Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

yorkie13

Ik krijg de PC2000 ook vrijdag geleverd  8)

DofN

Gefeliciteerd met die gave cilinder! Is een stuk goedkoper dan de PC-Ultra13. Heb je er 2 besteld?


Ik ben de ene keer supertevreden met de subs - dan weer wat minder. Vooral bij hogere volumes is het laag moeiteloos groots en superstrak zonder boemerig te worden. Op middelhoge volumes hoor ik bij sommige nummers beduidend dieper e strakker laag dan zonder subs.. Maar bij de lagere volumes en bij normale muziek heb ik het idee dat ik karakter mis in het laag. Een klank. Misschien omdat de SVS-subs uit een veel lagere prijsklasse komen dan mijn fronts? Ik ben benieuwd of er anderen zijn die dit ook horen - en hoe dit opgelost is? Toch subs uit een hogere prijsklasse en met dezelfde signatuur als van de fronts (zelfde fabrikant)?
Bijvoorbeeld dit:

SUB P-10 DSS




Zijn wel erg erg duur: €2500 per stuk  :nopompom:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Ja ik weet het.. Ben bang dat ik dan ook weer verschil ga horen in het laag met de fronts, die een heel groot deel voor hun rekening nemen.

Zou het dan toch kunnen dat de goedkopere subs (zoals de SVS die ik heb) toch een minder mooi laag hebben? Ik weet dat men al eens uitgelegd heeft dat dit niet kan.. Maar toch.. de oren.. Of de inbeelding. Geen idee. Ach vooralsnog ga ik geen kant op met de subs.. Eerst nog andere EV.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

snicky

Zojuist een  2e SB12 nsd geïnstalleerd. Mijn receiver kalibreert alleen geen sub.

Voor een zo goed mogelijke weergave van het laag, moet ik dan met beiden subs de fase spelen?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

RalphH

Niet met de fase spelen, maar goed afregelen ;D.
REW kan daar bij helpen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Quote from: doorofnight on January 26, 2015, 19:06:12
Gefeliciteerd met die gave cilinder! Is een stuk goedkoper dan de PC-Ultra13. Heb je er 2 besteld?

I wish...... me 2e kindje kan ieder moment geboren worden dus heb ook nog andere prioriteiten.

maaaaaar :thumbs-up:, heb groen licht voor een 2e dus die gaat april/mei komen.

Wat betreft jouw verhaal abel: ik vermoed dat de sb12 nsd subs inderdaad niet helemaal overeenkomen met de kwaliteit van je schitterende vloerstaanders...

Als ik aanvulling hiervoor zocht dan zou ik voor de sb12 plussen gaan, deze zijn kwalitatief toch echt wel een stukkie hoger als de sb12nsd subs.

Maar just my 2 cents he ;)

jvanhambelgium

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 19:32:27
I wish...... me 2e kindje kan ieder moment geboren worden dus heb ook nog andere prioriteiten.

maaaaaar :thumbs-up:, heb groen licht voor een 2e dus die gaat april/mei komen.

Wat betreft jouw verhaal abel: ik vermoed dat de sb12 nsd subs inderdaad niet helemaal overeenkomen met de kwaliteit van je schitterende vloerstaanders...

Als ik aanvulling hiervoor zocht dan zou ik voor de sb12 plussen gaan, deze zijn kwalitatief toch echt wel een stukkie hoger als de sb12nsd subs.

Maar just my 2 cents he ;)

Nu snap ik nog altijd niet waarom je de PC-13 Ultra gewoon niet gehouden heb en dan gewoon verder sparen voor ... jawel ... een 2e PC13-Ultra ? Dan ben je toch gelijk klaar ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: doorofnight on January 26, 2015, 19:21:54
Ja ik weet het.. Ben bang dat ik dan ook weer verschil ga horen in het laag met de fronts, die een heel groot deel voor hun rekening nemen.

Zou het dan toch kunnen dat de goedkopere subs (zoals de SVS die ik heb) toch een minder mooi laag hebben? Ik weet dat men al eens uitgelegd heeft dat dit niet kan.. Maar toch.. de oren.. Of de inbeelding. Geen idee. Ach vooralsnog ga ik geen kant op met de subs.. Eerst nog andere EV.
Na veel rondlezen zie ik dat er een paar sub,s zijn die als beter beschouwd worden.
Een paar daarvan heb ik zelf gehoord,en hoor terug wat ik in de review,s lees.

Bij jouw dure speakers hoort gewoon een betere sub imo.
Je zou voor het goeie eens JL en Rytmik moeten kunnen horen ergens voor je gaat kopen.
Thuis zou helemaal top zijn maar dat word moeilijk denk ik.

morca

Quote from: jvanhambelgium on January 26, 2015, 19:40:54
Nu snap ik nog altijd niet waarom je de PC-13 Ultra gewoon niet gehouden heb en dan gewoon verder sparen voor ... jawel ... een 2e PC13-Ultra ? Dan ben je toch gelijk klaar ?
Ben ik niet de enige die het niet snapt  ;D gelukkig .

Joost80

De pc2000 ziet er inderdaad gelikter uit dan de vorige serie.

Ik mag de Sb13 ruilen.  :clapping:. Top reactie van Hificorner.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

DofN

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 19:32:27
I wish...... me 2e kindje kan ieder moment geboren worden dus heb ook nog andere prioriteiten.

maaaaaar :thumbs-up:, heb groen licht voor een 2e dus die gaat april/mei komen.

Wat betreft jouw verhaal abel: ik vermoed dat de sb12 nsd subs inderdaad niet helemaal overeenkomen met de kwaliteit van je schitterende vloerstaanders...

Als ik aanvulling hiervoor zocht dan zou ik voor de sb12 plussen gaan, deze zijn kwalitatief toch echt wel een stukkie hoger als de sb12nsd subs.

Maar just my 2 cents he ;)

Spannend.. een tweede en een tweede sub :)

Dank je voor het meedenken.

Quote from: morca on January 26, 2015, 19:44:56
Na veel rondlezen zie ik dat er een paar sub,s zijn die als beter beschouwd worden.
Een paar daarvan heb ik zelf gehoord,en hoor terug wat ik in de review,s lees.

Bij jouw dure speakers hoort gewoon een betere sub imo.
Je zou voor het goeie eens JL en Rytmik moeten kunnen horen ergens voor je gaat kopen.
Thuis zou helemaal top zijn maar dat word moeilijk denk ik.


Ik denk dat ik het wil horen thuis in het directe vergelijk met de fronts.. Ik kan met een druk op de knop wisselen in setup: mét en zonder subs. In een andere situatie durf ik dat niet te zeggen, ik geloof niet dat ik een absoluut gehoor heb :)

Ach, komt tijd, komt raad :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fluissie

Quote from: jvanhambelgium on January 26, 2015, 19:40:54
Nu snap ik nog altijd niet waarom je de PC-13 Ultra gewoon niet gehouden heb en dan gewoon verder sparen voor ... jawel ... een 2e PC13-Ultra ? Dan ben je toch gelijk klaar ?

Omdat

1: die ultra al een sub op leeftijd was en vervangen vd bash amp duur is

2: ik er tenminste nog wat voor kreeg nu (gewoon een nieuwe pc2000 eigenlijk)

3: me vrouw me helemaal sloopt als ik een 1 enkele sub koop van 1700 euro :D

4: ik nu dadelijk voor die 1700 euro 2 mooie nieuwe subjes heb staan die een ultra met bash amp iets voorbij gaan qua prestatie.

En 5: 2 ultras gewoon vd zotte is (begrijp me goed, tis echt bruut daar niet van)

dat was t eigenlijk wel... denk ik :colgate:

morca

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 20:31:26
Omdat

1: die ultra al een sub op leeftijd was en vervangen vd bash amp duur is

2: ik er tenminste nog wat voor kreeg nu (gewoon een nieuwe pc2000 eigenlijk)

3: me vrouw me helemaal sloopt als ik een 1 enkele sub koop van 1700 euro :D

4: ik nu dadelijk voor die 1700 euro 2 mooie nieuwe subjes heb staan die een ultra met bash amp iets voorbij gaan qua prestatie.

En 5: 2 ultras gewoon vd zotte is (begrijp me goed, tis echt bruut daar niet van)

dat was t eigenlijk wel... denk ik :colgate:
Was het een oudje,even gemist  ;D
Was er wat met de plate aan de hand dan?


yorkie13

en nog mooier

4.  je het voor 1600 euro 2 x PC2000 staan

:D

fluissie

Hey marco

Ja t was er 1 met bash amp...
De plate amp was nog oke, maar ja minimaal 7/8 jaar oud.
Nieuwe sledge amp kwam op bijna 600 euro.

Ennn wat me niet beviel en dit kan gertjan beamen is dat de limiter (als die er al zat op de bash amp) heel slecht tot niet zijn werk deed
Wat wel eens tricky was :crazy:

Gr jeroen

fluissie

Quote from: RA SUBS on January 26, 2015, 20:38:03
en nog mooier

4.  je het voor 1600 euro 2 x PC2000 staan

:D

Idd ralf ^^

En dit is me eigenlijk ook genoeg ook hoor he...
Mag daar al blij mee zijn, er zijn er zat die t met minder moeten doen.

Blijft een sloot met geld voor een beetje bass weergave

jvanhambelgium

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 20:31:26
Omdat

1: die ultra al een sub op leeftijd was en vervangen vd bash amp duur is

>> Ach, dat verslijt niet hoor een class-D, ofwel is dat kapot ofwel werkt dat. Er is geen "verminderde werking" over de tijd.

3: me vrouw me helemaal sloopt als ik een 1 enkele sub koop van 1700 euro :D

>> Hmmja, ok, dat kan jij het beste inschatten  :coffee:

4: ik nu dadelijk voor die 1700 euro 2 mooie nieuwe subjes heb staan die een ultra met bash amp iets voorbij gaan qua prestatie.

>> Als je ze allebei vlak naast elkaar gaat "stacken" mischien wel, anders echt wel niet. Het hoofd-doel van dual-subs is eerder een vlakkere response over meerdere plaatsen, meer headroom, minder vervorming etc. Voor meer SPL moet je het niet doen...
Alles zal staan of vallen met plaatsings-mogelijkheden en goede inregeling.

Mah bon, we zijn benieuwd naar de eerste REW SPL curves ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: fluissie on January 26, 2015, 20:39:51
Hey marco

Ja t was er 1 met bash amp...
De plate amp was nog oke, maar ja minimaal 7/8 jaar oud.
Nieuwe sledge amp kwam op bijna 600 euro.

Ennn wat me niet beviel en dit kan gertjan beamen is dat de limiter (als die er al zat op de bash amp) heel slecht tot niet zijn werk deed
Wat wel eens tricky was :crazy:

Gr jeroen
OK hij gaf al problemen bij wat jij zoekt.
Dan ga je er wel 2 nodig hebben idd.
Ik ben erg benieuwd hoe deze en een 2e erbij je gaat bevallen.

fluissie

Quote from: jvanhambelgium on January 26, 2015, 20:57:26
Mah bon, we zijn benieuwd naar de eerste REW SPL curves ;-)

Ik ga jullie uiteraard posten over de bevindingen en waarschijnlijk vermoeien met rew grafiekjes :D

Hoop de 2e pc2000 eerder te hebben maar om mezelf niet teleur te stellen hou ik april/mei aan. :thumbs-up:

Gr jeroen

TopGun2010

Goed te horen Joost! Nu een hoogglans?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joost80

Dat gaat hem worden  :bigsmile:.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Raphie

Quote from: doorofnight on January 26, 2015, 19:21:54
Ja ik weet het.. Ben bang dat ik dan ook weer verschil ga horen in het laag met de fronts, die een heel groot deel voor hun rekening nemen.

Zou het dan toch kunnen dat de goedkopere subs (zoals de SVS die ik heb) toch een minder mooi laag hebben? Ik weet dat men al eens uitgelegd heeft dat dit niet kan.. Maar toch.. de oren.. Of de inbeelding. Geen idee. Ach vooralsnog ga ik geen kant op met de subs.. Eerst nog andere EV.
SVS en subtiliteit gaan IMHO niet zo goed samen, het beste resultaat krijg om voor muziek sowieso de sub te laten aanvullen waar de speakers afvallen en niet de sub alles onder 80hz te laten pakken, dan krijg je echt het supersized logitech PC 2.1 setjes gevoel. Een tapijtje eronder wat je speakers groter doet lijken dan ze zijn, is wat je wil.
JBL PRX Power!

DofN

Tsja.. De crossover staat op 40 Hz.. Dat vind ik tot  nu toe het mooist klinken. Misschien verder verlagen naar 25Hz.. De vloerstaanders gaan niet veel dieper.

Martijn wilde ook nog langskomen, dat zal ik ook nog maar afwachten :)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

snicky

#2224
Vanavond weer verder met het instellen van de 2 subs. Zal binnenkort aan de slag gaan met rew, maar wil vanavond even kijken of de subwoofers anders geplaatst moeten worden door de kruip techniek. Subwoofer staat nu zo opgesteld (foto)



Rechts in de hoek zie je waar de bank eindigt, kan dit nadelige gevolgen hebben voor de subwoofer als de subwoofer meer in de hoek zou komen te staan?

Als ik de subwoofer op de sweetspot neerzet, is het dan het beste om een 80hz toon te laten afspelen met de speakers uitgeschakeld of kan een lagere frequentie ook?

Vele vragen[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM