Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Raphie

Ik heb hiervoor nog een adapter liggen
Je pakt de plussen en 1 min v/d speaker terminals en dan ga je met RCA tulp naar de sub. Werkt perfect.

Quote from: Robert T on January  1, 2014, 15:29:48
Vraagje voor de kenners;

De PB13 Ultra heeft geen speaker level input, alleen line level. Nu ben ik aan het kijken naar een sub die ik zowel voor m'n stereo setup als m'n AV processor kan gebruiken. Setup is als volgt:

Processor: Marantz AV7005
Eind amp: MM7055 (3 kanalen in gebruik voor surround en center)
Stereo AMP met HT passthrough functie: NAD M2. Die stuurt dus de fronts aan in zowel surround of enkel stereo.

Speakersetup is Monitor Audio Platinum series maar is minder relevant denk ik.

Nu wil ik dus de sub zowel op m'n NAD als AV laten meedraaien. AV is niet zo moeilijk, daar heb ik gewoon pre-out maar de NAD heeft alleen speaker level output. Vragen:

Kan ik de sub zowel op de preout (XLR) van de AV aansluiten als de speakerlevel output van de NAD (naar line level RCA) ? En zo ja, hoe bepaal je op de sub welke input je gebruikt? Is dat een setting?

Zomaar een speaker level output op de line level input aansluiten lijkt me geen idee dus neem aan dat ik met een converter moet werken? Suggesties voor speakerlevel naar linelevel converters? Is toch gewoon een kwestie van weerstand introduceren??

Advies? tips? ervaring?
JBL PRX Power!

morca

Quote from: Raphie on January 14, 2014, 16:20:25
Ik heb hiervoor nog een adapter liggen
Je pakt de plussen en 1 min v/d speaker terminals en dan ga je met RCA tulp naar de sub. Werkt perfect.
Wat kost zo,n kastje en waar koop je die JJ.

Raphie

Tis een verloopkabel, had de mijne voor €40 o.i.d bij RASUBS
JBL PRX Power!

Viggen

Quote from: AirTimeDMC12 on January 14, 2014, 10:07:07
Productpagina PB-2000
http://www.svsound.com/subwoofers/ported-box/pb-2000#.UtT6OPTuL8s

Productpagina SB-2000
http://www.svsound.com/subwoofers/sealed-box/sb-2000#.UtT6BfTuL8s

Manual PB- en SB-2000 (Link staat onder tabblad 'Tech Specs' van de productpagina's
https://system.na1.netsuite.com/core/media/media.nl?id=13857&c=3634088&h=69450e9456bb2eed1c7b&_xt=.pdf&ck=JQBXwnngAZyQ756k&vid=JQBXwnngAZ-Q73oZ&cktime=123024&cart=3876&addrcountry=US&gc=clear&ext=F



Afgezien van de nieuwe amp die ongetwijfeld invloed heeft op wat meer dB in het onderste bereik zie ik niet veel verschillen. De specs SB-12 geeft aan dat ie ietsje zwaarder en net iets meer bereik heeft in het laag. Verschil in de praktijk moet dus puur uit de nieuwe amp komen. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews!


Productpagina SB-12NSD
http://www.svsound.com/subwoofers/view-all/SB12-NSD#.UtT75PTuL8s

(In de manual van de SB-12NSD staan geen specs vermeld)

Bedankt! Ik ben van plan de SVS PB-2000 te bestellen. Verhouding is 80% Films/Series - 20% Muziek, dus lijkt mij de PB de goede keuze...

LuPo

Ik ga binnenkort verhuizen en de woonkamer wordt 40m2. Is de PB-1000 dan nog wel geschikt of heb ik een goed excuus om de PB-2000/PB-12 te kopen? :P :laugh:

smok3y

Beste HT,ers,

Klein vraagje wat betreft mijn Pb12 nsd.
Heb na een andere inrichting weer een poging gewaagd m,n setup correct af te stellen,maar heb toch wat hulp nodig.

Auddesey heb ik uitgeschakeld en wil alles manual doen.
Heb by the way een Marantz sr5005 reveiver.

Heb de afstanden met een lasermeter van m,n werk vanaf m,n zitpositie afgesteld.
En ben nu bezig om met mijn db meter alle speakers op 75 db te krijgen,en dat is ook wel gelukt. Behalve de subwoofer zelf.

Want nu komt mijn vraag.

Is het de bedoeling dat je de subwoofer ook op 75 db afsteld net als de rest?
Want dit is bijna niet mogelijk.
Want dan zit ik bijna op -12 db (channel level) op de receiver en dan nog wankelt ie rond de 80 db op de meter.

Verder staan m,n speakers op small.
"LPF for LFE" staat op 80 hz,overige speakers staan op 90 hz.

Ooh ja en nog 1 ding.
Kunnen jullie het in kindertaal en stap voor stap uitleggen :laugh:
Ben nog een redelijk groentje in de ht wereld.

U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

smok3y

Sorry nog een vraagje,

Is het de bedoeling dat ik de speakers met de A stand afstel en de sub op de C stand?

Want heb de voltcraft sl-50 die volgens mij geen A stand heeft.
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

quipmk

In mijn zoektocht naar een nieuwe sub twijfel ik wat de beste keuze zal zijn. Huidige opstelling front b&w 804s rear 805s center htm4 met rel q200. Nu kan ik tweede hands de b&w asw 825 aanschaffen. Maar ben ook geïnteresseerd in de svs SB 13 ultra. Verhouding film en muziek 50%. Graag advies wat de beste keuze zal zijn.   
MK

Witalik

@Smok3y

ik zou gewoon als je toch alles al met de hand afsteld gewoon de sub met crossover max en gain op de helft of iets meer en dan gewoon de rest met je receiver instellen tot je het naar je zin heb, is de sub dan te zacht zet je de gain gewoon wat hoger. En dan op je receiver op 0 dB om te beginnen. De front , center en surround speakers moeten wel allemaal gelijk staan omdat dit de bubble moet genereren, dus als je een speaker heb die meer dB aangeeft, merk je dit sneller op als je op die luister positie zit. Waardoor het geluidsbeeld niet helemaal klopt. 

De sub moet je gewoon naar smaak instellen lijkt me ipv deze ook aan die 75 db te laten voldoen van de dB meter.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Viggen

Ik ben van plan een SVS SB-2000 of PB-2000 te bestellen. Alleen twijfel ik nog welke te kiezen. 80%Film - 20%Muziek. Ruimte van 20 m2 en sub zal rechts van front speaker in een hoek geplaatst worden. Is de PB overkill en dus de SB voldoende?

Alvast bedankt.

Set bestaat uit: MA RX8, RXC, RXFX

Midstar

Quote from: Viggen on January 27, 2014, 20:35:51
Ik ben van plan een SVS SB-2000 of PB-2000 te bestellen. Alleen twijfel ik nog welke te kiezen. 80%Film - 20%Muziek. Ruimte van 20 m2 en sub zal rechts van front speaker in een hoek geplaatst worden. Is de PB overkill en dus de SB voldoende?

Alvast bedankt.

Set bestaat uit: MA RX8, RXC, RXFX

20m2, dan is de sb meer dan voldoende. De sb12nsd draaide bij mij in een 40m2 meer dan goed.

Viggen

Quote from: Midstar on January 27, 2014, 21:15:02
20m2, dan is de sb meer dan voldoende. De sb12nsd draaide bij mij in een 40m2 meer dan goed.

De grootte van de sub maakt mij niet zoveel uit. Ga je met de SB ook de druk voelen die een ported geeft?
Aangezien ik meer naar Films/Series kijk en al tevreden ben over het Stereo geluid (pure direct) met muziek, is een ported sub dan niet beter?

Midstar

Quote from: Viggen on January 27, 2014, 21:30:10
De grootte van de sub maakt mij niet zoveel uit. Ga je met de SB ook de druk voelen die een ported geeft?
Aangezien ik meer naar Films/Series kijk en al tevreden ben over het Stereo geluid (pure direct) met muziek, is een ported sub dan niet beter?

Als de grootte jouw niet uit maakt, dan is de gepoorte voor film beter.
deze zal lager gaan en meer druk geven. Maar vergis je niet in de SB , deze klinkt minder wollig waardoor het strak en met punch klinkt.

Viggen

#1613
Quote from: Midstar on January 27, 2014, 21:42:43
Als de grootte jouw niet uit maakt, dan is de gepoorte voor film beter.
deze zal lager gaan en meer druk geven. Maar vergis je niet in de SB , deze klinkt minder wollig waardoor het strak en met punch klinkt.

Ok bedankt! Dan ga ik voor de SB. Later kan ik eventueel nog een 2de SB erbij nemen..

Edit: Na overleg met Hificorner en rondkijken op dit forum, toch maar de PB-2000 genomen... Met de grootte heb ik geen moeite en voor HT lijkt mij een ported toch wel beter zoals je al aangeeft.

emo72

#1614
Edit door admin: graag de forumregels lezen.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

MVG

QuoteMaar hij heeft teveel power voor mijn ruimte

een sub heeft eigenlijk nooit teveel power voor een ruimte, teveel power is headroom!

Ik zou deze sub niet zomaar verkopen maar eerst even flink stoeien met afstellen. Hier op het forum zijn er veel die je daarmee kunnen helpen!

Wat ervaar je als teveel power?

LuPo

Quote from: Viggen on January 27, 2014, 21:47:53

Edit: Na overleg met Hificorner en rondkijken op dit forum, toch maar de PB-2000 genomen... Met de grootte heb ik geen moeite en voor HT lijkt mij een ported toch wel beter zoals je al aangeeft.

Goede keuze als grootte niet uitmaakt en het voor HT toepassing is. Heb zelf de PB-1000. De 2000 lijkt me gruwelijk! :pompom:

emo72

Quote from: MVG on February 11, 2014, 20:00:00
een sub heeft eigenlijk nooit teveel power voor een ruimte, teveel power is headroom!

Ik zou deze sub niet zomaar verkopen maar eerst even flink stoeien met afstellen. Hier op het forum zijn er veel die je daarmee kunnen helpen!

Wat ervaar je als teveel power?
misschien leg ik het verkeerd uit. Ik was op zoek naar een sub die zeg maar dat druk gevoel op je borst geeft.
nu heb ik de pb1000 gehad, maar voelde hem niet alhoewel ik hem ook weer niet slecht vond. Daarna de pb12 die gaf het ook niet. Toen op advies van ryokof ( youtube) filmpjes van de sb 13 om voor de sb 13 te gaan in tegenstelling tot de pb 12 plus. Maar ook met de sb13 voel ik het niet. Ik heb ondertussen ook andere fronts en center speakers gekocht. Ik had de sb dus ook voor muziek, maar wil nu eigenlijk gewoon een sub puur voor films. Ik denk dus aan de pb1000 of de pb2000
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: Viggen on January 27, 2014, 21:47:53
Ok bedankt! Dan ga ik voor de SB. Later kan ik eventueel nog een 2de SB erbij nemen..

Edit: Na overleg met Hificorner en rondkijken op dit forum, toch maar de PB-2000 genomen... Met de grootte heb ik geen moeite en voor HT lijkt mij een ported toch wel beter zoals je al aangeeft.
Hoi Viggen,

Heb een paar vragen voor je.
hoe groot is je kamer, waar heb je hem in je ht gezet. Krijg je dat drukgevoel in je borst. Hoever zit je van de sub.
thanks
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Ik heb zelf een L vormige woonkamer. Heb een sb13 staan en nu het probleem. Ik was op zoek naar een sub die je dat chest pound gevoel kon geven. Dit doordat ikdenk ik een beetje verwend ben door de jt bios met dolby atmos.
mijn opstelling.
Ik zit in het kleine gedeelte van mijn L vormige woonkamer. Afmeting is 5 x 3,5. Je zou zeggen dat de tv aan de 3,5 muur staat en dat je het lange gedeelte neemt voor te kijken. Fout ik heb door de L ook een korte muur van 2,1 mtr. Op die wand staat de tv en ook de sub, hij sttat zeg maar in de hoek waar de 2,1 mtr en de 3,5 meter bij elkaar komen. De bank staat aan de 5 mtr muur. Ik zit dus ca. 2,5 meter van de tv en de sub staat ook 2,5 mtr van me af. Ik had eerst alles sateliet speakers en had dus een sub nodig voor muziek en films. Kocht dus eerst de pb1000. Gaf al een veel beter geluid en tilde mij  set up na een hoger niveau, maar chest pound kreeg ik niet. Toen de pb12 nsd. Vond hem niet echt veel beter dan de pb1000. Na wat reviews te lezen en youtube filmpjes en ook wat advies. Omdat ik ook veel muziek luister voor de sb 13 gegaan. Heb nu de sateliets ve er kocht en vloerspeakers gekocht, die me voor muziek meer dan voldoende sound geven. Feit was zelfs dat als ik de sub erbij deed dat ik lichte pijn aan mijne oren krijg. Ik gebruik de sub nu alleen voor film. Maar chest pound ...... nee wel een snelle bas daar is echt niets mis mee. Ik vraag me alleen af of een pb2000 voor films niet beter is?
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

rayman007

#1620
Quote from: emo72 on February 16, 2014, 20:02:08
Ik heb zelf een L vormige woonkamer. Heb een sb13 staan en nu het probleem. Ik was op zoek naar een sub die je dat chest pound gevoel kon geven. Dit doordat ikdenk ik een beetje verwend ben door de jt bios met dolby atmos.
mijn opstelling.
Ik zit in het kleine gedeelte van mijn L vormige woonkamer. Afmeting is 5 x 3,5. Je zou zeggen dat de tv aan de 3,5 muur staat en dat je het lange gedeelte neemt voor te kijken. Fout ik heb door de L ook een korte muur van 2,1 mtr. Op die wand staat de tv en ook de sub, hij sttat zeg maar in de hoek waar de 2,1 mtr en de 3,5 meter bij elkaar komen. De bank staat aan de 5 mtr muur. Ik zit dus ca. 2,5 meter van de tv en de sub staat ook 2,5 mtr van me af. Ik had eerst alles sateliet speakers en had dus een sub nodig voor muziek en films. Kocht dus eerst de pb1000. Gaf al een veel beter geluid en tilde mij  set up na een hoger niveau, maar chest pound kreeg ik niet. Toen de pb12 nsd. Vond hem niet echt veel beter dan de pb1000. Na wat reviews te lezen en youtube filmpjes en ook wat advies. Omdat ik ook veel muziek luister voor de sb 13 gegaan. Heb nu de sateliets ve er kocht en vloerspeakers gekocht, die me voor muziek meer dan voldoende sound geven. Feit was zelfs dat als ik de sub erbij deed dat ik lichte pijn aan mijne oren krijg. Ik gebruik de sub nu alleen voor film. Maar chest pound ...... nee wel een snelle bas daar is echt niets mis mee. Ik vraag me alleen af of een pb2000 voor films niet beter is?

Chestpound en oemphhhhh ktrijg je alleen met gepoorte subs, dichte subs klinken strakker maar minder druk
Dus ik zou je SB13 inruilen voor een PB13 ;-)




emo72

Quote from: rayman007 on February 16, 2014, 22:48:39
Chestpound en oemphhhhh ktrijg je alleen met gepoorte subs, dichte subs klinken strakker maar minder druk
Dus ik zou je SB13 inruilen voor een PB13 ;-)




heb je sub naast je bank staan? Pb 13 zit niet in mijn budget en de vrouw vindt hem behoorlijk qua afm
zou de pb2000 in een kleinere ruimte niet tot zijn recht komen?
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

rayman007

Quote from: emo72 on February 16, 2014, 22:53:13
heb je sub naast je bank staan? Pb 13 zit niet in mijn budget en de vrouw vindt hem behoorlijk qua afm
zou de pb2000 in een kleinere ruimte niet tot zijn recht komen?

Is gelukkig (of jammer genoeg haha) niet mijn foto.

Ik denk dat een PB2000 toch minder is dan een SB13 ultra die je nu hebt hoor.. Zoveel verschil in prijs is de SB13 ultra en de PB13 toch niet?

emo72

Quote from: rayman007 on February 17, 2014, 21:42:44
Is gelukkig (of jammer genoeg haha) niet mijn foto.

Ik denk dat een PB2000 toch minder is dan een SB13 ultra die je nu hebt hoor.. Zoveel verschil in prijs is de SB13 ultra en de PB13 toch niet?
Ik kan hem niet meer inruilen en kan niemand ff een nieuwe kopen en als je hem dus 2de hands wilt verkopen dan verwacht men dat men zo'n sub van 5 weken oud bijna voor niets kan kopen. Niet fair denk ik, dat als ik hem wil verkopen 1400 toch een zeer faire prijs is. Niet dat ik hem nu via deze weg wil verkopen ik weet dat dat niet mag en doe het zoals het hier op het forum behoort te gaan.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

#1624
Quote from: emo72 on February 17, 2014, 22:27:52
Ik kan hem niet meer inruilen en kan niemand ff een nieuwe kopen en als je hem dus 2de hands wilt verkopen dan verwacht men dat men zo'n sub van 5 weken oud bijna voor niets kan kopen. Niet fair denk ik, dat als ik hem wil verkopen 1400 toch een zeer faire prijs is. Niet dat ik hem nu via deze weg wil verkopen ik weet dat dat niet mag en doe het zoals het hier op het forum behoort te gaan.

Hoi,

Ik hoor je dingen zeggen die ik niet geloof:
- een PB12-NSD geen chest-pounding & druk?  :butbut:

Ik heb er net 1 verkocht en met de juiste plaatsing weet dat ding ongelooflijke druk te verplaatsen. Ik heb ook een L-vormige kamer, maar de druk met een PB12 was erg heel erg hoog. Als je me niet gelooft, vraag maar aan swordfish103 :) ; die heeft hem van mij overgenomen en tijdens de demo stonden mijn haartjes en broekspijpen te trillen. Het volume stond toen voor mij op een normaal film-niveau (-25 op de receiver). Levels waren allemaal goed van te voren afgesteld....

Dus ik denk dat je eens goed na moet denken over de plaatsing van de sub en je akoestiek. Dat betekent meten met REW enzo als je het goed aan wilt pakken. Een SB13 Ultra moet ook in staat zijn een enorme druk te geven.

GPO

PS: om even aan te geven hoe belangrijk akoestiek is: Ik speel dus nu (tijdelijk) met 1 kleinere sub ; dat is een gesloten kast met 10 inch woofer en die veel kleinere sub (tov de PB12-NSD) geeft ook al een behoorlijke druk hoor in diezelfde hoek als waar ik de PB12 gedemo'd heb.

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS