Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

yorkie13

Simpel, zet de aparaten gewoon uit.

Het licht doe je toch ook uit  :D

yorkie13

Iemand hier ervaring met de SVS PB12 PLUS NSD ?

Of toch gaan voor de SB13 Ultra ?

keuzes , moeilijk

N1v3K


LuPo

Blijkbaar loopt hij goed dat ze er meer versies van uit gaan brengen. :)

mel

Quote from: LuPo on May 20, 2013, 17:31:41
Blijkbaar loopt hij goed dat ze er meer versies van uit gaan brengen. :)

vroeger hadden ze wel meer verschillende uitvoeringen, ik heb een SB12 Plus gehad in lichte eik....mooi
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

Weet iemand of je de rubberen spikes van de SB13-Ultra kan vervangen? De huidige zijn nogal puntig en maken lelijke strepen op mijn houten vloer bij het verplaatsen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jvanhambelgium

Quote from: TopGun2010 on May 25, 2013, 22:18:58
Weet iemand of je de rubberen spikes van de SB13-Ultra kan vervangen? De huidige zijn nogal puntig en maken lelijke strepen op mijn houten vloer bij het verplaatsen.

Volgens mij is dat gewoon met schroefdraad en kan je die gewoon door iets anders vervangen. Ik denk dat ze dezelfde gebruiken als op de PB13 ??
Mijn 6 voetjes zijn eraf genomen aangezien m'n PB13 nu op een Great Gramma staat te zwe(t)(v)en ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Inderdaad, je kan de rubberen voetjes er gewoon uitdraaien tegen de klok in.
Die van mij zaten in de PB13 wel zeer stevig vast, dus gewoon even wat kracht zetten en dan kan je ze vervangen door wat jij wil.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Dank heren! Ik ga het binnenkort even proberen. Kom erop terug!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Ismeen ik geen standaard M8 , maar een amerikaanse maat schroefdraad.

Soundcare Superspikes hebben speciale maten hiervoor.

TopGun2010

Dank! Ik stuur wel even een email naar SVS voor duidelijkheid.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

#1236
En alweer antwoord!

Hello, good to hear from you.

The compliant rubber feed use 1/4" x 20 threaded machine screws. By the way - here is a site that has spikes in that size.

http://www.oregondv.com/spikes.htm

Thanks, Doug

Kan iemand deze USA maten vertalen naar EU maten?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

kijk eens op Soundcare website, is aparte maatvoering , dus gewoon leverbaar.

TopGun2010

#1238
Dank RA SUBS, die hebben inderdaad de juiste maten!

Update: ik heb even goed naar die Soundcare Superspike gekeken, maar ik vind ze wel erg hoog!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

Gooi er anders gewoon een Auralex subdude of Gramma onder, werkt heel goed.

yorkie13

SB13+  van 12 tot 100 hz  8)

Midstar

Quote from: RA SUBS on June  1, 2013, 20:06:08
SB13+  van 12 tot 100 hz  8)
Ziet er goed uit.
Heb je een vergelijking met de sb12 nsd aangezien ik deze misschien wil upgraden voor de 13+.

Welke verschillen ondervind jij tussen deze 2 en is het de prijsverschil waard ?



Sjoerd303

Dat is een mooie meting maar inderdaad met de gangbare settings zal het er wellicht iets anders uit zien.... Ben benieuwd.

Afgelopen paar dagen de subdude geprobeerd. Heerlijk zeg! Ik heb de svs 12sb staan. Ik heb deze naast de RA staan. De kast tussen de LA en RA trilt / resoneert erg mee. Ook de tussendeur naar de gang en dan het glaswerk daarnoven trilt soms boven het geluid uit. Sub staat op een parket vloer.

Na installatie van 1 minuut direct aan de slag gegaan, nu kan ik makkelijk de sub opendraaien tot volumes die ik wil gebruiken en zelfs harder nog.... Het trillen van deuren en kasten is verleden tijd. Het geluid klinkt strakker , net alsof je van een lege ruimte naar een ruimte gaat waar veel meubels staan. Technisch gezien is het geen rocket science maar het werkt hier in ieder geval boven verwachting.

Even een vraag, moeten de doppen onder de sb12 er nu onder blijven zitten als deze op de subdude staat?

Ciao
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Staaled

Quote from: Sjoerd303 on June  3, 2013, 10:37:09


Even een vraag, moeten de doppen onder de sb12 er nu onder blijven zitten als deze op de subdude staat?

Ciao
Nee, meer contactoppervlak = betere werking.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjoerd303

Quote from: Hipster on June  3, 2013, 13:51:27
Nee, meer contactoppervlak = betere werking.

Top! Ga het straks direct proberen. Dank voor de snelle reactie.
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

TopGun2010

#1246
Ben benieuwd!

Waarom is meer contactoppervlak = betere werking? Het gaat toch juist om het ontkoppelen van de sub?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Midstar

Quote from: TopGun2010 on June  4, 2013, 15:00:23
Ben benieuwd!

Waarom is meer contactoppervlak = betere werking? Het gaat toch juist om het ontkoppelen van de sub?
Snapte het ook al niet.
Bij mij geld hoe minder oppervlakte des te minder trillingen worden door gegeven.

Stel, je zet de al absoberende rubberen voetjes op een subdude dan heb je een win win situatie lijkt mij.

TopGun2010

Mee eens! Ik hoor graag hoe het echt zit!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

morca

Ik wil ze persoonlijk niet teveel ontkoppelen,ik had een platvorm met dempers en die op een rubber onderlaag.
Dat ontkoppeld teveel naar me zin.
Alleen een dikke rubberen mat hier,helemaal niks bonkt teveel door na me zin.
Maar teveel dempen zodat je vloer helemaal niet meer wil shacken.........   :headbanging: