vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Quote from: vanzomereng on February  2, 2024, 11:23:49Ik heb het gevoel dat het aantal audiofiele wereldwijd, een slinkende groep is.
Het kleine clubje dat overblijft, zijn de fanaten die altijd wel weer iets vinden om mee te tweaken.

Zo, nu stop ik ff, moet nog ff testen of een bergkristal op mijn speakers nog wat extra brengt in de weergave  :D

Helaas geen ervaring met bergkristal,maar goede tip . ik zal eens wat uit mijn collectie mineralen proberen.  :devil:                                                                                 er zijn wel ooit luisteraars bij mij geweest die een gouden ring of zilveren lepel op de kast legden en zelf waarachtig verschil hoorden .....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Zo, ff lekker bezig met allerlei ontdekkingen op Tidal.

Ik was al bekend met de Griekse (nog levende) componiste Eleni Karaindrou,
welke zeer fraaie lichte moderne klassieke muziek heeft gemaakt en ook veel filmmuziek.
Nu heb ik op Tidal van haar een fraaie live-album ontdekt "Concert in Athens Live",
echt relaxed muziek met een ambiente sfeer om s'avonds laat met alle lampjes uit, lui achterover lekker te beluisteren

https://tidal.com/browse/track/77685854

vanzomereng

Zo... inmiddels heeft mijn nieuwe Atoll SDA 300 er wel zeker 100 speeluren opzitten
en is het dus ff tijd voor een kleine update  :smile:

T.o.v. mijn vorige situatie (Amp Rotel RA1592 & Streamer/Dac Pioneer N70A) is eigenlijk al het goede gebleven, zoals een strak laag, meer als voldoende detaillering over het gehele bereik, licht warm karakter, energiek, geweldige enigszins upfront stem weergave.

Nu met de Atoll klinkt met name het laag wat minder droog, wat ronder maar nog steeds zeer gecontroleerd.
Soms lijkt het of er in de onderste regionen nog wat meer punch aanwezig is.
Tonaal lijkt het alsof de Atoll een zeer klein tikkeltje "donkerder" speelt met wat meer timbre, texture en ietswat smoother.  Het klinkt met de Atoll, alsof er ietsjes meer vlees op de botten zit.
Let wel, we hebben het hier over nuances.

Wat wel wat duidelijker is, is het verschil in toegenomen dynamiek/attack en dit kwam met name goed tot uiting met het begin van het nummer "Crime of the Century" van Supertramp.  Dit nummer begint met een drumslag, welke de Atoll zonder enige aarzeling, behoorlijk explosief de ruimte in slingert.

Persoonlijk lijkt me deze Atoll qua tonaliteit, power/stabiliteit en detaillering een zeer veilige keuze om met veel speakers gecombineerd te kunnen worden.  Qua dynamiek/attack is het wel een "dondersteen" en is wellicht wat meer aandacht vereist qua matching/smaak.

Al met al, heeft bovenstaande bij mij ertoe gelijk, dat ik e.e.a. ervaar als een geluidsbeeld dat wat kleurrijker bij mij binnenkomt en ik als een extra kleine bonus zie  :colgate:

Qua bedieningsgemak, heb ik met deze Atoll (All-in-One) een veel grotere sprong gemaakt.
Ruimt gewoon lekker op, minder kastjes, minder kabels, minder afstandsbediening.

MarKath

Al met al een goede aankoop dus.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Kwabbernoot

Crime of the Century begint met een drumslag?

Groeten...

vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on February 12, 2024, 14:18:53Crime of the Century begint met een drumslag?

Groeten...
Hier wel, van de CD "It was the best of times"

Kwabbernoot

Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on February 12, 2024, 14:42:28Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

Weet ik niet, ik zal straks ff op Tidal kijken.
Ik heb het album zelf en betreft live-opnamen en vind dit album fraaier
dan hun dubbel live album "Paris" (die ik ook heb)

vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on February 12, 2024, 14:42:28Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

Op Tidal ook niet gevonden, wel op youtube.
Nu ik het nog eens hoor, is dit stukje slagwerk nog een rest van het vorige nummer
en is de break tussen deze 2 opeenvolgende nummers een beetje "uit het lood"

https://youtu.be/_v0coRm4bTw?si=pE4b6e4N4fB9sf6W

vanzomereng

Zo bij deze ff ook de "achtertuin" van mijn set op foto gezet  :colgate:

Betreft allemaal zeer betaalbare instapkabels.
- Duurste kabel is de LS-Kabel Qued XT40i voor 139 euro,-
- Oehlbach-LS-jumpers
- 2x Supra Reload 3x2,5mm stroomkabels (t.b.v. Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale coax-kabel van HifiSupply (tussen Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale optical kabel ? (tussen TV en de Atoll)
- Netwerkkabel Ziggo Cat6 (tussen Router/NAS en de Atoll) 
- Stekkerblok Supra MD06-EU/SP (met 1 gefilterde inlet en 5 ongefilterd + overspanningsbeveiliging)

Normaliter sluit je de versterker op het ongefilterde inlet aan, en de overige bronnen op de gefilterde inlets
maar wat als je een All-In-One heb
  :butbut:   De Atoll is op de ongefilterde inlet aangesloten.

Verder zien jullie nog wat RC-Caps zitten, deze zijn voornamelijk voor het buitenhouden van stof.
Alle overige ingangen die ik niet gebruik, plak ik altijd af (ben nogal erg zuinig op mijn gear)

Verder is er achter nog een USB-stick ingeprikt van 64GB, met hierop mijn ca. 150 stuks favouriete albums. (FLAC)
Als internet en mijn eigen home-netwerk eruit ligt, can the show always go on  :bigsmile:

De twee antennes zijn; 1 voor de bluetooth-verbinding van een bron en de andere voor de Wifi.
Laatste is buitengebruik, omdat de Atoll via een ethernetkabel is aangesloten.

Voor dagelijks TV-gebruik, luister ik naar een eenvoudige JBL-soundbar welke via HDMI-ARC is aangesloten. 
Zijn er mooie concerten op TV of luister ik naar video's via Youtube (heerlijk) ::) dan laat ik het TV-geluid via mijn set spelen.

In het verleden wel wat beperkt met diverse kabels geexperimenteerd, echter was niet zo echt mijn ding.
Zoals het nu voor mij is, is het goed en is het goed in het koppie, is de weergave ook goed  :satisfied:

Belangrijkste.... lekker muziek, heel veel muziek, je moet als pensionado wel de dag goed doorkomen  :headbanging: