Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Staaled

#1250
Quote from: TopGun2010 on June  4, 2013, 15:00:23
Ben benieuwd!

Waarom is meer contactoppervlak = betere werking? Het gaat toch juist om het ontkoppelen van de sub?
De gramma/ subdude  ontkoppelt al dus moet je de sub zo goed mogelijk koppelen aan de gramma/ subdude.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

TopGun2010

OK! Ik denk dat ik er binnenkort een ga kopen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Sjoerd303

#1252
Quote from: TopGun2010 on June  6, 2013, 21:47:32
OK! Ik denk dat ik er binnenkort een ga kopen.

Met of zonder pootjes onder de sub, ding doet z'n werk. Ik zou niet meer zonder willen. Het glaswerk wat in de kast stond te trillen bij laag volume, de glasplaat boven de tussendeur naar de gang die trilde.... Ik moet nu wel heel bruut te werk gaan om dat nog voor elkaar te krijgen... Het was een gokje van mij maar zoals ik al zei, ik doe de subdude de deur niet meer uit....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

astonmartin

#1253
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Omdat mijn huidige focal subwoofer (800) niet levert wat ik zou willen, wil ik een SVS subwoofer aan te schaffen.
Mijn keuze zal gaan tussen de pb 1000  de pb 12 nsd of wellicht de pc 12...????

Het grootste probleem zal zijn de afmetingen van de pb 12.. Deze zal behoorlijk "klem" komen te staan in een hoek pal naast een frontspeaker, zal dit een probleem kunnen opleveren? Misschien hierdoor een "boomy" effect..
Mijn kamer is ongeveer 30 vierkante meter met een open keuken. Zal de pb 1000 ook kunnen voldoen, of is deze kwalitatief behoorlijk  minder? Pc 12 zal qua plaatsing geen probleem zijn, maar misschien door de downfiring ook een "boomy" effect....

Iemand enig advies????

Oh ja sub is bedoelt voor film.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

yorkie13

het verschil tussen PB1000 en PC12 is groot, heb ze naast elkaar gehad.

De PB1000 is weer weg, PC12 staat er nog.

RalphH

Allereerst welkom op het forum!

De focal gaat inderdaad niet zo diep als de genoemde SVS'en, maar hou er rekening mee dat bij een subwoofer, de plaatsing alles is. Als je de sub maar op 1 plek neer kunt zetten, en die plek zorgt voor nulls op je luisterplek, dan kun je er nog zo'n grote sub neerzetten, het zal niets beter worden.

Als je nu een stukje film speelt, iets wat je goed kent en laag mist, en je loopt door de kamer, is er dan ergens in de kamer dan wel een plek in de waar het laag beter uit de verf komt?

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hallo en welkom op het forum.
Je wilt je sub in de hoek zetten naast 1 van je front,s,heb je extra cornergain wat je bij film aardig wat laag op kan leveren.

yorkie13

Genoemde SVS subwoofers zullen in elk geval meer druk leveren dan de focal 800.

Je mag de SVS een weekje uitproberen, dus waarom niet proberen.

LuPo

Quote from: RA SUBS on June 15, 2013, 18:52:55
het verschil tussen PB1000 en PC12 is groot, heb ze naast elkaar gehad.

De PB1000 is weer weg, PC12 staat er nog.

Het verschil in prijs ook. :) De ene is bijna dubbel zo duur als de ander.

Wat mij betreft heb je met de PB1000 de beste bang for the buck.

http://www.avforums.com/reviews/SVS-PB-1000-Subwoofer-Review_485/Review.html

yorkie13

#1259
30 m2 is best een grote ruimte, en een PB1000 zal hard meoten werken om die van laag te voorzien.

Ik denk dat dat ook het probleem met de huidige Focal 800 is,

en met een -3db van 32 hz en 27 cm woofer niet echt diep laag.

astonmartin

#1260
Het 100% goed plaatsen van een sub in een woonkamer zal vrij lastig zijn, in het begin was er naast de bank in een andere hoek van de kamer meer druk te voelen (maar hier is de deur naar de gang en een kast). Door middel van het plaatsen van een antimode dit vrij goed op kunnen lossen.

Heb geen zin om de pb1000 te proberen en evt weer terug te sturen.
Dus mensen de pb12 of de pc 12??.. het type zal dat noch enig verschil maken, frontfiring of downfiring? ?

Bedankt zover voor de reacties
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

TopGun2010

Als je voor echt resultaat gaat moet je de pc12 nemen, even pm sturen naar RA SUBS.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RalphH

Staat r ook niet nog een PC in de markt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

1198

#1263
Zoals misschien gelezen door meerdere van jullie, mijn SVS hield er mee op 3 weken terug.
Hierop de leverancier gemaild. Na uitgelegd te hebben dat ik niet om de hoek woon om 'even' langs te komen met het hele apparaat stelde deze voor de versterker te wisselen. Ze gingen deze bestellen en naar mij sturen zodat ik deze zelf kon vervangen.

Vandaag het pakje opgehaald bij het postkantoor en de boel omgewisseld. Natuurlijk even een paar foto's genomen aangezien ik wel erg benieuwd ben naar de oorzaak. Ik kijk maar heel geregeld een filmpje (1 a 2x per week) de laatste tijd omdat ik nog maar enkel het weekend thuis ben.



????????? stof ??????


niets te zien zo lijkt me...


Of toch wel? (links is nieuw)



Doorgezakte printplaat?



Wat zijn deze 2 'spoelen' met kunstof omhulsel?? rechtse is stoffig en ruikt vreemd


Die van de nieuwe hebben een ander plakkertje


Aansluiten, testen en weer op zijn plekje gezet  8)


Ben benieuwd of iemand een idee heeft. Hificorner heeft dit heel netjes afgehandeld maar hoop niet dat ik over een dik jaar weer hetzelfde heb natuurlijk.  Maargoed, ik heb inmiddels weer geluid. Moest alleen even een ouwe schroevendraaier bijslijpen tot een 4kant schroevendraaier om de schroeven te verwijderen. Voor de rest was het omwisselen een klusje van niks (enkel de + en - van de woofer).
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Bart_M

Hoewel heel makkelijk, zou ik die sub toch niet op wieltjes zetten.
Ik geloof niet dat die plank helemaal op zijn plek blijft als die sub een beetje los gaat.


yorkie13

Komt strakheid van het laag zeker niet ten goede die wieltjes.

edjexanadu

Goedenavond mede forumleden,

Ik kan van een goeie bekende een svs pb1-isd overnemen. Zou dit een goeie upgrade wezen t.o.v. mijn huidige B&w asw 2500 ?
Vind deze met films wat te kort komen. En wat zou zoiets nu nog mogen kosten? 

Gr. Edward :clapping:
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

yorkie13

#1268
Die is al aardig op leeftijd (2004), dus lijkt me $250 redelijk :google:

edjexanadu

Dank je R.a. subs ik had hem 300 euro geboden maar dat vond hij te kort. Dus helaas dit word hem niet. Gr.Edward
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

Mario D

Ongeveer een 2 weken heb ik de SvS SB13 ultra in huis dus even tijd voor een eerste indruk.

De SB13 speelt als een echte ultra, op geen enkel moment het ik hem weten stressen en hij doet gewoon alles op zijn sloffen.

Ik heb ook al meerdere PC13 ultra's in huis gehad maar voor mijn ruimte (9x3.75) kan deze SB13 meer dan genoeg onder druk zetten.

Ik heb de gewoonte bij elke subwoofer om hem echt tot zijn max te laten gaan om te kijken wat er in zit maar bij deze is het net als bij de PC13 ultra dat er stof van tussen het houten plafond valt en ik dus eerder moet stoppen dan dat hij op zijn maximum zit.  ;D

Mijn vorige sub (Sunfire HRS-12) ging wel eens gaan wandelen met zijn 17kg maar deze jongen geeft gewoon geen krimp met zijn 45kg.  :worship:

Ik ben ook meer gaan houden van de sound van een gesloten subwoofer dus ik ben dolblij met deze geweldige sub.  :pompom:



TopGun2010

Van harte kalimero!! Dat is ook een super sub! Veel plezier met dit monster  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Is de sb13 Ultra nu echt veel beter dan de sb13 plus ?

Misschien tijd voor een upgrade  :D


TopGun2010

Wij willen hier allemaal weten of RA SUBS dat inderdaad een upgrade vindt :-)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...