Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

flakkees

ik zou de sub met de kerstboom even omruilen
ik heb er verder niet zo veel verstand van maar wat weerkaatsing van de hoekbank kan al beter zijn dan nu  :cheesy:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RalphH

Deze bedoelde ik. Geeft een vrij compleet plaatje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


blue13x

#1553
Mijn SVS PC12-plus is binnen, klinkt echt heel goed!. Groter en breder dan ik had verwacht en ook veel meer kracht dan wat ik nodig heb, maar ja dat is altijd goed :bigsmile:


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Quote from: blue13x on December 18, 2013, 01:32:12
...
Mijn SVS PC12-plus is binnen, klinkt echt heel goed!. Groter en breder dan ik had verwacht en ook veel meer kracht dan wat ik nodig heb, maar ja dat is altijd goed :bigsmile:
...

haha, geweldig mooi ding vind ik het.... misschien had ik indertijd ook maar een PC ipv een PB moeten kiezen... is ook makkelijker te plaatsen.

Veel plezier ermee!
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


blue13x

#1557
Quote from: morca on December 18, 2013, 17:57:02
Oei..... erg mooi !
Goeie plaatsing ook  :thumbs-up: je hebt aardig wat laagoutput vermoed ik  :headbanging:

Ja door corner-loading heeel veel output en het gaat diep. Nu ingesteld op 20hz, maar wil 16hz modus proberen.

Joske007

Quote from: blue13x on December 18, 2013, 01:32:12
Mijn SVS PC12-plus is binnen, klinkt echt heel goed!. Groter en breder dan ik had verwacht en ook veel meer kracht dan wat ik nodig heb, maar ja dat is altijd goed :bigsmile:
Proficiat met de aankoop en nu nog iets onder de sub plaatsen, zodat je vloer niet mee danst :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Liber0

#1559
Iemand interesse om een PB12-NSD-DSP te ruilen met PC12-NSD-DSP?

Ik wil graag de cilndervorm (PC) ruilen met de op specs haast identieke doosvormige (PB)

Ik kan een PC makkelijker kwijt dan mijn huidige PB 12 (is laatse model met slash amp)

GPO

Quote from: Liber0 on December 22, 2013, 09:50:07
Iemand interesse om een PB12-NSD-DSP te ruilen met PC12-NSD-DSP?

Ik wil graag de cilndervorm (PC) ruilen met de op specs haast identieke doosvormige (PB)

Ik kan een PC makkelijker kwijt dan mijn huidige PB 12 (is laatse model met slash amp)

Je bedoelt een BASH amp ipv slash.... ;-)

Heb zelf ook een PB ipv een PC... dus helaas kan ik je niet verder helpen. Zelf zou ik ook wel evt interesse hebben in omruiling met een PC,  maar die zijn niet erg druk bezaaid.

Klanktechnisch zou er nauwelijks verschil moeten zijn. Alhoewel de tuning van de PB iets lager ligt (17 Hz tov 19 Hz)..... :-)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Ik heb sinds deze week een svs pb 1000 gekocht. Klinkt al echt goed voor wat ik de laatste 3 jaar ben gewend. Maar ik ben meer opzoek naar dat chest pounding gevoel en dat krijg ik met de pb 1000 niet, het kan ook zijn dat ik hem niet goed in mijn huiskamer heb gezet. Hij staat nou in een hoek en ik zit er 2,5 meter vanaf. Qua plaatsing ben ik vrij beperkt. Heb voor de afwisseling ook nog een svs pb 12 nsd gekocht, die krijg ik dinsdag binnen, dan ff testen en vergelijken. De sub die het beste in mijn ruimte past blijft staan en de ander voldoet dan niet aan mijn verwachting. Ik vind het moeilijk om subs te beluisteren in de perfecte omgeving en dan is het thuis een drama. Nu kan ik ze beide testen.

Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

evilniek

Ik weet niet hoe groot je ruimte is, maar de grootte van de ruimte icm de gebruikte subwoofer, diameter van de driver, gesloten versus gepoort, maken het verschil. Misschien dat 10inch wat aan de kleine kant is?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

emo72

Ik heb een L vormige woonkamer. Ik zit nu in het gedeelte dat 3.5 x 5 mtr is. Zeg maar het extra stukje wat er aan de lange zijde uitsteekt. De afstand van de tv naar de muur is 3.5 meter. Ik zit dus op het smalle gedeelte. Ik wil eigenlijk omdraaien maar dan zit ik weer 5 meter van de tv af en moet dan weer een grotere tv kopen. Gaat voorlopig niet gebeuren. Ik kan wel nog wat  spelen met het plaatsen. Ik heb ook nog een golden ear technology forcefield 4 sub. Die zet ik dan maar eens als extra of 2de sub erbij. Ik ben wel zo dat ik veel probeer. Ik lees hier veel dingen, maar eigenlijk zou ik eens bijeen paar man langs moeten gaan om over de verschillende dingen te praten en te laten uitleggen. Ik moet wel zeggen dat mijn huidige speakers met de pb 1000 al beter tot hun recht komen
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Midstar

Zojuist is de SB13 Ultra besteld.
Het ziet ernaar uit dat deze Maandag al komt  ;)

Ik ben benieuwd, de SB12 NSD gaat het veld ruimen voor meer geweld.

RalphH

Pwoh, erg dik!
Proficiat vast, die kerstbonus is weer goed besteed ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

emo72

Quote from: Midstar on December 28, 2013, 16:10:24
Zojuist is de SB13 Ultra besteld.
Het ziet ernaar uit dat deze Maandag al komt  ;)

Ik ben benieuwd, de SB12 NSD gaat het veld ruimen voor meer geweld.

Midstar, kreeg je van sb12 wel het feel gevoel? Ik heb me de pb12 nsd gekocht. Sb 13 ultra is duur en heb er de ruimte niet voor.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Midstar

Quote from: emo72 on December 28, 2013, 16:50:49
Midstar, kreeg je van sb12 wel het feel gevoel? Ik heb me de pb12 nsd gekocht. Sb 13 ultra is duur en heb er de ruimte niet voor.
Ik heb geen ervaringen beter of groter dan deze SB12, maar deze SVS voel je zeker, iig in mijn huiskamer van 5x6m en dan nog een open keuken eraan die erbij komt.
Geen chestpounding siuaties maar wel druk die je om je heen voelde en er gebeurd echt wel wat.
Misschien dat het uitmaakt dat ik Audyssey XT32 heb ?



Staaled

Wat al te strak "gespeeld". :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

aschemkes

#1572
Toch ook maar eens een SVS sub aangeschaft en wel de SVS PB12 NSD, een hele mond vol :)

Prima geholpen bij HiFiCorner.nl met omruil garantie. Want ja, hoe het in de winkel klinkt zegt weinig over hoe ie thuis klinkt. Jaren een REL Q100E gehad, die heeft alweer een tijd geleden echter de geest gegeven. Al die tijd zonder sub verder gedraaid, totdat ik een klipsch kon lenen van m'n broer. KVM10 ofzo. Heeft niet al teveel output, maar hoorde ik toch weer wat een sub kan toevoegen aan een goeie set. Ik was bijna voor de B&W 610XP gegaan totdat ik hoorde van de SVS subs. (Mijn HT set bestaat uit n.m. de B&W 604 S3 )

Mijn huiskamer is erg groot (12x6) en hoog (4,25mtr) een soort loft zeg maar, dus heb een krachtige jongen nodig om de ruimte te vullen. Regelmatig word de volume knop behoorlijk open gezet tijdens een feestje, dus ik ben benieuwd hoe ie zich houdt tijdens oud&nieuw.

bmateijsen

Wij hebben net ingeruild een SVS PB10 NSD (black ash) in zeer goede staat (vorige eigenaar was zeer zuinig). Compleet met doos, 290 euro.

Groet,

Bjorn

rayman007

#1574
Quote from: kalimero on January  2, 2013, 14:38:24
De Sledge amp heeft juist een lichte ruis tegenover de Bash versie die je hebt gehad dus niet schrikken dit is perfect normaal.

Is dit dus ook met de SB12 NSD? Is ook een Sledge amp toch?

Want ik wilde net al de verkoper mailen want merkte net nu het stil in huis was, een ruis van de sub vandaan komen
Ook al staat de receiver uit of zelfs de tulpkabel er niet in, de ruis blijft.
Het enige wat wel helpt is handmatig de crossoverknop naar links draaien, dan is het weg. Maar die moet juist vol open(150hz) omdat de receiver het signaal al filtert
Ruis wordt niet harder als ik de gain omhoog doe, er komt er wel een brom als ie op meer dan 3/4 staat maar staat op een kwart max nu.