Metamorphose bij graafie

Gestart door graafie, december 28, 2023, 21:39:39

Vorige topic - Volgende topic

graafie

Citaat van: Xander32 op Gisteren om 17:56:27Een mooi lijstje aan potentiële kandidaten 👍🏻

Maar wat als de Fyne Audio's jou aanspreken? Laat je dan de rest voor wat het is?
Of ga je het rijtje af en maakt dan een keuze?

Het kan maar zo zijn dat een volgende de FA nog weer overklast/ nóg meer aan jouw smaak voldoet ...

Als de Fyne Audio's me goed bevallen dan ga ik er wel voor. Ik vind ze geweldig mooi om te zien en laten we eerlijk zijn, als ze aan je smaak voldoen dan is het goed toch? En als er ook nog eens een lekkere korting aan vast zit....Maar zoals gezegd, ze moeten me wel echt bevallen, bij twijfel ga ik verder zoeken, ik heb geen haast. Er is zoveel moois te koop en zeker, er zit vast wel iets tussen wat nog weer beter klinkt maar dan blijven we bezig met zoeken.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, B&W 803 D3, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

graafie

Citaat van: vanzomereng op Gisteren om 18:01:24Wow....Sonus Faber Serafino Tradition, zijn beauty's  ::)

Zijn wel aardig grote jongens volgens mij.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, B&W 803 D3, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Xander32

Zelf zou ik toch zeker ook een aantal andere speakers in dezelfde prijsklasse als de FA's willen horen. Enerzijds om hun presteren op waarde te kunnen schatten en anderzijds om mijn eigen smaak en voorkeuren beter in beeld te krijgen.

Maar het is jouw zoektocht en het zijn jouw euro's 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

roeleken

Goh, ik zou ondertussen 2 hele cheapy speakers scoren om te overbruggen.
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op Gisteren om 18:26:27Zelf zou ik toch zeker ook een aantal andere speakers in dezelfde prijsklasse als de FA's willen horen. Enerzijds om hun presteren op waarde te kunnen schatten en anderzijds om mijn eigen smaak en voorkeuren beter in beeld te krijgen.

Maar het is jouw zoektocht en het zijn jouw euro's 🤓

Yep en als het kan ook 1 of enkele, welke de eerste voorselectie overleefd hebben, thuis proberen.  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rowdy

Citaat van: roeleken op Gisteren om 18:27:25Goh, ik zou ondertussen 2 hele cheapy speakers scoren om te overbruggen.

Daar kunnen mooie parels tussen zitten.
Heb zelf jaren met veel plezier naar de Celestion 3 geluisterd. Deze had ik voor nood, omdat 1 van mijn luidsprekers defect was.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Spijkie

Citaat van: graafie op Gisteren om 14:58:14Ik wil eerst naar Franeker voor de Fyne Audio. Dat is een ritje wat nog voor mij te doen is. Daar zetten ze een 702sp of een 703sp voor me klaar om te luisteren, waar ik heel nieuwsgierig naar ben. Ik heb met de distributeur in Nederland al een mooie deal kunnen maken als ze me bevallen. Mocht het toch niet mijn ding zijn dan ga ik met een maatje van me naar Almere, luisteren naar Audio Solutions Figaro M2. Bij deze firma komt over een week of 4 ook een tweedehands Sonus Faber Serafino Tradition binnen....
Is ook dit niet wat ik zoek dan gaan we verder met Elac, Canton, Dali en Kef. Ik zag deze week ook een Wharfedale Aura 3 en 4 voorbij komen evenals de Elysian 3 of 4. Geen idee of het iets is maar die zien er wel strak uit in walnoot.

Die M2 is ook niet de kleinste  :wow:
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

FS249

En dichtbij staan nog wat Elac's om eens naar te luisteren / een beeld te krijgen. ;) 
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

Citaat van: roeleken op Gisteren om 18:27:25Goh, ik zou ondertussen 2 hele cheapy speakers scoren om te overbruggen.

Ik heb eventueel nog een paar Jamo speakers in de kapschuur hangen. Ach, ik red me wel.  :D