Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.


GPO

#2876
Quote from: jvanhambelgium on January 10, 2016, 21:49:44
Het valt me nu net op dat de nieuwe batches van PB13-Ultra vooraan gewoon van gaatjes voorzien zijn om het rooster te dragen ... pff kostenbesparend denk ik...
Een dikke no-no qua elegantie for sure! voor diegene die zonder rooster willen werken.
Gelukkig heb ik nog 2 zulke schoonheden met de magnetische bevestigingen....



En ik maar denken dat diegene met magnetische roosters speciale versies waren en dat ze met gaatjes standaard uitgerust werden ...  :nervous:

Net ff via google images inderdaad gezien dat er voorheen altijd magnetische bevestigingen werden gebruikt. Overigens wordt bij de SB13-Ultra wel altijd met gaatjes gewerkt.... maar bij de oude SB13-plus was het altijd magnetisch...  :wacko:

Misschien is het geen kostenbesparing, maar een manier om er zeker van te zijn dat het rooster op z'n plek blijft bij hoge SPL?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jvanhambelgium

Quote from: GPO on January 11, 2016, 15:16:54
Misschien is het geen kostenbesparing, maar een manier om er zeker van te zijn dat het rooster op z'n plek blijft bij hoge SPL?

Goh, die magneten plakten goed vast hoor. Straf dat je die zou kunnen losblazen.
De PB13 (en de PC13 denkelijk ook) is gebouwd als een TANK die helemaal niet staat te trillen als die volledig los gaat!
Naar productie toe denk ik dat het wel wat kostelijker is om de magneetjes netjes in te werken etc.
De standaard gaatjes boren om de klassieke bevestiging te maken zal wel goedkoper zijn denk ik  :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

De PB12 PLUS die ik hier net heb staan is ook met zo'n gaatjes, idd niet echt mooi maar die rooster zicht bijna muurvast, je moet serieus wringen om hem er op of eraf te krijgen
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: jvanhambelgium on January 11, 2016, 16:40:51
Goh, die magneten plakten goed vast hoor. Straf dat je die zou kunnen losblazen.
De PB13 (en de PC13 denkelijk ook) is gebouwd als een TANK die helemaal niet staat te trillen als die volledig los gaat!
Naar productie toe denk ik dat het wel wat kostelijker is om de magneetjes netjes in te werken etc.
De standaard gaatjes boren om de klassieke bevestiging te maken zal wel goedkoper zijn denk ik  :D

https://www.youtube.com/watch?v=xVjiOrjQ6oM

O0

magneetjes, gaatjes, het maakt geen drol uit als een Ultra los gaat....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Die grill is ook te dicht imo.
Die gaatjes laten lang niet zo makkelijk lucht door als doek .
Ik had al eens me bedenkingen toen ze met die roosters kwamen .
Of de druk wel wel kan.....

jvanhambelgium

Quote from: morca on January 12, 2016, 00:46:42
Die grill is ook te dicht imo.
Die gaatjes laten lang niet zo makkelijk lucht door als doek .
Ik had al eens me bedenkingen toen ze met die roosters kwamen .
Of de druk wel wel kan.....

Ik heb zowel een "rooster" (metalen grill) als een klassiek "deksel" met stof gekregen. Toch althans bij m'n eerste Ultra13.
Beide hebben magnetische bevestiging.
Die roosters zijn enkel een "kromming" in vooraanzicht dus bovenaan & onderaan is dat helemaal open. Geen echte "beperking" op dat vlak denk ik voor (lucht)doorstroming etc.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martien

Quote from: GPO on January 12, 2016, 00:12:24
https://www.youtube.com/watch?v=xVjiOrjQ6oM

O0

magneetjes, gaatjes, het maakt geen drol uit als een Ultra los gaat....

Die woofer staat wel heel wild te dansen, ziet er niet heel gezond uit

GPO

Quote from: martien on January 14, 2016, 09:58:16
Die woofer staat wel heel wild te dansen, ziet er niet heel gezond uit

klopt, maar blijkbaar nog wel binnen de limieten van wat die driver + amp aan kan, gezien de reputatie van de SVS limiters (zijn erg goed op de Sledge amps). Maar het is inderdaad vrij heftig, al heb ik bij menig SPL wedstrijd wel stuk extremere dingen gezien...  :devil:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

mel

Net nog een aantal filmfragmenten bekeken met de PC13 ULTRA en de PB12 PLUS. :blink: :blink: :omg: :omg:, ik begin me meer en meer af te vragen of dit er echt niet over is  :)
Overweldigend, zo bruut !

Wil wss wel bij dual sub blijven maar ben aan het bekijken of ik mss naar dual PB2000 zou overstappen.
Ik heb de vraag gesteld aan SVSound:

Your current setup with be about twice as loud when comparing the maximum output levels.  However, the majority of time, you will not be listening at maximum volumes and will find the PB-2000's to be pretty comparable. 

Eens over slapen...
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RalphH

Quote from: mel on January 22, 2016, 21:54:21
PC13 ULTRA en de PB12 PLUS. :blink: :blink: :omg: :omg:, ik begin me meer en meer af te vragen of dit er echt niet over is  :)

Hier niet naar mijn idee ;D (PB13 dan)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Exxar

Quote from: mel on January 22, 2016, 21:54:21
Net nog een aantal filmfragmenten bekeken met de PC13 ULTRA en de PB12 PLUS. :blink: :blink: :omg: :omg:, ik begin me meer en meer af te vragen of dit er echt niet over is  :)
Overweldigend, zo bruut !

Wil wss wel bij dual sub blijven maar ben aan het bekijken of ik mss naar dual PB2000 zou overstappen.
Ik heb de vraag gesteld aan SVSound:

Your current setup with be about twice as loud when comparing the maximum output levels.  However, the majority of time, you will not be listening at maximum volumes and will find the PB-2000's to be pretty comparable. 

Eens over slapen...

Twee subs zullen misschien makkelijker integreren in de ruimte, met een homogener geluid. Maar dat zou je eerst moeten kunnen testen.

Maar of die huidige sub er nu over is of niet, 1000pk uit een Bugatti is er ook dik over, en dagelijks gebruik je dat ook niet, maar tis waarschijnlijk wel leuk om die power op overschot te hebben als je eens wilt blazen...

GPO

Quote from: Exxar on January 24, 2016, 10:50:17
Twee subs zullen misschien makkelijker integreren in de ruimte, met een homogener geluid. Maar dat zou je eerst moeten kunnen testen.

Maar of die huidige sub er nu over is of niet, 1000pk uit een Bugatti is er ook dik over, en dagelijks gebruik je dat ook niet, maar tis waarschijnlijk wel leuk om die power op overschot te hebben als je eens wilt blazen...

?

Hij heeft al 2 subs hoor. De vraag is meer of hij net zo tevreden zou zijn met 2 minder krachtige subs. Volgens SVS zou dat wel eens het geval kunnen zijn.

Overigens denk ik dan, dat je je subs nu te hard hebt staan als het zo overweldigend is. Denk dat daar eerder het probleem zit.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Dat lijkt wel waarschijnlijk ja
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Quote from: GPO on January 25, 2016, 11:49:35
?

Hij heeft al 2 subs hoor. De vraag is meer of hij net zo tevreden zou zijn met 2 minder krachtige subs. Volgens SVS zou dat wel eens het geval kunnen zijn.

Overigens denk ik dan, dat je je subs nu te hard hebt staan als het zo overweldigend is. Denk dat daar eerder het probleem zit.

GPO

Toen ik alleen de ultra had zette ik  , na inregeling met Audyssey , de ultra enkele Db harder dan de andere speakers.

Nu met de twee subs is het net andersom, ik zet ze beide iets zachter dan de andere speakers.

Staan ze dan te hard ??  ;) , ik zou denken van niet ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: mel on January 25, 2016, 17:04:53
Toen ik alleen de ultra had zette ik  , na inregeling met Audyssey , de ultra enkele Db harder dan de andere speakers.

Nu met de twee subs is het net andersom, ik zet ze beide iets zachter dan de andere speakers.

Staan ze dan te hard ??  ;) , ik zou denken van niet ?

nee, dat klinkt inderdaad niet logisch.

Welke ADSY versie heb je eigenlijk? Bij de nieuwste versies (XT32) regelt ADSY de juiste levels in voor beide subs gecombineerd. Vaak is dat wel wat lager als wat mensen gewend zijn. Ik heb nog niet eerder gehoord dat mensen vonden dat subs te hard stonden na inregeling met ADSY XT32. Of je hebt dynEQ ingeschakeld?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: GPO on January 25, 2016, 23:58:55
nee, dat klinkt inderdaad niet logisch.

Welke ADSY versie heb je eigenlijk? Bij de nieuwste versies (XT32) regelt ADSY de juiste levels in voor beide subs gecombineerd. Vaak is dat wel wat lager als wat mensen gewend zijn. Ik heb nog niet eerder gehoord dat mensen vonden dat subs te hard stonden na inregeling met ADSY XT32. Of je hebt dynEQ ingeschakeld?

GPO
Ik las van de week in Wilco ze topic dat zijn Denon dynEQ en vol aanzet na een ADSY meting.....
Heb jij dat eerder gezien,doen niet alle receivers toch?

RalphH

Doet audyssey automatisch na inmeten inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

#2893
Quote from: morca on January 26, 2016, 00:10:29
Ik las van de week in Wilco ze topic dat zijn Denon dynEQ en vol aanzet na een ADSY meting.....
Heb jij dat eerder gezien,doen niet alle receivers toch?

Is afhankelijk van het model.

Bij mij wordt na een ADSY meting alleen gevraagd of DynVol aan moet of niet. DynEQ zet ie dan automatisch aan.

Het vervelende is dan dat je dat dynEQ voor ELKE source ingang apart moet gaan zitten uitzetten. Echt irritant vind ik dat gedrag. Wat ik ook vervelend vind is dat je geen presets kunt laden, bv in de trant van 'hmm de vorige meting was toch beter, die wil ik weer activeren' dat gaat dus niet. Ik ben dus altijd heel voorzichtig met opnieuw een ADSY meting aan te zetten om bv iets uit te proberen. Daarmee ben je dus per definitie je vorige set van ADSY settings/parameters kwijt en zit je ook nog eens je eigen suf te schakelen om dynEQ overal uit te zetten...  >:(

Wat dat betreft ben ik wel heel tevreden met ADSY als tool om je response glad te trekken, maar de 'usability' zoals we dat dan in software kwaliteits termen noemen is soms wat verder verstopt. Daar kunnen ze nog wel wat meer aan gaan doen.

Maar om terug te komen op je vraag; bij de nieuwere modellen (Denon AVR-x4200 bv) wordt ook gevraagd of DynEQ aan moet of niet. Dat is dus wel verbeterd.... het gaat dus met stapjes in de goede richting ... ;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GOOS88

Quote from: GPO on January 26, 2016, 10:25:09
Is afhankelijk van het model.

Bij mij wordt na een ADSY meting alleen gevraagd of DynVol aan moet of niet. DynEQ zet ie dan automatisch aan.

Het vervelende is dan dat je dat dynEQ voor ELKE source ingang apart moet gaan zitten uitzetten. Echt irritant vind ik dat gedrag. Wat ik ook vervelend vind is dat je geen presets kunt laden, bv in de trant van 'hmm de vorige meting was toch beter, die wil ik weer activeren' dat gaat dus niet. Ik ben dus altijd heel voorzichtig met opnieuw een ADSY meting aan te zetten om bv iets uit te proberen. Daarmee ben je dus per definitie je vorige set van ADSY settings/parameters kwijt en zit je ook nog eens je eigen suf te schakelen om dynEQ overal uit te zetten...  >:(

Wat dat betreft ben ik wel heel tevreden met ADSY als tool om je response glad te trekken, maar de 'usability' zoals we dat dan in software kwaliteits termen noemen is soms wat verder verstopt. Daar kunnen ze nog wel wat meer aan gaan doen.

Maar om terug te komen op je vraag; bij de nieuwere modellen (Denon AVR-x4200 bv) wordt ook gevraagd of DynEQ aan moet of niet. Dat is dus wel verbeterd.... het gaat dus met stapjes in de goede richting ... ;D

GPO

Inderdaad, mijn AV7702 vraagt ook netjes na een meting welke toeters en bellen (ook dynEQ) aan/uit moeten.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

RalphH

Bah, fancy apparatuur allemaal :crazy: ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Op marktplaats staat een SVS pc 20-39+ te koop, cilinder sub zonder versterker. : http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1016400124-subwoofer-svs.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Heeft iemand ervaring met deze subwoofer?
Ik denk dat die al heel wat jaartjes oud is  ;)

Ik hoor het graag
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

CineSmurf

Ik heb een kleine versie van die cilinder. Bevalt nog steeds uitstekend. Denk een jaar of 10 oud.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mel

Quote from: CineSmurf on February  2, 2016, 12:14:26
Ik heb een kleine versie van die cilinder. Bevalt nog steeds uitstekend. Denk een jaar of 10 oud.

Heb je daar dan extern een versterker op aangesloten?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820