Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

NO Vishnu gaat dit weekend ook weer terug. Doet het goed met 2e stemmen en ik krijg iets meer diepte maar de bas of het warme wat ik nu heb met cardas dat mis ik , met name in stemmen en drum. Word binnenkort weer contact opnemen met BBenG dus voor cardas powerrrrr.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Waar staan de foto's van de lyngdorf (en de rest van de set)? Op de 1e pagina zie ik alleen wat foto's die niet meer van nu zijn?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Je hebt helemaal gelijk, van het weekend even een nieuwe overzichtsfoto maken en de oude kunnen verwijderd worden. OP pagina 5 nog wel een foto van het binnenwerk van de lyngdorf ;)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie


2 foto's toegevoegd als overzicht hoe het nu is, 1 open en 1 dicht. Ik draai altijd met de kast dicht. Vind dat lekker rustig.




De bekabeling word binnenkort aangepakt en dan is het voorlopig weer even rustig , zojuist wel de nieuwe pm versie gedownload en gekocht. Toch iets helderder vind ik.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Dirk

leuke overzichtsfoto van links, nu rechts er nog ff bij  ;D
en wat groter mag best, we kijken niet allemaal op een iPhone  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Spijkie

Eerste kabel binnen voor de Mac mini:






Geeft toch weer iets meer detail dan de hifi-tuning kabel die er eerst aan hing, kan merken dat de kabel aan het inspelen is  :headbanging:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


Spijkie

cool had ik nog niet gezien :) dankjewel Jazzman!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User


Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Dit jaar veel in de bekabeling geïnvesteerd, coffee usb kabel, furutech netkabel voor de MM , cardas M power voor de lyngdorf. De boel is nog wat aan het inspelen maar ik ben zeer blij met het merk cardas , geeft veel rust " zwarte achtergrond" zoals ze dat zo mooi zeggen.

Dit waren wel weer de upgrades op kabelgebied voor de rest van het jaar :) kan niet een upgrade meer verzinnen voor de rest van de set gelukkig, behalve de speakers dan  :happy:

Nu lekker luisteren.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maro

Quote from: Spijkie on August 16, 2014, 09:49:32
Dit jaar veel in de bekabeling geïnvesteerd, coffee usb kabel, furutech netkabel voor de MM , cardas M power voor de lyngdorf. De boel is nog wat aan het inspelen maar ik ben zeer blij met het merk cardas , geeft veel rust " zwarte achtergrond" zoals ze dat zo mooi zeggen.

Dit waren wel weer de upgrades op kabelgebied voor de rest van het jaar :) kan niet een upgrade meer verzinnen voor de rest van de set gelukkig, behalve de speakers dan  :happy:

Nu lekker luisteren.

Wat maken speakers nou uit joh, als je kabels maar goed zijn.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Spijkie

haha, goede opmerking en een logische ook. Maar er zit een gedachte achter:De piega's mogen niet weg of er moet een vergelijkbare designspeaker en ik ken geen speakers met een vergelijkbaar strak design en kleur. Dat betekent dat ik alleen in de piega lijn zelf kan upgraden en dat gaat met grote stappen ( in geld dan). Daarom eerst gekozen om het meest optimale uit deze speakers te halen want ze zijn goed genoeg, ik hoef niet te upgraden en op dit moment de behoefte ook niet dus dan puntjes op de i zetten en genieten.

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Lekker aan het genieten momenteel, waarschijnlijk zal ik binnenkort de lyngdorf opnieuw de ruimte laten meten ivm met de aanschaf van een nieuwe stoel en bekabeling. Even een recente overzicht foto hierbij:




groeten spike
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Joris1971

Netjes, maare waarom staat jouw rechter luidspreker zo in de hoek?

Optisch zoiezo mooier om hem gelijk te houden qua afstand en positie in vergelijk met de linker luidspreker...

twani

Quote from: Spijkie on October  5, 2014, 12:08:19
Lekker aan het genieten momenteel, waarschijnlijk zal ik binnenkort de lyngdorf opnieuw de ruimte laten meten ivm met de aanschaf van een nieuwe stoel en bekabeling. Even een recente overzicht foto hierbij:




groeten spike

De Lyngdorf kan in deze ruimte iig flink aan de bak ;).   Erg sober en kaal, toch een mooie opstelling waarin juist de Lyngdorf z'n corrigerende kwaliteiten flink kan uitnutten.. (Lijkt mij zo vanaf de foto's gezien)

Spijkie

Quote from: Joris1971 on October  5, 2014, 22:02:27
Netjes, maare waarom staat jouw rechter luidspreker zo in de hoek?

Optisch zoiezo mooier om hem gelijk te houden qua afstand en positie in vergelijk met de linker luidspreker...


Op de foto lijkt dat inderdaad zo, de afstand vanaf de kast tot speaker en van muur tot speaker is ongeveer gelijk vandaar dat de luidspreker daar staat. De linker speaker staat eigen lijk te dicht tegen de kast aan en die wil ik dit weekend beter neerzetten.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: twani on October  5, 2014, 22:15:46
De Lyngdorf kan in deze ruimte iig flink aan de bak ;).   Erg sober en kaal, toch een mooie opstelling waarin juist de Lyngdorf z'n corrigerende kwaliteiten flink kan uitnutten.. (Lijkt mij zo vanaf de foto's gezien)

Klopt helemaal, nieuwbouwwoning dus veel beton en veel glas. We hebben wel een vloerkleed maar houden ook van een strakke inrichting en veel akoestieke maatregelen zonder dat het genot van de woonkamer weg gaat lukt niet erg goed. Voor mij dan ook een perfecte komst die lynogdorf! Ik had altijd al wat problemen met het laag, het laag was niet op de plek waar ik het wilde hebben maar nu wel. Ben er erg blij mee :)

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Momenteel ben ik aan het kijken of het zinvol is om een subwoofer bij te plaatsen, het probleem is dat de plek waar de sub mag komen te staan niet heel groot is.

maximaal 30 cm breed en 40 diep 40 hoog, daarbij moet de sub in aluminium look of materiaal komen. Mocht dit niet lukken dan zal ik mb gaan kijken naar de iets grotere piega speakers. Gewoon omdat het beter kan waarschijnlijk.

Een sub zou de goedkopere oplossing zijn en de lyngdorf is er perfect voor want die regelt het wel in en zorgt voor een perfecte integratie met de front dus daar zit ik niet over in.

Mochten mensen ideeën hebben dan hoor ik het graag natuurlijk.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


rovinggecko

Ik zou zeggen, zelfbouw, iets van 35x35x40 met een Scan Speak Discovery 26W/4558 T00 er in met een passive radiator en een Hypex ampje. Maken van MDF en afwerken met bv traanplaat.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

knubbe

Hij moet in de stijl van de Piega's? Je kan ook aluminium kleur spuiten, komt een heel eind in de buurt!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Spijkie

Zo dat gaat weer snel op het forum! Bedankt voor alle reacties.

Zelfbouw is voor mij geen optie, daar ben ik simpelweg niet handig genoeg voor. De stijl / look van de piepa is wel een voorkeur. Glans zwart en vierkant komt er niet meer in.

Wat bijvoorbeeld een kanshebber is zou een KEF htb2 zijn , klein zilver waardoor niet opvallend. De piepa micro sub zou ook nog kunnen maar weet niet of ik daar de juiste aansluiting op heb, daarna kom je in de ps 1 en dat word budget technisch even doorslapen :).

Het moet wel een duidelijke toevoeging voor muziek, aanvulling van de fronts zijn dus ik weet dat er dan een bepaalde kwaliteit gevraagd word en dit ook een prijskaartje heeft van rond de 1000 euri. Dat is geen probleem. Wel heel belangrijk maar dat hebben ze bijna allemaal is dat de lyngdorf de sub kan aansturen en dus een digitaal signaal moet kunnen ontvangen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Staaled

Het signaal vanuit de Lyngdorf naar een sub is analoog. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)