Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Staaled

#2825
Quote from: martien on October 28, 2015, 15:27:40
Veel, maar vooral nuttige informatie.
Misschien een wat kort door de bocht.
Maar lost een anti mode dit niet op?
Nee.
Ik neem dan aan dat je een 2.0 Dual Core bedoelt.
Die heeft geen mogelijkheid tot crossover.
De andere zijn sowieso niet meer up to date.

Quote from: martien on October 28, 2015, 15:27:40

Is er wellicht een andere manier om de regeling op te lossen?
Misschien een gebruikte marantz reciever met auddessy?
Of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Dat kan idd met oa een Marantz.
De meeste receivers zijn echter op stereovlak de mindere van een goede stereo-amp.
In hoeverre dat voor jou geldt tov de huidige amp zal je moeten proberen.
Een Denon 4520 bijvoorbeeld schijnt ook in stereo aardig mee te komen en die fietsen de laatste tijd ivm Dolby Atmos voor leuke prijzen voorbij.

Quote from: martien on October 28, 2015, 15:27:40
Mijn hoofd luitsprekers zijn phonar 5.5 edma.
Ik weet niet precies hoe ze afvallen, frequentie bereik begint bij 27 hz.
Dan doen imo extra subs te weinig mee.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Dan doen imo extra subs te weinig mee.


Wat bedoel je hiermee precies?

Staaled

Er vanuit gaande dat subs pas meedoen waar de fronts afvallen, anders zou je het laag laten toenemen ivm frequentie- overlap, ligt dat bij jouw fronts zeer waarschijnlijk rond de 30 Hz.
Dat is wel zeer beperkt en de vraag is dan ook of het werkelijk iets toevoegt tov de investering.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


GPO

Phonar is een duits merk en die duitsers hebben de neiging om het punt waar het laag begint af te vallen een beetje te overdrijven...  :clapping:

27 Hz uit een 180 mm passieve woofer... dat gaat niet lukken. Waarschijnlijk is dit het -10 dB punt. Ik ga er vanuit als ik de grootte van de kast en de woofer bekijk dat deze waarschijnlijk rond de 40 Hz begint af te vallen.

Overigens kan dit in een huiskamer volledig anders zijn, omdat je dan roomgain enzo kan hebben die het laag opkrikt ... of in de weg zit. Vooral met dat laatste heb je kans dat je bv dips en pieken hebt in je bas-response (zeg van 20 Hz t/m 100 Hz). In dat geval kan het nog steeds lonen om met meerdere subs je laag op te poetsen.

Maar in het algemeen werkt integratie van subs het beste als je een crossover kunt instellen in je processor/versterker en iets van Audyssey (of antimode) hebt om pieken af te vlakken. Verder om het perfect te maken moet je iets van meetapparatuur hebben om de response te meten.

Ik denk dat de hamvraag in dit geval is:
- wat mis (of denk je te missen) aan de laagweergave tijdens muziek?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RvD

Quote from: martien on October 28, 2015, 15:27:40

Mijn hoofd luitsprekers zijn phonar 5.5 edma.
Ik weet niet precies hoe ze afvallen, frequentie bereik begint bij 27 hz.

Heb deze speakers ook gehad en in combinatie met een Velodyne SPL-1500R er staat er nu net toevallig eentje te koop, deze heeft zijn eigen dsp dus geen antimode vereist.

[url][/http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154031.0url]
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

martien

Wat ik mis in het geluid is eigenijk wat dynamiek/punch
of druk op hogere volumes.
Maar vooral ook, bij een laag volume klinkt het best goed.
Maar bij een wat hoger volume(niet eens hard of zo) blijft de bas wat achter.
Hoe hoger het volume dan wordt, hoe meer de bas achter lijkt te blijven.

Ik had die velodyne id ook gezien, zou die kunnen brengen wat ik zoek?
Ik weet eigenlijk ook niet of de prijs redelijk is.
Ik dacht dat velodyne wel erg goed is, maar ook duur.
Dus voor niet veel meer heb je een gelijk presterende nieuwe sub van een ander merk.
Maar wellicht beb ik het wel mis, en is dit een goede optie.
Ik zie dat jij ook naar Rythmik bent over gestapt, bevalt die veel beter?

RvD

Velodyne bied voor de nieuwprijs niks bijzonders. De SPL-1500R was nieuw 1899 zijn vraagprijs is redelijk mijn oude heb ik toen verkocht voor 950 ter indicatie.

Mijn huidige Rythmik F15HP speelt met gemak op het niveau van een Velodyne DD15+.

Een sub bij die speakers is zeker een must nu mis je echt veel alles onder de 80hz door sub laten doen deed ik toen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

komkommerman

Momenteel is er weer een actie van 10% korting op alle svs speakers/subwoofers (LSOUND).
Nu twijfel ik nog tussen 3 mogelijkheden
2x pb-1000 = 990Euro
1x PB-2000 = 810Euro
1x klipsch r-115sw = 550Euro

Iemand ervaring met deze subwoofers of tips?

GPO

#2834
Quote from: komkommerman on November 25, 2015, 11:25:12
Momenteel is er weer een actie van 10% korting op alle svs speakers/subwoofers (LSOUND).
Nu twijfel ik nog tussen 3 mogelijkheden
2x pb-1000 = 990Euro
1x PB-2000 = 810Euro
1x klipsch r-115sw = 550Euro

Iemand ervaring met deze subwoofers of tips?

Ja, ik heb ervaring met alle 3 modellen. In principe zijn alle 3 de aankopen geen slechte aankopen. Bij duals is het grote voordeel dat je het laag meestal beter verdeeld krijgt over de kamer. Soms kun je beter 2 kleinere dan 1 grotere neerzetten. Dus in die zin ben ik wat eerder geneigd om altijd voor 2 subwoofers te gaan. Overigens hangt dit wel van je luisterbehoefte af en je akoestiek.

De SVS PB2000 is een stuk duurder en op dit moment vrij zeldzaam op de 2e hands markt. Deze heeft wel als voordeel dat hij iets harder (paar dB) gaat rond de 20 Hz tov een 1 x Klipsch R-115 SW of de 2 x PB1000. De vraag is of je dat echt hoort/nodig hebt. De Klipsch zal boven de 40 Hz het hardst gaan van de 3. In bovenstaand zal de Klipsch je het meeste waar voor je geld geven verwacht ik zo. Deze is overigens wel weer fors groter dan de PB1000.

Op een rij de voor en tegens -->

2x pb-1000 = 990Euro
--> (+) compacte goede subwoofers, relatief makkelijk plaatsbaar
--> (+) veel waar voor je geld
--> (+) duals geeft betere gelijkmatigere verdeling van het laag in je kamer
--> (-) de minste druk in het ultra laag (< 20 - 25 Hz) tov de andere twee subs, gezamenlijke output > 30 Hz gelijk aan PB2000

1x PB-2000 = 810Euro
--> (+) de meeste druk in het ultra laag (< 20 - 25 Hz) tov de andere 2 subs
--> (-) stuk groter dan de PB1000
--> (-) relatief duur

1x klipsch r-115sw = 550Euro
--> (+) de meeste druk in het hogere laag (>40 Hz) tov de anderen
--> (+) heel veel waar voor je geld
--> (-) stuk groter dan de PB1000 (wel vergelijkbaar met PB2000)

maar.... als je je budget naar 1100 euro laat stijgen en je hebt er de plaats voor, dan zou ik in dit geval voor 2 x Klipsch R-115 SW gaan. Dan kom je niets te kort kwa power, je hebt alle voordelen van duals en erg veel sub(s) voor het geld.

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

mel

Niet te vergeten dat L sound deze maand nog 10% korting geeft op al hun produkten...dus ook alle SVS subs  :pompom:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GOOS88

Quote from: komkommerman on November 25, 2015, 11:25:12
Momenteel is er weer een actie van 10% korting op alle svs speakers/subwoofers (LSOUND).
Nu twijfel ik nog tussen 3 mogelijkheden
2x pb-1000 = 990Euro
1x PB-2000 = 810Euro
1x klipsch r-115sw = 550Euro

Iemand ervaring met deze subwoofers of tips?

Kleine aanvullig op GPO's zijn top post :)

Binnen je budget past ook nog 2x een R-112SW, lijkt mij dat dit qua prestaties niet onder gaat doen voor 2x pb-1000, en is ook nog goedkoper.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

tonv

Mee eens, ben van een 115 naar een 112 gegaan, geen spijt van.
Laat staan als je er  2 neerzet!

qapla

1 December jl een SB2000 binnen gekregen, uitgepakt, op zijn plek gezet, instelling juist gezet, kabel er in, netsnoer er aan, hoofdschakelaar op 1......... pof en niks.... geen blauw ledje, helemaal dood. Verkoper gemaild en gebeld, we gaan en andere sturen en deze ophalen, dat was dus 3 December het geval, nieuwe binnen, uitgepakt aangesloten en...... deze werkt wel! :) Tot nu toe zeer tevreden met de prestaties tot gisteravond.... we gaan naar bed dus zoals elke avond doen we de schakelaar op een normale manier uit... en pok, hij gaat vanzelf weer aan... schakelaar heeft het begeven, deze wil dus niet meer uit.

Hebben er meer last van dit of zijn wij de enige? Over de rest van de sub en de bouwkwaliteit geen klachten maar voor deze prijs zit er wel een erg goedkoop schakelaartje in. We wachten nu op een reactie van de verkoper wat we met deze gaan doen.

GPO

Quote from: qapla on December  7, 2015, 13:13:31
....Tot nu toe zeer tevreden met de prestaties tot gisteravond.... we gaan naar bed dus zoals elke avond doen we de schakelaar op een normale manier uit... en pok, hij gaat vanzelf weer aan... schakelaar heeft het begeven, deze wil dus niet meer uit.
...

Wat is "de schakelaar"? Bedoel je achterop je subwoofer?

Ik laat altijd de subs eigenlijk altijd aanstaan. Ze verbruiken bijna niets in de 'aan'-stand, maar desalniettemin moet deze schakelaar wel gewoon werken en niet na 2 x aan/uit de geest geven.

En nog even over dit:

Quote from: qapla on December  7, 2015, 13:13:31
.... uitgepakt, op zijn plek gezet, instelling juist gezet, kabel er in, netsnoer er aan, hoofdschakelaar op 1......... pof en niks.... geen blauw ledje, helemaal dood. ...

Hoe je dit beschrijft klinkt alsof je je versterker/receiver aan had staan op het moment dat je de kabel van de subwoofer in de subwoofer-versterker stopt? Dat zou je altijd moeten doen met uitgeschakelde apparatuur... dus ook je receiver.

Hoe dan ook erg vervelend dat dit gebeurd is. Ben benieuwd wat de verkoper er mee doet.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

qapla

#2840
Quote from: GPO on December  7, 2015, 14:19:14
Wat is "de schakelaar"? Bedoel je achterop je subwoofer?

Ja die bedoel ik. Die naast het netsnoertje zit.

Quote from: GPO on December  7, 2015, 14:19:14
Ik laat altijd de subs eigenlijk altijd aanstaan. Ze verbruiken bijna niets in de 'aan'-stand, maar desalniettemin moet deze schakelaar wel gewoon werken en niet na 2 x aan/uit de geest geven.

Bijna niets is toch nog iets. Hier gewoon uit.

Quote from: GPO on December  7, 2015, 14:19:14
En nog even over dit:

Hoe je dit beschrijft klinkt alsof je je versterker/receiver aan had staan op het moment dat je de kabel van de subwoofer in de subwoofer-versterker stopt? Dat zou je altijd moeten doen met uitgeschakelde apparatuur... dus ook je receiver.

Uiteraard doen we dat op die manier. Niet helemaal duidelijk omschreven maar dat doen we wel, alles uit, eerst sub kabel er in, daarna pas het netsnoer, eerst in de sub daarna pas in het wandcontactdoos gestopt.

Quote from: GPO on December  7, 2015, 14:19:14
Hoe dan ook erg vervelend dat dit gebeurd is. Ben benieuwd wat de verkoper er mee doet.

GPO

Ervaring leert dat het naar tevredenheid opgelost word. Deze post was meer om te zien of er meer mensen met dit soort akkefietjes zijn. Misschien een slechte batch hoofdschakelaars die net aan door de kwaliteitscontrole gekomen zijn?



Edit: rare zin veranderd.

GPO

Quote from: qapla on December  7, 2015, 14:28:16
..
Bijna niets is toch nog iets. Hier gewoon uit.
..

"iets" in dit geval is rond de 0,5 Watt standby consumptie, wat zich vertaald naar ongeveer 1 euro aan kosten per jaar....  :P

Quote from: qapla on December  7, 2015, 14:28:16
..
Ervaring leert dat het naar tevredenheid opgelost word. Deze post was meer om te zien of er meer zijn met dit soort akkefietjes zijn. Misschien een slechte batch hoofdschakelaars die net aan door de kwaliteitscontrole gekomen zijn?
..

Ik heb zelf nog niet gehoord van een brakke schakelaar, wel zijn er een aantal geweest op het forum die een stukke SB-2000/PB-2000 versterker hebben gehad. Maar er zijn er ook weer veel meer die gewoon een goede hebben. Ik heb SVS hier wel eens over gevraagd, maar die zeggen dat de uitval van deze nieuwere (SLEDGE) versterkers niet meer of minder is dan hun vorige generatie (BASH).

Het rare is wel dat als je erover hoort, dat het dan bijna altijd die 2000 -series betreft. Ik heb het met mijn PB-1000 nog nooit gehad of gehoord (afklop) en ook op de duurdere Plus/Ultra series nog niet zo vaak.

Nou laten we positief blijven: ik ga er vanuit dat je goed geholpen wordt en dat het allemaal goed komt!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

qapla

#2842
Quote from: GPO on December  7, 2015, 17:03:32
"iets" in dit geval is rond de 0,5 Watt standby consumptie..... etc ~~knip~~

Nou laten we positief blijven: ik ga er vanuit dat je goed geholpen wordt en dat het allemaal goed komt!

GPO

Daar ga ik ook van uit. We zitten nog in de 14 dagen bedenktijd en volledige garantie. Komt allemaal wel goed.

Qapla.


Update 8/12: Er word een nieuwe plate amp opgestuurd, mag ik zelf vervangen. Ik ga vast mijn 1500 Watt soldeerpistool opwarmen :)

pvd_66

Hallo SVS fans,

mede door aanleiding van dit topic gisteren de stoute schoenen aangetrokken en besloten mijn kleine Rel Quake MKII te vervangen voor een iets grotere SVS sb12-nsd LE Black Ash. Ik heb hem bij LSound besteld en de levering is donderdag namiddag. Momenteel staat hij in Langenhagen Duitsland.
Ben erg benieuwd naar de kwaliteiten, maar zo te lezen zit dat wel goed. Ik heb, om te beginnen, gekozen voor een niet te grote gesloten sub. Ik vind de kwaliteitsweergave van muziek net iets belangrijker dan die van film en groter kan altijd nog  ;D
Ben benieuwd, laat die sub maar komen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

mel

Ga je geen spijt van krijgen, ik ben momenteel al bezig aan mijn derde SVS sub...
L sound levert ook top service
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

pvd_66

hahaha ja zover is t bij mij nog niet ...
De levering was in ieder geval supersnel  ;D
Meteen maar setje soundpath subwoofer voetjes bij besteld, die dan weer via Hificorner  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

Ik zit te twijfelen of ik nog twee SVS SB12-NSD LIMITED EDITION BLACK ASH bijkoop en eens kijk hoe dat afloopt om misschien een minidsp bij aan te schaffen, of dat ik helemaal overga op een ander merk subwoofers.. zoals JL Audio.. Lijkt me ook een mooi en redelijk betaalbaar merk. Maar of die subs echt beter klinken?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on December  8, 2015, 23:52:03
Ik zit te twijfelen of ik nog twee SVS SB12-NSD LIMITED EDITION BLACK ASH bijkoop en eens kijk hoe dat afloopt om misschien een minidsp bij aan te schaffen, of dat ik helemaal overga op een ander merk subwoofers.. zoals JL Audio.. Lijkt me ook een mooi en redelijk betaalbaar merk. Maar of die subs echt beter klinken?
Tijd voor een luistersesie  ;D

DofN

Quote from: morca on December  9, 2015, 00:10:59
Tijd voor een luistersesie  ;D

Heb je een voorstel? :) Ik weet hoe drie of vier subs kunnen klinken bij anderen, dat wil nog niet zeggen dat het in mijn situatie een verbetering is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Ik zeg in jouw geval , stereo geen HT , 2 Rythmik F12 subs in de lopende powerbuy meebestellen.
Dat zijn tov je huidige subs echte stappen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)