Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

W.Otter

je bent dus gewoon even aan het testen.. als het met 2 sb13's al niet naar tevredenheid is moet je misschien toch een stapje hoger/groter.. een 15inch of zelfs 18 inch. je budget moet er ook naar zijn..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Cyral

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Momenteel overweeg ik de volgende subs: pc13, pb13 of misschien de sb16. (dual)

Hoewel ik tevreden was met 2x sb13, miste ik toch een beetje power in het lagere gebied. Nu is de pc13 qua formaat heel aantrekkelijk alleen las ik dat deze wat minder geschikt kan zijn voor muziek dan de pb13, doordat die wellicht wat minder gedetailleerd.

Nu vroeg ik mij af of iemand daar ervaringen mee heeft.

morca

Quote from: W.Otter on August 20, 2017, 22:46:56
Er staat;het is meer een filmsub.. zo zou ik een gepoorte sub altijd zien. Een gesloten sub is gewoon sneller. Die svs heeft zoveel power, in mijn ruimte kreeg ik m voor muziek nooit echt superstrak, heb m wel gehoord in een goede ruimte en dat klonk goed. Neemt niet weg dat het nog steeds een prima sub is voor muziek maar het is meer een film sub;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Antwoord was hier al gegeven.
En daar sluit ik me volledig bij aan

palmspar

#3178
Een geporte sub gaat toch pas wolliger klinken en ruisen door de poort bij zn tuningfrequentie?
Volgens svs klinken hun geporte subs even strak dan de gesloten versies, zolang je niet onder de 20 hz gaat dan en normale muziek komt haast nooit zo diep als een svs laag kan, een pb2000 heeft zn -3db punt pas bij 17hz

morca

Ruizen of poortgeluid geven ze niet .

Maar dat even strak spelen is svs ze uitspraak.

Ik ervaar dat anders.
En nog wat andere leden ook zoals je leest.
In de 1e link in me onderschrift staat nog een leuk linkje .
Dat zou je even kunnen lezen.
Ik heb het zelf korter verwoord.
Maar is intressant leesvoer.
Gaat over het verschil tussen de 2 ontwerpen
Gepoort of gesloten...

DMD

Halo Iedereen,

Ik zal eerst mijzelf even voorstellen, Ik ben Dave en kom uit het noorden van het land.
Ik ben bezig met een mancave project en ben in onderhandeling met iemand inzake een Svs pb 13 ultra voor het laag.

Het gaat om het oude(2013) type ampplate, en we komen op 1175 uit.
Is dit een redelijk bedrag voor deze sub?

Groet Dave

Godtoh

Mijn inziens moet het onder de 1000 kunnen zeker voor die leeftijd.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

GPO

Die sub kostte toen rond de 1800/1900 euro nieuw. Die BASH amp heeft een goede reputatie. Ik denk dat die prijs redelijk goed is. Je kunt mss nog naar 1100 gaan maar denk niet onder de 1000.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

DMD

Maandag haal ik hem op.
Ik zal mijn bevindingen laten weten, ik ben echt benieuwd.
De cave is 5 x 5 maar ik hou wel van een beetje druk.
Zoals gezegd is dit "mijn "ruimte en kan ik helemaal los gaan als ik wil.

Bedankt voor de reacties.


palmspar

Zijn die peerless drivers van de 2000 serie dan zo slecht?
Weet niet wat er in de nieuwe 13 ultras zit

jvanhambelgium

Quote from: palmspar on September 16, 2017, 14:39:21
Zijn die peerless drivers van de 2000 serie dan zo slecht?
Weet niet wat er in de nieuwe 13 ultras zit

De SVS Ultra13 is een 13,5" SVS eigen ontworpen driver waar 2 jaar ontwikkeling in gezeten heeft.
Op vlak van freq-response, output linearity,transient response, deep extension, group-delay, spectral-decay een heuse stap voorwaarts tov voorgaande gebruikte drivers.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: palmspar on September 16, 2017, 14:39:21
Zijn die peerless drivers van de 2000 serie dan zo slecht?
Weet niet wat er in de nieuwe 13 ultras zit
Nee peerless is goed hoor.

TC sounds waren de beste driver verkrijgbaar.
Vraag me af of hun eigen ontwerp echt beter is die in de nieuwe type svs zit.
Ook wel gelezen hier van leden die beide gehad hebben.
De oude met de TC sound driver klonk beter.

Niemand ze spullen hier af willen kraken uiteraard.

GPO

Quote from: morca on September 15, 2017, 12:33:48
Die oude heeft ook een tc sound driver.
Echt top drivers tov die er nu inzitten

De oude PB/PC-Ultra heeft idd TC drivers, maar die oude Ultra is van voor 2006 ofzo. Het gaat hier echter om de PB13-Ultra uit 2013, die heeft al SVS' eigen gemaakte 13.5" drivers. Maar die zijn ook gewoon super goed hoor...  :headbanging:

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

#3189
Heb de PC12NSD met TC sounds driver naast de nieuwere met de Peerless xxls12 standaard driver.

Vond er niet veel verschil in zitten.
Op de fot heb ik de TC driver naast de Peerless liggen  8)

Later een SB13 Plus gehad en die 13 inch driver is tochecht van een veel hoger caliber

palmspar

Er zullen vast betere subs zijn dan svs maar met prijs kwaliteit word het toch lastig denk ik.
Arendal zou ook een goede optie zijn maar onder 20 hz komt er schijnbaar niet veel geluid meer uit die subs.
JL audio of velodyne is mooi spul maar wel erg duur, dan kun je ook makkelijk de svs sb 16 ultra kopen en geld overhouden en is ook geen verkeerd subje.

GPO

#3191
Quote from: Ralf67 on September 17, 2017, 09:39:54
Heb de PC12NSD met TC sounds driver naast de nieuwere met de Peerless xxls12 standaard driver.

Vond er niet veel verschil in zitten.
Op de fot heb ik de TC driver naast de Peerless liggen  8)

Later een SB13 Plus gehad en die 13 inch driver is tochecht van een veel hoger caliber

Die PC12-NSD had geen TC sound driver; zover ik weet was die door SVS zelf ontwikkeld en niet "geimporteerd". Die TC sounds driver zat alleen in de Ultra. En dan heb je het over een compleet ander kaliber qua driver.

Check:


thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Mario D

De rechtse is de TV-12 driver van TC-sounds, Geweldig ding.
Heb deze in huis gehad in een PC-12 ultra en klonk fenomenaal goed.
Beter dan de laatste PC-13 die ik in huis heb gehad.  :-X

palmspar

Die lms r driver van tc sound is idd wel een vette woofer, even op hun site gekeken.
X Max van 25.4 mm one way die levert wel druk.

morca

Niet alleen druk.
De drivers hebben een zeer lage vervorming.
1 van de beste merken wat op subwoofer gebied te koop is.

Jammer dat svs er mee gestopt is die drivers toe te passen.

palmspar

#3195
Zal wel te duur worden, een losse 12 inch peerless betaal je als consument al 230 euro voor.
Maar idd jammer had best die tc driver in m'n  SB2000 willen hebben.
Al denk ik dat ze niet meer bestaan je kan ze nergens meer kopen, en bij hun site staat dat ie waarschijnlijk gehackt is.

morca

Klopt de info was zeer wazig.
Heb nu al even niet meer gekeken maar ze lijken niet leverbaar meer.

Zo.n lms 5400 18 inch bv
wat een monster.

Jammer dat zulke merken verdwijnen.


palmspar

Ja das idd jammer, maar er zijn maar erg weinig mensen die zulke spullen kopen voor de meesten is een soundbar al goed genoeg.
Een zelfbouw SB2000 maken valt ook niet mee trouwens, een losse peerless woofer is 230 euro plus bijvoorbeeld een hypex PSC2.400d van 315 euro is al 545 euro.
Al moet je eigenlijk boven de 500 watt gaan zitten wil je een SB2000 killer sub gaan maken
En dan moet er nog  een kast rond en een EQ of Linkwitz Transform bij om rond de 20 hz uit te komen.
Het lijkt me wel leuk om te doen, maar om goedkoper uit te zijn hoef je niet zelf te bouwen lijkt me.

morca

Goedkoper niet maar wel betere onderdelen die je gebruikt dan.
En dus ook betere geluidsweergave.

Je kan bv bij gepoort voor een ander ontwerp kiezen met een grotere kist.
Dan loopt het rendement van je driver rond de 20 hz en daaronder ook wat op.
Maar daar gebruik je liever een driver met wat meer xmax voor en beter 13 of 15 inch .
Dat scheelt ook al best veel.

DMD

Ondertussen de pb13 ultra opgehaald en "even" voor de time being in de huiskamer gezet.
Alle muziek klinkt ineens veel voller en rijker (duh) maar HT is gewoon niet normaal meer.
Wat een geweld en laag, ik kon niet stoppen met zoeken naar effects in allerlei films en idd het (oude)lijstje van hier maar even de reveu laten passeren.

Geweldig wat een ervaring, ik vind het bijna jammer om hem in mijn cave te zetten maar ja dit in de huiskamer wordt niet gewaardeerd door de directie.

De jongen waar ik hem vandaan had was ook een liefhebber maar recent gescheiden.
Woonde nu in een kamer die 5 bij 4 is en als fronts had hij klpisch RF7 staan. Die brachten de boodschap ook wel over in deze kleine ruimte dus vandaar dat de sub iets teveel van het goede was. De buren waren al vaker dan hem lief was langs geweest. :ohmy: