Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Roeru117

Ik heb nu alweer een tijd terug mijn xxls400 vervangen door een pb1000. Ik gebruik de sub alleen voor films en de svs doet het een heel stuk beter in het laag dan de bk. Hij is wel wat groter, maar kleiner dan een pb2000.

Misschien een optie?
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

djaxx

Hey Roel,

Moet eerlijk zeggen dat die direct afviel voor mij omdat ik ervan uitging dat die met de 10 " woofer en 300 watt pak minder zou presteren dan de bk. Volgens jou is dit verkeerd dan?
Het formaat lijkt wel beetje meer mee te vallen, vooral de hoogte is een pak beter.

StefaanD

Ah Stefan voor de WAF zou een sub met een Klingon cloaking device waarschijnlijk het meest ideale zijn  :D

Het mag duidelijk zijn dat 'k een Star Trek film gezien heb  ;)

Roeru117

#1703
Quote from: djaxx on April 30, 2014, 14:08:21
Hey Roel,

Moet eerlijk zeggen dat die direct afviel voor mij omdat ik ervan uitging dat die met de 10 " woofer en 300 watt pak minder zou presteren dan de bk. Volgens jou is dit verkeerd dan?
Het formaat lijkt wel beetje meer mee te vallen, vooral de hoogte is een pak beter.


De SVS weet in mijn ruimte flink wat meer druk op te bouwen dan de BK deed. Ondanks de kleinere woofer en minder krachtige versterker.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

djaxx

Deze info meende ik ook uit de  reviews te halen Roel.
Denk dat het de pb 1000 zal worden.
Bedankt voor je hulp.
@ stefaan, zo kennen we u e :)

StefaanD

 :D

Heb gezien dat de beslissing is gevallen, proficiat met de PB1000. Er lijkt de laatste echt wel een ware SVS gekte te heersen :smile:

GPO

Quote from: djaxx on April 30, 2014, 16:38:38
Deze info meende ik ook uit de  reviews te halen Roel.
Denk dat het de pb 1000 zal worden.
Bedankt voor je hulp.
@ stefaan, zo kennen we u e :)

Je gaat er geen spijt van krijgen. Zoals gezegd; ik heb deze ook en ik vind het gewoon een ideale sub als je toch de bruutheid en diepgang wil van een PB12, maar dan in een minder grote behuizing.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

djaxx

Bedankt
Hij is idd vanochtend besteld. Hopelijk heb ik hem nog voor het weekend :)

Witalik

Quote from: Roeru117 on April 30, 2014, 16:07:10

De SVS weet in mijn ruimte flink wat meer druk op te bouwen dan de BK deed. Ondanks de kleinere woofer en minder krachtige versterker.

Dat is ook niet zo heel vreemd natuurlijk, gepoort vs gesloten. Vaak wint de gepoorte het toch van de gesloten subwoofer.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Robert T

Zeau. Net op send geramd..

en dus hoop ik nu deze week de SB13 Ultra binnen te krijgen ter vervanging van een oude Klipsch 10" sub..  :colgate: Nog even getwijfeld over een bestelling van 2 van deze subs.. maar eerst maar eens kijken wat ik er uit 1 kan krijgen. (grote ruimte met open keuken en wil nu toch echt wapperende neusharen).... Mezelf kennende gaat de 2e er ook nog wel komen..

PB geen optie vanwege formaat..  dit is een mooi formaat.

Dan nog maar eens een knoop doorhakken over een upgrade van de AV7005 naar de 8801.. Hm..  keuzes.

Dit forum is i.e.g. niet goed voor m'n bankrekening.  >:(
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Ejorne

Quote from: Robert T on May 14, 2014, 14:40:02
en dus hoop ik nu deze week de SB13 Ultra binnen te krijgen ter vervanging van een oude Klipsch 10" sub..

Kijk, dat is nog eens een upgrade!  :thumbs-up:

Quote from: Robert T on May 14, 2014, 14:40:02
Dit forum is i.e.g. niet goed voor m'n bankrekening.  >:(

Wel voor wapperende neusharen...  :hehe:

Robert T

Sweet baby jesus! Wat een geweld komt er uit een SB13 Ultra.... :headbanging:

Vanmiddag even de HT Demo Disk gedownload en gedraaid. (wow!)... Finding Nemo aquarium scene... pfffff Ik ga zo ff m'n nieren ff achter m'n longen vandaan trekken...

Nog maar even spelen met de settings de komende weken en lekker laten inspelen. misschien nog wat testen met locatie van de sub maar in de hoek is hier rete strak en totaal niet "boemerig". Tot dusver "aardig" tevreden.

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Vinzie

#1712
Ben benieuwd... ik heb mijn SVS SB13 Ultra afgelopen week besteld bij Hificorner. Helaas is de levertijd van de hoogglans versie geschat op 2 weken, dus nog 1,5 zonder sub. Ben benieuwd hoe het klinkt na ruim 4 jaar een PB13 Ultra gehad te hebben. Helaas moest deze weg ivm de komst van zoon/dochter nr 2. Gelukkig een mooi thuis voor kunnen vinden  ;D

@Robert T: Zo te horen ben je erg enthousiast, mooi om te lezen. Mag ik je vragen hoe groot je luister-ruimte is en welke subs je nog meer hebt gehad, waarmee je de SB13 Ultra vergelijkt ?
Axiom Audio M3/VP100/QS4
Anthem MRX 510
SVS SB13 Ultra
Auralex Subdude HT


Chester

Quote from: Robert T on May 20, 2014, 22:15:31
Sweet baby jesus! Wat een geweld komt er uit een SB13 Ultra.... :headbanging:

Ik heb tzt bij de aanschaf van m'n SVS wat geluk gehad qua levertijd, er was een klant die er maar liefst 2 had besteld. Er werd hem aangeraden er 1 in de doos te laten zitten en er eerst 1 te testen, hij mocht de andere terugbrengen als er voldoende 'boem' was. Twee dagen later had ik dus die van hem  8)
Denon AVC-X4700H 4k/8k receiver, Pioneer BDP-LX54 Blu Ray,Tannoy Profiles 638, Tannoy Revolution RC1, Tannoy Mercury M1, SVS SB12-PLUS/2.
Zappiti One SE 4K, Epson TW9400 4K projector, Beamax 244 x 138.
Samsung UE40C7700 LED 3D TV, Samsung Blu Ray

Herjan

Heb zojuist deze mail naar LSound gestuurd. Ben benieuwd wat ze zeggen. Advies van jullie is natuurlijk ook welkom!

QuoteHello there,

I will certainly not be the first one and absolutely not the last... But I
need some advice for which sub would suit me.

I'm going to use it in a room with a "square" living room of approximately
5x6 meters. Attached an open kitchen of 2x3 meters.

The sub should be "unhearable" with music. What I mean: it has to blend in
with my fronts (QUAD 22L) and be musical (clean, fast). I'm not looking for
a "boom box" so that 15-year old's are impressed with: wow, my pants are
blown off....

Besides musicality, off course it would be nice if the sub will help to
feel explosions like the famous U-571 bombs and such.

I'm very interested in the SVS SB12-NSD and the SB/PB 1000 and 2000 models.
I'm afraid that my cats will see the PC12-NSD as one big scratching post...

Herjan

Vanochtend al antwoord ontvangen! Als ik het geld had, zou hij de Ken Kreisel DXD-808 adviseren, maar in mijn prijsklasse zonder twijfel de SVS SB-2000. In elk geval moest ik de SVS PC12 en de PB-1000/2000 links laten liggen, omdat de SB-2000 een stuk muzikaler was. Nou, dan gaat 'm die maar worden...

GPO

Quote from: Herjan on June 20, 2014, 09:50:55
Vanochtend al antwoord ontvangen! Als ik het geld had, zou hij de Ken Kreisel DXD-808 adviseren, maar in mijn prijsklasse zonder twijfel de SVS SB-2000. In elk geval moest ik de SVS PC12 en de PB-1000/2000 links laten liggen, omdat de SB-2000 een stuk muzikaler was. Nou, dan gaat 'm die maar worden...

Die SB2000 lijkt me een prima sub. Hou wel rekening met het feit dat 'muzikaliteit' meer te maken heeft met je akoestiek vj kamer. Ik heb de PB1000 en die is in mijn oren net zo muzikaal en strak als mijn andere sub; een kleinere gesloten sub. Ik kan de gesloten sub op een andere locatie  ook heel onmuzikaal laten klinken.... heeft veel meer te maken met plaatsing en akoestiek als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoe dan ook; veel plezier met de SB2000! Zoals gezegd lijkt het me een prima sub voor niet te grote ruimtes.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Goos

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik draai al een paar jaar met een Sunfire HRS 10 en denk dat ik aan wat nieuws toe ben aangezien we net verhuisd zijn. Vooral door de prijs is misschien een SVS wel interessant voor mij. Zou een SB2000 een mooie upgrade zijn ten opzichte van de HRS 10? Iets grotere driver maar de helft van het vermogen (weet niet of de 1000 w rms van de HRS ook echt 1000 w is, volgens de site wel).

Heb nog wat meer subs op het oog: monitor audio gxw 15 cm, jl audio e112.. Alleen zijn deze vele malen prijziger en ik vraag me af of dat het waard is. De PB2000 lijkt me ook wel wat maar wordt denk ik te groot ivm waf.

Gebruik van de sub: 90% ht
Omvang woonkamer: ca 4m x 8m

Remco

Die sunfires zijn wel potente sub(jes), dus ik ben bang dat een SB2000 geen upgrade is. Geef anders even aan wat je zoekt/mist. Voor puur HT zoals jij omschrijft zou ik altijd voor de PB2000 gaan. Ik ben bang dat de WAF alleen je grootste struikelblok zal zijn  ;D

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Goos

Ben op zoek naar wat meer bereik in het echte laag. Niet dat de HRS 10 niet laag gaat maar de HRS 12 van mijn broertje is toch een ander verhaal ;D Probleem is alleen een beetje de prijs van de sunfires, voor globaal hetzelfde geld is er gewoon heel veel keus.. Idd, zo gepoorte sub gaat denk ik echt te groot worden voor de waf..
Kan trouwens wel een Sunfire True eq 12 krijgen voor 1600 euries, misschien ook wel een optie.

Ejorne

Ik weet niet de prijs maar wel dat de JL E112 erg goed uit de testen komt. En wat ik van JL tot nu toe ken, heb ik nog niet overtreft gezien, eh gehoord... De E112 echter nog niet mogen aanhoren, helaas... Dus ik zou zeggen, koop hem en nodig mij uit voor een bakkie...  :hehe:

yorkie13

#1722
Knap om een subwoofer te adviseren die je zelf niet eens hebt mogen beluisteren.

Zeker objectief. In deze prijsklasse heb je ook de sb13 zitten.

Ejorne

Quote from: RA SUBS on July 22, 2014, 10:31:11
Knap om een subwoofer te adviseren die je zelf niet eens hebt mogen beluisteren.

Zeker objectief. In deze prijsklasse heb je ook de sb13 zitten.

Ja, knap he?
Ook knap om mijn reply op die manier te interpreteren.

yorkie13

Is natuurlijk maar net hoe je het leest  8)

Ik zeg ook zeker niet dat de E112 geen goede subwoofer is.