Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

fluissie

Net kontakt gehad met svs nogmaals.

1x pb/pc 2000 is echt bijna gelijk aan 2 x pb1000
En een dual setup pb/pc 2000 was aan te bevelen boven een enkele plus of ultra.

dus eigenlijk is voor mij dan toch echt de knoop doorgehakt :colgate:

gaat van het weekend vast de 1e pc2000 bestellen en rond april/mei de 2e.

gruwelijk benieuwd :headbanging:

gr jeroen

DofN

Oh die heb ik ook overwogen, en dan 2. Maar ik heb geen HT set dus dacht het niet zo nodig te hebben :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

broodro0ster

Quote from: fluissie on January 23, 2015, 19:12:22
Net kontakt gehad met svs nogmaals.

1x pb/pc 2000 is echt bijna gelijk aan 2 x pb1000
En een dual setup pb/pc 2000 was aan te bevelen boven een enkele plus of ultra.

dus eigenlijk is voor mij dan toch echt de knoop doorgehakt :colgate:

gaat van het weekend vast de 1e pc2000 bestellen en rond april/mei de 2e.

gruwelijk benieuwd :headbanging:

gr jeroen
Idd, dat advies hebben ze me ook gegeven. Al blijft zo'n PB12plus of PB13ultra er wel een pak stoerder uitzien als een PB2000 met z'n 3 poorten en lack afwerking.

Ik zit ook al even te twijfelen om er een 2e PB-2000 bij te zetten. Wellicht als er nog een keer eentje tweedehands verschijnt dat ik toehap :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

fluissie

Heb een ultra gehad en ja t is een stuk bruter/stoerder dat ben ik zeker met je eens :headbanging:  MAAR er kwam een stoot met bruut geluid (lees seismische golf) uit 1 hoek en dit was af en dan erg lokaliseerbaar.

ga liever voor GOEDE Basweergave en vergis je niet, 2x pb/pc 2000 zal t een enkele ultra best moelijk maken...(aldus svs ook)

verslag zal tzt te volgen zijn in me showcase :thumbs-up:

gr jeroen

morca

Dat ie zo aan te wijzen was heeft imo toch met plaatsing en intregatie te maken.
Iets wat bij 2 nog veel nauwkeuriger komt.
Je bent al druk aan het meten met de Umik Jeroen?

Bij mij rammelde vorige week van alles door me huis heen en stond de gepoorte ook veel te hard.
Nu rammeld er niks meer,hij intregeerd met de rest maar die seismische golf blijft.
Ook op lage volume,s dat is een kwestie van afstelling.

Iig geval veel plezier met de eerste sub  ;D

broodro0ster

De mijne staat nu links achter omdat ie vooraan in de hoek een grote dip heeft tussen 50 en 80hz. Dus voor muziek niet zo best.
Maar bij film is ie af en toe lokaliseerbaar en heeft ie 2 dips tussen 15 en 40hz. Dat ie achter staat hoor ik niet echt, maar wel dat ie links staat.

Ik zou dat willen compenseren door er nog eentje links vooraan te zetten. De plaats geeft ook lekkere output tussen 15 en 40hz. Op die manier zouden beiden subs elkaar mooi aanvullen en zullen ze niet/minder lokaliseerbaar zijn denk ik.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

morca

Quote from: broodro0ster on January 24, 2015, 11:34:42
De mijne staat nu links achter omdat ie vooraan in de hoek een grote dip heeft tussen 50 en 80hz. Dus voor muziek niet zo best.
Maar bij film is ie af en toe lokaliseerbaar en heeft ie 2 dips tussen 15 en 40hz. Dat ie achter staat hoor ik niet echt, maar wel dat ie links staat.

Ik zou dat willen compenseren door er nog eentje links vooraan te zetten. De plaats geeft ook lekkere output tussen 15 en 40hz. Op die manier zouden beiden subs elkaar mooi aanvullen en zullen ze niet/minder lokaliseerbaar zijn denk ik.
Zo te lezen heb je dit al getest dmv metingen met REW,in dat geval ja.
Zoals je het beschrijft klopt helemaal niks toe te voegen.

broodro0ster

Quote from: morca on January 24, 2015, 11:39:54
Zo te lezen heb je dit al getest dmv metingen met REW,in dat geval ja.
Zoals je het beschrijft klopt helemaal niks toe te voegen.

Jup, heb me een keer een namiddag kreupel gehoffen door de sub op alle mogelijke plaatsen te zetten in de HT en dan iedere wijziging te meten met rew.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

morca

Quote from: broodro0ster on January 24, 2015, 12:05:13
Jup, heb me een keer een namiddag kreupel gehoffen door de sub op alle mogelijke plaatsen te zetten in de HT en dan iedere wijziging te meten met rew.
Dat is netjes dan heb je de plaatsingen al in beeld voor je de sub,s hebt.
Zeer goed bezig  :thumbs-up:
Aangezien die plaatsingen gaan bepalen hoe goed je sub,s werken.

GPO

#2159
Quote from: broodro0ster on January 24, 2015, 11:34:42
De mijne staat nu links achter omdat ie vooraan in de hoek een grote dip heeft tussen 50 en 80hz. Dus voor muziek niet zo best.
Maar bij film is ie af en toe lokaliseerbaar en heeft ie 2 dips tussen 15 en 40hz. Dat ie achter staat hoor ik niet echt, maar wel dat ie links staat.

Ik zou dat willen compenseren door er nog eentje links vooraan te zetten. De plaats geeft ook lekkere output tussen 15 en 40hz. Op die manier zouden beiden subs elkaar mooi aanvullen en zullen ze niet/minder lokaliseerbaar zijn denk ik.

Hee, dat lijkt wel op mijn situatie vroeger. Dat had ik dus ook en ik kon mijn PB12 vrij goed horen, zeker met LFE scenes, omdat daar tonen > 80 Hz in kunnen zitten en die hoor je dan beter. Ik heb het uiteindelijk opgelost door de PB12 in te ruilen voor 2 x PB1000 en er eentje achterin en voorin te zetten. Zeker een grote vooruitgang tov vroegah.... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: fluissie on January 23, 2015, 19:12:22
Net kontakt gehad met svs nogmaals.

1x pb/pc 2000 is echt bijna gelijk aan 2 x pb1000
En een dual setup pb/pc 2000 was aan te bevelen boven een enkele plus of ultra.

dus eigenlijk is voor mij dan toch echt de knoop doorgehakt :colgate:

gaat van het weekend vast de 1e pc2000 bestellen en rond april/mei de 2e.

gruwelijk benieuwd :headbanging:

gr jeroen

Vet!! Ben erg benieuwd hoe het klinkt en hoe zo'n tonnetje er nu in werkelijkheid uitziet.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

Quote from: GPO on January 24, 2015, 12:58:47
Vet!! Ben erg benieuwd hoe het klinkt en hoe zo'n tonnetje er nu in werkelijkheid uitziet.

GPO

je bent altijd welkom gertjan!,
Wil ook nog best is met de umik aankomen als je wilt?.

App je wel ff als de pc2000 binnen is.

gr jeroen

fluissie

Mail van lsound....

Order confermation! :clapping: :headbanging:.

Nou maar afwachten wat er eerst komt :tounge2:
spannende  tijden.

gr jeroen

Joost80

Hey van Lsound? Deden ze niet moeilijk? Wellicht omdat hificorner hem nog niet heeft. Enjoy Jeroen!
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

fluissie

Quote from: Joost80 on January 24, 2015, 15:53:36
Hey van Lsound? Deden ze niet moeilijk? Wellicht omdat hificorner hem nog niet heeft. Enjoy Jeroen!

Hey joost

Nee helemaal niet, had al een paar maand terug gevraagd of verzenden naar nederland mogelijk was.

Vermeid de corner liever namelijk.

Gr jeroen

GPO

Quote from: fluissie on January 24, 2015, 16:05:01
Hey joost

Nee helemaal niet, had al een paar maand terug gevraagd of verzenden naar nederland mogelijk was.

Vermeid de corner liever namelijk.

Gr jeroen

De "corner" heeft ook lang niet alles van SVS (geen primes, geen PC2000), dus die moeten niet zeuren....  :P

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

kermit

Quote from: fluissie on January 24, 2015, 16:05:01
Hey joost

Nee helemaal niet, had al een paar maand terug gevraagd of verzenden naar nederland mogelijk was.

Vermeid de corner liever namelijk.

Gr jeroen

Die is goed. :D

fluissie

#2167
Heb er is een nieuwe receiver gekocht en problemen met geluid via hdmi gehad.

Verkoper wist mij te vertellen na overleg met zijn collega! Dat ik de ps3 maar optical moest aansluiten.....

Toen mijn vraag kwam hoe ik hier dts master of dolby true hd door moest krijgen (waarvoor ik de nieuwe receiver had gekocht) waren ze beide stil en wisten ze me niet verder te helpen :devil:

Verder werd er aardig arrogant gedaan toen ik een svs wilde aanschaffen alsof ze de enige waren die t kon verkopen..

Nee hoor dan maar wat langer wachten, en t e-mail verkeer is meer dan goed van lsound.

Gr jeroen

TopGun2010

Heb altijd zeer goede ervaringen met hifi corner, mijn sb13 ultra komt daar ook vandaan net als de rest van mijn ' stekkers '
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

fluissie

Ervaringen zijn net als merken; 1 vind a geweldig  en een ander vind b super en a niks...

Heb er ook wel kabels ed online besteld en dat ging super dus over
De online service geen kwaad woord.

Echter viel t mijn op dat ondanks hun slogan zoveel jaar ervaring mij op na (meermaals)persoonlijk kontakt dat de ervaring ver te zoeken was.

Gr jeroen

TopGun2010

Dat kan natuurlijk, ik vraag altijd naar Cor, een vakman.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

snicky

#2171
Waarom kost de SB12 nsd evenveel als de SB2000 bij hificorner? Omdat de sb12 nsd hooglans is ofzo?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Midstar

Quote from: snicky on January 24, 2015, 17:19:10
Waarom kost de SB12 nsd evenveel als de SB2000 bij hificorner? Omdat de sb12 nsd hooglans is ofzo?
Klopt

snicky

Als ik een 2e sub zou nemen moet het dan een identieke zijn? Dus de SB12 of zou de SB2000 ook kunnen?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

yorkie13

ik ga zeer waarschijnlijk upgraden, en dus mijn sb12nsd schubjes opruimen.