Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

mel

Quote from: TopGun2010 on May  5, 2013, 20:52:03
De SB13-Ultra verbruikt volgens SVS 1 watt in stand-by, niet veel dus. Die van mij gebruikt 18 watt in stand-by en is dus defect volgens SVS, ik heb HiFi Corner al gevraagd om een nieuwe versterker. Nog geen reactie..

Ben jij dan door het verbruik te meten te weten gekomen dat je versterker defekt is?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

Klopt! Maar ik heb uitgebreid mailcontact gehad met SVS en van hun enkele tests moeten doen, bij alle tests kwam het verbruik niet onder de 18 watt. De SB13-Ultra mag in stb niet meer dan 1 watt verbruiken, het lijkt erop dat mijn sub gewoon niet in stb gaat en dat is een defect. SVS heeft mij verzocht een nieuwe versterker aan te vragen.

Ik geloof dat veel watt meters minimaal 3 watt aangeven, maar dit is geen probleem, als de sb13-ultra 3 watt aan zou geven in stb, is het rekening houdende met marges dus een goed exemplaar.

Voor het schakelen naar stb neemt SVS een marge van 15 minuten tot 2 uur!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

en deed de sub voor de rest alles perfekt?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


mel

wow , vanwaar heb je deze foto??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

Gebouwd met Sonotube ?

Linkje naar project ?

TopGun2010

Enorm!! Niet echt WAF  :sly:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

Quote from: TopGun2010 on May  8, 2013, 22:49:54
Klopt! Maar ik heb uitgebreid mailcontact gehad met SVS en van hun enkele tests moeten doen, bij alle tests kwam het verbruik niet onder de 18 watt. De SB13-Ultra mag in stb niet meer dan 1 watt verbruiken, het lijkt erop dat mijn sub gewoon niet in stb gaat en dat is een defect. SVS heeft mij verzocht een nieuwe versterker aan te vragen.

Ik geloof dat veel watt meters minimaal 3 watt aangeven, maar dit is geen probleem, als de sb13-ultra 3 watt aan zou geven in stb, is het rekening houdende met marges dus een goed exemplaar.

Voor het schakelen naar stb neemt SVS een marge van 15 minuten tot 2 uur!

en deed de sub voor de rest alles perfekt?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

@ Mel, alles werkt perfect, ik vind alleen de auto-on erg laat inschakelen dus wellicht dat dit bij de nieuwe versterker ook beter is. Maar hoe dan ook de sub moet gewoon in stb kunnen vandaar dat ik een nieuwe versterker heb aangevraagd.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mdoe

Quote from: morca on May  8, 2013, 23:05:23
Nieuwe PC 21 ultra  ;D



w00t w00t! dat ding is bizar! Tot welk Hz niveau drukt zo'n ding wel niet weg 5 ofzo haha
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate


jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5


TopGun2010

Is het moeilijk de ingebouwde PEQ EQ in te stellen op SVS subwoofers? Mijn receiver heeft XT32 en dit werkt prima, alleen wil ik muziek in direct mode afspelen en dan werkt XT32 weer niet.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

Is naar mijn mening niet moeilijk, ik heb zelf de ultra en daar kan ik 2 frequenties boosten of afdempen. Ik heb dat wel gedaan nadat ik eerst metingen in REW heb gedaan. Zomaar lukraak met die PEQ EQ gaan spelen lijkt me geen goed idee
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Ik heb mijn probleem bij SVS voorgelegd, als gevolg hebben ze een nieuwe unit opgestuurd om te vervangen (nette service).

Nieuwe unit gisteren erin geplaatst en even getest bij of ik nu bij een stroomonderbreking de controleknop weer moet gebruiken om de sub te activeren, tadaa probleem opgelost  ;D

Nu kan ik de sub, eindelijk wel zorgeloos en geheel van de stroom afhalen!
Zonder dat ik nu, bij het terug inschakelen van de stroom (klik aan/uit schakelaar) niet door derden de controleknop van de sub enkele seconden hoef in te laten drukken om deze te activeren.
Hiervoor liet ik mijn sub, uit gebruiksgemak en gebrek aan kennis van derden dan ook altijd in slaapstand gaan en nooit van de stroom haalde.

Foto's van de unit:
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Uni%202.JPG
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Uni%203.JPG
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Uni%204.JPG
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Uni%205.JPG

Energieverbruik even gemeten in gebruik.
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Energie%20meten%201.JPG
Energieverbruik even gemeten in slaapstand.
http://users.telenet.be/max1/SVS%20SB13-Ultra/Energie%20meten%202.JPG
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


TopGun2010

Wat was er dan mis met jouw unit Joske?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Mijn oude unit die uiteraard terug naar SVS opgestuurd wordt, had bovenstaand probleem, dat nu is verholpen met een nieuwe unit  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Vind het wel vreemd, SVS wilde mijn unit niet omruilen voor het auto-on probleem omdat dit volgens hun geen defect is. Ik krijg nu een andere amp omdat mijn amp niet in stb gaat. Het gaat via HiFi corner en hun leverancier, ben bang dat het niet het nieuwste type zal zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Quote from: TopGun2010 on May 15, 2013, 21:21:46
Vind het wel vreemd, SVS wilde mijn unit niet omruilen voor het auto-on probleem omdat dit volgens hun geen defect is. Ik krijg nu een andere amp omdat mijn amp niet in stb gaat. Het gaat via HiFi corner en hun leverancier, ben bang dat het niet het nieuwste type zal zijn.
Zolang het maar doet, wat het moet doen  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

yorkie13

Afgelopen week heb ik een sb12 binnen gehad, dus na een 40 uur inspelen ga ik de boel inregenen met de
SMS-1 en Audyssey XT.

Helaas is de SLEDGE amp erg stil van de SB12, dus daar moet een nieuwe plate amp in. :devil:

Dus de Scanspeak 30W+PR subwoofer maar op de plek van de SB12 geschoven als 2de subwoofer.

Niet hard gespeeld, en alles keurig met DB meter op 75 db ingeregeld.

gelukkig zit er garantie op , maar heb niet echt raren dingen gedaan.

Midstar

Quote from: RA SUBS on May 19, 2013, 16:23:15
Afgelopen week heb ik een sb12 binnen gehad, dus na een 40 uur inspelen ga ik de boel inregenen met de
SMS-1 en Audyssey XT.

Helaas is de SLEDGE amp erg stil van de SB12, dus daar moet een nieuwe plate amp in. :devil:

Dus de Scanspeak 30W+PR subwoofer maar op de plek van de SB12 geschoven als 2de subwoofer.

Niet hard gespeeld, en alles keurig met DB meter op 75 db ingeregeld.

gelukkig zit er garantie op , maar heb niet echt raren dingen gedaan.


Mmmmm, nu toch al een paar maal gehoord over probleempjes met de svs.
Gelukkig zelf nog niet, en ook al wordt het wel netjes opgelost vind ik het toch niet echt oke.


morca

Voor wat een SB13 bv kost,heb je ook wel Veel woofer voor het geld.
De plate,s gaan idd wel eens kapot,maar een nieuwe lijkt dan ook direct geregeld via garantie.

TopGun2010

Dubbelpost maar wie heeft ervaring met volgende:

Ik denk dat ik een anti-mode i.c.m. mijn xt32 receiver ga gebruiken, in direct mode (wat toch mijn voorkeur heeft voor muziek) werkt xt32 niet. Zit te denken aan een sms-1 (Marktplaats o.i.d.) of een nieuwe anti-mode. Ik hoor graag van RA SUBS het verschil in stroomverbruik tussen de SMS-1 en de anti-mode daar deze apparaten waarschijnlijk aan blijven staan.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...