Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

bjaytee

Mijn PB12-Plus DSP is gisteren gearriveerd. Wat een monster zeg! Ik had het nagemeten maar kon me de grootte niet echt voorstellen.

Geweldig geluid, wat een verschil met mijn B&W ASW675. Dit is de eerste keer dat ik het stukje uit Flight of the Phoenix echt voélde  :D! Mijn Audyssey had de sub wel veel te laag ingesteld (heb het van -11.5db naar -8db verzet) waardoor ik aanvankelijk helemaal niet onder de indruk was, maar na het verhogen werd ik aangenaam verrast!

Een aanrader trouwens om (naast natuurlijk de HSD-disc) de Ultimate Bass Demo Disc vanop het AVS-forum te downloaden. Die staat tjokvol demo-materiaal voor  een sub!

Ik heb ook een snelle meting gedaan met REW en dat ziet er redelijk goed uit, behalve een dip op 30Hz. Geen idee wat ik ermee kan doen, maar dat weet ik dan ook al weer :).
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Mario D

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 08:38:28
Mijn PB12-Plus DSP is gisteren gearriveerd. Wat een monster zeg! Ik had het nagemeten maar kon me de grootte niet echt voorstellen.

Geweldig geluid, wat een verschil met mijn B&W ASW675. Dit is de eerste keer dat ik het stukje uit Flight of the Phoenix echt voélde  :D! Mijn Audyssey had de sub wel veel te laag ingesteld (heb het van -11.5db naar -8db verzet) waardoor ik aanvankelijk helemaal niet onder de indruk was, maar na het verhogen werd ik aangenaam verrast!

Een aanrader trouwens om (naast natuurlijk de HSD-disc) de Ultimate Bass Demo Disc vanop het AVS-forum te downloaden. Die staat tjokvol demo-materiaal voor  een sub!

Ik heb ook een snelle meting gedaan met REW en dat ziet er redelijk goed uit, behalve een dip op 30Hz. Geen idee wat ik ermee kan doen, maar dat weet ik dan ook al weer :).


Toch nog snel geleverd dan.  :thumbs-up:

Hoe ver staat de gain op de versterker open. ?

jvanhambelgium

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 08:38:28
Mijn PB12-Plus DSP is gisteren gearriveerd. Wat een monster zeg! Ik had het nagemeten maar kon me de grootte niet echt voorstellen.
Geweldig geluid, wat een verschil met mijn B&W ASW675. Dit is de eerste keer dat ik het stukje uit Flight of the Phoenix echt voélde  :D! Mijn Audyssey had de sub wel veel te laag ingesteld (heb het van -11.5db naar -8db verzet) waardoor ik aanvankelijk helemaal niet onder de indruk was, maar na het verhogen werd ik aangenaam verrast!

Yep, het is altijd schrikken als je hem in het echt ziet. Dat gevoel had ik jaren geleden met m'n toen gloednieuwe PB13-Ultra ook...
En nog steeds hoor ik sommige mensen zeggen ... "euh ... is dat een luidspreker?"  :D :D
-11.5dB ? Dan heb je de GAIN ongetwijfeld behoorlijk "hoog" staan, je kan inderdaad 3dB/6dB bijgeven na Audessey inregelen "naar eigen smaak" maar eigenlijk laat ik dat gewoon staan. Alles is op die maner gewoon "in balans" en soms is het wennen als van zo'n kleiner subje komt dat mischien altijd wat te hard heeft liggen spelen.

Van welke regio in Belgie ben je ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

high-q

Gefeliciteerd met de aanwinst! Erg herkenbaar dat je schrikt van het formaat van de sub  :D

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 08:38:28
Dit is de eerste keer dat ik het stukje uit Flight of the Phoenix echt voélde  :D!

Ik vind dit persoonlijk ook een hele fijne scene om mee te testen  :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bjaytee

Quote from: kalimero on August  8, 2013, 08:49:54

Toch nog snel geleverd dan.  :thumbs-up:

Hoe ver staat de gain op de versterker open. ?
Als ik het me goed herinner staat de gain op -20.

Heb trouwens ook al gemerkt dat vrouwen (behalve mijn vrouw misschien) totaal niet snappen waarom je in godsnaam zo'n monster nodig kan hebben.

(ik ben van regio Brugge)
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Dennis75

Gefeliciteerd, ik heb de gepoorte versie en geen moment spijt van!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

astonmartin

Hierbij een update van de ervaring met de pc12.. Na het e.e.a. gemeten te hebben m.b.v. een forumlid (flakkees) kwam daaruit naar voren dat een testtoon van 40Hz op de luisterplaats totaal wegviel...
Sub op de luisterplaats gezet en gaan luisteren/rondkruipen.. Tot de conclusie gekomen dat links achter de bank (hoek 1, 5 meter van luisterplaats) zich de meeste druk opbouwt, maar de huidige plaats kwam er ook niet slecht uit.
Omdat ik geen lange kabel had op de huidige plaats gaan schuiven en luisteren met testtonen. Sub zo'n 10 à 15 cm UIT de hoek gehaald. Daarna alles opnieuw ingeregeld (antimode, audyssey). De sub bleek na het inmeten al wel beter controleerbaar te zijn.
Na 4 keer inmeten met audyssey de sub op -3 Db kunnen krijgen. Later het volume op de sub 5 klikjes erbij gezet en Db op 0...

Oh man wat een verschil 15 cm uitmaakt.. Veel meer druk/bas nu op luisterplaats en veel minder in de hoek naast de luisterplaats.
Voor het eerst genoten gisteren van de SVS.
Ik weet niet of ik nu nog de plaats linksachter ga proberen, misschien is dit wel nog beter....

HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

flakkees

goed te lezen dat je wat opgeschoten bent
als je nog eens met de dB meter wil meten dan kan dat hoor  :)

ik ben heel de middag thuis dus als je eens wil horen hoe de bass hier is
dan ben je welkom , kun je gelijk de dB meter mee nemen  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Martinus

Quote from: astonmartin on August  8, 2013, 09:56:50
Hierbij een update van de ervaring met de pc12.. Na het e.e.a. gemeten te hebben m.b.v. een forumlid (flakkees) kwam daaruit naar voren dat een testtoon van 40Hz op de luisterplaats totaal wegviel...
Sub op de luisterplaats gezet en gaan luisteren/rondkruipen.. Tot de conclusie gekomen dat links achter de bank (hoek 1, 5 meter van luisterplaats) zich de meeste druk opbouwt, maar de huidige plaats kwam er ook niet slecht uit.
Omdat ik geen lange kabel had op de huidige plaats gaan schuiven en luisteren met testtonen. Sub zo'n 10 à 15 cm UIT de hoek gehaald. Daarna alles opnieuw ingeregeld (antimode, audyssey). De sub bleek na het inmeten al wel beter controleerbaar te zijn.
Na 4 keer inmeten met audyssey de sub op -3 Db kunnen krijgen. Later het volume op de sub 5 klikjes erbij gezet en Db op 0...

Oh man wat een verschil 15 cm uitmaakt.. Veel meer druk/bas nu op luisterplaats en veel minder in de hoek naast de luisterplaats.
Voor het eerst genoten gisteren van de SVS.
Ik weet niet of ik nu nog de plaats linksachter ga proberen, misschien is dit wel nog beter....

Hmm dat klinkt als mijn situatie. Heb een Pio receiver, dat kan ook instelling automatisch doen. Heb ik dan een goed gevoel dat die dat niet zo goed kan?
............

Raphie

wat dom joh, dat roomcorrectie je sub pre out met 11dB terugsdraait, gewoon lekker op 0 zetten en de gain op de amp van de SVS handmatig goed zetten.
JBL PRX Power!

bjaytee

Quote from: Raphie on August  8, 2013, 12:05:17
wat dom joh, dat roomcorrectie je sub pre out met 11dB terugsdraait, gewoon lekker op 0 zetten en de gain op de amp van de SVS handmatig goed zetten.
Ik zal het deze middag eens opzoeken. Ik denk dat de gain van de sub op -20 staat. Dat is toch niet overdreven?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Mario D

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 12:28:27
Ik zal het deze middag eens opzoeken. Ik denk dat de gain van de sub op -20 staat. Dat is toch niet overdreven?

Zeker niet, dit is tevens de standaard instelling.


Raphie

ik heb een PB13 Ultra besteld  :D

komt hopelijk volgende week binnen, kunnen we misschien wel eens een shootout doen, heb nu een

SB12
PB12Plus
SB13 Ultra
JBL XLF18LFE
JBL PRX Power!

bjaytee

Quote from: kalimero on August  8, 2013, 13:06:32
Zeker niet, dit is tevens de standaard instelling.
Heb het gechecked, het staat op -15dB. Op de receiver heb ik verhoogd van -11.5 tot -8.5 (+3dB dus).
Hoe kan ik eigenlijk checken of dat correct staat tegenover mijn gewone speakers dmv een SPL-meter?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Raphie

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 13:29:37
Heb het gechecked, het staat op -15dB. Op de receiver heb ik verhoogd van -11.5 tot -8.5 (+3dB dus).
Hoe kan ik eigenlijk checken of dat correct staat tegenover mijn gewone speakers dmv een SPL-meter?
zet op je receiver nou gewoon alles op 0..... (en alleen de eventuale delta tussen de mains en rears)
JBL PRX Power!

bjaytee

Quote from: Raphie on August  8, 2013, 13:31:34
zet op je receiver nou gewoon alles op 0..... (en alleen de eventuale delta tussen de mains en rears)
Dan ontploft mijn ruimte, denk ik  :D
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Raphie

Quote from: bjaytee on August  8, 2013, 14:09:55
Dan ontploft mijn ruimte, denk ik  :D
nee dan zet je de sub zachter
JBL PRX Power!

morca

Quote from: astonmartin on August  8, 2013, 09:56:50
Hierbij een update van de ervaring met de pc12.. Na het e.e.a. gemeten te hebben m.b.v. een forumlid (flakkees) kwam daaruit naar voren dat een testtoon van 40Hz op de luisterplaats totaal wegviel...
Sub op de luisterplaats gezet en gaan luisteren/rondkruipen.. Tot de conclusie gekomen dat links achter de bank (hoek 1, 5 meter van luisterplaats) zich de meeste druk opbouwt, maar de huidige plaats kwam er ook niet slecht uit.
Omdat ik geen lange kabel had op de huidige plaats gaan schuiven en luisteren met testtonen. Sub zo'n 10 à 15 cm UIT de hoek gehaald. Daarna alles opnieuw ingeregeld (antimode, audyssey). De sub bleek na het inmeten al wel beter controleerbaar te zijn.
Na 4 keer inmeten met audyssey de sub op -3 Db kunnen krijgen. Later het volume op de sub 5 klikjes erbij gezet en Db op 0...

Oh man wat een verschil 15 cm uitmaakt.. Veel meer druk/bas nu op luisterplaats en veel minder in de hoek naast de luisterplaats.
Voor het eerst genoten gisteren van de SVS.
Ik weet niet of ik nu nog de plaats linksachter ga proberen, misschien is dit wel nog beter....
Mooi dat je wat verder gekomen bent samen met Kees  :thumbs-up:
Maakt veel uit he zo,n klein stukje  ;)

morca

Quote from: Raphie on August  8, 2013, 13:10:14
ik heb een PB13 Ultra besteld  :D

komt hopelijk volgende week binnen, kunnen we misschien wel eens een shootout doen, heb nu een

SB12
PB12Plus
SB13 Ultra
JBL XLF18LFE
Ik zou ze allemaal eens aansluiten,...... ;D

LuPo

Quote from: morca on August  8, 2013, 00:36:07
Ai dat is echt balen man!!!
Ga er maar vanuit dat je plate stuk is,in dat geval speelt ie snel weer,en gratis  ;)

Ik ga binnenkort even bellen met Hificorner. Ik heb dat met de vorige sub ook al gehad (klipsch RW-10D) even een paar dagen subloos en dan komt hij weer terug. ;)

flakkees

gisteren astonmartin nog even op bezoek gehad en ik denk dat we er straks een zelfbouwer bij hebben  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

yorkie13

Dan mag je niet meer in het SVS topic plaatsen, en moet je een eigen DIY topic openen  :D

Mario D

Quote from: RA SUBS on August  9, 2013, 16:48:29
Dan mag je niet meer in het SVS topic plaatsen, en moet je een eigen DIY topic openen  :D

:devil: :D

morca

Quote from: flakkees on August  9, 2013, 13:25:35
gisteren astonmartin nog even op bezoek gehad en ik denk dat we er straks een zelfbouwer bij hebben  :D
Cool  ;D
Weet ie al wat?
Ik zou zeggen JL audio   :clapping:   :headbanging:   :popcorn:

flakkees

Quote from: morca on August  9, 2013, 17:04:44
Cool  ;D
Weet ie al wat?
Ik zou zeggen JL audio   :clapping:   :headbanging:   :popcorn:
geen idee , misschien doet die wel met me mee met 3 x de Fi iB3 18''  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx