vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AudioEnZo


vanzomereng

Quote from: AudioEnZo on January 16, 2022, 20:19:15
Leuk! Waar woont je huis?
Hallo René

Ik vertoef in het mooie Groesbeek (ca. 15km ten ZO van Nijmegen)
Mocht je nog belangstelling hebben, ben je van harte welkom en stuur dan maar ff een PB  om een afspraak te maken.
In principe kan ik alle vrijdagen, zaterdagen en zondagen

Groet Gerrit-Jan
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Oh, dat is mooi om de hoek. Maar helaas voldoe ik niet aan de voorwaarden, en heb ook niks tegen B&W!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

#478
Misschien dat je na afloop wel voldoet? :angel:

Edit: never mind. Verkeerd gelezen. :-[

vanzomereng

#479
Quote from: fugazi_2009 on January 16, 2022, 21:25:01
Oh, dat is mooi om de hoek. Maar helaas voldoe ik niet aan de voorwaarden, en heb ook niks tegen B&W!

Als je niet aan de voorwaarden voldoet m.b.t. gevaccineerd/geboosterd zijn, is bezoek wel mogelijk mits er wat afstand gehouden kan worden
en je geen klachten heb, welke op corona kan duiden. (maar dit geldt ook voor mijzelf en vrouw hier thuis)
Eventueel kan je nog op de dag zelf nog een zelf-corona-test uitvoeren.
Dus mocht je nog belangstelling hebben, dan hoor ik het wel. Ik heb voldoende Marillion muziek hiero  :colgate:

Maar ik meende vernomen te hebben, dat je nu elders ver in het buitenland zit?

Groet Gerrit-Jan   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fugazi_2009

Ja, de booster ben ik voorlopig nog niet aan toe. Maar ik zit inderdaad nog een weekje in het buitenland. Daarna eerst maar eens zien dat ik thuis alle klusjes weg gewerkt krijg. Dat is altijd het grote nadeel als je een paar maanden weg ben geweest, al die dingen die dan blijven liggen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Quote from: fugazi_2009 on January 16, 2022, 21:37:48
Ja, de booster ben ik voorlopig nog niet aan toe. Maar ik zit inderdaad nog een weekje in het buitenland. Daarna eerst maar eens zien dat ik thuis alle klusjes weg gewerkt krijg. Dat is altijd het grote nadeel als je een paar maanden weg ben geweest, al die dingen die dan blijven liggen

Ok, snap ik...  je bent in ieder geval welkom.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#482
Dit live album maar weer eens opgezet....
Op 1 of andere manier klinkt deze CD wel heeeeul errrrrg lekker hiero  :wub:

Frappante is, dat mijn allereerste muziek van Fleetwood Mac, de LP "Rumours" was maar ik heb al mijn LP's bij het
verschijnen van de CD's (zo 30 jaar terug?) de deur uit gedaan en sindsdien is Fleetwood Mac van mijn radar is verdwenen.
Het live-album The Dance (zie onder) was 1 van mijn laatste muziekaankopen ca. 2 jaar terug en behoort nu tot 1 van mijn favourieten  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AudioEnZo

Quote from: VANZOMERENG on January 16, 2022, 21:07:16
Hallo René

Ik vertoef in het mooie Groesbeek (ca. 15km ten ZO van Nijmegen)
Mocht je nog belangstelling hebben, ben je van harte welkom en stuur dan maar ff een PB  om een afspraak te maken.
In principe kan ik alle vrijdagen, zaterdagen en zondagen

Groet Gerrit-Jan
Hoi Gerrit-Jan,
Inderdaad een prachtig gebied waar jij woont! Maar het is voor mij helaas te ver om op 1 dag te doen, ik kan maar beperkte afstanden rijden helaas. Wellicht als ik eens in de buurt ben!
Gr. René

marcush

Gisteren een middagje in Groesbeek wezen luisteren. Op weg ernaar toe al kunnen genieten van de mooie omgeving.

Na kennismaking storten we ons, onder het genot van een drankje met een lekkernij, op de muziek. Ik kan wel zeggen dat het bij Gerrit-Jan muzikaal genieten is. De set klinkt mooi ruimtelijk en het ietwat warme geluid vermoeit geen moment. Veel muziek is de revue gepasseerd en ik heb me lekker laten verrassen door de muzikale keuzes van Gerrit-Jan. Van lekker vette blues tot aan Frans chanson. Als ik nog even wat pagina's hier doorblader, dan kan ik nu een aantal geposte muzikale suggesties plaatsen.

We hebben veel meer over muzikale ervaringen gesproken dan over geluid en apparatuur en het was bovenal gezellig. Dank voor je gastvrijheid Gerrit-Jan!

vanzomereng

Quote from: marcush on January 29, 2022, 15:37:36
Gisteren een middagje in Groesbeek wezen luisteren. Op weg ernaar toe al kunnen genieten van de mooie omgeving.

Na kennismaking storten we ons, onder het genot van een drankje met een lekkernij, op de muziek. Ik kan wel zeggen dat het bij Gerrit-Jan muzikaal genieten is. De set klinkt mooi ruimtelijk en het ietwat warme geluid vermoeit geen moment. Veel muziek is de revue gepasseerd en ik heb me lekker laten verrassen door de muzikale keuzes van Gerrit-Jan. Van lekker vette blues tot aan Frans chanson. Als ik nog even wat pagina's hier doorblader, dan kan ik nu een aantal geposte muzikale suggesties plaatsen.

We hebben veel meer over muzikale ervaringen gesproken dan over geluid en apparatuur en het was bovenal gezellig. Dank voor je gastvrijheid Gerrit-Jan!

Hallo Marc..

Jij ook bedankt voor het bezoek en de Arnhemse meiden, die je heb achtergelaten  :D

Was reuze gezellig en fijn dat zowel mijn set en de muziek je kun bekoren.
Ik zal zeker een keer een tegenbezoekje brengen in het Arnhemse

Groet Gerrit-Jan
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#486
Alhoewel ik toch mijn eigen plan trek en ik weet dat ik (na een lang en moeizaam leertraject) goed bezig ben,
is het toch prettig om te constateren dat na een luisterbezoek je te horen krijgt:  "niks meer aan doen aan die set"

Gisteren een echtpaar ontvangen, welke zelf al zeer vele jaren lang, zeer actief bezig is met het zelf bespelen van diverse instrumenten
(sax, trompet, klarinet, accordeon, gitaar, piano) en muziek les geeft in piano, sax, trompet, klarinet e.d. en ook zij waren
overrompeld en zeer onder de indruk van de weergave hiero en vooral ook zeer ontdaan door de muziek.
Gewoon 2 heerlijke muziekdagen/luistersessies achter de rug gehad, waarbij vooral de muziek centraal stond.

Is mijn set dan zo bijzonder.....  :eh:

Nee, alles klopt gewoon en de akoestiek/opstelling is dik in orde en dit zorgt ervoor dat mijn set die adviesprijs zo'n 9.500 euro kost
(ik heb hier aanzienlijk minder voor betaald) ook presteert zoals een set van 9.500 euro behoort te presteren.
Dit voor een set die grotendeels "spontaan" is samengesteld en niet is voorzien van allerlei tweaks en peperdure bekabeling.
Niet dat het een noodzaak is zo'n dure set als ondergetekende aan te schaffen, want ook dit is voor vele mensen serieus veel geld,
ook voor een veel budgetvriendelijkere som, zijn zeer goede resultaten te behalen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

Heb je ook iets van DSP of correctie, of anders bass traps?

Want het is praktisch niet te voorkomen dat je in een toch nog goede luisterruime bulten hebt van 5dB.. In mijn (jaren)lange ervaring met meten bij anderen (en mezelf) zijn bulten van +15dB niet eens een uitzondering. Voor mij is dat, na jaren ongekleurd geluid, bijna niet meer om aan te horen.. Het is als thee met zes scheppen suiker na 10 jaar suikervrije thee gedronken te hebben. Heb je weleens gemeten of er toch nog verbetering mogelijk is? Vaak moeten mensen eerst weten wat er beter kan, voor ze doorhebben (en horen) dat het beter kan.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

#488
Quote from: DofN on January 30, 2022, 11:36:38Heb je ook iets van DSP of correctie, of anders bass traps?

Want het is praktisch niet te voorkomen dat je in een toch nog goede luisterruime bulten hebt van 5dB.. In mijn (jaren)lange ervaring met meten bij anderen (en mezelf) zijn bulten van +15dB niet eens een uitzondering. Voor mij is dat, na jaren ongekleurd geluid, bijna niet meer om aan te horen.. Het is als thee met zes scheppen suiker na 10 jaar suikervrije thee gedronken te hebben. Heb je weleens gemeten of er toch nog verbetering mogelijk is? Vaak moeten mensen eerst weten wat er beter kan, voor ze doorhebben (en horen) dat het beter kan.

Nee ik heb geen bastraps, wel redelijk gestoffeerde ruimte, veel kasten, tapijt op grond, achter de speakers zijn er zware gordijnen in de hoeken
en achter de luisterplek(bank) geen hinderlijke muur maar een zee van ruimte. 
Ik pretendeer ook niet naar over een rechte "frequentielijn" op mijn luisterplek te beschikken maar verwacht ook geen grote uitschieters.

Maar wellicht vergis ik me sterk en heb je gelijk en valt er met DSP nog winst te behalen maar hoe hemels goed moet het dan wel niet
klinken met room-correction.  :ohmy:

Op dit ogenblik ben ik zeer tevreden met mijn versterker en streamer maar als ik in de toekomst dit zou moeten vervangen,
zou een all-in-one apparaat met room-correction (bijvoorbeeld een NAD C399 met Dirac) een zeer serieuze optie zijn.

By the way, als er nog mensen zijn die interesse hebben in een luistersessie en beschikken over faciliteiten om hier een room-metingen
te verrichten, zijn deze van harte welkom. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

marcush

Quote from: VANZOMERENG on January 29, 2022, 20:20:54
Hallo Marc..

Jij ook bedankt voor het bezoek en de Arnhemse meiden, die je heb achtergelaten  :D

Was reuze gezellig en fijn dat zowel mijn set en de muziek je kun bekoren.
Ik zal zeker een keer een tegenbezoekje brengen in het Arnhemse

Groet Gerrit-Jan

Je bent van harte welkom Gerrit-Jan!

Enne, die Arnhemse meisjes, daar mag je ook dezer dagen nog gewoon aan zitten .... :sigh:

vanzomereng

Zo deze jongeman moet nog 8 dagen werken en dan ga ik met zeer vervroegd (duurbetaald) pensioen  :laugh:
Nog meer tijd voor muziek en andere leuke dingen.
Verder klinkt het hier nog steeds geweldige en voorlopig geen upgrade plannen.

Verder kwam ik nog onlangs mijn bijna vergeten digitale camera Lumix DMC-TZ70 ergens in een la tegen,
dus meteen maar weer ff getest en extra mooie pics van mijn set geschoten.




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Nog meer fraaie pics  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Zeer vervroegd pensioen lijkt mij ook wel wat. Geniet ervan.

vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on March 26, 2022, 14:08:26
Zeer vervroegd pensioen lijkt mij ook wel wat. Geniet ervan.
Thanks...

Had eigenlijk nog ca. 1,5 tot 2 jaar door willen werken en dan pas met vervroegd pensioen,
echter ik heb het laatste jaar meer nek- en schouderklachten gekregen en met al dat computer/burowerk,
is dan niet echt bevordelijk.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Je hebt groot gelijk G.J. dat je met vervroegd met pensioen gaat als dat kan.
Heb je al duidelijkheid wat je met alle vrije tijd gaat doen?

Quote from: VANZOMERENG on March 26, 2022, 14:12:54
Thanks...

Had eigenlijk nog ca. 1,5 tot 2 jaar door willen werken en dan pas met vervroegd pensioen,
echter ik heb het laatste jaar meer nek- en schouderklachten gekregen en met al dat computer/burowerk,
is dan niet echt bevordelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Hier forummen, what else.. :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

 :)

Plus veel muziek luisteren las ik, tof tijdverdrijf, maar ook wel een beetje eenzijdig lijkt me 😏

Quote from: minplus on March 26, 2022, 19:46:04
Hier forummen, what else.. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Vervroegd Pensioen, erg fijn. Ik moet nog 1,5 jaar werken.
Veel luisterplezier  :pompom:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

vanzomereng

Quote from: Xander32 on March 26, 2022, 20:22:48
:)

Plus veel muziek luisteren las ik, tof tijdverdrijf, maar ook wel een beetje eenzijdig lijkt me 😏
Echt niet !!!
Mijn muziekcollectie is zeer gevarieerd  :bigsmile:

Veel wandelen, fietsen (race,  mtb) en dit ik in een heuvelachtige omgeving woon, is mooi meegenomen.
Verder wat huishoudelijke taken overnemen van moeders, die moet nog 2 jaar werken.
Lekker kokkerellen en ik ben ook nog bestuurder van een VVE waar ook wat tijd in ga zitten.
Verder kijk ik e.e.a. ff aan en als ik me verveel , is er nog volop vrijwilligerswerk te doen.
Wellicht moet ik ook aan de Franse taal,  als onze plannen om in het buitenland te wonen, definitief worden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: WilliamB on March 26, 2022, 21:19:32
Vervroegd Pensioen, erg fijn. Ik moet nog 1,5 jaar werken.
Veel luisterplezier  :pompom:
Thanks
Nog 1,5 jaar is al vrij vlot, deze zijn zo om  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD