Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

yorkie13

heb de XTZ 99w12.18 Ice gehad, die haalt het niet bij een PC12nsd :D

high-q

Quote from: Dennis75 on July  2, 2013, 15:49:48
hahaha ik heb de exclusieve HTforum demo blu ray van forum member Frankp :D

En hoe klonk het?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Dennis75

Quote from: high-q on July  3, 2013, 10:10:17
En hoe klonk het?

Een behoorlijk verschil met de BK400. Het laag is echt een stuk meer voelbaar. Ik kan het nog niet helemaal goed omschrijven en daarbij moet hij ook nog inspelen heb ik begrepen.

Ik heb alle LFE stukjes van die demo blu ray afgespeeld en moet zeggen dat het echt super klinkt en voelt. Vooral die aquarium scene en dat stukje uit Oorlogswinter.

Overigens is de sub 2 keer zo breed als mijn Kef XQ40 fronts!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Raymond187

Laag moet 100 x beter zijn dan de BK400 :D

De Nemo scene vind ik bij mij al erg flink klinken en ik heb de PB12 standaard. De plus gaat nog een stapje verder.

Lekker inspelen. Goeie plek zoeken in de kamer en inmeten.

Hoe groot in je huiskamer?

Dennis75

Quote from: Raymond187 on July  3, 2013, 10:26:25
Laag moet 100 x beter zijn dan de BK400 :D

De Nemo scene vind ik bij mij al erg flink klinken en ik heb de PB12 standaard. De plus gaat nog een stapje verder.

Lekker inspelen. Goeie plek zoeken in de kamer en inmeten.

Hoe groot in je huiskamer?

Mijn woonkamer is iets van 11 bij 4.

Ik zit dan in de lengte. Zat eerst in de breedte maar dat is eigenlijk niet te doen. Vooral op surround mis ik teveel. Nu staan de surrounds echt achter me en is de film beleving veel beter.

Zie onderstaande link, hier heb ik veel info vandaan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Heb nog veel te lezen mbt deze sub. Ik wil hem ook in stereo (pure direct) mee laten doen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is. De BK400 sluit je gewoon high level aan met de neutrik.
Mijn reciever is ook nieuw dus die moet ik ook leren kennen. Hoop te doen deus.

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

yorkie13

De SVS kan helaas niet High level aangesloten worden, dus gaat niet lukken.

Zo verder vervelend zijn als de xxls400 beter zou zijn  :D

mooie upgrade.

Dennis75

Quote from: RA SUBS on July  3, 2013, 19:16:35
De SVS kan helaas niet High level aangesloten worden, dus gaat niet lukken.

Zo verder vervelend zijn als de xxls400 beter zou zijn  :D

mooie upgrade.

Voor film is dit echt een beest van een sub. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat een PB13 ultra of PC13 nog beter is. Vandaag nog even die scene van War of the World gezien. Bijna niet voor te stellen dat de vloer gewoon mee trilt. hahaha

Die high level aansluiting op de BK vond ik wel lekker voor muziek. Miss koop ik er wel 1 speciaal voor high level.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

morca

Quote from: Dennis75 on July  3, 2013, 23:23:52

Bijna niet voor te stellen dat de vloer gewoon mee trilt. hahaha



Eerste ervaring met zoveel geweld ? Gaaf he  :headbanging:
Veel plezier nog van je sub,dat gaat wel lukken zo te lezen  :music:   :popcorn:

Dennis75

Quote from: morca on July  4, 2013, 00:07:31
Eerste ervaring met zoveel geweld ? Gaaf he  :headbanging:
Veel plezier nog van je sub,dat gaat wel lukken zo te lezen  :music:   :popcorn:

hahahah ja klopt. Ik heb dit topic eens doorgelezen. Vooral forum member "Mel" zijn zoektocht naar een sub vond ik leuk. Hij heeft dan de PC13 gekocht.

Binnenkort jouw topic eens doornemen Morca. Vooral REW moet ik eens mee gaan beginnen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

high-q

Quote from: Dennis75 on July  4, 2013, 00:12:40
Binnenkort jouw topic eens doornemen Morca. Vooral REW moet ik eens mee gaan beginnen.

Dat is een heel mooi topic. Ik ga op korte termijn ook meer aan de slag met sub integratie, dus
heb nog wel wat te lezen. REW is erg gaaf en geeft je een goed inzicht in wat je situatie is qua akoestiek.
Ik heb sinds gister de UMIK-1 die het meten een stuk gemakkelijker moet maken  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Dennis75

Quote from: high-q on July  4, 2013, 09:48:14
Dat is een heel mooi topic. Ik ga op korte termijn ook meer aan de slag met sub integratie, dus
heb nog wel wat te lezen. REW is erg gaaf en geeft je een goed inzicht in wat je situatie is qua akoestiek.
Ik heb sinds gister de UMIK-1 die het meten een stuk gemakkelijker moet maken  :smile:

UMIK-1

Ik ga dat gelijk even googelen.

Thx voor de tip.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Dennis75

Ik had in dit topic gelezen dat de sub wanneer je de stroom er af haalt en weer er op zet je de menu knop aan de achterkant moet indrukken om de sub te activeren.

Ik heb dit even getest en dat blijkt te kloppen. Heb ik gister voor niks de sub laten inspelen. hahaha
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Sjoerd303

Quote from: Dennis75 on July  4, 2013, 09:52:35
UMIK-1

Ik ga dat gelijk even googelen.

Thx voor de tip.

tip, blader ook eens een paar pagina's terug in dit topic....  ;)
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Dennis75


Quote from: Dennis75 on July  4, 2013, 10:33:44
Ik had in dit topic gelezen dat de sub wanneer je de stroom er af haalt en weer er op zet je de menu knop aan de achterkant moet indrukken om de sub te activeren.

Ik heb dit even getest en dat blijkt te kloppen. Heb ik gister voor niks de sub laten inspelen. hahaha

Net even een mail gestuurd of het kwaad kan om de sub compleet uit te schakelen. Dit kan dus geen kwaad. Ik moet alleen telkens de knop aan de achterkant in drukken om hem aan te zetten.

Ik heb begrepen van hier in het topic dat de sub in standby mode maar 1 watt gebruikt. Misschien moet ik hem toch maar in standby mode zetten.


Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

yorkie13

Voor de liefhebber, er staat een PC12nsd DSP in de markt voor een zeer scherpe prijs.

De huidige uitvoering met een peerless XXLS12 woofer .

Ernst Jan

Quote from: RA SUBS on July  7, 2013, 09:26:51
Voor de liefhebber, er staat een PC12nsd DSP in de markt voor een zeer scherpe prijs.

De huidige uitvoering met een peerless XXLS12 woofer .

Er staan er zelfs twee.  O0

yorkie13

Leuk, kan je stapelen  :D

Martinus

weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik geniet elke week bij veel series en films van mijn sub. Voorlopig beste aankoop 2013.
............

TopGun2010

Mee eens Martines! Welke SVS heb jij?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

el-jorge

Ik heb al 6 jaar een SVS SB12+. Zie nu de SB13 Ultra staan. Misschien wordt dat wel een mooie upgrade.
Volgend jaar ga ik verhuizen naar mijn nieuwe stulpje, en moet daar een aardige woonkamer gaan vullen, ben bang dat de SB12+ dat niet gaat redden.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Mario D

Quote from: el-jorge on July 10, 2013, 15:18:01
Ik heb al 6 jaar een SVS SB12+. Zie nu de SB13 Ultra staan. Misschien wordt dat wel een mooie upgrade.
Volgend jaar ga ik verhuizen naar mijn nieuwe stulpje, en moet daar een aardige woonkamer gaan vullen, ben bang dat de SB12+ dat niet gaat redden.

De SB12+ heb ik echt tot zijn Maximum gekregen (dus tot de Peak Limiter ingrijpt)

Met de SB13 Ultra is het me nog altijd niet gelukt.  :headbanging:
De ultra driver is dan ook gebouwd als een tank en geeft geen krimp.

Van die upgrade ga je zeker geen spijt hebben.  ;D

morca

Quote from: kalimero on July 10, 2013, 16:38:11
De SB12+ heb ik echt tot zijn Maximum gekregen (dus tot de Peak Limiter ingrijpt)

Met de SB13 Ultra is het me nog altijd niet gelukt.  :headbanging:
De ultra driver is dan ook gebouwd als een tank en geeft geen krimp.

Van die upgrade ga je zeker geen spijt hebben.  ;D
+1 El Jorge daar ga je geen spijt van krijgen.
Nog groter wonen,je had al zo,n mooi huis  ;)

Raymond187

Mijn PB12 DSP had ik de eerste dag in in zijn limieter. Pussy sub  :nopompom:

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Raymond187

Gaat ook wel gebeuren. Wordt zeker geen SVS meer.