Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

morca

Quote from: GPO on March 11, 2014, 16:19:06
Vandaag de PB-1000 binnen gekregen!

Wow, erg goede sound op het eerste gehoor. Even afgesteld met dB meter en daarna muziek en film-stukjes geluisterd, maar echt waar gewoon een goede sub. Hij is strak, gaat hard en speelt onvervormd. Sterker nog:, de bekende 'Pulse' scene van de HSDD daar had mijn PB12-NSD toch wel wat moeite en liet aardig wat 'port-chuffing' horen, maar de PB-1000 blijft daar strak, onvervormd en geen port geluiden!! Verder lekker aanwezig met LFE tracks... bank, keuken, kasten... alles staat wat mee te trillen. Bij een Metallica BluRay concert op -15 db voelde ik de drumbas van Lars op mijn borstkas trillen... fantastisch.

Verder is ie best wel groter dan gemiddelde subs, maar toch een hele handelbaar formaat. Het vineer past perfect bij mijn Infinity's & Boston's by the way.... Voor zowel muziek als film voor iedereen een dikke aanrader deze PB-1000.

Foto's -->







Nou nog ff wat verder laten inspelen en binnenkort wat REW metingen doen.

GPO
Lekker gevoel he  :headbanging:

barrykuma


fluissie

op verzoek van stefaand (oa vergelijking met xxls400)

vandaag de eigenaar geworden van een svs 20-39pci :clapping:

even zo aangesloten zonder xt32 afstelling nog (vrouw, kind en huisdieren aanwezig ;D) en langs een lange muur ipv in de hoek

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn  :withstupid: deze gaat niet weg niet! :D

veeeeel meer druk als de bk xxls400, maar om geen afbreuk te doen aan die sub: dat was een gesloten en dit een gepoorte
de xxls400 klonk zonder meer met name met muziek zeeeer goed!

echter voor films en gaming blaast ie de bk weg, valt me ook trouwens op dat de svs best wel strak klinkt

gr jeroen

ritchard

Donderdag avond gezellig met me dochter naar Limburg geweest.
Daar een SVS PB13 ultra opgehaald en staat lekker te spelen.
Heerlijk dat strakke laag  ::)
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

StefaanD

Quote from: fluissie on March 23, 2014, 13:45:50
op verzoek van stefaand (oa vergelijking met xxls400)

Waarvoor dank Jeroen  :thumbs-up:

Niet echt een verrassing voor me dat vergelijk met de BK.

r_flagg

#1680
Ziet er erg gaaf uit !  :inlove:

Hoe verhouden een PC13 ultra en een PB13 zich tot elkaar ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Witalik

Quote from: StefaanD on March 23, 2014, 23:03:11
Waarvoor dank Jeroen  :thumbs-up:

Niet echt een verrassing voor me dat vergelijk met de BK.

Sowieso geen vergelijking toch met gesloten en gepoort   ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

StefaanD

Inderdaad, daarom was 'k ook niet geschrokken van Jeroen zijn woorden  :D

Sowieso blijft mijn BK hier nog wel even staan.

Witalik

Zodra ze andere types van SVS in het wit gaan leveren wordt het hier voor mij wel interessant  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

fluissie

was ook totaal  niet de intensie om deze 2 woofers te vergelijken.....

stefaand was alleen benieuwd naar mijn ervaring. en ik ook want ik had hiervoor dus een bk xxl400
en ik had beloofd die te delen....

gr jeroen

LuPo

Quote from: GPO on March 11, 2014, 16:19:06
Vandaag de PB-1000 binnen gekregen!

Wow, erg goede sound op het eerste gehoor. Even afgesteld met dB meter en daarna muziek en film-stukjes geluisterd, maar echt waar gewoon een goede sub. Hij is strak, gaat hard en speelt onvervormd. Sterker nog:, de bekende 'Pulse' scene van de HSDD daar had mijn PB12-NSD toch wel wat moeite en liet aardig wat 'port-chuffing' horen, maar de PB-1000 blijft daar strak, onvervormd en geen port geluiden!! Verder lekker aanwezig met LFE tracks... bank, keuken, kasten... alles staat wat mee te trillen. Bij een Metallica BluRay concert op -15 db voelde ik de drumbas van Lars op mijn borstkas trillen... fantastisch.

Verder is ie best wel groter dan gemiddelde subs, maar toch een hele handelbaar formaat. Het vineer past perfect bij mijn Infinity's & Boston's by the way.... Voor zowel muziek als film voor iedereen een dikke aanrader deze PB-1000.

Foto's -->







Nou nog ff wat verder laten inspelen en binnenkort wat REW metingen doen.

GPO

Waarom heb je eigenlijk je PB12 weggedaan voor deze? Wat die andere kapoet? :P

swordfish103

#1686
Gelukkig niet kapot, want die staat lekker bij mij te spelen  :clapping:

GPO wilde een iets minder lomp bakbeest haha. Eigenlijk een SB, maar waarschijnlijk wist hij dat hij daar nooit het "chestpounding bass" gevoel mee zou krijgen en kon hij de PB niet weerstaan.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

bardamu

Hallo,
Ik ben hier nieuw . Kwam hier via google terecht.Heb geen home cinema set met heel veel speakers. Gewoon 2 elipson planet L  op een goede versterker( Virtue sensation) die sinds kort werkt op een 24V 40Ah accu en een svs pc12 nsd dsp in bezit sinds juli 2011. De accu was zo'n grote stap voorwaarts dat ik er aan denk er een tweede pc12 bij te zetten( maar die schijnt een update te hebben gehad?) Of de pc 12 verkopen en een forse pc13 ultra bestellen die dan wel via een draadloze verbinding( dayton) moet worden aangesloten. Ik kijk vrij veel film maar luister ook veel muziek. Soms heb ik het idee dat het laag bij muziek iets te aangedikt is maar bij film vind ik het juist wel erg goed.
Ik heb begrepen dat 2 '' kleine '' subwoofers makkelijker is dan 1 grote. Een kleine conus is waarschijnlijk beter onder controle te houden door de versterker dan een grotere.
Een kleinere erbij is ook veel goedkoper vergeleken met verkoop van de huidige pc12 en aanschaf van de pc13
Vriendelijke groeten, Edward

yorkie13

voor muziek 2 x de sb12nsd nemen  8)

bardamu

Hallo,
Ik heb niet de sb12 maar de pc 12 dus die zou ik er een bij kunnen zetten. Als het goed is dan een meer egale weergave. Bij svs in de VS zeiden ze 1 pc 13 maar dat ligt er ook aan wie daar antwoord geeft. De pc 13 zal wel dieper door het formaat maar 2 maal pc12 heeft meer inhoud dan 1 pc13. En als het goed is ook 3db meer output waardoor het dichterbij het niveau van de elipson komt te liggen.
Misschien dat ik bij de pc 13 de poorten zal dempen. Misschien dat ik dan een subwoofer die zowel voor film als muziek er goed voldoet. Nu vind ik soms de lage tonen bij muziek een beetje te maar alleen als ik flink hard speel.
Ik zit ook aan een anti mode te denken en dan ook een draadloze aansluiting voor de subwoofer waarvoor de kabels veel te omslachtig zouden worden.
De pc modellen van SVS zijn de enigste subwoofers die ik goed kan plaatsen en niet al te opzichtig vind.
Met oprechte groet, Edward

GPO

Quote from: swordfish103 on March 26, 2014, 13:30:26
Gelukkig niet kapot, want die staat lekker bij mij te spelen  :clapping:

GPO wilde een iets minder lomp bakbeest haha. Eigenlijk een SB, maar waarschijnlijk wist hij dat hij daar nooit het "chestpounding bass" gevoel mee zou krijgen en kon hij de PB niet weerstaan.

klopt wel ongeveer. Ik heb de PB12 weggedaan, omdat ik deze voorin de huiskamer niet kwijt kon. De PB1000 wel. En op die plek komen de bassen < 30 Hz veel meer tot z'n recht. De PB12 moest noodgedwongen achterin de kamer staan, waar een enorme breedbandige dip tussen de 23-28 Hz optrad. Net dat frequentiebandje wat je zo lekker voelt bij een dikke actie film.

Heb nu ook echt het gevoel dat de PB1000 goed tot z'n recht komt in mijn huiskamer. Ondertussen ook met ADSY XT32 aanstaan en daarmee is de strakheid en lokaliseerbaarheid nog eens stap verbeterd.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

djaxx

Ik overweeg om mojn bk xxls400 te vervangen door svs pb 2000.
De verdeling is 50/50 muziek, film. Iemand ervaring met deze twee subs? Wil de verandering namelijk enkel doen als dit echt wel een flinke stap voorwaards zou betekenen. De sub staan in mijn open woonruimte van ongeveer 45 vierkante meter.

fluissie

Ja de ervaring dat de bk compleet wordt weggeblazen door de pb2000.....

En nee niet dat de bk slecht is zeker niet heb m zelf ook gehad

djaxx

#1693
Ok, ik ga hem komende week gaan beluisteren. Cant wait :)

Staaled

Gezien je ruimte zal de PB-2000 ook beter passen.
Een compacte gesloten sub als de BK zal altijd moeite hebben die goed te vullen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

djaxx

Bedankt voor de info. Vrijdag ga ik luisteren.

djaxx

Ik had van iemand de pb2000 gekocht maar die is te bombastisch voor in mijn huiskamer en is verkocht.
Nu ben ik zo gecharmeerd door de svs dat ik me afvraag of de sb2000, die toch een pak kleiner is dan de pb2000 een vooruitgang zou zijn tov de bk xxls400?
Of bv de pb1000?
De prestaties zullen pak minder zijn dan de pb 2000 dat begrijp ik natuurlijk zelf ook!
Bedankt alvast!

Martinus

voordat ik internet op de kop zet, ff hier vragen.
Als ik mijn sb12 aanzet, komt er een lage brom uit de speaker, zowel met als zonder aangesloten te zijn.
heeft iemand dat ook als eens meegemaakt en wat was de oplossing? is de map stuk?
............

GPO

Quote from: djaxx on April 29, 2014, 14:21:12
Ik had van iemand de pb2000 gekocht maar die is te bombastisch voor in mijn huiskamer en is verkocht.
Nu ben ik zo gecharmeerd door de svs dat ik me afvraag of de sb2000, die toch een pak kleiner is dan de pb2000 een vooruitgang zou zijn tov de bk xxls400?
Of bv de pb1000?
De prestaties zullen pak minder zijn dan de pb 2000 dat begrijp ik natuurlijk zelf ook!
Bedankt alvast!

De SB2000 is veel minder krachtig in het laag < 25 Hz. De PB1000 is het kleine broertje vd PB2000. Als je het geluid vd PB2000 wel aanstond maar je deze te krachtig vond, dan is de PB1000 de goede keuze denk ik. Als het geluid je niet aanstond en een strakkere bas wilt hebben dan is de SB2000 wellicht beter. Ik ben van een PB12 naar een PB1000 gegaan en nog geen spijt gehad. Ik draai overigens wel met 2 subs.

Overigens kan het ook gewoon room-modes zijn die aangesproken worden en wellicht dat dus bijna elke sub 'bombastisch' overkomt. De ervaring is dat het gewoon ook tijd en geduld kost om een sub goed in te regelen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

djaxx

Gpo,
Het is niet het geluid dat te bombastisch is voor me, het is d grootte van de sub in mijn woonkamer.
het geluid was gewoon echt zalig goed voor me.
De sb2000 lijkt al af te vallen wegens niet veel verschil met mijn bk xxls400.
Ben nu enkel nog aan het bekijken of de upgrade naar de pc12 nsd dsp , een leuke zou kunnen zijn?