Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Raphie

LFE  = low frequency extention is een discreet signaal wanneer dit uit een receiver komt die je daar sowieso al je bass management en kan je de SVS gewoon full range laten staan
Een cutoff lager dan 120 op de SVS heeft anders to gevolg dat je het signaal daarbo ven TOT 120hz mist
JBL PRX Power!

GPO

Quote from: Raphie on January 12, 2015, 11:12:45
LFE  = low frequency extention is een discreet signaal wanneer dit uit een receiver komt die je daar sowieso al je bass management en kan je de SVS gewoon full range laten staan
Een cutoff lager dan 120 op de SVS heeft anders to gevolg dat je het signaal daarbo ven TOT 120hz mist

dat is dus ook precies wat ik bedoelde te zeggen....  ;D
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Raphie

Quote from: GPO on January 12, 2015, 11:16:28
dat is dus ook precies wat ik bedoelde te zeggen....  ;D
duidelijk :D
JBL PRX Power!


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DPZ

Quote from: GPO on January 11, 2015, 17:24:22
Oh oh daar gaan we weer. Die LPF for LFE moet op 120 Hz staan en je crossover op 80 Hz tenminste dat heeft die SVS tool aangegeven. Die geeft een advies over de instelling vd crossover niet over LPF for LFE....

Maar dit zorgt altijd voor verwarring. Die fabrikanten hadden de LPF for LFE nooit variable moeten maken m.i.

GPO

Haha tis me inmiddels allemaal duidelijk! De bezinking dat je aan de ene kant de cross-over voor je andere speakers hebt en daarnaast een losstaand LFE kanaal  hebt voor je sub zat er niet meteen goed in....Vindt het dan wel vreemd dat die tool (Merlin) me in eerste instantie een cross-over van 80 Hz aanraadde. Maar goed, het zit er nu inmiddels goed in ;D

DPZ

Quote from: GPO on January 11, 2015, 17:17:43
Db meter analoog met C-weghting stand en slow stand moet je hebben en die zijn niet zo duur hoor. 20 / 30 euro dan heb je er wel 1.

GPO

Ah dat zijn redelijke bedragen. Was al voorzichtig snel wat rond gaan kijken en zag bij de goedkope modellen dat er een nauwkeurigheid van +- 4 db op zat. Dat leek me (maar ben nog een leek hierin hoor) toch wat te onnauwkeurig.

Groeten Daniƫl

DPZ

puur uit nieuwsgierigheid; heeft iemand hier al ervaring met de vloerstaanders en boekenplankluidsprekers van SVS (Prime of Ultra)? Hebben die net zo'n prijs/kwaliteitsverhouding als de subs?

DPZ

RalphH

Quote from: DPZ on January 12, 2015, 17:31:17
Vindt het dan wel vreemd dat die tool (Merlin) me in eerste instantie een cross-over van 80 Hz aanraadde.

Typo? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: DPZ on January 12, 2015, 17:31:17
Haha tis me inmiddels allemaal duidelijk! De bezinking dat je aan de ene kant de cross-over voor je andere speakers hebt en daarnaast een losstaand LFE kanaal  hebt voor je sub zat er niet meteen goed in....Vindt het dan wel vreemd dat die tool (Merlin) me in eerste instantie een cross-over van 80 Hz aanraadde. Maar goed, het zit er nu inmiddels goed in ;D
Je hebt een crossover voor stereo die staat vaak op 80.
Je hebt een LFE voor 5.1 signalen/film die hoort op 120 hz te staan.

DPZ


DPZ

Quote from: morca on January 12, 2015, 17:48:48
Je hebt een crossover voor stereo die staat vaak op 80.
Je hebt een LFE voor 5.1 signalen/film die hoort op 120 hz te staan.

yes, duidelijk! ;D

RalphH

Quote from: DPZ on January 12, 2015, 17:50:55
nee autocorrectie en ik dacht laat maar! ;D

Zo bedoelde ik m niet ;D.
Je typt crossover en daar is 80hz een logische. Maar je bedoelt waarschijnlijk lpf of lfe en dat is geen crossover maar een maximum bereik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DPZ

Quote from: RalphH on January 12, 2015, 17:54:58
Zo bedoelde ik m niet ;D.
Je typt crossover en daar is 80hz een logische. Maar je bedoelt waarschijnlijk lpf of lfe en dat is geen crossover maar een maximum bereik.

haha ja in die zin heb je gelijk, toch typo dus! ;D

DofN

Goed nieuws uit Duitsland, de sledge-amp is vandaag verstuurd. MD-Sound is een prima adres om SVS subs te kopen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

snicky


Quote from: doorofnight on January 13, 2015, 23:08:04
Goed nieuws uit Duitsland, de sledge-amp is vandaag verstuurd. MD-Sound is een prima adres om SVS subs te kopen.

Vandaag ook mail gehad van MD! Sub is omgeruild en moet ik deze week terugkrijgen.

Helaas geen tracktrace link gekregen.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

DofN

Heb jij ook pech met je subs?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

snicky


Quote from: doorofnight on January 13, 2015, 23:16:36
Heb jij ook pech met je subs?

Ja 1e keer met me 1e sub. Op een gegeven moment kwam er alleen maar rommel uit onder de 50hz :o

Misschien dat ik te vaak versterker hard heb gezet op stukjes rond de 20hz ofzo..

Denk dat ik een 2e sb12 nsd ga aanschaffen. Denk dat beter resultaat geeft als 1x sb 2000
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

DofN

Het heeft hier een keer erg goed geklonken met 2 SVS SB12 NSD. :) Sterkte en veel plezier ermee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Mijn fronts zijn al best goed in de laagweergave. De subs voegen wel wat toe.. Het is nu meer de puntjes op de i... Het laag is stabieler en steviger ook bij lage volumes.. En verspreidt zich beter. Maar het heeft niet het wow effect zoals bij Hans (Chansig).

Ik wacht tot de aanvullende EV van Lyngdorf hier staat en zal dan eens contact opnemen met Martijn. Hij haalt er vast het al mogelijke wel uit :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

Mijn z.g.a.n. SB13 Ultra met SVS dempers staat in de markt voor een liefhebber
JBL PRX Power!

Joost80

Ik was van plan het langer uit te houden....maar dat is zonde van de tijd. De Sb13 Ultra Black oak  is vandaag binnen gekomen. Heb bijna elke subwoofer draad die Google kon vinden gelezen. Heb andere merken onder de loep genomen, onder andere Jl Audio, maar het is deze geworden. Mijn eerste indruk. Ik heb opeens zin om meer muziek te luisteren. Dit in de eerste sub die ik aanlaat bij muziek.  :inlove:. Die driver ziet er g@!l uit! Ik ga nooit hard genoeg spelen omdat ding aan zijn limiet te krijgen. Het kost wat maar zeer te vreden.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

fluissie

Quote from: Joost80 on January 21, 2015, 19:19:52
Ik was van plan het langer uit te houden....maar dat is zonde van de tijd. De Sb13 Ultra Black oak  is vandaag binnen gekomen. Heb bijna elke subwoofer draad die Google kon vinden gelezen. Heb andere merken onder de loep genomen, onder andere Jl Audio, maar het is deze geworden. Mijn eerste indruk. Ik heb opeens zin om meer muziek te luisteren. Dit in de eerste sub die ik aanlaat bij muziek.  :inlove:. Die driver ziet er g@!l uit! Ik ga nooit hard genoeg spelen omdat ding aan zijn limiet te krijgen. Het kost wat maar zeer te vreden.

Mooi te horen joost!, veel plezier ermee man.

Vraagje voor mij; qua diepgang in vergelijking met de pb2000?...
Ben er zelf nog steeds niet uit namelijk.

Gr jeroen

Joost80

#2124
Qua diepgang speelt de pb2000 een ietsje harder onder in rond de 20hz, als eerste indruk. Scheelt niet veel. Ongetwijfeld door de poort. De SB13 klinkt strakker en lijkt de nuances van de bas beter weer te geven. Ik heb de pb2000 port noise horen geven bij bepaalde volumes. Dat gaat nu natuurlijk niet gebeuren. De Sb13 maakt zijn geld waar op hardere volumes waar je het extra gemak (van de driver en amp)  duidelijk hoort en daarbij dus de nuances in de bas.  Allemaal maar een eerste indruk met de bekende test films. (u571, the dark night,  Pacific Rim). Zonder meer is de pb2000 de betere koop voor die 900 minder als het om films gaat. (bang for the buck). Maar als je toch dat beetje extra wilt......  En muziek is niet te vergelijken. Ik luisterde nauwelijks muziek en als dat al  gebeurde was dat  zonder de sub. Ik heb nu zin om een goede cdspeler en cd's te kopen   :-X.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.