3 moeten het nog doen met docsis 2.0-snelheden.

De pakketten Z1 en Z2 van Ziggo gaan deze zomer in snelheid omhoog van respectievelijk 3 en 10Mbps naar 5 en 15 Mbps. Internet Z3 wordt dubbel zo snel: het abonnement stijgt van 25Mbps naar 50Mbps. Toch is de verhoging voor deze klanten mogelijk een tegenvaller Ziggo had een snelheid van 80Mbps beloofd. De downloadsnelheden van Alles-in-één Basis en Plus komen op respectievelijk 2Mbps en 22Mbps te liggen. Ook deze laatste snelheid komt niet overeen met de beloofde 30Mbps.

In enkele proefgemeenten kregen klanten met een docsis 3.0-modem en een Alles-in-één Plus-pakket wél de beschikking over een 30Mbps-lijn. Landelijk blijft Alles-in-één Plus deze zomer op 22Mbps steken, omdat Ziggo nog niet in staat is om klanten met dit pakket van docsis 3.0-modems te voorzien, meldt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo. Ook de snelheidsverhoging van Z3 blijft beperkt omdat deze abonnees dit type modem nog niet krijgen. Alles-in-één Extra-abonnees krijgen wel direct een 120Mbps-verbinding, zoals klanten in proefgemeenten als Amersfoort, Enschede en Utrecht reeds konden ondervinden. Daarmee slaat Ziggo de tussenstap van 80Mbps waar eerder over gesproken werd over.

"Het succes in de proefgemeenten is gigantisch", claimt Vos. "Daardoor is het lastig docsis 3.0-modems is voldoende mate te leveren. In de hele wereld is de aanvoer van de modems tegen redelijke kosten problematisch. We willen toch de prijzen van alle pakketten gelijkhouden." Volgens Vos begint Ziggo in juli met de uitrol van de nieuwe snelheden en zal deze gefaseerd uitgevoerd worden. Wanneer de Z3- en Alles-in-één-klanten wel een docsis 3.0-modem en bijbehorende snelheden tegemoet kunnen zien kon hij nog niet aangeven.


Tweakers.net

Tja, vorig jaar werd er beloofd dat AIE Plus in Q1 naar 30/4 zou gaan. Dat blijkt nu Q2 en 22/4 te worden, toch een tegenvaller van Ziggo.

En is het eerlijk dat 'proefgemeenten' een hogere snelheid krijgen dan de rest? Die betaald er in feite ook voor.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Lonned

Nu hopen dat UPC ook meegaat in de vaart der volkeren (providers). Eigenlijk is het wel grappig dat snelheid erg relatief is. Als je je bedenkt dat je zoveel jaar geleden nog naar het gepiep zat te luisteren van het cassettebandje bij de Commodore 64 en dan was na een half uur net de laatste piep fout. Opnieuw dat gepiep aanhoren! 

En zijn we allemaal gelukkiger van geworden? :unsure:

Nu ben je pas blij als je zonder geschok HD kunt streamen..

Dirc

Quote from: Marcel_T. on February 26, 2010, 12:48:40
Tja, vorig jaar werd er beloofd dat AIE Plus in Q1 naar 30/4 zou gaan. Dat blijkt nu Q2 en 22/4 te worden, toch een tegenvaller van Ziggo.

En is het eerlijk dat 'proefgemeenten' een hogere snelheid krijgen dan de rest? Die betaald er in feite ook voor.

Misschien zijn er ook nadelen (downtime?) verbonden aan het zijn van proefgemeente?

Marcel_T.

Quote from: Dirc I on February 26, 2010, 12:58:09
Misschien zijn er ook nadelen (downtime?) verbonden aan het zijn van proefgemeente?

Nee, de 'proefgemeenten' zijn toevallig allemaal gemeenten waar Ziggo concurrentie krijgt van oa glasfiber. Vergelijk het maar met Shell die de prijzen naar beneden gooit als Tango een vestiging opent.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Moony

Dat Ziggo maar eens komt met meer HD tv-zenders!  >:(
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Starred

Quote from: koosnaampje-audiofiel on February 26, 2010, 12:00:15
KPN Basis gaat van 3mb naar 8mb...kreeg gister brief van ze.

Mooi meegenomen aangezien ik wou verhogen, omdat ik ga verhuizen en samenwonen.

Waardoor er soms wel eens 2 gelijk online gaan.....ideale uitkomt voormij.

Adsl heb ik ook gehad. Elke snelheidsverhoging is winst, maar wat dat betreft is ADSL nauwelijks te vergelijken met kabel.

mestreech

Laat ze eerst maar eens de huidige snelheden waarmaken voordat ze gaan adverteren met nog hogere snelheden.
Heb alles-in-een-extra (Maastricht) maar ben nog steeds niet sneller dan mijn oude Z3 abbo van @Home

neptune

iemand enig idee hoe je aan het ip adres van je ziggo modem kan komen?
dit schijnt per modem te verschillen.
zet hier iets neer

EJ

Quote from: neptune on March 22, 2010, 11:41:43
iemand enig idee hoe je aan het ip adres van je ziggo modem kan komen?
dit schijnt per modem te verschillen.

www.whatismyip.com doet het altijd.

neptune

Quote from: EJ on March 22, 2010, 11:44:24
www.whatismyip.com doet het altijd.
Nee niet het publieke ip adres, maar het ip adres aan de binnenkant van je netwerk
zet hier iets neer

Vin_cent

Quote from: mestreech on March  9, 2010, 04:41:15
Laat ze eerst maar eens de huidige snelheden waarmaken voordat ze gaan adverteren met nog hogere snelheden.
Heb alles-in-een-extra (Maastricht) maar ben nog steeds niet sneller dan mijn oude Z3 abbo van @Home
Ik haal de snelheden prima via Ziggo. Misschien ligt het aan je installatie/router?

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

EJ

Quote from: neptune on March 22, 2010, 11:47:17
Nee niet het publieke ip adres, maar het ip adres aan de binnenkant van je netwerk

netstat -nr

maar volgens mij werkt ziggo met bridging en heeft het modem dus geen ip adres.

Teejoo

Quote from: Vin_cent on March 22, 2010, 12:01:03
Ik haal de snelheden prima via Ziggo. Misschien ligt het aan je installatie/router?

Vincent
Ik heb nu ook alles in 1 (30Mb) in Maastricht, en haal altijd snelheden tussen 24 - 31 Mb. Afhankelijk van het tijdstip en gemeten via speedtest.net.

Ziggo heeft wel een ip adres voor het modem. Dit kun je achterhalen met een ip trace programma. Informatie inclusief de ip-range voor je woonplaats vind je op het ziggo forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262

EJ

Quote from: Teejoo on March 22, 2010, 12:28:16
Ik heb nu ook alles in 1 (30Mb) in Maastricht, en haal altijd snelheden tussen 24 - 31 Mb. Afhankelijk van het tijdstip en gemeten via speedtest.net.

Ziggo heeft wel een ip adres voor het modem. Dit kun je achterhalen met een ip trace programma. Informatie inclusief de ip-range voor je woonplaats vind je op het ziggo forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262


Dat is het ip adres van jouw router of computer. Zoals gezegd gebruikt ziggo in het algemeen bridging, in ieder geval in het @home gebied.

neptune

Quote from: EJ on March 22, 2010, 12:58:54
Dat is het ip adres van jouw router of computer. Zoals gezegd gebruikt ziggo in het algemeen bridging, in ieder geval in het @home gebied.
Het gaat hier om in het ubee kabel modem van ziggo te komen, dus het ip adres (wat er wel is). Van gebieden weet ik niets.
Bedankt Teejoo, ik ben al druk aan het scannen.
Zag ook een tip om het modem te factory resetten en dan simpel inloggen op de bekende 192.168 reeks maar ik wil niet resetten.
zet hier iets neer

Teejoo

Quote from: EJ on March 22, 2010, 12:58:54
Dat is het ip adres van jouw router of computer. Zoals gezegd gebruikt ziggo in het algemeen bridging, in ieder geval in het @home gebied.
Nee, dat is het niet.

Teejoo

Quote from: neptune on March 22, 2010, 13:05:05
Het gaat hier om in het ubee kabel modem van ziggo te komen, dus het ip adres (wat er wel is). Van gebieden weet ik niets.
Bedankt Teejoo, ik ben al druk aan het scannen.

Het werkt goed wel op deze manier. Dan kun je het modem tenminste ook uitlezen.

riwi

sinds vandaag is er weer een snelheids verhoging in veel gebieden voor ziggo.



Ik heb nu officieel 80mbit 80/10 dus.

bericht van tweakers :
http://tweakers.net/nieuws/68317/ziggo-uiterlijk-in-november-120mbps-in-hele-servicegebied.html

mic1980

Maastricht, ziggo alles-in-1

Tadaaaaaaaah 120.45Mb/s