Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.


flakkees

net even zitten kijken bij stereo integrity  :D
en die hebben ook wel interessant spul
oppassen voor bouw jeuk  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

bjaytee

#1402
Toch nog een vraagje over mijn nieuwe PB12-Plus: als ik het stukje uit Oorlogswinter bekijk/beluister dan ben ik eigenlijk niet zo heel fel onder de indruk (tenzij ik nààst de subwoofer ga staan). Hetzelfde gevoel heb ik bij het stuk 'f*cking Irene' uit Black Hawk Down. Daar beweegt de woofer wel gigantisch maar ervaar/hoor ik niks. Ook U-571 is niet zó spectaculair...

Als ik naar Tron/Flight of the Phoenix/... kijk/luister dan davert het hele huis wél mee.

Komt dit omdat de PB12-Plus niet zo laag kan, of zijn de genoemde scenes gewoon niet zo spectaculair?

EDIT:aanvulling
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

jslaman

klinkt als verkeerde plaatsing van de sub in de kamer.

morca

Je beschrijft alsof je op een dip zit van een staande golf.
Dat word leren meten en een betere plaatsing vd woofer,of je luisterplek eventueel.

Fototje,s van je ruimte en setup om even een idee te krijgen aan deze kant?

Raphie

zet die scene i.d.d. maar eens op repeat en loop maar eens door de huiskamer  :devil:
JBL PRX Power!

yorkie13

Hoeveel uur heeft de pb12 plus op de teller staan ?

inspelen is zeker belangrijk en een 50 tot 100 uur geeft vaak al een strakker en dieper laag.

morca

Quote from: Raphie on August 12, 2013, 18:03:23
zet die scene i.d.d. maar eens op repeat en loop maar eens door de huiskamer  :devil:
Sub moet dan iegenlijk op jouw luisterplek staan,dan loop je door de kamer tot je het meeste output hoort,het liefste meet met een db meter.
Die plek is vaak de beste plek voor je sub.

Met een DB meter is heel wat simpeler als jezelf meten aanleren en een meetset kopen.

Goeie JJ ;)

bjaytee

Quote from: morca on August 12, 2013, 18:09:39
Sub moet dan iegenlijk op jouw luisterplek staan,dan loop je door de kamer tot je het meeste output hoort,het liefste meet met een db meter.
Die plek is vaak de beste plek voor je sub.

Met een DB meter is heel wat simpeler als jezelf meten aanleren en een meetset kopen.

Goeie JJ ;)
Eigenlijk heb ik al een meting gedaan met REW (zie afbeelding). Volgens mij ziet alles er redelijk normaal uit, maar toch voel ik bij die scènes geen tot weinig druk.
Bij Tron/War of the world en zo voel ik wel veel. Kan mijn sub die druk bij Oorlogswinter wel goed weergeven?



Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

morca

Dat is eigenlijk best een hele goeie meting,dit zou aardig druk moeten geven gezien je grafiek !!
Waterfall erbij mijsschien,eens kijken hoe het met je nagalm/akoestiek is?

bjaytee

Quote from: morca on August 12, 2013, 20:03:03
Dat is eigenlijk best een hele goeie meting,dit zou aardig druk moeten geven gezien je grafiek !!
Waterfall erbij mijsschien,eens kijken hoe het met je nagalm/akoestiek is?
Kleine nuance bij meting hierboven: door een verkeerde instelling mag je er 20dB van trekken :).
Dit is mijn waterfall. Ben ondertussen eens rond aan het lopen met db-meter :).

Misschien is mijn ruimte te groot om druk te zetten (10m x 4m)?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

morca

Ja ik kijk niet naar de db,s,dat licht aan het afstellen vd gain in REW.
Maar hoe  je meting er verder uitziet.
Nagalm is niet bijzonder slecht,van 30 tot 45 goed aanwezig,denk door de roommode.

10x4 is wel een aardig stukje ja,zelf heb ik 4 x 8 ong,daar heb je wel wat druk voor nodig.
Eerst maar eens verder in laten spelen denk ik.

bjaytee

Euhm, bleek dus dat ik het een beetje verkeerd aanpakte  :angel:. Ik deed dus zoals Raphie zei: sub aan en door de ruimte lopen, maar nu heb ik het anders gedaan: sub op de luisterplek (niet simpel met zo'n gewicht ;)) en dan meten met db-meter.
Ik heb een andere plaats gevonden waar er véééééééééééél meer druk opgebouwd werd (ongeveer 2-3m verder) en daar heb ik de subwoofer dan geplaatst.

Wat een GI-GAN-TISCH verschil!!! Mijn deuren klapperen ervan  :D (droge opmerking van mijn vrouw: wou je dan klapperende deuren? ik dacht dat je gewoon goed geluid wou ;)).

Soit, dit was écht de moeite waard. Super bedankt. I love this forum!
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

morca

Quote from: bjaytee on August 12, 2013, 22:08:13
Euhm, bleek dus dat ik het een beetje verkeerd aanpakte  :angel:. Ik deed dus zoals Raphie zei: sub aan en door de ruimte lopen, maar nu heb ik het anders gedaan: sub op de luisterplek (niet simpel met zo'n gewicht ;)) en dan meten met db-meter.
Ik heb een andere plaats gevonden waar er véééééééééééél meer druk opgebouwd werd (ongeveer 2-3m verder) en daar heb ik de subwoofer dan geplaatst.

Wat een GI-GAN-TISCH verschil!!! Mijn deuren klapperen ervan  :D (droge opmerking van mijn vrouw: wou je dan klapperende deuren? ik dacht dat je gewoon goed geluid wou ;)).

Soit, dit was écht de moeite waard. Super bedankt. I love this forum!
Top dat het meteen al zo goed uitpakt  :thumbs-up:
Nu film kijken/voelen  :popcorn:    :headbanging:

Martinus

#1414
Quote from: bjaytee on August 12, 2013, 22:08:13
Euhm, bleek dus dat ik het een beetje verkeerd aanpakte  :angel:. Ik deed dus zoals Raphie zei: sub aan en door de ruimte lopen, maar nu heb ik het anders gedaan: sub op de luisterplek (niet simpel met zo'n gewicht ;)) en dan meten met db-meter.
Ik heb een andere plaats gevonden waar er véééééééééééél meer druk opgebouwd werd (ongeveer 2-3m verder) en daar heb ik de subwoofer dan geplaatst.

Wat een GI-GAN-TISCH verschil!!! Mijn deuren klapperen ervan  :D (droge opmerking van mijn vrouw: wou je dan klapperende deuren? ik dacht dat je gewoon goed geluid wou ;)).

Soit, dit was écht de moeite waard. Super bedankt. I love this forum!

goeie, nu eens een lange kabel regelen voor deze jongen.... :)
............

Flavio

Ik heb vanavond ook maar eens een subwoofer op de luisterplek gezet en in de kamer rond gelopen met een SPL meter.
De beste plek is dus niet waar ik altijd de subwoofer(s) heb gezet maar in een andere hoek van de kamer.
Dat komt mooi uit want daar staat de subwoofer minder in het zicht en ik moet morgenavond een JTR Captivator naar binnen zien te smokkelen!  :D :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Quote from: Flavio on August 13, 2013, 21:34:27
Ik heb vanavond ook maar eens een subwoofer op de luisterplek gezet en in de kamer rond gelopen met een SPL meter.
De beste plek is dus niet waar ik altijd de subwoofer(s) heb gezet maar in een andere hoek van de kamer.
Dat komt mooi uit want daar staat de subwoofer minder in het zicht en ik moet morgenavond een JTR Captivator naar binnen zien te smokkelen!  :D :D
Heb je 'ontzichtbaar' in een spuitbus ofzo?  ;D

Ejorne

Quote from: morca on August 13, 2013, 22:13:48
Heb je 'ontzichtbaar' in een spuitbus ofzo?  ;D

Doe mij een pallet van die busjes...  :D

Flavio

Spuitbus heeft niet gewerkt, ik had echt hulp nodig met uitladen. Wat een groot en onhandelbaar ding (ik bedoel de sub  :D :D).
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

yorkie13

#1419
Daar heb je een eigen topic over, ook m et 3 letters.
En dan bedoel ik niet SVS . 8)

Ik ben bang dat ik een dergelijke subwoofer hier niet door de WAF krijg.
Helaas.
Die andere 18 inch wasmachine werd al te groot bevonden en de PC12
ook. Maar dat is puur het uiterlijk en afwerking.

Raphie

ze zullen i.d.d. best wel klinken, maar zien er niet uit  :D

mijn SVS (dit topic!) SB13 Ultra daarentegen, hij komt na wat vertraging eindelijk vandaag  :devil:

het lijkt erop de de SB13 Plus trouwens end of life is. en is overgenomen door de Ultra, welke nu ook van €2k naar €1.599 is gegaan
jammer als je de afgelopen weken nog een Plus had gekocht...
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Raphie on August 15, 2013, 09:23:06
ze zullen i.d.d. best wel klinken, maar zien er niet uit  :D

mijn SVS (dit topic!) SB13 Ultra daarentegen, hij komt na wat vertraging eindelijk vandaag  :devil:

het lijkt erop de de SB13 Plus trouwens end of life is. en is overgenomen door de Ultra, welke nu ook van €2k naar €1.599 is gegaan
jammer als je de afgelopen weken nog een Plus had gekocht...
blijven daarentegen wel heel. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Misschien mag de pc12 toch blijven.

Een andere afwerking zal veel goed maken ipv de zwarte stof.

Denk aan een plastic fineer in zwart essen.
PC12 is toch wel erg fijne subwoofer en 2de hands markt ligt op zijn gat.


Raphie

Quote from: Hipster on August 15, 2013, 09:43:49
blijven daarentegen wel heel. :P
ja, dat dan weer wel  :D
heb zelf nog geen problemen gehad met m'n SB12 of PB12Plus
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Raphie on August 15, 2013, 10:46:40
ja, dat dan weer wel  :D
heb zelf nog geen problemen gehad met m'n SB12 of PB12Plus
hoeft ook niet. er is schijnbaar een slechte batch geproduceerd.nu lees/hoor je er dan ook minder over/van. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)