Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

mijkie

T is weer Fluissie afzeik-uurtje ......

Kap er eens mee man, dat je hem niet moet, weten we allemaal maar, om nu te blijven zeiken  ..... [emoji1304]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fluissie

Quote from: mijkie on February 27, 2020, 11:36:47
T is weer Fluissie afzeik-uurtje ......

Kap er eens mee man, dat je hem niet moet, weten we allemaal maar, om nu te blijven zeiken  ..... [emoji1304]

Thanx 👍 heb ook al genoeg pb gehad van leden die Dustin ook een naar mannetje vinden .

Ook maar weer op negeren gezet zodat ik zijn berichten niet hoef te zien

DustinV

Quote from: mijkie on February 27, 2020, 11:36:47
T is weer Fluissie afzeik-uurtje ......

Kap er eens mee man, dat je hem niet moet, weten we allemaal maar, om nu te blijven zeiken  ..... [emoji1304]

Heeft daar niets mee te maken. Als ie zegt dat die sub beter doet in het extreem laag vraag ik me dus af waar dat vandaan komt. Lijkt me moeilijk oordelen met zo'n dip in je laag. Dat heeft toch niets met afzeiken te maken.

DustinV

Quote from: fluissie on February 27, 2020, 11:40:54
Thanx 👍 heb ook al genoeg pb gehad van leden die Dustin ook een naar mannetje vinden .

Ook maar weer op negeren gezet zodat ik zijn berichten niet hoef te zien

Ga toch weg. Als er een andere naam voor had gestaan had ik het net zo goed geschreven.
Maar als je me een naar mannetje noemt wil ik daar wel op reageren. Als er hier een naar mannetje rondloopt ben jij het wel. Kunt niet omgaan met maar de minste kritiek, als je het zo al kan noemen. Dan ga je boos lopen doen, lopen dreigen enzovoorts. Maar ik ben dan een naar mannetje.
Nogmaals het is zo niet bedoelt en al helemaal niet persoonlijk naar jou gericht. Had het zoals ik zei tegen een ander ook gezegd.

mijkie

#3554
Zo klaarrrrrr en on topic en door ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

J.A.F._Doorhof

Ontopic inderdaad

Mag je elkaar niet vecht dat dan ergens anders uit aub.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rkwinkel

Dit vraagt eigenlijk om een shoot out. Dan kan bepaald worden welke sub het beste is


rkwinkel


Dirk

dat plan heeft nog niet zo gek lang al even op de forumtafel gelegen, maar is toen uiteindelijk niet doorgegaan...reden waarom ben ik ff kwijt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Quote from: Dynky on February 27, 2020, 13:34:47
dat plan heeft nog niet zo gek lang al even op de forumtafel gelegen, maar is toen uiteindelijk niet doorgegaan...reden waarom ben ik ff kwijt
Mijn rug/gezondheid en nog wat andere zaken waardoor ik ervanaf heb gezien.
Is al wat jaartjes geleden btw dat ik dat topic maakte

Joost80

Quote from: DustinV on February 27, 2020, 10:49:17
Ik snap ook niet dat je de sub twee hebt ingeruild. Twee keer meer oppervlakte dan die pb13. Zoals ze zeggen, there is no replacement for displacement.

No replacement for displacement gaat over de inhoud van het motorblok. De vergelijking met een subwoofer gaat zeker op maar gaat meer over de inhoud van de kast en in mindere mate over de size van een driver. De driver is de turbo, de kast het motorblok.

The statement "no replacement for displacement" refers to the fact that thus far, technology has not provided a satisfactory replacement for a large displacement naturally aspirated engines. ... A larger engine will always have the potential for more power simply because it is larger.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

morca

Quote from: Joost80 on February 27, 2020, 14:21:04
No replacement for displacement gaat over de inhoud van het motorblok. De vergelijking met een subwoofer gaat zeker op maar gaat meer over de inhoud van de kast en in mindere mate over de size van een driver. De driver is de turbo, de kast het motorblok.

The statement "no replacement for displacement" refers to the fact that thus far, technology has not provided a satisfactory replacement for a large displacement naturally aspirated engines. ... A larger engine will always have the potential for more power simply because it is larger.
Niet helemaal mee eens,vooral bij gesloten subs niet.
2 drivers geven meer impact als 1.
en een te grote kist ,om een driver die ontworpen is voor een klein gesloten ontwerp.
Zal veel minder strak spelen .

Bij een gepoorte kist heeft de kist wel veel invloed,en de poort(en) inhoud ook bv.

fluissie

Quote from: rkwinkel on February 27, 2020, 12:11:47
Dit vraagt eigenlijk om een shoot out. Dan kan bepaald worden welke sub het beste is

Wat wil je shoot outen dan Rick 🤔?

Sta overal voor open maar ik ga niet de ultra verslepen  :nopompom: , dus wel hier dan

Quote from: morca on February 27, 2020, 12:51:54
En een divers panel om te beoordelen.
Zou leuk zijn.


Quote from: rkwinkel on February 27, 2020, 13:14:48
I am in 😀👍

Jullie zijn altijd welkom heren

rkwinkel

Leuk Fluissie. Nou aangezien er beweerd wordt dat Ahrendal beter zou zijn dan SVS is er maar één manier om te horen of dat echt zo is, namelijk een shoot out. Ik ben zelf ook van het SVS kamp en best nieuwsgierig om te horen of dat nou echt zo is. Gezien de aantallen die SVS verkoopt tov de Ahrendals , zou ik zeggen van niet. Maar dit is de manier om erachter te komen.

fluissie

Nou nogmaals en laat ik dat voorop stellen;

Arendal is ZEKER niet slecht , gebruikte materialen en afwerking is subliem

Sterker in dit aspect zet ik arendal wel boven svs
Zeker gezien de abnormaal veel defecte sledge plate amps

Voor een 2000 euro plus sub moet dit niet kunnen eigenlijk

Beter is lastig want wanneer is iets beter ? , Beide merken doen het gewoon erg goed

Maar uit eigen ervaring is is dat een ultra het (veel) beter doet qua laag extensie als een sub 1.5 of sub 2 , verder vond IK juist de arendals meer 'boomen'

MAARRRRR afgezien van dit alles ;

Welke arendal van wie wil je dan testen ????

Er is hier bijna niemand met een sub 2 ( die van mijn zijn aan niet forum leden verkocht )

morca

Quote from: fluissie on February 27, 2020, 15:19:11
Wat wil je shoot outen dan Rick 🤔?

Sta overal voor open maar ik ga niet de ultra verslepen  :nopompom: , dus wel hier dan

Jullie zijn altijd welkom heren
Thanks Jeroen.
Maar ik ben niet mobiel genoeg denk ik.

Ik heb ook ooit zo,n test geopperd.
Maar dan met meer merken,bv SVS, rythmik, JL audio,REL,Arendal de meest verkochte sub,s. Of noem eens wat.

Ik denk wel dat zo,n test beste word uitgevoerd in een akoestisch goede ruimte.
En juiste externe dsp setting,niet ff ADSY draaien zeg maar.

Maar goed dat zal wel te hoog gegrepen zijn.

Ik heb boven een heel goed kamertje hiervoor.
Als jullie bovenstaande sub,s nou ff opsturen,gaan we ff testen met ze allen  ;D




fluissie

Maar buiten dat...

WELKE Subs moeten er dan getest worden ?

Als iemand denkt dat een ARENDAL sub 1 beter/superieur is aan een SVS pb4000/ultra vanwege alleen het merk dan denk ik dat diegene niet naar een shoot out moet maar naar een neuroloog  :colgate:

Maw ik sta overal voor open en (bijna) iedereen is welkom hier maar ik ga echt zeker weten niet met een 70kilo plus sub slepen om deze te testen /naast een arendal sub 1 te zetten

morca

Quote from: fluissie on February 27, 2020, 16:03:57
Maar buiten dat...

WELKE Subs moeten er dan getest worden ?

Als iemand denkt dat een ARENDAL sub 1 beter/superieur is aan een SVS pb4000/ultra vanwege alleen het merk dan denk ik dat diegene niet naar een shoot out moet maar naar een neuroloog  :colgate:

Maw ik sta overal voor open en (bijna) iedereen is welkom hier maar ik ga echt zeker weten niet met een 70kilo plus sub slepen om deze te testen /naast een arendal sub 1 te zetten
:clapping:

Idd het gewicht is ook een beetje het probleem.
En dan welke subs idd
Alleen gesloten,of ook gepoort?
5 keer gesloten is makkelijker testen ivm formaat.



Arcenon

#3569
Ik durf het wel aan met een Arendal Sub 3, echter geen zin om hem mee te zeulen. Natuurlijk speelt een PB4000 een Arendal sub 1 weg, dat lijkt me geen discussie en uiteraard wint hij ook de SPL wedstrijd van een Sub 2 onder de 20hz (midbass vanaf 30hz is maar de vraag!), immers gesloten en voor een ander doeleinde bestemd. Mijn ervaring is dat met name de oudere subs van SVS, voornamelijk lekker klinken met films, afgrond diep laag en spl, de muzikaliteit moest daarvoor inboeten (ik heb er meerdere gehad, van de pc2000 tot pb-isd tot PCI ultra etc). Met de meer modernere varianten is dat naar mijn mening verbeterd al ligt het wel nog iets onder het niveau van andere merken waar de focus meer op de sql ligt (bijv Arendal).

Dat je de arendal 2 meer vond boemen dan een PB 13 ultra (met poorten open?) vind ik dan wel een opmerking die er uitspringt, dan staan of de instellingen/dsp niet goed of je kamer akoestiek doet iets raars (misschien vanwege de 2 woofers, dicht op de muren oid?)
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

jeroen_v

#3570
Quote from: Arcenon on February 27, 2020, 16:18:39
Ik durf het wel aan met een Arendal Sub 3, echter geen zin om hem mee te zeulen. Natuurlijk speelt een PB4000 een Arendal sub 1 weg, dat lijkt me geen discussie en uiteraard wint hij ook de SPL wedstrijd van een Sub 2 onder de 20hz (midbass vanaf 30hz is maar de vraag!), immers gesloten en voor een ander doeleinde bestemd. Mijn ervaring is dat met name de oudere subs van SVS, voornamelijk lekker klinken met films, afgrond diep laag en spl, de muzikaliteit moest daarvoor inboeten (ik heb er meerdere gehad, van de pc2000 tot pb-isd tot PCI ultra etc). Met de meer modernere varianten is dat naar mijn mening verbeterd al ligt het wel nog iets onder het niveau van andere merken waar de focus meer op de sql ligt (bijv Arendal).

Dat je de arendal 2 meer vond boemen dan een PB 13 ultra (met poorten open?) vind ik dan wel een opmerking die er uitspringt, dan staan of de instellingen/dsp niet goed of je kamer akoestiek doet iets raars (misschien vanwege de 2 woofers, dicht op de muren oid?)

Goed omschreven!  ^^

Een beter vergelijk is de SB13/SB400 vs Sub2. https://reviewzorro.com/test-of-svs-sb-4000/ en een Sub3 vs PB13/4000 en misschien zelfs wel PB16

Wat betreft laag extensie, strakheid etc. De algemene ervaring is, ook de mijne, dat Arendal een veel betere, snellere en strakkere baskwaliteit heeft dan SVS.
Daarmee zeg ik niet dat je te kort komt in het laag met Arendal integendeel. Zelf ben ik van dual PB13 naar Dual Sub3 gegaan. Op filmgebied nagenoeg gelijk de Arendal heeft naar mijn idee wel een pak meer slam/punch, maar muzikaal absoluut een enorme stap vooruit met de Arendal.

Kan je ook nog aan toevoegen dat locatie van een sub ook niet geheel onbelangrijk is. Sterker nog, dat is waar je mee moet beginnen voordat er evt eq-ing gedaan gaat worden.


fluissie

#3571
Idd deze vergelijkingen zijn beter

Verder vind IK de ultra strakker als de sub 2 , wil niet zeggen dat de sub2 SLECHTER is ...

Wellicht omdat de sub 2 bij MIJ tekort schoot in het laag , dus beneden de 30 Hz , stond hij te hard om dit te compenseren en had ik een piek rond de 50/60!Hz met de sub 2 waardoor deze boemeriger klinkte

Nogmaals het blijft PERSOONLIJK

Voor mij is de pb4000 beter dan de sub 2 omdat deze gewoon makkelijker en met veel meer output en precisie onder de 30 /40 Hz duikt

En Heren een sub 3....   :inlove:, zou er absoluut geen moeite meer hebben om er hier 1 neer te zetten ipv de ultra/4000

DustinV

Quote from: Joost80 on February 27, 2020, 14:21:04
No replacement for displacement gaat over de inhoud van het motorblok. De vergelijking met een subwoofer gaat zeker op maar gaat meer over de inhoud van de kast en in mindere mate over de size van een driver. De driver is de turbo, de kast het motorblok.

The statement "no replacement for displacement" refers to the fact that thus far, technology has not provided a satisfactory replacement for a large displacement naturally aspirated engines. ... A larger engine will always have the potential for more power simply because it is larger.

Gaat ook op voor drivers. Meer oppervlakte verplaatst meer lucht.

Ralf67

Heeft er iemand die onder zijn PB12 of PB2000 subwoofer Soundpath dempers heeft geplaatst , misschien onderstaande standaard voetjes over ?

Zie foto.

Ik zoek er namelijk 4.

PascalP

Ik heb nog een nieuw set liggen Ralf. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar, dus zal even voor je moeten zoeken...

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono