Star Wars in Concert World Tour

Started by Shadowfox, August 20, 2009, 09:10:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Heyyyy

Weet iemand toevallig al om het ook in nederland te vinden zal zijn?

Ik heb al wat muziekfilmpjes gezien bij de premiere in engeland en het ziet er geweldig mooi uit.

http://www.youtube.com/watch?v=AoG07Wi6e1U

advr

dat ziet er geweldig uit!! ;D

daar zou ik ook wel heen willen! :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

clicquot

inderdaad, maybe kunnen we een ht-vlucht charteren en gewoon gaan?:

http://www.starwarsinconcert.com/#_tourdates


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

clicquot

Binnenkort in Antwerpen! Alle filmmuziek en Star Wars fans daarheen zou ik zeggen!!

30.03.2010 | Star Wars in Concert @ Sportpaleis A'pen



Star Wars is een fenomeen. Wat in het hoofd van schrijver en regisseur George Lucas begon als een verhaal over een fictief melkwegstelsel groeide uit tot een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Tussen 1977 en 2005 verschenen 6 indrukwekkende episodes van deze epische sciencefictionsaga die over de hele wereld miljoenen filmfans in de ban hielden. Meer dan 30 jaar na de eerste film blijft Star Wars razendpopulair.



Minstens even indrukwekkend als de films is de bijbehorende filmmuziek, geschreven door grootmeester John Williams. Een blik op zijn ontzagwekkende oeuvre doet monden openvallen van bewondering. Hij voorzag absolute filmklassiekers als Jaws, Superman, The Deerhunter, E.T., Indiana Jones, Jurassic Park, Schindler's List, Saving Private Ryan en de Harry Potter-reeks van een steeds weer ingenieuze klankband. De symfonische arrangementen die hij voor Star Wars componeerde behoren tot de sterkste en meest geprezen soundtracks ooit geschreven en vielen meermaals in de prijzen. Zelden versterkte muziek op zo'n overtuigende manier de emoties van de filmkijker.

Tijdens Star Wars in concert wordt deze geniale soundtrack op de voorgrond geplaatst. Het Royal Symphonic Concert Orchestra en een koor brengen samen de meest beklijvende muziekfragmenten uit alle zes episodes. De muzikale leiding is in handen van Dirk Brossé, topdirigent van eigen bodem en zonder twijfel de geknipte man om Star Wars in concert ook muzikaal naar een verbluffend niveau te tillen. Brossé verdiende zijn strepen bij de belangrijkste Belgische orkesten vooraleer hij internationaal hoge ogen zou gooien als concertmeester van o.a. The London Symphony Orchestra, het Rotterdams Filharmonisch orkest en The Camerata van Sint-Petersburg. Naast dirigent is Brossé ook een veelzijdig en vruchtbaar componist. Tussen zijn meer dan 200 composities vinden we symfonische concerti, musicals, een samenwerking met Nobelprijswinnaar Gabriel García Márquez en filmmuziek voor o.m. Koko Flanel en Daens.

Niemand minder dan Anthony Daniels (C-3PO) zal de presentatie van Star Wars in Concert verzorgen. Anthony Daniels is de enige acteur die in alle 6 Star Wars films meegespeeld heeft. Hij vertolkte de rol van C-3PO en in 'Episode I' hielp hij mee om de C-3PO pop te besturen. Hij zal o.a. de avonturen van Luke Skywalker, Yoda, Prinses Leia, R2-D2 en Chewbacca tijdens deze spectaculaire show aaneenpraten.

Om de multimedia-ervaring compleet te maken worden de bijpassende filmbeelden tijdens het concert op reusachtige highdefinition LED-schermen geprojecteerd.

Als leuke extra kunt u een kijkje nemen achter de schermen van Star Wars: onuitgegeven kostuums en attributen van op de Star Wars-filmset en de originele muziekpartituren van John Williams zullen voor de eerste keer tentoongesteld worden. Een lust voor het oor én het oog!

Kaarten kosten 39, 49, 59 en 79 euro, inclusief servicekosten.

Shadowfox

Thanks voor de link. Dat word denk een mooi verjaardags kadotje

MaxxMark

Zeker interessant!

Ergens vond ik het wel jammer dat "John Williams in Concert" niet meer rond tourde. Die was iets breder dan alleen Star Wars.

De kans is bijzonder groot dat ik deze ga bezoeken :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Durk

komt deze nog in Nederland? Anders een MG in Antwerpen.. Ben gek op star wars en dit lijkt me hartstikke leuk.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

advr

ik wil er ook naar toe, dan maar antwerpen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Durk

Dat is iig een stuk dichterbij dan aan de overkant van de plas..  :popcorn:
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Gaan ze dan SD beeld materiaal upscalen ?
Of wordt bij gebrek aan officieel materiaal de Wookie Groomer release gebruikt  ;D


9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Quote from: jaco on January 13, 2010, 14:06:25
Gaan ze dan SD beeld materiaal upscalen ?
Of wordt bij gebrek aan officieel materiaal de Wookie Groomer release gebruikt  ;D

OMG! +1 :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Ik ben vandaag geweest!

Verry Impressive!! Ik ben heel erg blij dat ik gegaan ben! Als StarWars en JohnWilliams fan (helaas dirigeert JohnWilliams dit niet zelf) was het geweldig om mee te maken!

Het is helaas niet de kwaliteit die je te horen krijgt als je naar een klassieke opvoering gaat in een zaal als de Doelen in rotterdam. Het is toch iets meer 'massa gericht' en het moet versterkt worden om de 12.000 man te kunnen bereiken, en dat ging helaas ten koste van de geluidskwaliteit. Van mij hadden ze iets meer zorg mogen besteden aan de audio. Maar ik begrijp ook wel dat het heel erg massa gericht is en het heel lastig is om dan ook achterin het "Sportpaleis" (antwerpen) het geluid goed te krijgen.
Ik kan niet wachten tot er een DVD-A of een BR(A?) van deze show is zodat ik thuis nogmaals kan genieten van deze show!

Ook nog een pluspunt: Het lijkt er op dat George weinig invloed had op de productie. Want alle nare zaken uit de StarWars saga waren verwijderd:
- Geen sprekende JarJar (helaas wel enkele shots van hem)
- Geen van de tenenkrommende grappen
- Alleen originele content uit de StarWars delen 4,5,6 (muv de opgeleukte planeet explosies met 'extra ring')
- Geen van de "hernieuwde" scenes met alternatieve muziek ("Jabba Scene" (ep6) en "Victory Music"(ep6))

En om antwoord te geven op Celerontje:

Er werd duidelijk gebruik gemaakt van HiDef materiaal tijdens de voorstelling, het is er dus wel :) Deze content leek sprekend op de scenes uit de "Wookie Groomer" release. De scenes die daarin scherp zijn waren hier ook scherp, en scenes die daarin wat meer ruis hadden, hadden hier ook meer ruis.
En in de Exhibit (die er bij was), hingen een aantal LCD schermen met wat "behind the scenes" dingen, en daar was heel duidelijk te zien dat de "Extra's" voor een eventuele BR release al lang en breed af zijn! :)

Alles wat ik daar zo bij elkaar zag moet eigenlijk wel garant staan voor een kick-ass BR release van Star Wars. Het enige wat nog kan gebeuren is dat George weer roet in het eten gooit en de hele film om gooit.  Ik hoop zelf het meeste op een remastering aanpak als met Blade Runner en het verbeteren van het geluid (in de wookie groomer release merk je helaas vaak dat er een groot verschil is in kwaliteit tussen scenes).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

advr

Quote from: MaxxMark on March 31, 2010, 00:19:52
Ik ben vandaag geweest!

Verry Impressive!! Ik ben heel erg blij dat ik gegaan ben! Als StarWars en JohnWilliams fan (helaas dirigeert JohnWilliams dit niet zelf) was het geweldig om mee te maken!

Het is helaas niet de kwaliteit die je te horen krijgt als je naar een klassieke opvoering gaat in een zaal als de Doelen in rotterdam. Het is toch iets meer 'massa gericht' en het moet versterkt worden om de 12.000 man te kunnen bereiken, en dat ging helaas ten koste van de geluidskwaliteit. Van mij hadden ze iets meer zorg mogen besteden aan de audio. Maar ik begrijp ook wel dat het heel erg massa gericht is en het heel lastig is om dan ook achterin het "Sportpaleis" (antwerpen) het geluid goed te krijgen.
Ik kan niet wachten tot er een DVD-A of een BR(A?) van deze show is zodat ik thuis nogmaals kan genieten van deze show!

Ook nog een pluspunt: Het lijkt er op dat George weinig invloed had op de productie. Want alle nare zaken uit de StarWars saga waren verwijderd:
- Geen sprekende JarJar (helaas wel enkele shots van hem)
- Geen van de tenenkrommende grappen
- Alleen originele content uit de StarWars delen 4,5,6 (muv de opgeleukte planeet explosies met 'extra ring')
- Geen van de "hernieuwde" scenes met alternatieve muziek ("Jabba Scene" (ep6) en "Victory Music"(ep6))


Nog een concertganger hier! ;D

Ben het niet eens vwb het geluid. Natuurlijk op de massa gericht maar dat wist je van te voren. Op de plek waar ik zat vond ik het voor een "pop" concert eigenlijk super geluid! Niet te hard en weinig galm of bonken.

Je moet zo'n concert ook niet vergelijken met een echt klassiek concert in het Concertgebouw... Gewoon gaan zitten en genieten!

Het is inderdaad wachten op de BD die moet gaan komen! Dan kunnen we het thuis ook laten herleven.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MaxxMark

Quote from: advr on March 31, 2010, 08:30:41
Ben het niet eens vwb het geluid. Natuurlijk op de massa gericht maar dat wist je van te voren. Op de plek waar ik zat vond ik het voor een "pop" concert eigenlijk super geluid! Niet te hard en weinig galm of bonken.

Je moet zo'n concert ook niet vergelijken met een echt klassiek concert in het Concertgebouw... Gewoon gaan zitten en genieten!

Nee, je kunt het inderdaad niet vergelijken. En het is ook gewoon écht genieten geblazen!  Het is daar juist de combinatie van alles, dat maakt het ook echt imposant en niet reproduceerbaar bij jezelf thuis.

Om ook maar een 2 tal fototjes neer te zetten (helaas met een iphone gemaakt. Toen ik daar was realiseerde ik me pas dat het handig was geweest om een fotocamera mee te nemen)


Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

advr

jij zat in het middenstuk... daar moet het nog mooier geweest zijn. Ondanks het feit dat ik er heel snel bij was toch op de tribune.  ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MaxxMark

#17
Jup wij zaten op het middenstuk links, rij 12.

Het middenstuk (links en rechts) waren de kaarten van 75 euro. Het echte middenblok (midden op het middenplein) waren de VIP plaatsen.

Het was wel zwaar onduidelijk vond ik op de site van teleticket service vond ik zelf :S

Ik zat namelijk nog te pielen om zo dicht mogelijk bij het middenvlak te zitten, maar bij het opstellen hebben ze blijkbaar ook nog eens 001 en 004 omgewisseld. Eerst was het van rechts naar links, en nu was het veranderd van links naar rechts. Ik denk dat ze bij het opstellen de ene keer van het podium uit kijken en andere keer vanuit de achterkant. Maar helaas het mocht niet baten :) Desondanks nog steeds super!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

advr

ik heb ook 75 euro betaald.... maar je kunt geen plek kiezen zoals in het Ahoy :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MaxxMark

Oh bizar, misschien dat ik toch nog wat op tijd was dan!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

advr

ja zal wel.
maar ondanks dat heb ik enorm genoten! :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster