Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

N1v3K

#2400
En het geluid is weer weg  :nopompom:

Mijn vinger op de connector van de kabel aan de kant van de receiver geeft wel een brom. Dus er staat wel degelijk signaal op.
De sub ploft ook lichtjes als ik hem uitschakel en komt netjes uit standby wanneer een signaal op de kabel staat.
Ik kan niet anders denken dan dat er toch in de plate amp iets mis is... ???

EDIT: een licht tikje met de vinger achter op de plate amp bracht het geluid terug. Los contactje dus  :dry:
Maandag  hificorner maar eens bellen/mailen..

Raphie

#2401
Lekker dan, LSOUND of HifiCorner?
JBL PRX Power!

N1v3K


DofN

Vervelend als het stuk gaat :( De mijne doen het gelukkig nog steeds. Fingers crossed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on February 28, 2015, 20:22:27
Vervelend als het stuk gaat :( De mijne doen het gelukkig nog steeds. Fingers crossed.
Je moet ze gewoon nooit meer loskoppelen.
Vreemd genoeg lijkt dat het er iets mee te maken heeft.

DofN

Nooit meer loskoppelen idd :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

N1v3K

Hoe bedoelen jullie 'nooit meer loskoppelen'?

Is Hificorner altijd zo traag met reageren trouwens? Wacht nu 3 dagen op een antwoord..  :hmmm:

yorkie13

Misschien even bellen ?

Toen mijn Sledge STA-400 plate amp defect was ben ik snel en netjes geholpen.

Joost80

Quote from: N1v3K on March  3, 2015, 11:30:02
Hoe bedoelen jullie 'nooit meer loskoppelen'?

Is Hificorner altijd zo traag met reageren trouwens? Wacht nu 3 dagen op een antwoord..  :hmmm:

Ze schijnen nogal druk te zijn. Was bij mij ook. Wel netjes geholpen buiten dat.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

N1v3K

#2409
Quote from: RA SUBS on March  3, 2015, 11:38:46
Misschien even bellen ?

Ook al gedaan. Ja we hebben uw mail ontvangen. U moet wachten op antwoord..

EDIT: ik had eerder moeten zeuren. 5 min geleden antwoord gehad  :P
Ik mag zelf even de sub open maken om te zien of ik een losse connector kan vinden. Vingers gekruist dat ik het zo op kan lossen..

N1v3K

#2410
Nou mensen.. roept u maar. Wat moet ik hier in godsnaam aan gaan controleren?  :unsure:
Hoe krijg ik überhaupt die stekkertjes los? Dat groene spul is lijm neem ik aan. Gewoon lospeuteren ofso.











Ik heb er weinig vertrouwen in om hieraan te beginnen eerlijk gezegd  :nopompom:

morca

Im zie een paar connectoren die je kan checken.
Maar als je dit nog nooit gedaan hebt kan ik me voorstellen dat je twijfelt.

Die witte stekkers met iso om de draden die kan je erop klikken,lipje indrukken en er weer af pakken.
Je kan kijken of dat lipje wat je op kan tillen in het slotje zit.
en die kabel nog iets aandrukken,wel zachtjes met je printplaat.

PS hoe zit het met je garantie,de winkel kan dit zelf beter imo.

MVG

 ^^

Inderdaad, niet zelf gaan prutsen, als de subwoofer niet goed is, en hij meer dan acceptabel ''bromt'' gewoon terug sturen, je bent immers niet tevreden...

N1v3K

Quote from: morca on March  3, 2015, 18:23:36
Im zie een paar connectoren die je kan checken.
Maar als je dit nog nooit gedaan hebt kan ik me voorstellen dat je twijfelt.

Die witte stekkers met iso om de draden die kan je erop klikken,lipje indrukken en er weer af pakken.
Je kan kijken of dat lipje wat je op kan tillen in het slotje zit.
en die kabel nog iets aandrukken,wel zachtjes met je printplaat.

PS hoe zit het met je garantie,de winkel kan dit zelf beter imo.

Contact gehad met Hificorner. Ze gaan me een nieuwe plate amp sturen, aangezien ik geen losse kabels kan vinden.
De groene lijm moest ik eraf peuteren, dus dit inmiddels gedaan. Plate amp is verwijderd.
Morgen sturen ze een nieuwe op als het goed is; dan zou ik die donderdag hebben.
En ik heb al zo weinig geduld  :dry:

Als het een probleem zou zijn voor de garantie zouden ze het me ook niet zelf laten doen, mag ik toch aannemen..
Kan me niet voorstellen dat ze voor het wisselen van een amp iemand langs gaan sturen, of zelfs de hele sub terug moet...

MVG

Als ze zelf aanbieden om een plate amp te sturen om zelf te vervangen en dit geen invloed heeft op garantie dan kan het een prima oplossing zijn inderdaad, zal sneller zijn als de sub opsturen  :)

morca

#2415
Quote from: N1v3K on March  3, 2015, 18:26:56
Contact gehad met Hificorner. Ze gaan me een nieuwe plate amp sturen, aangezien ik geen losse kabels kan vinden.
De groene lijm moest ik eraf peuteren, dus dit inmiddels gedaan. Plate amp is verwijderd.
Morgen sturen ze een nieuwe op als het goed is; dan zou ik die donderdag hebben.
En ik heb al zo weinig geduld  :dry:

Als het een probleem zou zijn voor de garantie zouden ze het me ook niet zelf laten doen, mag ik toch aannemen..
Kan me niet voorstellen dat ze voor het wisselen van een amp iemand langs gaan sturen, of zelfs de hele sub terug moet...
Oh verwarring  ;D
Idd een nieuwe plate sturen ze op bij SVS en moet je zelf doen,dan moet je ook die stekkers wisselen toch.

Succes ik hoop dat het weer helemaal goed is met een nieuwe amp erin.

N1v3K

Quote from: MVG on March  3, 2015, 18:29:53
Als ze zelf aanbieden om een plate amp te sturen om zelf te vervangen en dit geen invloed heeft op garantie dan kan het een prima oplossing zijn inderdaad, zal sneller zijn als de sub opsturen  :)
;)
Quote from: morca on March  3, 2015, 18:30:34
Succes ik hoop dat het weer helemaal goed is met een nieuwe amp erin.
Ik hoop het ook. Aanstaande donderdag staat ie hier al bijna een week en wil er onderhand eens van gaan genieten  ;D

yorkie13

#2417
edit

Joost80

Pc12 plus is onderweg vanaf Lsound. Na veel te hebben gelezen is er voor het geld imo geen betere filmsub die niet gelijk je halve woonkamer inneemt en 60kg weegt en 107db doet op 20hz. Heb 2 keer geflirt met een Velodyne (gesloten) 2e hands en na over vrijwel elk merk nadelen en defecten te hebben gelezen (oa compleet dode dd15's na 3 jaar, losgeschoten stofkappen jl audio en knoppen die niet werken,  mag gezegd worden na al het svs jammer dit jammer dat gezwets), hogere vervorming bij testen van rythmik tov svs (servo of niet)  i'm a happy dude.

Nu nog even keer een antimode Sii.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

RalphH

Nice, proficiat!
Dat wordt genieten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joost80

Bedankt  ;D. Kan niet wachten.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.


Cobraatje

Quote from: Joost80 on March 12, 2015, 18:26:05
Pc12 plus is onderweg vanaf Lsound. Na veel te hebben gelezen is er voor het geld imo geen betere filmsub die niet gelijk je halve woonkamer inneemt en 60kg weegt en 107db doet op 20hz. Heb 2 keer geflirt met een Velodyne (gesloten) 2e hands en na over vrijwel elk merk nadelen en defecten te hebben gelezen (oa compleet dode dd15's na 3 jaar, losgeschoten stofkappen jl audio en knoppen die niet werken,  mag gezegd worden na al het svs jammer dit jammer dat gezwets), hogere vervorming bij testen van rythmik tov svs (servo of niet)  i'm a happy dude.

Nu nog even keer een antimode Sii.

Je doet nogal boude uitspraken over diverse andere subwoofermerken en meningen van ervaren forumgenoten.
Ik ben benieuwd naar die informatie die je vermeld. Heb je daar links van?

Een mening van iemand anders als gezwets afdoen, vind ik kinderlijk.






Joost80

Quote from: Cobraatje on March 12, 2015, 19:22:00
Je doet nogal boude uitspraken over diverse andere subwoofermerken en meningen van ervaren forumgenoten.
Ik ben benieuwd naar die informatie die je vermeld. Heb je daar links van?

Een mening van iemand anders als gezwets afdoen, vind ik kinderlijk.

Niet blij kunnen zijn met je eigen aankoop zonder een ander merk af te zeiken vind ik fanboy gedrag. Als je dit vind van mijn post had je je mond al veel eerder kunnen opendoen bij een ander lid.  :-X

Ik ben al weken alle subwoofer draadjes van menig forum en menig merk aan het doorlezen inclusief diverse tests en reviews en nee daar heb ik geen linkjes van maar Google is je vriend.

Overigens zeik ik andere merken niet af, dan lees je mijn post verkeerd, maar breng ik wat balans in de recente svs afzeik posts. Elk merk heeft zo zijn gebreken. Het blijft electronica/mensen werk.  Nuance.

Betreffende die verstoring viel het me vooral op van de rythmik fv15hp vs de PB13Ultra.

Ik twijfel niet over de ervaring van sommige leden, ik ben een aardig leek vergeleken met enkele oude rotten, ik hou alleen wel rekening met de tunnelvisie die daar soms mee gepaard gaat.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.