Wazmarc theater

Started by wazmarc, February 25, 2010, 10:38:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wazmarc

Beste Ht leden,

Na een tijdje passief te hebben rondgedwaald op dit forum, leek het me wel leuk om ook eens mijn eigen set te showen ;D. Maar allereerst zal ik me even voorstellen, mijn naam is Marc en ik ben 27 jaar, werkend als engineer in Utrecht.

In 2009 ben ik verhuisd (samen met mijn vriendin) en heb ik mijn installatie weer nieuw leven in kunnen blazen.

Mijn installatie bestaat uit de volgende onderdelen:

Receiver: Pioneer LX-71
Speaker: B&W 684 Theater
CD speler: Marantz cd5003
Blue-ray: Pioneer bdp FD51
Plasma: Samsung ps50b850  50 inch
Beamer: Epson TW3500
Scherm: Kingpin CES210 16:9
HTPC: Antec fusion
Remote: Harmony 1000
Touchscreen: ELO 1749
Kabels: QED, VandenHul, viablue en Oehlbach
Power management: Monster HTS2600

Het tv meubel is zelf ontworpen en gebouwd. De achterwand is geplaats met de achterliggende gedachte om alle kabels weg te werken. Geschilderd met de gedurfde kleur 'gezellig' van flexa ;D

Voor mijn htpc gebruik ik een touchscreen van elo samen met de software van mediaportal. De kabels van dit scherm alsmede van mijn rear speakers en hdmi van de beamer zijn onder de laminaatvloer weggewerkt. Leuke tegenstrijdigheid is dat ik kabels erg mooi vind maar ik wil ze niet zien. ???

Hieronder wat fotos want dat is uiteindelijke allemaal wat duidelijker




Het plaatsen van de muur voor de scheiding tussen keuken en huiskamer, en links ruimte voor het inbouwen van de touchscreen



Pffff, als ik hierna terugkijk ben ik blij dat de verbouwing erop zit :P







De kabels in de ondervloer

en het uiteindelijk resultaat










En natuurlijk mag de dvd collectie ook niet ontbreken



Touchscreen van dichtbij







fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Erg gaaf zeg! Touch screen in de muur doet het ook goed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

migailov

Wow! Mooi gemaakt!  :clapping:
Ik vind vooral het meubel erg mooi, waar heb je het hout daarvoor gekocht?

wazmarc

Quote from: Madhouse on February 25, 2010, 10:55:54
Erg gaaf zeg! Touch screen in de muur doet het ook goed.
Quote from: fugazi_2009 on February 25, 2010, 10:49:03
Erg fraai gedaan  :worship:

Bedankt!

Altijd erg leuk om positieve reacties te krijgen

Quote from: migailov on February 25, 2010, 11:15:27
Wow! Mooi gemaakt!  :clapping:
Ik vind vooral het meubel erg mooi, waar heb je het hout daarvoor gekocht?

Beste Migailov

Het zijn keuken/werk bladen en deze heb ik bij de karwei gekocht, ik kan zo effe niet op de naam komen. (gamma verkoopt ze ook volgens mij).
Het is lamellenhout van Nyatoh (kende ik ook niet) maar het is erg mooi en redelijk goed bewerkbaar.

Achteraf gezien had ik ze waarschijnlijk ook bij de ikea kunnen kopen want die hebben ook iets vergelijksbaar alleen dan wat goedkoper....

gjjoosten

Heel mooi. Lekker strak  ;D
mvg,

Gert Jan

denoontje

fraaie integratie,

kun je op het touchscreen ook verlichting bedienen?

tiptop

Ziet er erg mooi uit! 8)

Mag ik je een tip geven. De surround eens direct op de bank naar beneden te richten en de instelling van deze op 1 meter te zetten. Dan krijg je op de luisterplek vermoedelijk een beter ruimtelijk effect van de surrounds en dus het totaalplaatje. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

wazmarc

Quote from: denoontje on February 25, 2010, 11:43:02
fraaie integratie,

kun je op het touchscreen ook verlichting bedienen?

Daar wordt op dit moment aan gewerkt, ik heb de lightmanger pro aan de htpc gekoppeld. Alleen vind ik de software wat betreft lay out niet erg mooi om op een touchscreen te hebben. Wil een soort blue print van mijn woonkamer met daarin de knoppen voor de te bedienen apparatuur.

Quote from: tiptop on February 25, 2010, 11:45:30
Ziet er erg mooi uit! 8)

Mag ik je een tip geven. De surround eens direct op de bank naar beneden te richten en de instelling van deze op 1 meter te zetten. Dan krijg je op de luisterplek vermoedelijk een beter ruimtelijk effect van de surrounds en dus het totaalplaatje. ;)

Bedankt voor de tip tiptop ;D,

Ik ben zelf ook niet zo heel blij met de plaats van de rear speakers, ik had in eerste instantie 2 luidsprekerstandaards maar deze moesten vanwege ruimtegebruik helaas weg.
Ik heb op de receiver de rear speaker al wat meer db gegeven. Maar ik zal idd eens kijken of ik ze wat meer kan richten

Ronin79

Heel mooi gedaan, ziet er goed uit.

@ Tiptop

Dus als je de speakers niet achter je kwijt kan, maar zoals wazmarc, of zoals ik (naast de bank)
dan is bet dus beter om hem op 1 meter te zetten ?

tiptop

Quote from: SillentWolf on February 25, 2010, 11:56:44
Heel mooi gedaan, ziet er goed uit.

@ Tiptop

Dus als je de speakers niet achter je kwijt kan, maar zoals wazmarc, of zoals ik (naast de bank)
dan is bet dus beter om hem op 1 meter te zetten ?
Nee, dat hangt er van af. Daar moet je mee experimenteren.
Maar wat ikzelf uit ervaring weet is dat als je de afstand dichterbij instelt als dat ze daadwerkelijk staan of hangen, staat het zo afgestelt dat ze juist iets minder dB krijgen, en tegelijkertijd vaak ook iets ruimtelijker klinken. daarmee zorg je er dus voor dat de het geluid niet te direct klinkt uit je luidsprekers. Ik heb de mijne ook op dichterbij gezet als in werkelijkheid het geval is. Anders hoor ik het geluid te veel uit de speakers komen.

Je moet vooral zelf experimenteren in je eigen setup! ;)
Hetgeen belangrijk is, is dus door afstandverkleining in dee setup te zorgen voor een minder direct geluid uit de luidsprekers. Dit geldt dus vooral voor luidsprekers die redelijk dicht op de luisteraar staan of hangen. Als ze een paar meter van je afstaan, kan je gerust de werkelijke afstand nemen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirc


flash1982

Prachtig gedaan! :o 8) 
idd jammer dat je niet meer ruimte hebt voor je surrounds..

Ronin79

@ Tiptop

Fabian; ik zal dat eens gaan uitproberen als ik de CA650R binnenkrijg.
Mochrt ik nog een vraag hebben, dan zal ik ze wel op mijn topic stellen.

In iedergeval bedankt voor het antwoord  ;)

CoSo

Mooi gedaan, zeker met het meubel.

van de surrounds is het zonde dat er niet meer ruimte is, is wel een probleem van veel mensen.
Denk dat de B&W DS3 beter tot zijn recht zouden komen.

Wat ik persoonlijk jammer vind is de naad in de achterwand van het tv-scherm.

MLCinema

Mooie opstelling en ditto componenten. Dat moet echt genieten zijn zo. Zoals jij de opstelling nu hebt wil ik het zelf ook realiseren als ik het huis uit ga. Zelf ben ik ook een tevredengebruiker van de pioneer blu ray en dezelfde Samsung tv.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

wazmarc

Bedankt allemaal voor de reacties!
Quote from: CoSo on February 25, 2010, 12:36:15
Mooi gedaan, zeker met het meubel.

van de surrounds is het zonde dat er niet meer ruimte is, is wel een probleem van veel mensen.
Denk dat de B&W DS3 beter tot zijn recht zouden komen.

Wat ik persoonlijk jammer vind is de naad in de achterwand van het tv-scherm.

De reden daarvan is dat het 2 aparte mdf platen zijn, dit krijg je (uit mijn ervaring) nooit helemaal mooi aansluitend geplammuurd en geschilderd, dus dat blijf je altijd zien. Dus heb ik de 2 kanten licht afgeschaafd :smile:.

stoffels


Audia

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

mvdveek

Ziet er leuk uit. Meubeltje is mooi uitgevallen.

Waar gebruik je de touchscreen allemaal voor?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Xander32

Mooi gedaan hoor :worship:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

super zeg, heel mooi gedaan hoor  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

wazmarc

Quote from: mvdveek on February 25, 2010, 16:34:09
Ziet er leuk uit. Meubeltje is mooi uitgevallen.

Waar gebruik je de touchscreen allemaal voor?

Ik gebruik hem voornamelijk als muziek jukebox (flac), daarnaast ook voor het afspelen van de gedownloade films en series.
Ook niet onbelangrijk natuurlijk het weer en het laatste nieuws ;D

Ik heb een 2 tal fotos toegevoegd

JeKa

Quote from: wazmarc on February 26, 2010, 08:04:21
Ik gebruik hem voornamelijk als muziek jukebox (flac), daarnaast ook voor het afspelen van de gedownloade films en series.
Ook niet onbelangrijk natuurlijk het weer en het laatste nieuws ;D

Ik heb een 2 tal fotos toegevoegd

Ziet er gaaf uit, vind vooral je zelf ontworpen meubel knap bedacht en gemaakt!

Is de touchscreen alleen niet erg onhandig? Hij is niet afneembaar als ik dat zo zie en moet je dus steeds gaan staan en ook op en plek waar je niet veel beenruimte hebt volgens mij.

Alex Groningen

Complimenten hoor. Ziet er fantastisch uit.