Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Midstar

Quote from: rayman007 on December 31, 2013, 02:20:00
Is dit dus ook met de SB12 NSD? Is ook een Sledge amp toch?

Want ik wilde net al de verkoper mailen want merkte net nu het stil in huis was, een ruis van de sub vandaan komen
Ook al staat de receiver uit of zelfs de tulpkabel er niet in, de ruis blijft.
Het enige wat wel helpt is handmatig de crossoverknop naar links draaien, dan is het weg. Maar die moet juist vol open(150hz) omdat de receiver het signaal al filtert
Ruis wordt niet harder als ik de gain omhoog doe, er komt er wel een brom als ie op meer dan 3/4 staat maar staat op een kwart max nu.

Hier geen last van ruis gehad, had er ook al naar geluisterd na de verhalen.

rayman007

Quote from: Midstar on December 31, 2013, 08:40:33
Hier geen last van ruis gehad, had er ook al naar geluisterd na de verhalen.

Of mijn oren zijn beter of er is ineens binnen 1 dag ruis ontstaan?

emo72

Quote from: Crownfire on October 15, 2013, 21:38:39
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn svs pb12 retour mag. Zodra deze ontvangen is komt de sb12 deze kant op. Ik ben benieuwd. Qua omvang ga ik in ieder geval niet meer zo schrikken  :D.
[/quote
Hoi Crownfire,

Wat was er mis met je pb12? Ik heb er gisteren 1 ontvangen, maar nadst ik de verpakking had verwijderd, zag ik dat er krassen op zaten. Heb hificorner dat nog gisteren medegedeeld en ook foto's naar ze gemaild. Dat wil ik niet hebben, ik blijf me daar dan aan ergeren, zeker als die zijde in het zicht staat en eventueel met het weer verkopen van het materiaal. Ik ga altijd zijnig ermee om.

groet Erwin
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Robert T

Vraagje voor de kenners;

De PB13 Ultra heeft geen speaker level input, alleen line level. Nu ben ik aan het kijken naar een sub die ik zowel voor m'n stereo setup als m'n AV processor kan gebruiken. Setup is als volgt:

Processor: Marantz AV7005
Eind amp: MM7055 (3 kanalen in gebruik voor surround en center)
Stereo AMP met HT passthrough functie: NAD M2. Die stuurt dus de fronts aan in zowel surround of enkel stereo.

Speakersetup is Monitor Audio Platinum series maar is minder relevant denk ik.

Nu wil ik dus de sub zowel op m'n NAD als AV laten meedraaien. AV is niet zo moeilijk, daar heb ik gewoon pre-out maar de NAD heeft alleen speaker level output. Vragen:

Kan ik de sub zowel op de preout (XLR) van de AV aansluiten als de speakerlevel output van de NAD (naar line level RCA) ? En zo ja, hoe bepaal je op de sub welke input je gebruikt? Is dat een setting?

Zomaar een speaker level output op de line level input aansluiten lijkt me geen idee dus neem aan dat ik met een converter moet werken? Suggesties voor speakerlevel naar linelevel converters? Is toch gewoon een kwestie van weerstand introduceren??

Advies? tips? ervaring?

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Midstar

Zo,de SVS SB13 ultra is binnen.

Fotos volgen later, maar wil de eerste indruk gelijk met jullie delen.

Om 11 uur kwam de wagen voorrijden en voordat hij had aangebeld stond ik al in deuropening.
Hup doos op de steekkar en samen de grote doos met inhoud in de woonkamer gezet.
Daar staat hij dan, wat een doos!

Ik was benieuwd of ik uitgepakt zou schrikken, of dat het wel meeviel met het formaat.
Gelijk aan het uitpakken geslagen, en met hulp van mijn zoontje de doos netjes open gemaakt en alles verwijderd.
Mmmmmm, dat valt mee, geen schrikbarende proporties. Tis altijd even afwachten in real life.

De verpakking van de Svs is echt wel iets waar goed aandacht aan is besteed. Er kan weinig mis gaan als het de vrachtwagen af valt.

Met een kwartier vanaf binnenkomst stond hij aangesloten.
Nog even de receiver en het menu nalopen ,en dan een film afspelen.

Hey! Geen geluid, wat is er mis?, gain op -50 gezet, menu sub nagelopen. Niks!
Out of the box moest hij het toch doen? ,vreemd.

Toch maar even in de receiver gedoken, en even de ruis over het subkanaal laten gaan.
Tijdens de ruis even met de gain op de sub gespeeld en jahoor daar was het.
De gain op de SB13 moet echt veel harder dan die van de SB12,  -20 staat hij nu.

Audyssey xt32 laat ik even voor wat het is en pak de db meter er even bij om in ieder geval alle speakers goed te zetten.
Het serieuze afstellen komt van het weekend wel, de kids lopen nu ook in de rondte.

Ok, even uit het menu en flight of the phoenix opgezet, jawel de scene!

WAUW, wtf......wat gebeurt er!
Dit is apart, ik voel hem in mijn buik. Dat was met de SB12 niet realiseerbaar.
Ik voel druk, mijn bank shaken, en mijn buik doet mee, geweldig.
Hij gaat duidelijk hoorbaar lager en dat is ook zeker een welkome toevoeging.
Hij klinkt ook veel cleaner en detaileerder dan de 12 ,en je hoort dat hij minder moeite hoeft te doen.

Een vergelijk mag ik niet maken, deze is zoveel beter, een andere klasse zeg maar gerust.
Ik ben benieuwd wat XT32 er nog aan toevoegd.

Tot zover mijn bevindingen.



Midstar

#1581
Kwaliteit van de pics zijn niet denderend, en de Pillow pet zorgt dat de kat er niet op gaat liggen  ;D














Dennis75

Gefeliciteerd met de sub.

Blijft leuk dat uitpakken!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Joske007

Proficiat met de aankoop  ;)
Nu al tevreden en de sub is nog niet ingespeeld, wordt dus alleen maar beter  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Super sub! Veel plezier met dit monster! Geef hem wel een paar maanden, gaat ie steeds beter spelen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

emo72

Quote from: Midstar on January  2, 2014, 13:13:02
Zo,de SVS SB13 ultra is binnen.

Fotos volgen later, maar wil de eerste indruk gelijk met jullie delen.

Om 11 uur kwam de wagen voorrijden en voordat hij had aangebeld stond ik al in deuropening.
Hup doos op de steekkar en samen de grote doos met inhoud in de woonkamer gezet.
Daar staat hij dan, wat een doos!

Ik was benieuwd of ik uitgepakt zou schrikken, of dat het wel meeviel met het formaat.
Gelijk aan het uitpakken geslagen, en met hulp van mijn zoontje de doos netjes open gemaakt en alles verwijderd.
Mmmmmm, dat valt mee, geen schrikbarende proporties. Tis altijd even afwachten in real life.

De verpakking van de Svs is echt wel iets waar goed aandacht aan is besteed. Er kan weinig mis gaan als het de vrachtwagen af valt.

Met een kwartier vanaf binnenkomst stond hij aangesloten.
Nog even de receiver en het menu nalopen ,en dan een film afspelen.

Hey! Geen geluid, wat is er mis?, gain op -50 gezet, menu sub nagelopen. Niks!
Out of the box moest hij het toch doen? ,vreemd.

Toch maar even in de receiver gedoken, en even de ruis over het subkanaal laten gaan.
Tijdens de ruis even met de gain op de sub gespeeld en jahoor daar was het.
De gain op de SB13 moet echt veel harder dan die van de SB12,  -20 staat hij nu.

Audyssey xt32 laat ik even voor wat het is en pak de db meter er even bij om in ieder geval alle speakers goed te zetten.
Het serieuze afstellen komt van het weekend wel, de kids lopen nu ook in de rondte.

Ok, even uit het menu en flight of the phoenix opgezet, jawel de scene!

WAUW, wtf......wat gebeurt er!
Dit is apart, ik voel hem in mijn buik. Dat was met de SB12 niet realiseerbaar.
Ik voel druk, mijn bank shaken, en mijn buik doet mee, geweldig.
Hij gaat duidelijk hoorbaar lager en dat is ook zeker een welkome toevoeging.
Hij klinkt ook veel cleaner en detaileerder dan de 12 ,en je hoort dat hij minder moeite hoeft te doen.

Een vergelijk mag ik niet maken, deze is zoveel beter, een andere klasse zeg maar gerust.
Ik ben benieuwd wat XT32 er nog aan toevoegd.

Tot zover mijn bevindingen.

Hoi Midstar,

Ik mag de SVS pb1000 en pb12 nsd ook retourneren. Ik wil ook de SB13 Ultra. Welke db meter gebruik jij?

Groet,

Erwin
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Midstar

Quote from: emo72 on January  4, 2014, 00:28:18
Hoi Midstar,

Ik mag de SVS pb1000 en pb12 nsd ook retourneren. Ik wil ook de SB13 Ultra. Welke db meter gebruik jij?

Groet,

Erwin

Een Voltcraft sound level meter analoog modelnr 33-2050

Succes

Midstar

Zo, de Audyssey XT32 meting heb ik gisteren gedaan, en hier mijn bevindingen van de SB13 Ultra met deze meting.

Ik heb om te beginnen toch maar de sub uit de corner gehouden, het werd mij te wollig op de een of andere manier.
Minder druk en slam als ik het zo kan noemen.
Zoals hij nu staat, rechts naast de frontspeaker uit het midden van de lange muur produceert hij meer slam en snelheid.
Waarschijnlijk omdat ik de gain hier meer open moet draaien en daardoor meer uitslag in de driver heb.

Im heb even de Balrog scene gebruikt van lotr omdat ik deze met elke sub test ,en weet wat ik kan verwachten.
Nou niet dus, hehehe.....

Wat een impact geeft deze sub, en hij gaat echt meters lager dan de SB12 nsd.
Niet dat de 12 speelgoed was, maar wat ik nu toch wel beschouw als een instapper zonder respectloos te zijn,want de 12 blijft een erg goede sub voor het geld.

Waar de SB12 nog licht te lokaliseren was op deze positie, is de SB13 totaal verdwenen in het beeld.
Hij lijkt makkelijker te plaatsen. In ieder geval in mijn situatie.

Het formaat van deze sub en wat hij produceert komt niet overeen, wat positief is.
Hij valt meer mee dan tegen en is een beetje groter dan de 12, maar presteert in verhouding veel meer.

Vooralsnog ben ik erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst.




NielsHD

Fijn om te lezen! Als je nog meer ervaringen hebt lees ik die graag ook :)

Ik heb gister even Riddick gekeken en de gain 10 klikjes verder open gezet dan normaal..... (Op de sb12)... Dat gaf ook wel een wow effect ....

rayman007

Gefeliciteerd Midstar, beter dat ie zo goed klinkt

Ik heb trouwens vandaag deze mail naar Lsound gestuurd eens kijken wat ze zeggen:
Want verplaatsen van de sub mocht niet baten helaas ;-(

Hi there

I have a question, a noise/buzz is coming from my SB-12 NSD even when no cable is attached so its not source related
I have read on many forums this is a common occurence? What can be done about this?
Is this due to the sledge amp or the driver itself?

Strange thing is when I turn the crossover knob to 120hz the noise is much much less and completly gone at lets say 80

But that know should be at 150hz since my Auddisey will set the correct crossover

Midstar

Quote from: rayman007 on January  4, 2014, 18:32:48
Gefeliciteerd Midstar, beter dat ie zo goed klinkt

Ik heb trouwens vandaag deze mail naar Lsound gestuurd eens kijken wat ze zeggen:
Want verplaatsen van de sub mocht niet baten helaas ;-(

Hi there

I have a question, a noise/buzz is coming from my SB-12 NSD even when no cable is attached so its not source related
I have read on many forums this is a common occurence? What can be done about this?
Is this due to the sledge amp or the driver itself?

Strange thing is when I turn the crossover knob to 120hz the noise is much much less and completly gone at lets say 80

But that know should be at 150hz since my Auddisey will set the correct crossover

Ja, ik had je de link gestuurd toch?
Schijnen er meer last van te hebben, of wel te hebben maar geen irritatie te geven.
Misschien dat het weer per product/productie verschilt in welke mate het is.
Ik zal morgen even luisteren of deze het dan ook heeft.

rayman007

Quote from: rayman007 on January  4, 2014, 18:32:48
Ik heb trouwens vandaag deze mail naar Lsound gestuurd eens kijken wat ze zeggen:
Want verplaatsen van de sub mocht niet baten helaas ;-(

Hi there

I have a question, a noise/buzz is coming from my SB-12 NSD even when no cable is attached so its not source related
I have read on many forums this is a common occurence? What can be done about this?
Is this due to the sledge amp or the driver itself?

Strange thing is when I turn the crossover knob to 120hz the noise is much much less and completly gone at lets say 80

But that know should be at 150hz since my Auddisey will set the correct crossover

Nou antwoord is terug van LSOUND :-(
Hello Raymond,

The noise you are hearing is the noise floor of the amplifier, sadly there is not much to do about it. We don't have this problem at our location, but it will be affected if the power in your area has some impurities in it. Somehow this seems to transfer to the signal path so adjusting the crossover on the amplifier will affect the noise.

I recommend you manually set the crossover frequency on the subwoofer amplifier if the noise is an issue.

Best Regards,
Thomas Gunvaldsen

Happy New Year!

Midstar

Quote from: rayman007 on January  6, 2014, 09:25:49
Nou antwoord is terug van LSOUND :-(
Hello Raymond,

The noise you are hearing is the noise floor of the amplifier, sadly there is not much to do about it. We don't have this problem at our location, but it will be affected if the power in your area has some impurities in it. Somehow this seems to transfer to the signal path so adjusting the crossover on the amplifier will affect the noise.

I recommend you manually set the crossover frequency on the subwoofer amplifier if the noise is an issue.

Best Regards,
Thomas Gunvaldsen

Happy New Year!
Oke, nou ja eigenlijk niet voor jouw.
Ik had hem hier op de furutech stekkerblok waar filters in zitten. Zou het daarom voor mij niet hoorbaar geweest zijn?
Het is iig geen defect gelukkig.
Heb je een hoogwaardig stekkerblok liggen?

Gr jos

rayman007

Quote from: Midstar on January  6, 2014, 09:37:12
Oke, nou ja eigenlijk niet voor jouw.
Ik had hem hier op de furutech stekkerblok waar filters in zitten. Zou het daarom voor mij niet hoorbaar geweest zijn?
Het is iig geen defect gelukkig.
Heb je een hoogwaardig stekkerblok liggen?

Gr jos

Dan komt het idd wellicht daardoor!
Nee el cheapo ding van 3 euro van de Hornbach, ik geloof eigenlijk niet in die dingen maar als het nu wel helpt moet ik er kennelijk toch aan geloven

TopGun2010

Monster HTS1000 is prima!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

rayman007

#1595
Quote from: TopGun2010 on January  6, 2014, 10:19:08
Monster HTS1000 is prima!

Haha, dan maar ruis, 200 euro pfff.

Als ik er nou alles op kon aansluiten maar die sub staat 6 meter van de rest vandaan zijn er ook monoblocks?

TopGun2010

Wellicht kun je er een keer een vinden in de aanbieding, ze worden wel eens aangeboden bij iBood voor veel minder.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

AirTimeDMC12

Raar, in de handleidingen van de nieuwe SB-2000 en PB-2000 staan hele andere specs dan op hun site en in de nieuwsberichten. Dit staat in de manual:

PB-2000
• Frequency Response: 18-150 Hz ± 3 dB (2-meter ground plane, quasi-anechoic)
• Dimensions (HxWxD): 20.5" x 17.3" x 22", 52 x 44 x 56 cm.
• Weight: 65.6 lbs., 29.8 kgs.
• Piano Gloss Black & Premium Black Ash finish
• Front-firing SVS 12" high-performance driver.
• Front-firing 4" high-flow port with inner/outer port flares

SB-2000
• Frequency Response: 23-270 Hz ± 3 dB (2-meter ground plane, quasi-anechoic)
• Dimensions (HxWxD): 14.2" x 14.2" x 14.2", 36 x 36 x 36 cm.
• Weight: 34.8 lbs., 15.8 kgs.
• Piano Gloss Black & Premium Black Ash finish
• Front-firing SVS 12" high-performance driver.

AMPLIFIER (both PB-2000 & SB-2000)
Sledge STA-500D:[/b]
• 500 watts RMS continuous power (1120 watts peak dynamic power).
• Efficient and cool-running Class D topology.
• Green standby mode with less than 0.5 watts consumption.
• Detachable power cord with main power switch.
• RoHS compliant, lead-free construction and world-wide safety certifications.
• Auto-On / On switch.
• DSP control for accurate response and refined behavior under all operating
conditions.
• Stereo line-level RCA Input & 80Hz High Pass Filtered Output connections.
• Continuously variable low pass filter frequency with disable/LFE setting.
• Continuously variable volume and phase controls.

• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Viggen

Heb je hier een link van? Ik kan de manual op de svs site niet vinden...

AirTimeDMC12

Quote from: Viggen on January 14, 2014, 09:34:30
Heb je hier een link van? Ik kan de manual op de svs site niet vinden...

Productpagina PB-2000
http://www.svsound.com/subwoofers/ported-box/pb-2000#.UtT6OPTuL8s

Productpagina SB-2000
http://www.svsound.com/subwoofers/sealed-box/sb-2000#.UtT6BfTuL8s

Manual PB- en SB-2000 (Link staat onder tabblad 'Tech Specs' van de productpagina's
https://system.na1.netsuite.com/core/media/media.nl?id=13857&c=3634088&h=69450e9456bb2eed1c7b&_xt=.pdf&ck=JQBXwnngAZyQ756k&vid=JQBXwnngAZ-Q73oZ&cktime=123024&cart=3876&addrcountry=US&gc=clear&ext=F



Afgezien van de nieuwe amp die ongetwijfeld invloed heeft op wat meer dB in het onderste bereik zie ik niet veel verschillen. De specs SB-12 geeft aan dat ie ietsje zwaarder en net iets meer bereik heeft in het laag. Verschil in de praktijk moet dus puur uit de nieuwe amp komen. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews!


Productpagina SB-12NSD
http://www.svsound.com/subwoofers/view-all/SB12-NSD#.UtT75PTuL8s

(In de manual van de SB-12NSD staan geen specs vermeld)
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -