Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

GPO

Quote from: N1v3K on August 25, 2015, 09:10:57
Kun je dan niet beter een SB13-ultra nemen?  :tounge2:

Ja dat dacht ik ook al!

Waarom zou je zo'n bakbeest helemaal pluggen? Dat is zonde van zijn output capabilities -->



-8 dB op 20 Hz....  ???
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dday

Vandaag de SB2000 binnen gekregen vanuit Duitsland. Audyssey gedraaid op Marantz 6009. De Bass is een stuk rustiger dan de oude vertrouwde B&W ASW610. De oude B&W leek luider te spelen, maar dit zijn vast instellingen.

Wachten is ook nog op de voetjes. SVS Soundpath

Nog tips tips voor het instellen? ....

yorkie13

Na een weekje nog eens opnieuw instellen met Audessey.
De woofer in de sb2000  gaat na inspelen een stuk strakker en dieper in het laag spelen.

Dday

Dank ... gaan we volgende wek of week er op nog eens doen...  Gisteren wat muziek aangehad en film gekeken. Merken nu wel dat die iets meer los komt. Heel stuk minder overheersend dan de oude B&W ASW610. Die vonden wij voor muziek niet prettig klinken. Het blauwe lampje van de SVS wel afgeplakt met stukje zwarte tape :D

GPO

Quote from: Dday on August 26, 2015, 09:06:58
Dank ... gaan we volgende wek of week er op nog eens doen...  Gisteren wat muziek aangehad en film gekeken. Merken nu wel dat die iets meer los komt. Heel stuk minder overheersend dan de oude B&W ASW610. Die vonden wij voor muziek niet prettig klinken. Het blauwe lampje van de SVS wel afgeplakt met stukje zwarte tape :D

Had je met die B&W ook ADSY laten draaien toendertijd? En stel je zelf de subwoofer level daarna nog bij? ADSY heeft erg de neiging om de subwoofer heel neutraal af te stellen (lees: correct). Voor veel mensen (me included) is dat veel te neutraal, dus ik stel de subwoofer daarna altijd nog bij door het level omhoog te schroeven in de receiver. Dat doe ik aan de hand van een SPL meter. Ik kom vaak +10 dB hoger uit om een bevredigende bas-weergave te hebben bij muziek en films.

Ik zou zeggen probeer het eens, de sub kan het makkelijk hebben.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dday

De B&W is inmiddels weg in de woonkamer. Deze meermaals afgesteld op een Denon als Marantz. En daarna na wens aangepast. Het was ons iets te onrustig. De SVS is gecontroleerde en geeft een beter laag bij muziek. Nu alleen wachten tot de SVS Soundpath binnen is om deze te monteren op de Subs.

In de slaapkamer nog wel een B&W maar deze hoofdzakelijk gebruikt voor films. Hier een Subdude onder gehad en klonk al beter. Dus ook hier de Soundpath voor besteld. Is dat de SVS niet wit is anders had er hier ook één gestaan (WAF)

Joost80

Quote from: mel on August 24, 2015, 18:37:54
Is er iemand die met zijn gepoorte SVS al eens heeft geexperimenteerd met 1 of meer poorten dicht geplugd?
Ik hoor het graag

gr

Ik heb de 16hz tune geprobeerd, gaat idd dieper door, maar je mist wel de slam van de bass tussen 20 Hz en 40 Hz ergens. Bij mij zijn alle porten open.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

broodro0ster

Quote from: Joost80 on August 27, 2015, 10:50:08
Ik heb de 16hz tune geprobeerd, gaat idd dieper door, maar je mist wel de slam van de bass tussen 20 Hz en 40 Hz ergens. Bij mij zijn alle porten open.

Heb jij ook niet een PB2000 gehad? Merk je veel verschil met de PC12plus?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Dday

#2733
Vraag mbt SB2000 heb soms bij films als bass diep gaat dat die gaat ploppen. Dit lijkt ons niet goed ? (gebeurd niet vaak) of heeft dit met de afstelling te maken? Gebruik deze op Marantz 6009. De sub staat tevens op Soundpath voetjes.
Luidsprekers
-handmatige setup
-- niveaus --> hier staat de sub op 0


Audio
-Subwooferniv. aanpak. --> deze staat aan en op + 4dB

LFE 120Hz

Achter op de sub staat deze ingesteld volgens het boekje. LFE en ander op 0 en volume op de helft.

Fronts staan op 60Hz
rears en center op 80Hz

Hoop dat iemand ons kan helpen. Krijgt de sub te veel signaal dat die gaat ploppen hoe krijgen we dit goed, zodat die toch lekker blijft spelen/meedoen.

Volume staat van de 6009 op 40. Dus nog niet eens zo heel erg hard.

GPO

#2734
Quote from: Dday on August 28, 2015, 19:58:13
Vraag mbt SB2000 heb soms bij films als bass diep gaat dat die gaat ploppen. Dit lijkt ons niet goed ? (gebeurd niet vaak) of heeft dit met de afstelling te maken? Gebruik deze op Marantz 6009. De sub staat tevens op Soundpath voetjes.
Luidsprekers
-handmatige setup
-- niveaus --> hier staat de sub op 0


Audio
-Subwooferniv. aanpak. --> deze staat aan en op + 4dB

LFE 120Hz

Achter op de sub staat deze ingesteld volgens het boekje. LFE en ander op 0 en volume op de helft.

Fronts staan op 60Hz
rears en center op 80Hz

Hoop dat iemand ons kan helpen. Krijgt de sub te veel signaal dat die gaat ploppen hoe krijgen we dit goed, zodat die toch lekker blijft spelen/meedoen.

Volume staat van de 6009 op 40. Dus nog niet eens zo heel erg hard.

Wat is volume 40 op die Marantz? Meestal wordt er gewerkt vanuit de negatieve schaal, waarbij -80 db geen geluid is en +15 db maximaal. 0 dB is dan "referentie". Dus wat is "40" hier?

Verder:
- hoe groot is je kamer?
- bij welke films heb je dit effect?
- zie je bij ploppen ook de woofer grote uitslagen maken?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: broodro0ster on August 27, 2015, 13:08:55
Heb jij ook niet een PB2000 gehad? Merk je veel verschil met de PC12plus?

Ga je ugraden naar dual PC12-plus?  :D
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dday

#2736
Quote from: GPO on August 29, 2015, 13:18:14
Wat is volume 40 op die Marantz? Meestal wordt er gewerkt vanuit de negatieve schaal, waarbij -80 db geen geluid is en +15 db maximaal. 0 dB is dan "referentie". Dus wat is "40" hier?

Verder:
- hoe groot is je kamer?
- bij welke films heb je dit effect?
- zie je bij ploppen ook de woofer grote uitslagen maken?

GPO

Kamer is 3,5 bij 5 en loopt door met eetkamer zelfde afmetingen.
Bijvoorbeeld met films als Startars
Ja dit hebben we als deze echt diep moet gaan. Maar volume staat dan nog niet echt hard.  En sub staat op de odB. Volume 40 is iets minder dan de helft. 90 is als goed is de max. Volume op de sub is 50%

Edit test gedaan.
SVS aangesloten op de Denon 2113 --> wel test tone
AudioQeust kabel van slaapkamer getest in woonkamer --> geen test tone
--- B&W sub aangesloten --> geen test tone.

Krijg nu sterk het vermoeden dat het aan de Marantz 6009 ligt :(
Nu contact met de winkel

GPO

Quote from: Dday on August 29, 2015, 13:56:41
Kamer is 3,5 bij 5 en loopt door met eetkamer zelfde afmetingen.
Bijvoorbeeld met films als Startars
Ja dit hebben we als deze echt diep moet gaan. Maar volume staat dan nog niet echt hard.  En sub staat op de odB. Volume 40 is iets minder dan de helft. 90 is als goed is de max. Volume op de sub is 50%

Edit test gedaan.
SVS aangesloten op de Denon 2113 --> wel test tone
AudioQeust kabel van slaapkamer getest in woonkamer --> geen test tone
--- B&W sub aangesloten --> geen test tone.

Krijg nu sterk het vermoeden dat het aan de Marantz 6009 ligt :(
Nu contact met de winkel

ok, wat bedoel je hier met de 'test-tone' ? Er komt toch wel geluid uit de SVS via de Marantz? Het ging dacht ik alleen om harde LFE passages. Of heb je het ploppen niet via de Denon?

Zo op het eerste gezicht zou ik niet denken dat het volume op de sub te hard staat. Je hebt vrij normale instellingen. Verder is het master volume van 40 ook niet heel hoog.

lastig verder goed advies geven ... sorry  :nopompom:

Denk dat het goed is om contact met de winkel te hebben zoals je al hebt gedaan. Hoop dat ze een beetje meewerken.

Heb je nog iets van ADSY aan, wellicht ook met DynEQ aan? Die boost het ultra laag ook heel erg.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: Dday on August 29, 2015, 13:56:41
Kamer is 3,5 bij 5 en loopt door met eetkamer zelfde afmetingen.
Bijvoorbeeld met films als Startars
Ja dit hebben we als deze echt diep moet gaan. Maar volume staat dan nog niet echt hard.  En sub staat op de odB. Volume 40 is iets minder dan de helft. 90 is als goed is de max. Volume op de sub is 50%

Edit test gedaan.
SVS aangesloten op de Denon 2113 --> wel test tone
AudioQeust kabel van slaapkamer getest in woonkamer --> geen test tone
--- B&W sub aangesloten --> geen test tone.

Krijg nu sterk het vermoeden dat het aan de Marantz 6009 ligt :(
Nu contact met de winkel
Heb je ergens foto's van je ruimte staan.
Even spieken waar je sub staat en hoe je zit.

Dday

#2739
Test tone heb ik in menu
-Luidsprekers
--Handmatige setup
---Niveaus
---- geef testtoon weer
---- Subwoofer
----- deze staat op 0.0 dB

Als ik deze naar + 12.0 dB zet geen geluid. Dit wat ik wel heb op mijn Denon. Menu en functies nagenoeg het zelfde. Dit is ook wel vreemd. Bij Audyssey hoor ik ook nauwelijks wat. Krijg zelf soms melding dat die niks hoort en inregelen niet lukt.

DynEQ stond aan. Zag ik deze nu uitgezet. En nog eens delen van de film kijken.Kijken wat die doet....

Dday

Quote from: morca on August 29, 2015, 15:18:21
Heb je ergens foto's van je ruimte staan.
Even spieken waar je sub staat en hoe je zit.
Nee deze heb ik niet en ga ik ook niet plaatsen. Sub op meerder plaatsen nu gehad overal zelfde. En tevens geen test tone zoals stapsgewijs beschreven hierboven.

yorkie13

Heb je op de 6009 niet uitgang subwoofer 1 en 2 ?
Je moet dan subwoofer uitgang 1 gebruiken.

Dday

Die heb ik gebruikt, maar de receiver staat bij de winkel. Heb volgens hen alles getest wat ik kon. Nu de SVS maar even in slaapkamer neer gezet. Morgen de oude receiver in woonkamer neerzetten.

broodro0ster

Quote from: GPO on August 29, 2015, 13:19:55
Ga je ugraden naar dual PC12-plus?  :D

Hehe, zou wel willen, maar is me iets te prijzig :(
Ben vooral benieuwd naar de verschillen.

Heb al dual PB13-Ultra mogen horen en dat is gewoon geweldig. Zeer strak en droog voor stereo en knalt echt heel hard voor HT.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

GPO

Quote from: Dday on August 29, 2015, 15:33:50
Test tone heb ik in menu
-Luidsprekers
--Handmatige setup
---Niveaus
---- geef testtoon weer
---- Subwoofer
----- deze staat op 0.0 dB

Als ik deze naar + 12.0 dB zet geen geluid. Dit wat ik wel heb op mijn Denon. Menu en functies nagenoeg het zelfde. Dit is ook wel vreemd. Bij Audyssey hoor ik ook nauwelijks wat. Krijg zelf soms melding dat die niks hoort en inregelen niet lukt.

DynEQ stond aan. Zag ik deze nu uitgezet. En nog eens delen van de film kijken.Kijken wat die doet....

Dus je krijgt gewoon geen geluid uit de SVS via de Marantz? Hoe kom je dan bij die ploppen waar je het eerder over had?

DynEQ versterkt de lage tonen, maar als je de level-settings van ADSY gewoon niet gewijzigd hebt, dan kan dat ook echt niet de oorzaak zijn van het oversturen van een subwoofer. ADSY regelt erg conservatief in en zelfs met DynEQ aan valt de hoeveelheid laag nog steeds mee. Ik zet het eigenlijk altijd uit en stel de levels van de subs daarna bij met een SPL meter.

Maar goed, als je helemaal geen geluid krijgt of heel zacht dan is er iets anders aan de hand. Wellicht inderdaad een defecte Marantz.

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: Dday on August 29, 2015, 15:37:29
Nee deze heb ik niet en ga ik ook niet plaatsen. Sub op meerder plaatsen nu gehad overal zelfde. En tevens geen test tone zoals stapsgewijs beschreven hierboven.
Ok duidelijk ;D

Dan zal het vast een hardware probleem zijn idd.

Dday

#2746
Quote from: GPO on August 29, 2015, 15:14:15
ok, wat bedoel je hier met de 'test-tone' ? Er komt toch wel geluid uit de SVS via de Marantz? Het ging dacht ik alleen om harde LFE passages. Of heb je het ploppen niet via de Denon?

Zo op het eerste gezicht zou ik niet denken dat het volume op de sub te hard staat. Je hebt vrij normale instellingen. Verder is het master volume van 40 ook niet heel hoog.

lastig verder goed advies geven ... sorry  :nopompom:

Denk dat het goed is om contact met de winkel te hebben zoals je al hebt gedaan. Hoop dat ze een beetje meewerken.

Heb je nog iets van ADSY aan, wellicht ook met DynEQ aan? Die boost het ultra laag ook heel erg.

GPO

Nog heel erg bedankt voor je tip. Het was DynEQ die voor het probleem zorgde. Het oversturen van de sub is nu niet meer aan de orde. Vooral bij muziek zijn we erop vooruit gegaan ten opzichte van de B&W 610. En de Soundpath is ook een aanrader.

Helaas kwam ik wel tot de ontdekking dat de 6009 paar kleine probleempjes heeft. Waarschijnlijk software. Factory Reset niet mogelijk en inregelen niet mogelijk geeft geen test toon signaal naar de subwoofer. Terwijl de subwoofer het netjes doet. Dus 6009 is opgestuurd. Nadeel van naar de winkel gaan is dat de 7009 +UD5007 van de week bezorgd wordt en de 6009 naar de slaapkamer verdwijnt als die terug is.

De SVS nu tijdelijk aangesloten op de Denon 2113 en daar speelt die netjes. Hier straks weer happy campers als alles weer op de plek staat waar het hoort.
De Denon straks geen plek meer voor dus die staat op MP met een setje CM1

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Joost80

Quote from: broodro0ster on August 27, 2015, 13:08:55
Heb jij ook niet een PB2000 gehad? Merk je veel verschil met de PC12plus?

Kort antwoord, ja. De PC12 Plus gaat harder met meer gemak en laat meer detail in de bass horen. Ik heb de sb13 ook gehad en de PC12 Plus was wat ik zocht. De pb2000 is ook een goede subwoofer hoor begrijp me niet verkeerd, maar er zit wel degelijk verschil in.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Exxar

Quote from: Dday on August 30, 2015, 21:08:27
Nog heel erg bedankt voor je tip. Het was DynEQ die voor het probleem zorgde. Het oversturen van de sub is nu niet meer aan de orde. Vooral bij muziek zijn we erop vooruit gegaan ten opzichte van de B&W 610. En de Soundpath is ook een aanrader.

Helaas kwam ik wel tot de ontdekking dat de 6009 paar kleine probleempjes heeft. Waarschijnlijk software. Factory Reset niet mogelijk en inregelen niet mogelijk geeft geen test toon signaal naar de subwoofer. Terwijl de subwoofer het netjes doet. Dus 6009 is opgestuurd. Nadeel van naar de winkel gaan is dat de 7009 +UD5007 van de week bezorgd wordt en de 6009 naar de slaapkamer verdwijnt als die terug is.

De SVS nu tijdelijk aangesloten op de Denon 2113 en daar speelt die netjes. Hier straks weer happy campers als alles weer op de plek staat waar het hoort.
De Denon straks geen plek meer voor dus die staat op MP met een setje CM1

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Ik heb een tijd geleden een gelijkaardig probleem gehad met een denon avr1909, ploppen door alle kanalen bij het inregelen van Audyssey, ploppende sub die daarna opeens dubbel zo luid speelde of helemaal niet.
Was eigenlijk maar een klein probleem: een diode kapot in de voeding. En die heb ik dan maar meteen allemaal vervangen. De Denon speelt nu al ruim 2 jaar weer perfect bij mijn schoonbroer.

Dday

Dit zelf nog niet eerder gehad en gelezen. De tip van GPO heeft ons op goede pad gezet.