Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Quote from: screw on October 11, 2015, 22:32:39
Mark heeft mijn set ook ingeregeld, zeker een kenner van het lyngdorf systeem!
Wat doet deze Mark anders dan wat Mr Lyngdorf zelf zou doen? Is een gebruiksaanwijzing volgen niet voldoende? Mijn dealer heeft het inmeten met een DPA-1 gedemonstreerd. Voor niets dus... Meet hij anders in dan? Het RP systeem is nog steeds hetzelfde.. Wat doet jouw dealer anders dan?

screw

#276
Quote from: jazzman on October 29, 2015, 21:33:11
Wat doet deze Mark anders dan wat Mr Lyngdorf zelf zou doen? Is een gebruiksaanwijzing volgen niet voldoende? Mijn dealer heeft het inmeten met een DPA-1 gedemonstreerd. Voor niets dus... Meet hij anders in dan? Het RP systeem is nog steeds hetzelfde.. Wat doet jouw dealer anders dan?

Mark volgt het boekje iig niet  ;) Hij gebruikt zijn kennis van geluid icm zijn kennis van het RP systeem, zo meet hij gewoon achter de lijn van de speakers, binnen een meter van de speakers. Stelt eerst de delays met de hand en oor in.

Ik was iig tevreden over mark zijn werk (het zijt dat mijn dealer dit zo geregeld had!) Ik zou mark niet nog een keer vragen, gezien ik de 1e keer heeeel goed mee heb gekeken  :angel: , maar zijn werk is gewoon knetter goed een echte vakman.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

mijkie

#277
Mark is zelf ook bassist, hij heeft t spelletje goed door met het instellen van geluid en ook het laag uit bijv. kwam timing, essentieel dingetje  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

Quote from: screw on October 30, 2015, 10:11:48
Stelt eerst de delays met de hand en oor in.
Zijn oor is jouw oor niet :-) Zijn interpretatie kan anders zijn dan wat de luisteraar interpreteert. Timing issues worden door Lyngdorf rechtgetrokken.

Anyway, bij mij staat alles op 1 lijn, op mijn gehoor :-) zet ik de output van de sub gelijk aan aan mijn monitoren (Mutrox CD 80 hz). Daarna laat in Lyngdorf inmeten. Wat bedoel je eigenlijk met "achter de lijn van de speakers"? Wordt er achter de speakers gemeten?

Spijkie

Van wat ik heb begrepen stelt hij afstand van de sub tot de luisterplek zo in dat de sub 30 cm verder weg staat.

Maar m'n dealer komt er nog n keer bij kijken en inregenen .

Ondertussen een furutech rhodium wcd besteld, komt deze week binnen. Weer n klein stapje gezet. Op naar de volgende.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

En furutech geïnstalleerd in de bestaande dubbele wcd

N

:headbanging:

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erik s.

Quote from: Spijkie on November  4, 2015, 13:31:17
En furutech geïnstalleerd in de bestaande dubbele wcd

N

:headbanging:

Spijkie
Mooi, maar je hebt de verbetering met de Furutech ook weer aardig om zeep met click aan click uit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Spijkie

Wordt ook nog aan gewerkt maar deze kwam toevallig langs , stond niet direct op t lijstje. Mooi spul btw dat furutech.

Gr spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Macmini op woensdag middag gebracht en was diezelfde avond om 2200 klaar met ssd inbouw en data overdracht. Mac wordt veel minder warm waardoor de ventilator ook niet aangaat. Had hier geluidsmatig geen last van maar is toch fijn. Bediening gaat sneller, of de muziek nu beter klinkt kan ik niet zeggen. In ieder geval niet direct hoorbaar zoals bij het wisselen van kabels.

Nu op naar een AQ jitterbug 😊

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Beetje late reactie.. :)

Ik heb Mark hier in actie gezien. Hij plaatst de meetmicrofoon ook op onmogelijke plekken, dus tegen het plafond, achter de luidsprekers, in hoeken, 10 meter verderop. Tegen de vloer. Enz.

Toch doe ik dat zelf niet meer. Ik meet conform de handleiding en dat klinkt ook goed. Ook heeft hij toen geen subs ingemeten. Ik weet dat Roger Leeman van hificorner in Antwerpen ook zijn meetmethoden heeft. Zo gebruikt hij liefst een hoge crossover (op 90 Hz) en gebruikt hij meetapparatuur voor de exacte afstanden. Centimeters verschil kunnen volgens hem al verschillen maken, ook bij het inregelen van de subs. Ik plaats daar vraagtekens bij. Ook plaatst hij subs altijd achter de fronts, terwijl bij mij meettechnisch andere plekken de voorkeur genieten.

Ik heb hier een logica bij die wsch gelijk is aan die van Jazzman. Lyngdorf heeft een systeem ontworpen dat kopers in staat stelt zelf fronts en subs in te meten - en om het dan lekker te laten klinken. Ik lees op geen van de Lyngdorf gebruikersforums over "speciale inmeetmethodes".

Ik ben Mark erkentelijk voor het inregelen en de aandacht, en ik moet zeggen dat ik een door Roger ingemeten systeem fantastisch vond klinken dus de mannen weten wat ze doen..
Maar ik vind dat kopers niet afhankelijk moeten zijn van de "magie" van tussenpersonen. Zelf experimenteren met delays, filters en plaatsing van de luidsprekers en subs kost tijd (weken) en is belangrijk, ook bij Lyngdorf. Zelf meten met REW is hierbij reuze handig. Ik ben iig nog lang niet klaar met experimenteren. Ik snap dat het voor tussenpersonen aantrekkelijk is om de inmeetservice aan te bieden, ook omdat je dan geen korting meer bedingt op de aankoopprijs van de Lyngdorf. Maar nodig is het niet.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Het weerhoud mij wat om toch een sub te gaan intrigeren. Dealer geeft ff niet thuis waardoor ik eerder neig naar wat grotere fronts. Op dit moment is het goed hoor en blijft het voorlopig eerst zoals t is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zo eerste hi-res albums bij qobuz gedownload. Klinkt erg lekker, mooi dat de lyngdorf dit aan kan. Nu nog een nieuw paartje fronts, stay tuned  :coffee:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


Spijkie

Binnen nu en n week of 2 nieuwe speakers in huize Spijkie  :inlove:. De knoop maar doorgehakt.

Nu wachten , niet mijn sterkste punt  :blush:
Grt Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

En wat is het geworden? Setje Magico's?

Spijkie

De magicos zaten in de planning maar mijn bankrekening was t er niet mee eens  :crazy:

Een bescheiden setje Piega 5.2 is t geworden. Een stapje voorwaarts. Zou ooit nog eens n coax willen maar nieuw boven budget en 2e hands niet te vinden binnen budget en naar m'n wens.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Een stapje in de juiste richting! Gefeliciteerd!

rogier_hier


Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Vandaag de eerste klanken uit de 5.2s , wat opvalt is met name het hoog mooier is. De speaker meer gelaagdheid heeft en het meer op z'n gemak doet dan de 3. Ik zal nog wat specifieker de verschillen neerzetten maar nu eerst inspelen en genieten tegelijk.

Vrouw vind ze te breed en te groot, moet zeggen dat t toch n forse speaker is tov de 3. Vind ik wel mooi.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Nieuwe speakers vandaag gecalibreerd door de lyngdorf met roomperfect. Nu luisteren naar t resultaat.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Dirk

heb je ook foto's waarop we je nieuwe speakers (en de rest vd set) kunnen bewonderen?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Spijkie

Hier een totaal overzicht van de nieuwe set:



Meer foto's volgen.
Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

De lyngdorf dichtbij , zo min mogelijk kermis



Met lampjes aan



Grt Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User