vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud2

#800
Citaat van: vanzomereng op februari  2, 2024, 11:23:49Ik heb het gevoel dat het aantal audiofiele wereldwijd, een slinkende groep is.
Het kleine clubje dat overblijft, zijn de fanaten die altijd wel weer iets vinden om mee te tweaken.

Zo, nu stop ik ff, moet nog ff testen of een bergkristal op mijn speakers nog wat extra brengt in de weergave  :D



Helaas geen ervaring met bergkristal,maar goede tip . ik zal eens wat uit mijn collectie mineralen proberen.  :devil:                                                                                 er zijn wel ooit luisteraars bij mij geweest die een gouden ring of zilveren lepel op de kast legden en zelf waarachtig verschil hoorden .....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#802
Zo, ff lekker bezig met allerlei ontdekkingen op Tidal.

Ik was al bekend met de Griekse (nog levende) componiste Eleni Karaindrou,
welke zeer fraaie lichte moderne klassieke muziek heeft gemaakt en ook veel filmmuziek.
Nu heb ik op Tidal van haar een fraaie live-album ontdekt "Concert in Athens Live",
echt relaxed muziek met een ambiente sfeer om s'avonds laat met alle lampjes uit, lui achterover lekker te beluisteren

https://tidal.com/browse/track/77685854
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#803
Zo... inmiddels heeft mijn nieuwe Atoll SDA 300 er wel zeker 100 speeluren opzitten
en is het dus ff tijd voor een kleine update  :smile:

T.o.v. mijn vorige situatie (Amp Rotel RA1592 & Streamer/Dac Pioneer N70A) is eigenlijk al het goede gebleven, zoals een strak laag, meer als voldoende detaillering over het gehele bereik, licht warm karakter, energiek, geweldige enigszins upfront stem weergave.

Nu met de Atoll klinkt met name het laag wat minder droog, wat ronder maar nog steeds zeer gecontroleerd.
Soms lijkt het of er in de onderste regionen nog wat meer punch aanwezig is.
Tonaal lijkt het alsof de Atoll een zeer klein tikkeltje "donkerder" speelt met wat meer timbre, texture en ietswat smoother.  Het klinkt met de Atoll, alsof er ietsjes meer vlees op de botten zit.
Let wel, we hebben het hier over nuances.

Wat wel wat duidelijker is, is het verschil in toegenomen dynamiek/attack en dit kwam met name goed tot uiting met het begin van het nummer "Crime of the Century" van Supertramp.  Dit nummer begint met een drumslag, welke de Atoll zonder enige aarzeling, behoorlijk explosief de ruimte in slingert.

Persoonlijk lijkt me deze Atoll qua tonaliteit, power/stabiliteit en detaillering een zeer veilige keuze om met veel speakers gecombineerd te kunnen worden.  Qua dynamiek/attack is het wel een "dondersteen" en is wellicht wat meer aandacht vereist qua matching/smaak.

Al met al, heeft bovenstaande bij mij ertoe gelijk, dat ik e.e.a. ervaar als een geluidsbeeld dat wat kleurrijker bij mij binnenkomt en ik als een extra kleine bonus zie  :colgate:

Qua bedieningsgemak, heb ik met deze Atoll (All-in-One) een veel grotere sprong gemaakt.
Ruimt gewoon lekker op, minder kastjes, minder kabels, minder afstandsbediening.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

Al met al een goede aankoop dus.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Crime of the Century begint met een drumslag?

Groeten...

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op februari 12, 2024, 14:18:53Crime of the Century begint met een drumslag?

Groeten...
Hier wel, van de CD "It was the best of times"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op februari 12, 2024, 14:42:28Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

Weet ik niet, ik zal straks ff op Tidal kijken.
Ik heb het album zelf en betreft live-opnamen en vind dit album fraaier
dan hun dubbel live album "Paris" (die ik ook heb)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: Kwabbernoot op februari 12, 2024, 14:42:28Bijzonder. Tidal en Spotify kennen het album helaas schijnbaar niet. Of kijk ik niet goed?

Groeten...

Op Tidal ook niet gevonden, wel op youtube.
Nu ik het nog eens hoor, is dit stukje slagwerk nog een rest van het vorige nummer
en is de break tussen deze 2 opeenvolgende nummers een beetje "uit het lood"

https://youtu.be/_v0coRm4bTw?si=pE4b6e4N4fB9sf6W
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#811
Zo bij deze ff ook de "achtertuin" van mijn set op foto gezet  :colgate:

Betreft allemaal zeer betaalbare instapkabels.
- Duurste kabel is de LS-Kabel Qued XT40i voor 139 euro,-
- Oehlbach-LS-jumpers
- 2x Supra Reload 3x2,5mm stroomkabels (t.b.v. Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale coax-kabel van HifiSupply (tussen Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale optical kabel ? (tussen TV en de Atoll)
- Netwerkkabel Ziggo Cat6 (tussen Router/NAS en de Atoll) 
- Stekkerblok Supra MD06-EU/SP (met 1 gefilterde inlet en 5 ongefilterd + overspanningsbeveiliging)

Normaliter sluit je de versterker op het ongefilterde inlet aan, en de overige bronnen op de gefilterde inlets
maar wat als je een All-In-One heb
  :butbut:   De Atoll is op de ongefilterde inlet aangesloten.

Verder zien jullie nog wat RC-Caps zitten, deze zijn voornamelijk voor het buitenhouden van stof.
Alle overige ingangen die ik niet gebruik, plak ik altijd af (ben nogal erg zuinig op mijn gear)

Verder is er achter nog een USB-stick ingeprikt van 64GB, met hierop mijn ca. 150 stuks favouriete albums. (FLAC)
Als internet en mijn eigen home-netwerk eruit ligt, can the show always go on  :bigsmile:

De twee antennes zijn; 1 voor de bluetooth-verbinding van een bron en de andere voor de Wifi.
Laatste is buitengebruik, omdat de Atoll via een ethernetkabel is aangesloten.

Voor dagelijks TV-gebruik, luister ik naar een eenvoudige JBL-soundbar welke via HDMI-ARC is aangesloten. 
Zijn er mooie concerten op TV of luister ik naar video's via Youtube (heerlijk) ::) dan laat ik het TV-geluid via mijn set spelen.

In het verleden wel wat beperkt met diverse kabels geexperimenteerd, echter was niet zo echt mijn ding.
Zoals het nu voor mij is, is het goed en is het goed in het koppie, is de weergave ook goed  :satisfied:

Belangrijkste.... lekker muziek, heel veel muziek, je moet als pensionado wel de dag goed doorkomen  :headbanging:



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Nog steeds zeer blij met mijn Atoll maar toch enkele
kleine probleempjes en vragen --> Zie onderstaande link

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=186247.0
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#813
Ben toch wel zeer blij met mijn Atoll, ondanks wat kleine issues die zich wel laten verhelpen.

Omdat het Atoll-geluid wat meer vlees op de botten heeft, dan wat ik van eerdere versterkers heb gehoord
i.c.m. met mijn huidige speakers, heb ik minder vaak de neiging om het volume ver open te schroeven. 
De meesten die mij hiero kennen weten dat ik van een stevig potje muziek draaien houd.
Bij lagere volumes klinkt het ook al lekker vol en voldoende dynamisch.

Afgelopen week zo'n 30 albums beluistert en ook diverse die ik al op mijn wensenlijstje had staan en nu met mijn nieuwe Tidal-abbo lekker beluisterd konden worden.
Qua muziekconsumptie, heeft het gepensioneerd zijn, toch zo zijn voordelen  ::)

Wat ik wel mist, dat de levels van de verschillende nummers/albums niet via een functionaliteit,
gemiddeld of gelijkgetrokken worden, zodat je tijdens Shuffle play door je hele muziekbibliotheek, niet het volume steeds hoeft bij te regelen.

Niettemin zeer positief verrast m.b.t. klanksignature van de Atoll,
welke me steeds beter vervallen en een verslavende uitwerking heeft.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Het volume egaliseren van verschillende nummers gaat bij Auralic ten koste van een stukje dynamiek (aldus leden van het Auralic forum), voor mij daarmee een no go. Ik weet niet welk effect zo'n stukje software bij andere merken streamers heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

In de Tidal app kun je onder instellingen 'normalize volume' kiezen. Als je dan via Tidal connect afspeelt op de Atoll heb je die volumeverschillen wellicht niet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

Citaat van: brt op maart  1, 2024, 13:41:50In de Tidal app kun je onder instellingen 'normalize volume' kiezen. Als je dan via Tidal connect afspeelt op de Atoll heb je die volumeverschillen wellicht niet?

Thanks, zal erna kijken maar deze functie heb ik ook voor mijn muziekbiblio op de Nas nodig.
Maar echt een zeer groot gemis is het ook niet, betreft gewoon een extra stuk gebruikerscomfort.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#817
Lang leve Tidal/Spotiy  ::)

Omdat ik nauwelijks naar radio luister en ook geen popzenders op TV bekijk,
is Tidal een goede mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken en ook muziek van deze tijd.

Regelmatig probeer ik ook de vele titels, die hier op het forum de revu passeren
(Welke muziek heb je nu op staan) via Tidal te beluisteren maar helaas kan mij
hiervan maar een zeer klein deel echt bekoren.

Vele van deze muziek is mij te "zoet", of te weinig "doorleefd" of betreft het muziek
welke m.i.z. te gekunsteld overkomen en meer gemaakt zijn om op een goede set te kunnen schitteren. (audiofiel gepiemel)  >:(

Ben wel onder de indruk van onderstaande dame geraakt

RAYE Live at the Royal Albert Hall "21st Century Blues"


https://open.spotify.com/album/0F0Fsao0H2ceIQdzGNTkrP
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#818
8)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Spijkie

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor maar waarom oehlbach jumpers en niet van qed? En misschien maakt t allemaal niks uit natuurlijk, je hebt de brugjes er tussen uit dus dat is al een hele verbetering.

Betreft allemaal zeer betaalbare instapkabels.
- Duurste kabel is de LS-Kabel Qued XT40i voor 139 euro,-
- Oehlbach-LS-jumpers
- 2x Supra Reload 3x2,5mm stroomkabels (t.b.v. Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale coax-kabel van HifiSupply (tussen Blue-ray player en de Atoll)
- Digitale optical kabel ? (tussen TV en de Atoll)
- Netwerkkabel Ziggo Cat6 (tussen Router/NAS en de Atoll)
- Stekkerblok Supra MD06-EU/SP (met 1 gefilterde inlet en 5 ongefilterd + overspanningsbeveiliging)

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vanzomereng

Citaat van: Spijkie op maart 10, 2024, 08:57:59Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor maar waarom oehlbach jumpers en niet van qed? En misschien maakt t allemaal niks uit natuurlijk, je hebt de brugjes er tussen uit dus dat is al een hele verbetering.

Omdat ik denk dat het verschil tussen de Oehlbach-Jumpers en Qed, voor mij niet hoorbaar is.
Deze Oehlbach-jumpers kwamen gewoon eerder op mijn pad voor een prikkie maar het had ook een ander fabrikaat kunnen zijn.
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Ik had vanmorgen Dark-Ambient opstaan, komt mijn vrouw ineens de kamer binnen
en roep bezorgd "Is de koelkast kapot", ik hoor zo vreemd geluid.  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: vanzomereng op maart  9, 2024, 23:47:10Lang leve Tidal/Spotiy  ::)

Omdat ik nauwelijks naar radio luister en ook geen popzenders op TV bekijk,
is Tidal een goede mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken en ook muziek van deze tijd.

Regelmatig probeer ik ook de vele titels, die hier op het forum de revu passeren
(Welke muziek heb je nu op staan) via Tidal te beluisteren maar helaas kan mij
hiervan maar een zeer klein deel echt bekoren.

Vele van deze muziek is mij te "zoet", of te weinig "doorleefd" of betreft het muziek
welke m.i.z. te gekunsteld overkomen en meer gemaakt zijn om op een goede set te kunnen schitteren. (audiofiel gepiemel)  >:(


Smaken verschillen natuurlijk, maar leuk dat je nieuwe muziek probeert.

Zelf zou ik de tips die ik geef doorgaans niet de kwalificaties geven zoals jij hierboven beschrijft, sterker nog, daar zou ik ook op afhaken! Tóch hebben we beiden een andere smaak, grappig hè
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#823
Citaat van: brt op maart 10, 2024, 09:22:25Smaken verschillen natuurlijk, maar leuk dat je nieuwe muziek probeert.

Zelf zou ik de tips die ik geef doorgaans niet de kwalificaties geven zoals jij hierboven beschrijft, sterker nog, daar zou ik ook op afhaken! Tóch hebben we beiden een andere smaak, grappig hè

Ik heb best een brede smaak van Bach t/m AC/DC en heel veel wat er tussen zit.
Met death-metal, country, rap en disco heb ik niet zoveel mee.

Verder zie ik op dit forum en wellicht ook van jouw, muziek voorbij komen welke ik
best aardig vind maar ook niet meer als dat.

Hoe vaak komt het nog voor, dat je een album of artiest/groep tegenkomt waarbij je
volledig van de sokken wordt geblazen  :huh2:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: vanzomereng op maart 10, 2024, 14:02:53Hoe vaak komt het nog voor, dat je een album of artiest/groep tegenkomt waarbij je
volledig van de sokken wordt geblazen  :huh2:

Dat heeft denk ik meer met een soort verzadiging te maken dan met de kwaliteit van het aanbod. Tot nu toe heb ik elk jaar wel een paar albums die ik écht heel erg goed vind, die me raken.

Maar ik moet daartoe wel goed zoeken; ik luister zeker een paar honderd nieuwe albums per jaar om de pareltjes op te duiken. Maar dat heb ik er graag voor over!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3