Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Al een tijd niks van me laten horen maar er komt een upgrade aan:

Over 2 maanden zullen we dan eindelijk onze nieuwe woning betrekken, 3 maanden later dan gepland. Hierin komt een aparte audio groep met Siemens module, bekabeling denk ik aan supra of belden. Ik weet niet hoeveel ik nodig ben dus zal eerst moeten meten. Deze kabel eindigt in een furutech contact / inbouw doos de Carbon.

Zoals t nu lijkt maar daar moet ik nog een klap op geven komt er een Lumin U1 mini. Dit betekent dat ik af stap van eigen opslag en een streamingdienst ga kiezen, het lijkt nu op TIDAL uit te komen maar wil Qobuz ook nog proberen. De Lumin wordt dan met usb verbonden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Mooie vooruitzichten een nieuwe woning. Slim om dan te zorgen dat de stroomvoorziening direct in orde is  :thumbs-up:

Ga je er betreft opstelling van de set op vooruit? En hoe schat je de akoestiek in?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Quote from: Xander32 on February 20, 2022, 08:09:37
Mooie vooruitzichten een nieuwe woning. Slim om dan te zorgen dat de stroomvoorziening direct in orde is  :thumbs-up:

Ga je er betreft opstelling van de set op vooruit? En hoe schat je de akoestiek in?

De akoestiek wordt zeker anders, we hebben nu een U vorm en krijgen een L vorm waarbij het woon gedeelte een diepere kamer heeft.

Gelukkig heb ik een lyngdorf denk ik dan maar weer.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

jellejanssen

Volg ik

Over een maand of 5 -6 betrekken wij onze nieuwe woning
Had t zelfde plan

En daarachter dan n PS audio met scheidingstrafo

Erg benieuwd, veel plezier met t processs

Quote from: Spijkie on February 20, 2022, 08:02:40
Al een tijd niks van me laten horen maar er komt een upgrade aan:

Over 2 maanden zullen we dan eindelijk onze nieuwe woning betrekken, 3 maanden later dan gepland. Hierin komt een aparte audio groep met Siemens module, bekabeling denk ik aan supra of belden. Ik weet niet hoeveel ik nodig ben dus zal eerst moeten meten. Deze kabel eindigt in een furutech contact / inbouw doos de Carbon.

Zoals t nu lijkt maar daar moet ik nog een klap op geven komt er een Lumin U1 mini. Dit betekent dat ik af stap van eigen opslag en een streamingdienst ga kiezen, het lijkt nu op TIDAL uit te komen maar wil Qobuz ook nog proberen. De Lumin wordt dan met usb verbonden.

Gr Spijkie

Spijkie

Vandaag de níeuwe groep laten plaatsen.

- cylindric fuse van Siemens
- supra stroomkabel
- furutech Carbon single inlet

De aarde van de mantel zit op een apart aarde blokje. Ik ben zelf niet heel technisch dus probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik maak nog foto's maar ik ben er al heel blij mee. Geen idee hoe het daar gaat klinken natuurlijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Slechter zal het er zeker niet van worden. Veel plezier 🎶

Quote from: Spijkie on March  7, 2022, 18:36:15
Vandaag de níeuwe groep laten plaatsen.

- cylindric fuse van Siemens
- supra stroomkabel
- furutech Carbon single inlet

De aarde van de mantel zit op een apart aarde blokje. Ik ben zelf niet heel technisch dus probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik maak nog foto's maar ik ben er al heel blij mee. Geen idee hoe het daar gaat klinken natuurlijk.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on March  7, 2022, 19:39:11
Slechter zal het er zeker niet van worden. Veel plezier 🎶

Dat is een regelrechte aanname!   Dat hoeft echt niet zo te zijn...

Xander32

Klopt, super scherp van je, hulde  :worship:

Quote from: twani on March  7, 2022, 20:54:23
Dat is een regelrechte aanname!   Dat hoeft echt niet zo te zijn...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

#408
Een paar plaatjes bij de praatjes

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

twani

Nou, daar is wel het eea over te zeggen......   Puur audiofiel dan.....

Leeuwarden

Sinds gister flikkert het licht bij ons... Wat heb je gedaan  8)

Spijkie

Quote from: twani on March  8, 2022, 12:37:35
Nou, daar is wel het eea over te zeggen......   Puur audiofiel dan.....

Brand los zou ik zeggen
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Leeuwarden on March  8, 2022, 12:43:55
Sinds gister flikkert het licht bij ons... Wat heb je gedaan  8)

Ik zei nog tegen de installateur dat ie van die ene schakelaar af moest blijven
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

Welke amperage zekering doe je in de Siemens zekeringhouder?

Spijkie

Quote from: Rowdy on March  8, 2022, 13:21:52
Welke amperage zekering doe je in de Siemens zekeringhouder?

Hallo Rowdy de standaard 16A zekering die er bij zit.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Er zal ook een switch komen, niet goed rekening mee gehouden achteraf gezien maar het is wat het is. Switch is in huis. Een tp link. Hier kan de voeding nog voor verbeterd worden door een ifi bijvoorbeeld.

Ook wil ik eens experimenteren met netkabels. Niet om hier een discussie te starten dat het toch niks helpt maar mochten er mensen zijn die ervararing hierin willen delen dan is dat prima.

:pompom:

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

#416
... ik heb een dure netwerkkabel achter de streamer, of die klankmatig iets positiefs brengt t.o.v. een standaard snoer dat weet ik niet, maar het smoelt goed en er zitten lekker degelijke connectoren aan. Dat geeft vertrouwen en rust bij mij  :)

Quote from: Spijkie on March 17, 2022, 06:42:39
Er zal ook een switch komen, niet goed rekening mee gehouden achteraf gezien maar het is wat het is. Switch is in huis. Een tp link. Hier kan de voeding nog voor verbeterd worden door een ifi bijvoorbeeld.

Ook wil ik eens experimenteren met netkabels. Niet om hier een discussie te starten dat het toch niks helpt maar mochten er mensen zijn die ervararing hierin willen delen dan is dat prima.

:pompom:

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Geen idee hoe jouw netkabel eruit ziet. Maar op Ali is er vast een immitatie te vinden. Met prima connectoren. Zomaar een bespaartip aan het begin van de dag.

Jaren terug een soort van netkabel vergelijk gedaan: AQ Vodka tegen standaard. Er was een verschil. In eerste instantie gekozen voor de Vodka. Bij terugwisselen weer een verschil en vond ik de standaard weer mooier.

Zoals jij bij mijn netkabel/digitale interlinktest hebt kunnen lezen, zijn er veel factoren zijn waarmee je rekening moet houden. Een verschil is niet zomaar te horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Quote from: chansig on March 17, 2022, 07:35:31
Geen idee hoe jouw netkabel eruit ziet. Maar op Ali is er vast een immitatie te vinden. Met prima connectoren. Zomaar een bespaartip aan het begin van de dag.

Jaren terug een soort van netkabel vergelijk gedaan: AQ Vodka tegen standaard. Er was een verschil. In eerste instantie gekozen voor de Vodka. Bij terugwisselen weer een verschil en vond ik de standaard weer mooier.

Zoals jij bij mijn netkabel/digitale interlinktest hebt kunnen lezen, zijn er veel factoren zijn waarmee je rekening moet houden. Een verschil is niet zomaar te horen.

Gr. Hans

Ik zal m nog eens lezen, er zal eerst een standaard internet kabel komen en later eens kijken of er verschillen in mijn set zijn met andere kabels. Het is meer de nieuwschierigheid.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

scrutinizer

#419
Quote from: Spijkie on March  7, 2022, 18:36:15
Vandaag de níeuwe groep laten plaatsen.

- cylindric fuse van Siemens
- supra stroomkabel
- furutech Carbon single inlet

De aarde van de mantel zit op een apart aarde blokje. Ik ben zelf niet heel technisch dus probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik maak nog foto's maar ik ben er al heel blij mee. Geen idee hoe het daar gaat klinken natuurlijk.

Gr Spijkie
Quote from: Xander32 on March  7, 2022, 19:39:11
Slechter zal het er zeker niet van worden. Veel plezier 🎶

Quote from: twani on March  7, 2022, 20:54:23
Dat is een regelrechte aanname!   Dat hoeft echt niet zo te zijn...

Leg uit, Theo.
Snijdt geen hout vanuit een visie dat de kabel en fuse geen invloed zou hebben. Toch?
:notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

denoontje

Quote from: chansig on March 17, 2022, 07:35:31
Geen idee hoe jouw netkabel eruit ziet. Maar op Ali is er vast een immitatie te vinden. Met prima connectoren. Zomaar een bespaartip aan het begin van de dag.

Jaren terug een soort van netkabel vergelijk gedaan: AQ Vodka tegen standaard. Er was een verschil. In eerste instantie gekozen voor de Vodka. Bij terugwisselen weer een verschil en vond ik de standaard weer mooier.

Zoals jij bij mijn netkabel/digitale interlinktest hebt kunnen lezen, zijn er veel factoren zijn waarmee je rekening moet houden. Een verschil is niet zomaar te horen.

Gr. Hans

Ooi vodka getest en dacht ook wel verschil te horen. (samen met 3 andere forumgenoten)..maar te weinig vs std voor de prijs
Daarom tussenvorm: belden cat 7 met telegartnerpluggen diy nu overal op de audio/video/nas apparaten en niet meer over nadenken.

Spijkie

Quote from: denoontje on March 29, 2022, 23:36:22
Ooi vodka getest en dacht ook wel verschil te horen. (samen met 3 andere forumgenoten)..maar te weinig vs std voor de prijs
Daarom tussenvorm: belden cat 7 met telegartnerpluggen diy nu overal op de audio/video/nas apparaten en niet meer over nadenken.


Aangezien ik niet heel handig ben denk ik dat een supra ethernet kabel met telegartner pluggen niet een heel gekke prijs is. Ook al zou het alleen voor een stukje geruststelling zijn en dat t mooi staat. En ik het gewoon leuk vind om zelf te testen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

We zijn min of meer gesetteld in onze nieuwe woning, het gordijn in de woonkamer moet nog komen en de eetbank ook. Dit gaat veel doen met de akoestiek. Ik merk dat er nig iets van galm en hardheid in de woonkamer is. Wel kan ik vernemen dat de Audiogroep een goede zet is geweest, meer details n meer ruimtelijkheid. Ik hoor bij live opnames bij het applaus meer details , meer diepte van de zaal.

In het begin klinkt het nog wat dof terug in de speakers maar dit verwijt ik aan de Audiogroep / kabel die nog wat moet inspelen. Heb dat vaak ervaren met kabels dat in het begin de eerste nummers matig klinken en daarna de boel langzaam open getrokken wordt.

Kan niet wachten totdat de inrichting compleet is om de lyngdorf een goede meting te laten doen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Inrichting en aankleding zijn zeker van invloed op de akoestiek, even afwachten wat deze gaan brengen. Heb jer er ook een kleed liggen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Ja er ligt een vrij dun kleed, ik heb het vermoeden dat het gordijn veel gaat doen aangezien er een schuifpui van 3,60m in zit. Ook de eetkamer bank zal wat doen en er hangt nog niks aan de muur.

Tot nu toe positief maar nu de puntjes op de i. Kan ook niet wachten totdat er een nieuwe streamer is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.