Marantz/Klipsch en Naim/Harbeth

Gestart door KlipschHT, december 31, 2009, 18:34:11

Vorige topic - Volgende topic

KlipschHT

En de Naim staat er....wauw...muziek!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Mitch--

Heel mooi! Hoe zijn de eerste indrukken vergeleken met je oude set??:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

KlipschHT

Usher/hat wint het qua ruimtelijkheid, set klonk toen "grootser" , de Naim wint het met gemak qua muzikaliteit ...ritmisch erg sterk....en laat alles lekker klinken....ook de wat mindere opnamen.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

YamahaRXV

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Jeroen  :thumbs-up:
Ervaar je het vermogen van de SuperUniti als ruim voldoende voor het aansturen van je speakers ?

btw, geen luid aanwezige trafobrom aanwezig...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Naïm doet niet zo aan ruimtelijkheid en grootsheid, maar dus idd wel aan ritme en muziek  :music:.

Tip: schakel alle niet gebruikte ingangen uit in het menu.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MarkD

Straks even kort geluisterd, klonk erg goed! Je set is fijn in balans zo. :music: Betrokkenheid bij de muziek is voor mij nu een enorm stuk groter dan bij je vorige bron + versterking. Daar dwaalden mijn gedachten onwillekeurig al snel af, omdat de muzikale boodschap bij mij niet echt binnenkwam :yawnee:. Nu duidelijk wel. Voetje meetappen met de muziek en :headbanging:. Het klinkt voor mij nu ook natuurlijker.

Blijft overigens mede een kwestie van smaak: de analytische luisteraar die elk tingeltje en tangeltje van de telkens weer van stal gehaalde zelfde audiofiele albums perfect in de ruimte geplaatst wil zien, zal dit waarschijnlijk niet wat vinden. Voor muzikale veelvraten is het echter een erg fijne set!

Hierbij trouwens ook mijn settings voor Minimserver waar je straks om vroeg.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

KlipschHT

Thanks! Jahoor gaat prima, mijn speakers zijn ook niet erg lastig qua aansturing. De Naim versterker klinkt krachtiger dan de cijfers doen vermoeden. De Naim hoeft ook alleen de scan speak vertigo gesloten topkasten aan te sturen, de 2 hypex ds4.0's klasse d versterkers sturen de subwoofers aan.
Geen trafobrom aanwezig gelukkig, je hoort hem niet.

Bedankt MarkD , ik zal de instellingen eens vergelijken met mijn minemserver. Deze kreeg ik gisteren nog niet werkend. Bedankt voor de tip jumping jack, zal de ingangen uitschakelen.

Citaat van: YamahaRXV op november 28, 2015, 13:28:31
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Jeroen  :thumbs-up:
Ervaar je het vermogen van de SuperUniti als ruim voldoende voor het aansturen van je speakers ?

btw, geen luid aanwezige trafobrom aanwezig...?

KlipschHT

Gelukkig MinimServer werkt, instellingen van MarkD overgenomen en een inbound rule aangemaakt voor Java in de Windows Firewall.

If MinimServer appears to be running but you can't see it from other computers or control points on the network, you may need to update your Windows firewall settings. In the list of inbound rules, there should be entries to allow TCP and UDP access for javaw.exe

Een probleempje nog...als ik bij stream.converter ffmpeg invul dan geeft hij de melding: "Converter nog installed" , dus volgens mij gaat de transcoding van flac naar wav nu niet goed. Werkt verder wel super trouwens via de Naim app, ook coverart gaat prima. Minimstreamer is als module geïnstalleerd, Minimwatch ook.

MarkD

Wel ffmpeg installeren! Weet trouwens niet zeker of die verantwoordelijk is voor het omzetten van flac naar wav.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

Pinda13

Mooi hoor die superuniti! Ik ben ook best nieuwsgierig naar deze alles in 1 kunner.
Heb nu een linn ds-i en linn/naim sound is toch wel in het zelfde "hoofdstuk" te vinden toch?

Wat ik me afvraag de naim superuniti of de linn akurate dsm; welke zou als beste uit de bus komen.

Wat heeft jou besloten om voor naim te gaan?:)
" no loss of fine detail "

Jumping Jack

Naim en linn zijn verre van gelijkaardig qua klank.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pinda13

Citaat van: Jumping Jack op november 28, 2015, 23:30:16
Naim en linn zijn verre van gelijkaardig qua klank.

Ok! Thanks. Maar zoals jeroen weergeeft, zo herken ik linn ook. Ik kom van primare; analytisch en ruimte. Maar zet je linn aan; bak muzikaliteit dat je ineens weet wat je mistte.

Dat is bij de naim anders en hoe?

* excuus voor topic kaping  :blush: maar ben ook nieuwsgierig naar de superuniti.

MarkD

Inderdaad! Naim is echt anders. Akurate dsm is overigens zonder eindversterker en zit daardoor in een hoger prijssegment.

Pinda13

Citaat van: MarkD op november 28, 2015, 23:36:57
Inderdaad! Naim is echt anders. Akurate dsm is overigens zonder eindversterker en zit daardoor in een hoger prijssegment.

Ik ga eens bezoekje brengen aan bb&g  :coffee:

Jeroen; demootje x thuis?:). Hopelijk dicht bij flevopolder? :popcorn: :D

KlipschHT

ffmpeg doet het nu ook, je moest hem blijkbaar opnemen in PATH zodat het programma te "vinden" is voor andere programma's zoals MinimServer

Tja Linn en Naim beide erg mooi! Ik heb verschillende Linn streamers hier thuis gehad om te testen, o.a. de linn majik ds en akurate ds . Maar nooit tot aanschaf over gegaan (ik had een knijpdoos+dac) , vond Linn vooral erg mooi bij wat rustiger vocale muziek. Norah Jones klonk toen met de akurate ds erg goed bij mij. Miste altijd wel een bepaalde "volheid" , laag was altijd een beetje dunnetjes. Ook vond ik de Linn iets meer de neiging hebben naar de analytische kant, Naim is een beetje het tegenovergestelde denk ik. Met mijn muziekkeuze (rock) komt Naim wat beter uit de verf, vooral omdat die opnamen niet altijd even best zijn, maar met een andere muzieksmaak kan ik me goed voorstellen dat je Linn mooier vind. Linn is misschien wat meer "audiofieler" van klank? Ik kan het erg slecht omschrijven...

Ik denk dat de Akurate DSM ook erg mooi is, mooiste zou zijn als je ze beide naast elkaar zou kunnen beluisteren in je eigen set maar ja...dat is vaak erg lastig. Je mag altijd komen luisteren om te horen of je de klank aanstaat.

YamahaRXV

Citaat van: MarkD op november 28, 2015, 23:36:57

Zeker anders....waar Naim met name de focus plaatst bij de bekende PRaT, heeft Linn een meer ''technische'' klanksignatuur waarbij het accent op geheel andere zaken ligt, overigens zonder analytisch te klinken vind ik.
Wat men als beter (mooier) beschouwt hangt dus puur van de persoonlijke smaak en voorkeur af.
Overigens is de hedendaagse klanksignatuur van Naim ook niet meer die van weleer; de Superuniti is m.i. één van de eerste concepten van Naim die ook die hedendaagse klanksignatuur al heeft  ;)  Overigens een heerlijke ''all in one'' performer die Superuniti, heb er van al mijn Naim componenten misschien nog wel het meeste luisterplezier mee gehad. Het is een kwestie van aansluiten en lekker spelen, en gelukkig geen in het achterhoofd rondspokende gevoelens over een voedingupgrade die nog meer kan bieden.

Akurate DSM is een prachtig component, maar velen vergeten inderdaad dat het puur een streamer/pre betreft... :(

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: JeroenGRT op november 28, 2015, 23:48:12
ffmpeg doet het nu ook, je moest hem blijkbaar opnemen in PATH zodat het programma te "vinden" is voor andere programma's zoals MinimServer

Tja Linn en Naim beide erg mooi! Ik heb verschillende Linn streamers hier thuis gehad om te testen, o.a. de linn majik ds en akurate ds . Maar nooit tot aanschaf over gegaan (ik had een knijpdoos+dac) , vond Linn vooral erg mooi bij wat rustiger vocale muziek. Norah Jones klonk toen met de akurate ds erg goed bij mij. Miste altijd wel een bepaalde "volheid" , laag was altijd een beetje dunnetjes. Ook vond ik de Linn iets meer de neiging hebben naar de analytische kant, Naim is een beetje het tegenovergestelde denk ik. Met mijn muziekkeuze (rock) komt Naim wat beter uit de verf, vooral omdat die opnamen niet altijd even best zijn, maar met een andere muzieksmaak kan ik me goed voorstellen dat je Linn mooier vind. Linn is misschien wat meer "audiofieler" van klank? Ik kan het erg slecht omschrijven...

Ik denk dat de Akurate DSM ook erg mooi is, mooiste zou zijn als je ze beide naast elkaar zou kunnen beluisteren in je eigen set maar ja...dat is vaak erg lastig. Je mag altijd komen luisteren om te horen of je de klank aanstaat.

dat dun klinken is met veel merken zo in vergelijking met Naim, waarmee ik niet wil zeggen dat Naim het bij het rechte eind heeft.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

KlipschHT

Het wordt alleen maar meer genieten hier, tsjonge wat klinkt de Naim lekker...digitale ingangen zijn uitgeschakeld en flac wordt naar wav omgezet

Former member 78

Tof dat het zo goed bevalt!
Geniet er van :D

chansig

Mooi.....geniet ervan.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

MarkD

Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 10:24:43
Het wordt alleen maar meer genieten hier, tsjonge wat klinkt de Naim lekker...digitale ingangen zijn uitgeschakeld en flac wordt naar wav omgezet

Dus het geklooi met minimserver is toch de moeite waard geweest? ;)

Gelukkig een goed uitgepakte keuze om over te stappen op zo'n compacte alleskunner (m.u.v. phono). Scheelt ook weer in de energierekening! :D Alhoewel je de Naim dan weer altijd aan moet laten staan voor optimaal resultaat.

KlipschHT

Pakt allemaal erg goed uit hier, ik heb nog nooit metallica hier zo lekker klinkend gehad. De hat/usher/mdac/hp streamer combi klonk ook erg goed, ik denk dat deze wellicht een wat hoger oplossend vermogen had, trok de muziek wat meer uit elkaar en ruimtelijker. Dus voor hifi begrippen de "betere" set..?

In ieder geval is het nu echt wel genieten, heb hem vandaag ook even wat harder gezet...de superuniti is wel degelijk een krachtpatser....ook is de hoofdtelefonversterker van erg hoog niveau, beter dan de mdac. Klinkt alsof je naar een goede platenspeler aan het luisteren bent.

MarkD

Xander32

Jouw muziek aan het her-ontdekken, cool  :headbanging:.

Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 14:33:39
Pakt allemaal erg goed uit hier, ik heb nog nooit metallica hier zo lekker klinkend gehad. De hat/usher/mdac/hp streamer combi klonk ook erg goed, ik denk dat deze wellicht een wat hoger oplossend vermogen had, trok de muziek wat meer uit elkaar en ruimtelijker. Dus voor hifi begrippen de "betere" set..?

In ieder geval is het nu echt wel genieten, heb hem vandaag ook even wat harder gezet...de superuniti is wel degelijk een krachtpatser....ook is de hoofdtelefonversterker van erg hoog niveau, beter dan de mdac. Klinkt alsof je naar een goede platenspeler aan het luisteren bent.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinda13

Citaat van: JeroenGRT op november 28, 2015, 23:48:12

Thanks voor uitleg! Ik gaat mij eens verder oriënteren!