Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

morca

Quote from: Joost80 on March 12, 2015, 21:20:43
Niet blij kunnen zijn met je eigen aankoop zonder een ander merk af te zeiken vind ik fanboy gedrag. Als je dit vind van mijn post had je je mond al veel eerder kunnen opendoen bij een ander lid.  :-X

Ik ben al weken alle subwoofer draadjes van menig forum en menig merk aan het doorlezen inclusief diverse tests en reviews en nee daar heb ik geen linkjes van maar Google is je vriend.

Overigens zeik ik andere merken niet af, dan lees je mijn post verkeerd, maar breng ik wat balans in de recente svs afzeik posts. Elk merk heeft zo zijn gebreken. Het blijft electronica/mensen werk.  Nuance.

Betreffende die verstoring viel het me vooral op van de rythmik fv15hp vs de PB13Ultra.

Ik twijfel niet over de ervaring van sommige leden, ik ben een aardig leek vergeleken met enkele oude rotten, ik hou alleen wel rekening met de tunnelvisie die daar soms mee gepaard gaat.
Valt best mee hoor,zelf ben ik erg fan van JL en ik raad ook vaak zat andere merken aan.
Ieder budget en doel van inzetten,groote vd ruimte en film of muziek doet me elke keer weer wat anders aandragen.
Wel vaak bepaalde merken omdat die wel goed zijn in een bepaald budget.
SVS en BK zijn door de aanschafprijs/prestatie toch best vaak in beeld.

Cobraatje

Quote from: Joost80 on March 12, 2015, 21:20:43
Niet blij kunnen zijn met je eigen aankoop zonder een ander merk af te zeiken vind ik fanboy gedrag. Als je dit vind van mijn post had je je mond al veel eerder kunnen opendoen bij een ander lid.  :-X

Ik ben al weken alle subwoofer draadjes van menig forum en menig merk aan het doorlezen inclusief diverse tests en reviews en nee daar heb ik geen linkjes van maar Google is je vriend.

Overigens zeik ik andere merken niet af, dan lees je mijn post verkeerd, maar breng ik wat balans in de recente svs afzeik posts. Elk merk heeft zo zijn gebreken. Het blijft electronica/mensen werk.  Nuance.

Betreffende die verstoring viel het me vooral op van de rythmik fv15hp vs de PB13Ultra.

Ik twijfel niet over de ervaring van sommige leden, ik ben een aardig leek vergeleken met enkele oude rotten, ik hou alleen wel rekening met de tunnelvisie die daar soms mee gepaard gaat.

Deze reactie is al een stuk genuanceerder ;).

Ik heb het niet over afzeiken, jij benoemd een aantal mankementen die andere submerken zouden hebben.

Verwijzen naar google is mij wat te makkelijk.
Ik denk dat het interessant is waar die informatie weg komt en dat forumgenoten hun voordeel met deze info kunnen doen.
Als er een batch of serie van SVS veel mankementen vertoond, lijkt mij dat ook goed om te weten.

Persoonlijk ben ik niet pro of contra een bepaald merk.
Het ligt er maar net aan wat je zoekt en wat je budget is.
Voor mijn doel goed met muziek en HT kwam ik na beluisteren van een rits subwoofers uit bij JL Audio en Rythmik als meest geschikte kandidaten.
Was de SVS SB13 Ultra die ik beluisterd heb en vergeleken met de Rythmik F15 slecht?
Nee, zeker niet maar de Rythmik vond ik strakker en beter klinken.
Ik vind een klasse A/B of H voor muziek(maar ook voor film) beter klinken dan een klasse D.

SVS zie ik als een goede bang for tha buck, hoewel ik wel mijn twijfels begin te krijgen of bij SVS de commerciƫle belangen niet de overhand tav kwaliteit(controle) beginnen te krijgen.

morca

Buitenmetingen van beide:
Output  Rythmik FV15HP boven
Output SVSound PB13 Ultra onder

hayabusa

#2428
op http://www.data-bass.com/data?page=system&id=55&mset=55 kun je mooi de gemeten data van de fv15hp en PB13 Ultra met elkaar vergelijken.
(Ook vervormings metingen)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Joost80

Ik heb van jou ook niks van zulks gelezen Morca. Gij hoeft de schoen dan ook niet aan te trekken.

Een slechte batch benoemen Is uiteraard prima, maar de toon was wel degelijk anders dan dat.

Ik ga geen linken zoeken van weken recherche werk. Het lijkt mij dat ik niet de enige HT gek ben die zich over meerdere buitenlandse fora inleest. Google translate is de sh!t als je op een Franse, Japanse of weet ik veel wat voor taal stuit. Zo ook voor Duits waar ik Cobraatje op Hifi-forum.de tegenkwam met zijn rythmik 's  ;D. Ik klets niet dat ik veel te veel tijd heb gestoken in forums lezen. Ik kap er ook mee. Ga weer genieten van films kijken en gamen .

Qua technische zaken nog de vergelijking tussen rythmik fv15hp en pb13 ultra die ik bedoelde.

- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Mario D

De SvS subsidie zijn niet meer wat ze geweest zijn in ieder geval, ik weet nog mijn eerste in 2006.
Toen nog volledig in De USA gebouwd, damn wat ging dat ding hard.

In de daaropvolgende jaren toch wel een 15 tal SvS subwoofers in huis gehad gehad dus ik heb de evolutie goed kunnen volgen.
Door de jaren is het niet in stijgende lijn beter geworden met hun geluid, ik was eerder teleurgesteld.

De voorlaatste SvS die hier in huis was deed mijn ogen openvallen, het was een "oude" PC12 ultra.
Toen nog met een TC-sounds driver, deze klonk beter en ging harder/dieper dan de PC13 ultra BV.     (waarvan ik er 3 stuks van in huis heb gehad 2xbash+ 1xsledge)

1 ding is zeker, SvS komt er hier niet meer in. Jammer want ik ben steeds wel fan geweest van hun subs.

Cobraatje

Quote from: Joost80 on March 13, 2015, 02:41:42
Ik heb van jou ook niks van zulks gelezen Morca. Gij hoeft de schoen dan ook niet aan te trekken.

Een slechte batch benoemen Is uiteraard prima, maar de toon was wel degelijk anders dan dat.

Ik ga geen linken zoeken van weken recherche werk. Het lijkt mij dat ik niet de enige HT gek ben die zich over meerdere buitenlandse fora inleest. Google translate is de sh!t als je op een Franse, Japanse of weet ik veel wat voor taal stuit. Zo ook voor Duits waar ik Cobraatje op Hifi-forum.de tegenkwam met zijn rythmik 's  ;D. Ik klets niet dat ik veel te veel tijd heb gestoken in forums lezen. Ik kap er ook mee. Ga weer genieten van films kijken en gamen .

Qua technische zaken nog de vergelijking tussen rythmik fv15hp en pb13 ultra die ik bedoelde.

Jammer dat je niets bewaard hebt, was interessant geweest om te lezen.
Veel luister- en gameplezier :).

Yep, ik vermeld mijn ervaringen ook wel eens op andere fora ;D.
Wel op basis van mijn luisterervaringen.

Bedankt voor de link.
Hoe beide klinken weet ik niet, ik heb beiden nog nooit gehoord.
Wel viel mij op bij de test dat bij de Rythmik het rumblefilter op 'off' staat en damping op 'low', dat is een instelling die ik zelf nooit zou gebruiken.
Die instelling geeft het meeste output maar ook het meeste vervorming.


jvanhambelgium

Quote from: Joost80 on March 13, 2015, 02:41:42
Qua technische zaken nog de vergelijking tussen rythmik fv15hp en pb13 ultra die ik bedoelde.

Ik zie vooral meestal een pak minder THD voor de SVS tegenover de Rythmik bij het merendeel van de metingen in het 20Hz -> ... gebied.
De FV15HP gaat mischien hier en daar een een dB'tje "harder" maar de vervorming is dan dubbel zoveel of zelfs 4x zoveel...(vb bij 63Hz)

En dat voor een "servo systeem" van die Rythmik ?? Dacht dat dit net beter zou moeten zijn ?

Met 1 port open zit die Rythmik in z'n "12Hz" mode zeg maar dus vandaar ook de beter cijfers tov de SVS op die 12,5Hz denk ik
(toch een verschil van 9dB!!)
De volgende meting op 16Hz is weer in het voordeel van SVS, maar de vervorming zit daar wel hoger)


Ik mag niet klagen met m'n dual PB13 Ultra's en hun goede integratie met de rest. Die zullen de komende jaartjes gewoon blijven staan.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joost80

Quote from: kalimero on March 13, 2015, 03:56:35
De SvS subsidie zijn niet meer wat ze geweest zijn in ieder geval, ik weet nog mijn eerste in 2006.
Toen nog volledig in De USA gebouwd, damn wat ging dat ding hard.

In de daaropvolgende jaren toch wel een 15 tal SvS subwoofers in huis gehad gehad dus ik heb de evolutie goed kunnen volgen.
Door de jaren is het niet in stijgende lijn beter geworden met hun geluid, ik was eerder teleurgesteld.

De voorlaatste SvS die hier in huis was deed mijn ogen openvallen, het was een "oude" PC12 ultra.
Toen nog met een TC-sounds driver, deze klonk beter en ging harder/dieper dan de PC13 ultra BV.     (waarvan ik er 3 stuks van in huis heb gehad 2xbash+ 1xsledge)

1 ding is zeker, SvS komt er hier niet meer in. Jammer want ik ben steeds wel fan geweest van hun subs.

Dat is dus het grappige als je al die gebruikers ervaringen leest. Ik las vooral zaken als : I upgraded the driver to (bv) 12.4 and HUGE difference! '.' Replaced mij old svs and huge improvement'.  Staat weer haaks op wat jij zegt. Maakt niet uit hoor maar die contrasten en verschillen in menselijke waarneming zijn gigantisch.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

GPO

Quote from: morca on March 12, 2015, 22:56:03
Buitenmetingen van beide:
Output  Rythmik FV15HP boven
Output SVSound PB13 Ultra onder

Morca, die onderste grafiek is van een SB13-Ultra, niet van een PB13-Ultra.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

#2435
@Joost80 :

Ik wil je heel veel succes & plezier wensen van mij en van Jeroen (Fluissie) met je vette nieuwe SVS PC12+.

Jeroen heeft hem ondertussen ook en hij vertelde mij dat hij vind dat dit 1 vd beste SVS'en is die hij heeft gehad en dat de nieuwe plus wat hem betreft gelijk is aan de oude Ultra (die met de 750W Bash amp). En ja hij heeft de SVS eerst laten inspelen... :)

:headbanging: :headbanging:

Heb je ook foto's? ("....otherwise it didn't happen...")

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: kalimero on March 13, 2015, 03:56:35
De SvS subsidie zijn niet meer wat ze geweest zijn in ieder geval, ik weet nog mijn eerste in 2006.
Toen nog volledig in De USA gebouwd, damn wat ging dat ding hard.

In de daaropvolgende jaren toch wel een 15 tal SvS subwoofers in huis gehad gehad dus ik heb de evolutie goed kunnen volgen.
Door de jaren is het niet in stijgende lijn beter geworden met hun geluid, ik was eerder teleurgesteld.

De voorlaatste SvS die hier in huis was deed mijn ogen openvallen, het was een "oude" PC12 ultra.
Toen nog met een TC-sounds driver, deze klonk beter en ging harder/dieper dan de PC13 ultra BV.     (waarvan ik er 3 stuks van in huis heb gehad 2xbash+ 1xsledge)

1 ding is zeker, SvS komt er hier niet meer in. Jammer want ik ben steeds wel fan geweest van hun subs.
Je zegt het al,TC sound schaart zich onder de beste merken die er te koop zijn.
Dus dat SVS niet te kloppen was is niet vreemd.

morca

Quote from: Joost80 on March 13, 2015, 12:50:50
Dat is dus het grappige als je al die gebruikers ervaringen leest. Ik las vooral zaken als : I upgraded the driver to (bv) 12.4 and HUGE difference! '.' Replaced mij old svs and huge improvement'.  Staat weer haaks op wat jij zegt. Maakt niet uit hoor maar die contrasten en verschillen in menselijke waarneming zijn gigantisch.
Mario ken t ze sub,s wel hoor ,ik geloof hem op ze woord.
Plus het is logisch hij zegt het net al die SVS had eerder een TC sounds driver,de beste drivers die er te koop zijn.
Nieuwer beter als de oude formule.......dat zijn mensen die veel typen en niet veel en kritisch luisteren.

Over de vervorming,Cobra zei het al de setting stond niet goed.
Daarbij wil ik voegen dat na een poos op usa forum,s rond te lezen dat mensen de Rytmik net zo goed als een JL F serie vinden klinken.
En een F serie is beter als een Velo DD serie als je daar veel rondleest.

Dan moet die Rytmik wel goed zijn ,of je moet die forumleden niet geloven.
Maar dat zou je hier dan ook doen,ik zie dat Mario ze woorden in twijfel gesteld worden.
Maar die heeft al die Svsen gehad.


GPO

#2439
Quote from: morca on March 13, 2015, 17:14:22
Mijn fout idd  ;D
Hier wel de PB 13 ultra

Dat ziet er wel heel anders uit als wat ik normaal zie van deze SVS.

Kijk hier een plaatje uit een review waar ze de PB13 ook gemeten hebben (op 1 m afstand) (sorry voor de grootte) -->



bron: http://www.heimwerker-test.de/test/subwoofer_home/sv_sound_sb-1000-sv_sound_pb-1000-sv_sound_sb-2000-sv_sound_pb-2000-sv_sound_sb-13_ultra-sv_sound_pb-13_ultra_9398.php#
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

#2440
Is dat binnen of buiten,Dayle rosco van het HTS test alles altijd buiten op dezelfde plek.
Dus de 2 die ik poste zijn op dezelfde plek /buiten met dezelfde app gemeten.

Ik vermoed dat hij binnen gemeten heeft in ze ruimte

GPO

Quote from: morca on March 13, 2015, 17:52:09
Is dat binnen of buiten,Dayle rosco van het HTS test alles altijd buiten op dezelfde plek.
Dus de 2 die ik poste zijn op dezelfde plek /buiten met dezelfde app gemeten.

Ik vermoed dat hij binnen gemeten heeft in ze ruimte

In de data-bass ziet de basis-response van de PB13-Ultra er ook anders uit -->

http://www.data-bass.com/data?page=system&id=55&mset=53

Lijkt toch of er een iets raars met die HTS test aan de hand was tijdens het testen van de PB13... dat wordt ook op dat forum gevraagd, maar er wordt verder niet op ingegaan.

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


yorkie13

Inspiratie voor een grote subwoofer test ?


Cobraatje

Zou mooi zijn, direct vergelijk is altijd het beste.
Er was toch al een topic met de bedoeling om meerdere subs te gaan vergelijken?

Raphie

Kan geen sub doneren (te groot) en kan geen shootout kwijt op locatie (te klein)
Maar ik geloof vast dat ze allemaal minder verfijnd presteren als de F15HP :)
JBL PRX Power!

morca

Idd ik zou graag wat merken aan de tand voelen.
Maar de SVS die ik naast de F113 wilde testen komt niet in de buurt /langs.
Met een F15HP erbij zou het een mooie test worden.
SVS JL en Rytmik.

Ik geloof je op je woord JJ die sub zal idd wel retestrak klinken  :music:

Raphie

Nog precies een gaatje voor een 2e rechts ;)

JBL PRX Power!


Joost80

#2449
Quote from: GPO on March 13, 2015, 16:44:37
@Joost80 :

Ik wil je heel veel succes & plezier wensen van mij en van Jeroen (Fluissie) met je vette nieuwe SVS PC12+.

Jeroen heeft hem ondertussen ook en hij vertelde mij dat hij vind dat dit 1 vd beste SVS'en is die hij heeft gehad en dat de nieuwe plus wat hem betreft gelijk is aan de oude Ultra (die met de 750W Bash amp). En ja hij heeft de SVS eerst laten inspelen... :)

:headbanging: :headbanging:

Heb je ook foto's? ("....otherwise it didn't happen...")

GPO

Bedankt jongens  :headbanging:.

Ik heb nog geen foto's. Krijg hem woensdag, mits ik thuis ben op het moment dat ie geleverd wordt.

Tof dat Jeroen hem al heeft. Jammer dat ie er ff niet bij kan zijn. Geniet ervan Jeroen.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.