vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

#25
Ik zie helaas geen foto's,

edit: nu wel! Mooie set!!!

Ghanzzzzz

Quote from: VANZOMERENG on February  9, 2010, 00:20:46
zal na het weekend een uitgebreid verslag doen en er een smeuig verhaal met mooie plaatjes van maken  ;D

haha, eerst de Dussun kwijt zijn om hem vervolgens na het weekend volledig af te kraken?  :laugh: :happy:

Ik verwacht dat de Marantz toch wel een heel stapje hoger ligt (en niet alleen in de prijs)

Former member 78

Quote from: Ghanzzzzz on February  9, 2010, 12:10:30
haha, eerst de Dussun kwijt zijn om hem vervolgens na het weekend volledig af te kraken?  :laugh: :happy:

Ik verwacht dat de Marantz toch wel een heel stapje hoger ligt (en niet alleen in de prijs)

Wat ik gelezen heb over de V6i is dat die toch redelijk muziekaal is.
Zeker voor wat die kost ;)

Ben benieuwd naar zijn luister ervaring tussen die 2.

vanzomereng

#28
Quote from: Ghanzzzzz on February  9, 2010, 12:10:30
haha, eerst de Dussun kwijt zijn om hem vervolgens na het weekend volledig af te kraken?  :laugh: :happy:

Ik verwacht dat de Marantz toch wel een heel stapje hoger ligt (en niet alleen in de prijs)

Eerst ff wachten tot dat ik de centjes heb gebeurd, dan laat ik wel weten,
hoe de Dussun het t.o.v. de Marantz eraf brengt   ;D

Troost je,
De Marantz is inderdaad beter dan de Dussun (ik ben niet voor de katse viool aan het upgraden  :huh2:)
maar de kwaliteitsverschillen zijn niet schokkend groot, de prijsverschillen echter wel  :o
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ghanzzzzz

Quote from: VANZOMERENG on February  9, 2010, 20:03:05
Eerst ff wachten tot dat ik de centjes heb gebeurd, dan laat ik wel weten,
hoe de Dussun het t.o.v. de Marantz eraf brengt   ;D

Troost je,
De Marantz is inderdaad beter dan de Dussun (ik ben niet voor de katse viool aan het upgraden  :huh2:)
maar de kwaliteitsverschillen zijn niet schokkend groot, de prijsverschillen echter wel  :o


Haha, dat is natuurlijk logisch :)
Zou ook niet best zijn als de Marantz minder zou zijn dan de Dussun, maar voor mij is de Dussun een erg goede upgrade maar ooit zal die ook wel weer geupgrade worden  ::)

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on February  8, 2010, 20:39:04
;D

Maar dat geeft mij wel een indruk hoe serieus ik hem moet nemen 8).


Betreft de Dali`s: gelijke heb ik eind vorig jaar ook kunnen luisteren (op en MF-set) :inlove:.


Sander.


Even een oude topic naar boven halen. Heb een tijdje geleden op diverse engelse forums zitten lezen dat de Dali's het inderdaad erg goed doen met Musical Fidelity. Nu lees ik (pas) dat jij Sander de combi ook hebt beluisterd, Hoe vond jij de match tussen deze 2 merken?

vanzomereng

#31
 >:(
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Update vanwege vervanging speakers en aanschaf extra CD-speler (luxe-probleem  ;D)
De Marantz tuner ST4000 is eruit, want ik luister weing radio en mocht er radio geluisterd
worden kan dit via de UPC-Digibox

Mijn set bestaat uit:
1.  Versterker: Marantz PM11S2
2.  CD-player: Cambridge 740C (ook als externe DAC te gebruiken  )
3.  DVD-player: Arcam DV135
4.  CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
5.  Luidsprekers: Sonus Faber Liuto Black
6.  Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
7.  Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
8.  MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701

Bekabeling divers:
L.S-W&M-Kabel Biwire, Interconnect van Real Cable, Siltech en v/d Hul, Ixos, Profigold
zelfbouw Powercords (Belden kabel) en W&M-Powercords en Supra-Powercords

Hifiset


Platte grond luisterruimte


Marantz PM11s2 en SA15s2


Marantz PM11S2 inside


Marantz PMs11S2 rear


Cambridge A740C front


Cambridge A740C inside


Arcam DV135


Sonus Faber Liuto Black


Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

erik s.

Quote from: VANZOMERENG on January 15, 2011, 13:35:45


Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom

kunnen ze meteen van de mooie omgeving genieten... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78


contour3.0

Mooie set !De combi Marantz/sonus Faber ken ik niet.
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Alex Groningen

Ziet er goed uit. Mooie set.

Xander32

Mooie set hoor, d.w.z. goede componenten. Wel een "ratjetoe" van verschillende merken maar dat heb ik zelf ook ;). En ik ben idd. nieuwsgierig naar de klank. Kan je daar wat over vertellen, hoe jij deze ervaart?


Sander.

Quote from: VANZOMERENG on January 15, 2011, 13:35:45
Update vanwege vervanging speakers en aanschaf extra CD-speler (luxe-probleem  ;D)
De Marantz tuner ST4000 is eruit, want ik luister weing radio en mocht er radio geluisterd
worden kan dit via de UPC-Digibox

Mijn set bestaat uit:
1.  Versterker: Marantz PM11S2
2.  CD-player: Cambridge 740C (ook als externe DAC te gebruiken  )
3.  DVD-player: Arcam DV135
4.  CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
5.  Luidsprekers: Sonus Faber Liuto Black
6.  Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
7.  Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
8.  MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701

Bekabeling divers:
L.S-W&M-Kabel Biwire, Interconnect van Real Cable, Siltech en v/d Hul, Ixos, Profigold
zelfbouw Powercords (Belden kabel) en W&M-Powercords en Supra-Powercords

Hifiset


Platte grond luisterruimte


Marantz PM11s2 en SA15s2


Marantz PM11S2 inside


Marantz PMs11S2 rear


Cambridge A740C front


Cambridge A740C inside


Arcam DV135


Sonus Faber Liuto Black


Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on January 15, 2011, 19:31:14
Mooie set hoor, d.w.z. goede componenten. Wel een "ratjetoe" van verschillende merken maar dat heb ik zelf ook ;). En ik ben idd. nieuwsgierig naar de klank. Kan je daar wat over vertellen, hoe jij deze ervaart?


Sander.


Sander,

Ik zal op korte termijn een verhaal/review schrijven
maar ik wil hier bewust ff mee wachten om:
- te wachten dat de euforie van een pas gedane aankoop is gezakt tot aanvaardbare proporties  ;D
- de Sonus Faber en de Marantz SA15S2 zijn ingespeeld en/of ik gewend ben aan het geluid

Het huwelijk met Marantz en SF is in ieder geval wel beter als toe met mijn Dali Helicons 400
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Ondergetekende heeft met veel plezier 4 jaren geluisterd naar een set welke o.a.
bestond uit een versterker Dussun V6I en Dali Helicon 400.
Toen ik 1 jaar gelden besmet werd met het upgradevirus en de kans zich voordeed
om zeer goedkoop een splinternieuwe Marantz PM11S2 aan te schaffen, was ik verkocht.
Aangezien ik ook wel een zwak voor dit model had en een blindvol vertrouwen had
op een goede afloop, is deze dan ik zonder luistersessie vooraf aangeschaft.

Mijn oude versterker Dussun V6I


Mijn oude LS  Dali Helicon 400


Ondanks de klasse van de vorige Dussun, bleek de nieuwe Marantz er toch nog een schepje
bovenop te doen.  Het stereobeeld werd nog wat ruimer en losser van de speaker neergezet
en was er ook sprake van nog meer resolutie.  Echter bij vele opnames bleek de combinatie
Marantz  & de Dali,s niet zo bijster goed uit te pakken  :(
Vele CD,s klinken wat schel, het hoog had vele "harde kantjes" en was te vaak aan de felle kant.
Dit laatste liet zich maar moeilijk verhelpen met de toonregeling op de Marantz.
Kortom per saldo was het luistergenoegen zodanig gekelderd dat maatregelen niet uit konden blijven.
Nu kwam ik voor de vraag te staan, een andere versterker of andere luidsprekers?
Met nog steeds een "zwak" voor de Marantz en ook dat ik deze nog maar 1 jaar had en het idee
echts eens iets anders te willen, heb ik besloten dat de Dali,s het veld moesten ruimen.
Verder had ik ook het gevoel deze Dali,s makkelijker tegen een redelijke prijs te kunnen verkopen.
(ik heb ze toen nieuw voor 2.800 euro p/pr. aangeschaft - adviesprijs toen was 5.200 euro)

Mijn nieuwe speakers moesten:
- nieuw zijn en < 6.000 euro (liefst een stuk minder)
- een staander
- makkelijk te plaatsen (om akoestieke problemen uit de weg te gaan)
- een zeer hoge WAF-factor  (net zoals de Dali,s)
- niet veel breder en hoger als de Dali,s
- een wat "warmer" middengebied en minder fel/crispy in het hoog**.
- bij voorkeur bij een dealer redelijk in mijn buurt

De wens naar een "warmer" middengebied en minder fel/crispy in het hoog, komt wellicht ook omdat met het verstrijken
van de jaren mijn smaak meer richting wat rustiger muziek en klassiek is verschoven en met name bij klassieke muziek,
vond ik de Dali,s net erg overtuigend.  

Uiteindelijk kwam ik uit op Sonus Faber Liuto Black
(model 2011 met verbeterde/verbrede voeten/spikes aan de voorzijde)  

Liuto,s_front_drivers


Mijn aandacht ging aanvankelijk ook nog ff uit naar Monitor Audio PL200, Usher Mini Dancer 2 en Focal Electra 1028BEII
maar zijn n.a.v. bovenstaande criteria snel weer uit mijn hoofd gezet.

Nu heb ik een dealer in de buurt, die de service verleent, om demo-exemplaren voor een periode uit te lenen,
hier af te leveren en op te stellen en vervolgens weer op te halen, echter ik houd wel van een "gokje" en heb
de Liuto,s blind besteld   :o en hiervoor in de plaatst een redelijke korting bedongen.
Helemaal onvoorbereid was ik niet, ik heb diverse testen gelezen, allerlei gebruikerservaringen van het internet geplukt.
Verder heb ik in het verleden wel meerdere Sonus Fabers gehoord, zoals Cremona,s en deze hadden toen een goede indruk op me achtergelaten.

Met deze combinatie/set is geluisterd (Marantz PM11S2 & SA15S2)


De Marantz PM11S2 had de Sonus Fabers voldoende onder controle !

Meer foto,s van de set, opstelling en luisteruimte
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg1630080#msg1630080

Nu heb ik een match/synergie waar ik zeer blij mee bent  ;D
Het vreemde is, dat nu behalve meer warmte in het middengebied en een milder hoog,
desondanks de resolutie over de volle bandbreedte toch weer is toegenomen
(hier had ik best wel wat concessies voor over gehad).
Bij die opnames welke mijn vorige combinatie nog "irretaties" opleverden, worden deze nu in
de huidige setting gewoon goed weergeven.  
Ook komt bij de Sonus Faber, het geluid veel beter los van de speakers en klinkt alles toch veel ruimtelijk.
Dit is met name bij de CD "Misa Criolla" van Mercedes Sosa goed waar te nemen.
Deze opgevoerde mis met veel zang/koorwerk baadt in een ambiance van "lucht"en "ruimte" en als dit
niet goed wordt overgedragen door je set omdat het stereobeeld te veel aan/om de speakers blijft plakken,
klinkt deze weergave als verloren.  Ook de imponerende, indringende donker gekleurde stem van Mercedes Sosa
dient goed los te komen van de speakers en niet "undercooled" gepresenteerd te worden anders gaat een
groot deel van de charme in deze opname verloren.  
Zoals deze Sonus Faber "Misa Criolla" weergeeft is gewoon fabuleus en zo heb ik dit nimmer op mijn Dali,s mogen ervaren  :inlove:  

Misa Criolla


Ook lijkt het wel of de woofer in de Sonus behoorlijk "snel" is.  Ik hoor nu details in de bas (slam/vellen van drumstellen)
wat werkelijk ongekend is.  De diepgang was op de Dali,s een fractie beter (Dali,s -3Db/31,5Hz. & Sonus Faber -3bB/40Hz.)
Op de cd Pulse/Pink Floyd, nummer Sorrow is een zeer diepe synthbass aanwezig, die op de Dali,s beter hoorbaar en voelbaar was.  
Gezien de meeste CD,s niet veel informatie <40Hz bevatten, is met dit nadeeltje goed te leven.
Toch klinkt de Sonus in zijn algemeenheid wat minder slanker als de Sonus.
De Sonus is wat "warmer" en voller van klank maar beschikt desondanks ook over een zeer helder hoog,
wat echter minder "kantig/puntig" is t.o.v. de Dali,s.
Wie denkt dat deze Sonus Faber alleen maar rustige muziek/klassiek goed kan weergeven komt bedrogen uit,
ook CD,s van ZZ-top e.d worden uitstekend vertolkt en ook hoge geluidniveaus leveren totaal geen problemen op.  :clapping:

Liuto,s_achterzijde


Mijn conclusie is dat ik diverse luidsprekers heb gehoord in het verleden en ik deze Liuto,s ver boven hun prijsklasse vindt uitspelen.
Echt een aanrader om op je short list te zetten

Deze review is maar zo subjectief als het zijn kan en meer op smaak/eigen referentiekaders gestoeid dan op pure Hifi-kennis.

SPECS SF LIUTO
ADVIESPRIJS:  3.950 eurp p/paar
SYSTEM: 3 way floorstanding vented box loudspeaker.
TWEETER: 25 mm high definition precoated fabric dome driver soft polymer.
MIDRANGE:  150 mm cone driver. thermo-mouldered polypropylene
WOOFER: 220 mm lightweight Aluminum/Magnesium
CROSS-OVER: Second order design, cross-over points 350 Hz – 3.000 Hz.
FREQUENCY RESPONSE:
40 Hz – 25.000 Hz, tuning ports included.
SENSITIVITY: 89 dB SPL (2.83 V/1m).
NOMINAL IMPEDANCE: 8 ohm.
POWER HANDLING: 40W – 250W, without clipping.
DIMENSIONS & WEIGHT: 1031 x 236 x 413 mm (HxWxD) / 62 kg net weight
[/size]



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Graphtuner

ik heb niet alles gedetailleerd doorgelezen maar vraag me toch af : waarom 2 cd spelers? Of zie ik iets over het hoofd?  ;)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

vanzomereng

Quote from: Graphtuner on January 25, 2011, 09:38:16
ik heb niet alles gedetailleerd doorgelezen maar vraag me toch af : waarom 2 cd spelers? Of zie ik iets over het hoofd?  ;)

ja, je ziet de Arcam over het hoofd, ik heb 3 spelers  ;D

Nadat ik de Marantz heb gekocht, omdat ik deze zeer voordelig nieuw kon kopen,
heb ik nu eens niet mijn Cambridge eerst verkocht of ingeruild !  luxeprobleem  ;D

De Marantz heb ik voornamelijk gekocht omdat deze bij de versterker past en voor de degelijke bouw e.d
Qua geluid ontlopen ze m.i.z. niet zo veel !

Op langere termijn zal de Cambridge eruit gaan, als ik hiervoor een mooie cd-ripper/streamer heb gevonden (een Olive bijvoorbeeld)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Graphtuner

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2011, 20:52:05
ja, je ziet de Arcam over het hoofd, ik heb 3 spelers  ;D

een afzonderlijke cd en dvd speler kon ik perfect begrijpen... maar 2 cdspelers leek me beetje onlogisch... moet wel leuk zijn ze zo naast elkaar te kunnen vergelijken!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

contour3.0

Daarnaast kun je met de Marantz sacd's afspelen, alhoewel die markt behoorlijk ingekakt is, zitten er wel pareltjes tussen ;)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

vanzomereng

#44
Mijn set bestaat uit:
1.   Versterker: Marantz PM11S2
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
4.   Luidsprekers: Sonus Faber Liuto Black
5.   Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
6.   Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
7.   MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701
8.   Streaming: Logitech Sueeze-duet + QNap-Nas
9.   Music Hall Dac 25.3 met Philips NOS Goldpin buis
10. Bekabeling: divers W&M, Supra, vdHul, Siltech etc...

Hifiset


Platte grond luisterruimte


Marantz PM11s2 en SA15s2


Marantz PM11S2 inside


Marantz PMs11S2 rear


Denon DVD-3800BD


Music Hall 25.3 Dac


Sonus Faber Liuto Black


Sonus Faber Liuto Black (backside)


Sueezebox-Duet + QNap-Nas




Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

WickedGame

Mooie speakers zeg!

Maar ook overstag en voor streaming gekozen zie ik. Overigens bewust voor een single drive NAS gekozen?

vanzomereng

Quote from: WickedGame on November 16, 2011, 15:15:55
Mooie speakers zeg!

Maar ook overstag en voor streaming gekozen zie ik. Overigens bewust voor een single drive NAS gekozen?

yep,

Een echte back-up, bewaar je ook fysiek gescheiden van het orgineel.
Je kunt met 1 druk op de knop via een op de Nas aangesloten externe-drive (USB)
hier 1 kopie van trekken.
Deze bewaar ik elders en niet thuis, zodat bij brand/diefstal ik nog
over al mijn data en muziekbestanden beschik !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Nog een tipje van een mede Music Hall gebruiker, ik weet niet of je het gebruikt, maar de totale sectie in de dac van de hoofdtelefoon versterker kan je loskoppelen. Is namelijk geen onderdeel van de hoofdprintplaat, ik heb hem net losgemaakt en moet zeggen, het geluid is wat 'luchtiger' geworden, misschien leuk om ook eens uit te proberen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

Quote from: Mitch-- on November 26, 2012, 17:30:47
Nog een tipje van een mede Music Hall gebruiker, ik weet niet of je het gebruikt, maar de totale sectie in de dac van de hoofdtelefoon versterker kan je loskoppelen. Is namelijk geen onderdeel van de hoofdprintplaat, ik heb hem net losgemaakt en moet zeggen, het geluid is wat 'luchtiger' geworden, misschien leuk om ook eens uit te proberen.
Thanks voor de tip...  ;D
maar de koptelefoonuitgang wordt veelvuldig gebruikt
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD