Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

mel

Quote from: mel on November  8, 2014, 17:17:23
In mijn SVS ultra speel ik met 1 mousse plug, dus 1 poort afgedicht. Is er iemand die speelt met alle poorten afgedicht?

Iemand?  :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

snicky

Kan niet anders dat er hier een boel zijn die dat uitgeprobeerd hebben[emoji51] maar denk dat niet iedereen dagelijks hier kijkt.

Moet wel zeggen dat die tap a talk app ideaal is met 'ongelezen berichten' in het forum.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Staaled

Quote from: mel on November 16, 2014, 19:44:08
Iemand?  :)
1 poort dicht wordt het meest gebruikt.
Dit geeft de beste balans tussen output en extensie, en in de meeste ruimtes een nette respons.
Gesloten klinkt de Ultra nogal krachteloos.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

snicky

#1928
Vandaag de ideale plaats voor de subwoofer gevonden. Was van mening dat er maar 2 geschikte plekken waren waarvan ik er nog niet uit was welke van de 2 plekken beter is.


Links naast de tv meubel geprobeerd
Recht naast de tv meubel
En zelf helemaal rechts in de hoek recht en schuin geprobeerd.

De plaatsen waar de sub gestaan heeft.




Vandaag subwoofer weer op de bank en kruipend langs de wand.

En eindelijk de juiste plek gevonden. Links buiten de speaker! Hoor en voel het geluid weer die ik zo ongeveer ook had met een anti mode[emoji2] (weg gedaan voor nieuwe speakers) vandaar de kleine speakers nu.

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

mel

Quote from: Staaled on November 16, 2014, 19:54:04
1 poort dicht wordt het meest gebruikt.
Dit geeft de beste balans tussen output en extensie, en in de meeste ruimtes een nette respons.
Gesloten klinkt de Ultra nogal krachteloos.

Mucho Gracias
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

GPO

Quote from: morca on November 16, 2014, 10:45:08
Je speakers zijn ook nog een gepoort en de sub ook.
Beide zorgt ook voor verschillende vertraging,dit zou daar ook nog aan bij kunnen dragen

Dat zal zeker bijdragen. Poorten zorgen nu eenmaal voor fase-verschuivingen.

In mijn geval moet ik de subs 180 graden in fase (polariteit) omdraaien als ik mijn fronts als 'small' instel. Denk dus dat de filters in de receiver voor de fase-draaiiing zorgen. Als ik de fronts Large zet en LFE+main, dan moet ik de subs juist weer op 0 graden zetten. Best wel vreemd eigenlijk.

Ben daar nog mee aan het spelen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jvanhambelgium

Quote from: mel on November 16, 2014, 20:01:13
Mucho Gracias

Ik heb eigenlijk altijd met de "15Hz" tune gewerkt (= 1 poort toe)
Tegenwoordig met de 2 x PB13 Ultra's die ik gebruik is het :

750W BASH op 20Hz (geen poort toe)
1000W SLEGDE op 16Hz tune (1 poort toe)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Quote from: jvanhambelgium on November 17, 2014, 09:55:51
Ik heb eigenlijk altijd met de "15Hz" tune gewerkt (= 1 poort toe)
Tegenwoordig met de 2 x PB13 Ultra's die ik gebruik is het :

750W BASH op 20Hz (geen poort toe)
1000W SLEGDE op 16Hz tune (1 poort toe)

eneke bijgekocht?  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Quote from: mel on November 17, 2014, 17:09:00
eneke bijgekocht?  ;D

Yep, al een hele tijd geleden hoor. M'n huidige Onkyo kan met 2 subs overweg (Audyssey SubEQ HT).
Was vooral voor beter integratie in de ruimte, qua output doet 1 x PB13 Ultra al behoooorlijk bruut als het moet...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: GPO on November 17, 2014, 09:35:34
Dat zal zeker bijdragen. Poorten zorgen nu eenmaal voor fase-verschuivingen.

In mijn geval moet ik de subs 180 graden in fase (polariteit) omdraaien als ik mijn fronts als 'small' instel. Denk dus dat de filters in de receiver voor de fase-draaiiing zorgen. Als ik de fronts Large zet en LFE+main, dan moet ik de subs juist weer op 0 graden zetten. Best wel vreemd eigenlijk.

Ben daar nog mee aan het spelen.

GPO
Apart zou het kantelpunt filter dit kunnen veroorzaken.
Zijn jouw fronts ook gepoort GJ?
Ik zit opeens te denken hij draait in het tuning gebied ,zou dat er niet iets me te maken hebben.
Gewoon logisch nadenken,als hij een fase draai maakt in het laag dan zou het maarzo kunnen dat large of small en verschillende meting geeft,ivm die fasedraaing in de poort.......

GPO

Quote from: morca on November 17, 2014, 18:12:23
Apart zou het kantelpunt filter dit kunnen veroorzaken.
Zijn jouw fronts ook gepoort GJ?
Ik zit opeens te denken hij draait in het tuning gebied ,zou dat er niet iets me te maken hebben.
Gewoon logisch nadenken,als hij een fase draai maakt in het laag dan zou het maarzo kunnen dat large of small en verschillende meting geeft,ivm die fasedraaing in de poort.......

Ja mijn fronts zijn ook gepoort (ook nog eens aan de achterkant).

De extensie van mijn fronts op papier is 45 Hz -3 dB, maar die poort gaat natuurlijk al veel eerder werken (zeg rond de 80-90 Hz), dus die fase gaat al eerder schuiven. Het gedrag is ook het 'extreemst' als ik de x-over op 80 hz zet, naarmate ik deze lager zet (bv op 40 Hz) dan is het verschil tussen 0 of 180 graden weer minder extreem.

Draai nu even met LFE+main, fase van beide subs op 0 graden, x-over op 80 Hz en met EQ actief om het gebied 60 - 90 hz niet teveel te laten worden.

Vanavond even testen met LFE+main op 60 Hz, want het klinkt wel lekker zo samen. Lekker punchy met veel kick enzo.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

LFE + main, is dat niet alleen als je fronts op Large staan? Bij mijn Onkyo wel namelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

emo72

Quote from: GPO on November 17, 2014, 09:35:34
Dat zal zeker bijdragen. Poorten zorgen nu eenmaal voor fase-verschuivingen.

In mijn geval moet ik de subs 180 graden in fase (polariteit) omdraaien als ik mijn fronts als 'small' instel. Denk dus dat de filters in de receiver voor de fase-draaiiing zorgen. Als ik de fronts Large zet en LFE+main, dan moet ik de subs juist weer op 0 graden zetten. Best wel vreemd eigenlijk.

Ben daar nog mee aan het spelen.

GPO

ik ben daar ook mee aan het spelen. Als ik de fronts op large zet moet ik de sub op 180 graden fase draaien,  bij small is 0 weer beter. Wat ik wel heb gedaan is de center naar small gezet. Werkt bij mij nu goed.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

morca

Quote from: emo72 on November 18, 2014, 22:19:43
ik ben daar ook mee aan het spelen. Als ik de fronts op large zet moet ik de sub op 180 graden fase draaien,  bij small is 0 weer beter. Wat ik wel heb gedaan is de center naar small gezet. Werkt bij mij nu goed.
top dat het beter klinkt nu  :thumbs-up:

emo72

Vanmiddag had ik een collega op bezoek, hij is vaker bij me geweest. Liet hem het verschil horen van de fase en je merkte wel een verschil. Jammer dat ik mijn opstelling niet naar optimaal kan plaatsen, kon er dan nog meer uithalen.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

morca

Daarom is het ook zo belangrijk dat dit goedstaat.

Als je er eens verder in wil duiken,meetsetje en REW en enige inzicht/inzet om het te leren doet wonderen.
Voor het geld de grootste upgrade die je kan doen,je moet er alleen wat tijd in steken.
En wij ook waarschijnlijk maar dat is niet erg,dat maakt het juist leuk hier.

emo72

REW en meetmic komt nog, heb me eerst eens een analoge db gekocht :clapping: hoop dat ik die deze week binnenkrijg. Wordt dan de eerste keer dat ik daarmee ga werken. Ralph had me getipt dat er een nieuwe topic was over instellen metveen analoge db meter.  Wie wil mij de link van Htip doorgeven? :worship:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

snicky

Hoorde me SVS zo net een beetje over ze nek gaan. Ik hou er nog wel van om stukjes uit films te kijken waar de SVS lekker te keer gaat maar nu hoorde ik voor de 1e keer raar geluid uit me sub komen.

Zou het kunnen dat ik de gain wat moet terug schroeven omdat de SVS ingespeeld is?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

emo72

Durf ik je niet te zeggen welk stuk speelde je dan? Las net dat we geneigd zijn de sub te hard te zetten. Doe ik ook hoor. Maar soms less is more.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

snicky

#1945
Tron Legacy dat die via een laser in een andere wereld komt
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Maar misschien gaat dat stukje ook wel lager dan 23hz en had ik me receiver te hard staan. I dont know[emoji14]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

emo72

Dan moet ik die ook eens luisteren :headbanging:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

snicky

#1948
Dikke aanrader!

Dat stukje een keer bij iemand van het forum met 2 svs subs gehoord. Wauw, dat geluid probeer ik nog steeds te vinden maar kan denk ik lang zoeken met maar 1 sub ghehe
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

MVG

Dit heb ik ook wel eens gehad, bij exact dezelfde scene... Schakelde je toevallig precies naar deze scene, ik bedoel dat je de scene selecteerde ipv dat de film gewoon liep vanaf het begin? Dit was bij mij het geval, bij gewoon doorspelen was dit niet. Als ik naar die scene zap dan krijg ik een heel harde plof. Maar niet diep, eerder alsof er ergens een rotje wordt afgestoken.. Ik dacht dat t een fout in de disc was in ieder geval..