Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Christoffeldg

Quote from: W.Otter on August 19, 2017, 21:58:10
Zelf ook een tijd gespeeld met de pb13 ultra, meer dan geschikt voor muziek!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
In combinatie met de TDAI? Die heb ik ook namelijk
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

chansig

Switches die klinken, muzikale subwoofers...waar gaat dit heen ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Een MiniDSP of Antimode zie ik ook als een switch en geeft een delay.

chansig

Zou best kunnen...niet dat ik het ooit heb ervaren. Maar dat is wat anders dan muzikaal etc.

Goed..maakt niet uit. Wilde graag weer een opmerking incl smiley maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

N1v3K


Christoffeldg

Quote from: chansig on August 20, 2017, 14:55:10
Switches die klinken, muzikale subwoofers...waar gaat dit heen ?  :D

Gr. Hans

Goh, ik wil gewoon graag dat de subs mooi overlopen vanuit mijn fronts.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

chansig

Dat is zeker een mooi doel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Christoffeldg on August 20, 2017, 16:53:25
Goh, ik wil gewoon graag dat de subs mooi overlopen vanuit mijn fronts.
Een goeie woofer.
Plaatsing en daarna inmeten en een dsp ertussen is dan toch wel een must.

Muzikaal gaat over hoe goed de driver is.
Dat lijkt me duidelijk.
En daarna bovenstaande zaken.
Gewoon wat subwoofer basis daar ging het heen imo.

Christoffeldg

Quote from: morca on August 20, 2017, 20:49:09
Een goeie woofer.
Plaatsing en daarna inmeten en een dsp ertussen is dan toch wel een must.

Muzikaal gaat over hoe goed de driver is.
Dat lijkt me duidelijk.
En daarna bovenstaande zaken.
Gewoon wat subwoofer basis daar ging het heen imo.

Dus als ik je goed begrijp moet een SVS sb16 + tdai2170 - Room perfect DSP + B&W 802 D3 een goeie combo zijn?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

W.Otter

Quote from: N1v3K on August 20, 2017, 15:03:25
Toen ik vroeg of ie geschikt was met muziek, zei je wat anders  [emoji14]
Er staat;het is meer een filmsub.. zo zou ik een gepoorte sub altijd zien. Een gesloten sub is gewoon sneller. Die svs heeft zoveel power, in mijn ruimte kreeg ik m voor muziek nooit echt superstrak, heb m wel gehoord in een goede ruimte en dat klonk goed. Neemt niet weg dat het nog steeds een prima sub is voor muziek maar het is meer een film sub;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Christoffeldg on August 20, 2017, 14:19:18
In combinatie met de TDAI? Die heb ik ook namelijk
Toen was de svs net n dag verkocht.. ik had m graag willen horen met de lyngdorf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Christoffeldg on August 20, 2017, 22:34:41
Dus als ik je goed begrijp moet een SVS sb16 + tdai2170 - Room perfect DSP + B&W 802 D3 een goeie combo zijn?
Die sb16 is wel echt bruut hoor! Waarom geen twee kleinere subs?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Christoffeldg

#3162
Quote from: W.Otter on August 20, 2017, 22:48:18
Die sb16 is wel echt bruut hoor! Waarom geen twee kleinere subs?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Geen idee, ik weet niet veel over subs. Ik heb de vraag gesteld bij de hifi dealer of ik de SB16 en de SB13 kan testen in mijn ruimte. Mijn doel is voornamelijk iets dat niet te veel trilling veroorzaakt (goed ontkoppelt) en het laag versterkt. Mogelijk heb je advies?

Ik had de vraag gesteld aan de mensen van SVS zelf en zij gaven ook aan dat ik best voor de SB16 zou gaan. Maar ik moet het dus nog testen... .
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

W.Otter

De svs pb13ultra laat weinig heel van je interieur;) hier zijn al aardig wat dingen van de planken getrilt. Je merkt heel snel dat je met een kitpistool door je kamer moet om alles vast te zetten :) ik ga nu van de svs naar twee kleintjes omdat ze gewoon genuanceerder klinken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Christoffeldg

#3164
Quote from: W.Otter on August 21, 2017, 00:26:59
De svs pb13ultra laat weinig heel van je interieur;) hier zijn al aardig wat dingen van de planken getrilt. Je merkt heel snel dat je met een kitpistool door je kamer moet om alles vast te zetten :) ik ga nu van de svs naar twee kleintjes omdat ze gewoon genuanceerder klinken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Verhelpt een dual driver in 1 sub oplossing niet iets? Ik heb ook wel interesse in de Arrendale en mogelijk toch een van de subs van B&W zelf. De Elac 2000 reeks heeft ook een dergelijk design.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

W.Otter

Zou kunnen.. rens verkoopt zn t+a criterion, misschien iets voor jou? Met stereo hou ik t toch bij een dual sub opstelling

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Ik heb twee instappers van SVS gehad, en ben na een jaar ofzo overgestapt op JL-audio subs. Ik had opeens geen moeite meer om de bas goed te laten klinken op zowel lage als hoge volumes. Met de SVS-subs bleef ik bezig met instellen.

Daarnaast houd ik mezelf voor dat deze subs een veel mooier laag produceren, waardoor het midden en hoog ook beter uitkomen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Dat vind ik ook het voordeel van jl audio.
Bij elk volume is het laag correct aanwezig.
Plus de drivers zijn erg snel.
Waardoor je eigenlijk nooit geen na ijlende bas hebt.
Maar direct aanzet of meteen uitsterft .
Dus voor muziek en gesloten erg goed.

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Roeru117

 :clapping: En dat met het 'instappertje'
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Cyral

#3170
Pas geleden 2x de sb13 ultra weer retour gestuurd omdat ik voor films nog net wat meer bas wil hebben. Hiervoor al de sb1000,sb2000,pb2000 gehad. Steeds opzoek naar meer bas. ::)

Momenteel zit ik te denken aan 2x de pc13 ultra. Ik ben alleen bang dat deze wat boemerig kan zijn, vergeleken met de pb13 ultra. Athans dat gaf iemand hier aan: http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/20512-svs-pc13-ultra-3.html

Naast pc13 ultra als optie zit ik ook aan de pb13 ultra te denken en zelfs de sb16 ultra. Maar met de sb16 ultra schiet ik denk ik niet heel veel op als het gaat om de lage bas 20-35hz. Liefst zou ik de pb13 ultra nemen alleen is die wel erg groot en aangezien ik vaak mijn subwoofers verhuis is dat niet echt handig.

Iemand ervaring met de pc13 als het gaat om boemerigheid?

Gr. Daniël

W.Otter

Als je steeds meer bass wilt denk je dan niet dat je na de pc13 en pb13 nog steeds niet verzadigd bent?;) ik zou t gelijk goed doen en gaan voor de pb16ultra gaan. Heel veel beter wordt t niet

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

#3172
Quote from: Cyral on September 10, 2017, 12:09:51
Pas geleden 2x de sb13 ultra weer retour gestuurd omdat ik voor films nog net wat meer bas wil hebben. Hiervoor al de sb1000,sb2000,pb2000 gehad. Steeds opzoek naar meer bas. ::)

Momenteel zit ik te denken aan 2x de pc13 ultra. Ik ben alleen bang dat deze wat boemerig kan zijn, vergeleken met de pb13 ultra. Athans dat gaf iemand hier aan: http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/20512-svs-pc13-ultra-3.html

Naast pc13 ultra als optie heb ik ook aan de pb13 ultra gedacht en zelfs de sb16 ultra. Maar met de sb16 ultra schiet ik denk ik niet heel veel op als het gaat om de lage bas 20-35hz. Liefst zou ik de pb13 ultra nemen alleen is die wel erg groot en aangezien ik vaak mijn subwoofers verhuis is dat niet echt handig.

Iemand ervaring met de pc13 als het gaat om boemerigheid?

Gr. Daniël

Heb je misschien last van uitdoving van lage tonen waar je die bass wil horen? Dat los je niet op met een ander maatje sub, en wel door het verplaatsen van je subwoofers of door een andere luisterplek te kiezen?

Geboem is het gevolg van de combinatie van je luisterrruimte, de sub en je luisterplek en staande golven, en geen kenmerk van een subwoofer zoals de SB13 ultra.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cyral

Quote from: doorofnight on September 11, 2017, 08:55:50
Heb je misschien last van uitdoving van lage tonen waar je die bass wil horen? Dat los je niet op met een ander maatje sub, en wel door het verplaatsen van je subwoofers of door een andere luisterplek te kiezen?

Geboem is het gevolg van de combinatie van je luisterrruimte, de sub en je luisterplek en staande golven, en geen kenmerk van een subwoofer zoals de SB13 ultra.

Met de sb13's die ik had, had ik totaal geen last van boemerigheid. Klonk zelfs erg goed zeker bij muziek. Alleen las ik dat de pc13 wat minder gedetailleerd kan klinken dan de pb13 ( dus al helemaal vergeleken met de sb13) en soms zelfs wat boemerig.

DofN

Tsja. Dan weet ik het ook niet :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software