Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

yorkie13

Dan gaat het lastig worden denk ik om een goed werkende oplossing te vinden.

Ben benieuwd wat SVS als antwoord geeft.

jasjenl

Quote from: jvanhambelgium on April 28, 2013, 22:00:06
Zonet gemeten op de "old skool" BASH amp (dus niet met de digitale controls op de nieuwere modellen)

- Aanzetten in rust : 21.4W verbruik (led is groen)
- Aanzetten met schakeling in "auto" stand na 10 minuten (led is rood) ; 21.4W verbruik

Powersaving my ass ja ;-)
Waarschijnlijk powersaving de "USA way" ;-)
Ik heb het ooit wel eens gemeten en bij mij was het ook zoiets (pc13 ultra). Volgens een bericht hierboven kost dat 40 euro per jaar, waar hebben we het dan over...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Martinus

Quote from: jasjenl on April 29, 2013, 14:05:18
Ik heb het ooit wel eens gemeten en bij mij was het ook zoiets (pc13 ultra). Volgens een bericht hierboven kost dat 40 euro per jaar, waar hebben we het dan over...

geld technisch heb je gelijk, verspilling is echter 99,5 % Ik vind dat persoonlijk zonde, onze gemiddelde footprint is al groot zat.
............

TopGun2010

Op de vraag aan SVS of de SB13-Ultra 24/7 aan mag staan:

This won't harm the amplifier and it will use about 23W in On mode at idle.

Kan dus prima, inderdaad alleen over nadenken of ik dit wel wil. Aan de andere kant de ergernis van de auto on functie.................

Uitgaande van de extra tijd die het apparaat aan staat denk ik dat de meerprijs 35 euro per jaar is, dus ongeveer 3 euro per maand. Valt mee.

Ik ga eerst zelf eens een paar dagen meten, kom er op terug!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

edwinvh

Ik heb ook net maar eens gemeten.
Als hij aan staat zonder signaal komt hij op 22 watt.
In standby 11 a 12 watt.
Ik heb hem zelf wel op auto standby staan.
Bij mij wordt hij wel wakker met een laag volume.

Joske007

Ik heb mijn Subs steeds op de Auto-ON mode staan en dit heeft tot op heden altijd netjes gewerkt, door ervoor te zorgen dat de receiver niet onder de 0dB staat.
Zo geeft de receiver bij mij, net voldoende spanning om de sub uit zijn slaapstand te kunnen halen.

Hierdoor hoef ik andere luisteraars in huis, dan ook niet lastig te vallen of steeds aan de controleknop van sub te laten prutsen.
Tot op heden zie ik dan ook geen andere en eenvoudigere oplossing, dan de Auto-On functie.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

#1181
Net even gemeten:

Stand-by: 18 watt

Idle: 24 watt (aan zonder signaal, dit komt overeen met opgave van SVS)

Bij redelijk vermogen (receiver op -20db): 30 watt (dit vind ik weer erg weinig!)

Het verschil tussen stb en aan is dus 6 watt, dit komt neer op 13 euro per jaar. Ik vind de 18 watt stb trouwens erg hoog!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Ik heb weer contact gehad met SVS en de SB13-Ultra mag niet meer dan 1 watt gebruiken in stb na ongeveer 15 minuten zonder signaal. Zelfs na een uur zonder signaal blijft mijn unit 18 watt gebruiken. Ik ga deze week even overleggen met HiFi Corner of het mogelijk is de versterker om te wisselen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

SV..S

de mijne heeft ook een hoog verbruik in stand by, vandaar achter een klik aan/uit gezet.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

morca

Mannen om het makkelijk te maken,koop een master sleeve  stekkerdoos.
Die schijnen wel je aangesloten app te vervuilen,maar dan laat je de m/s doos een relais schakelen,werkt hier prima.
ik moet alleen nog relais met vertraging hebben ,de stop knapt nog wel eens door alle amp,s die ineens aan gaan.

wfk

Heb zelf een SB12-nsd in de stand-by stand en die gaat netjes vanzelf aan als ik een film ga kijken.
Bij het eerste de beste moment dat de sub wordt aangesproken vwb lage tonen gaat die meedoen.

master30

Ik heb 3 groepen naar mijn ht, die klik ik gewoon uit in de meterkast als ik niet in mijn ht zit.
scheelt veel sluipgebruik
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

yorkie13

Er staan nu 2 x SB1000 in de markt , net geen maand oud.

Gaan weg wegens upgrade.Ideaal als je bv 2 kleine subwoofers kan plaatsen.
Of voor stereo met rechter en linker subwoofer.

Joske007

#1188



Blijkbaar zijn er bij de SVS-subs verschillende Sledge versterkers, waardoor de theorie voor het besparen van energie door het sluimergebruik te beperken, dus niet voor beiden opgaat.
Het type Sledge versterker dat je gerust op afstand kan, aan en uitschakelen d.m.v. een Klik/Aan uitstopcontact en hopla de sub staat aan.
Het type Sledge versterker, zoals in mijn SB13-Ultra zit en het is net nu bij deze, waarbij de sub niet aangaat wanneer je deze van stroom voorziet. 

Hiervoor moet je steeds de controleknop van sub enkele seconden in te drukken om deze actief te activeren.
Vandaar dat ik mijn sub, uit gebruiksgemak dan ook altijd in slaapstand, laat gaan en dus nooit uitzet.
Tot op heden, zie ik dan ook geen andere en eenvoudigere oplossing, dan de Auto-On functie te gebruiken, al is het wel jammer, dat SVS hier geen oplossing voor bedacht heeft.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Ik zet de mijne ook idd telkens volledig uit, maar ik heb een aparte HT ruimte en de sub gebruik ik maar enkele keren per week voor films. ik geloof dat jij hem veel frequenter gebruikt dan ik en dan is telkens volledig op en af zetten idd lastig
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


yorkie13


TopGun2010

#1192
En het leukste van alles is dat SVS er nu zelf ook achter is gekomen dat dit echt niet handig is en dat ze deze maand een "running change" hebben gedaan bij o.a. de SB13-Ultra, vanaf heden gaat deze dus WEL aan in de on stand na stroomherstel. Helaas is het niet een eenvoudige firmware upgrade dus alleen eigenaren van het huidige en toekomstige productieproces hebben hier plezier van.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Quote from: TopGun2010 on May  5, 2013, 20:36:24
En het leukste van alles is dat SVS er nu zelf ook achter is gekomen dat dit echt niet handig is en dat ze deze maand een "running change" hebben gedaan bij o.a. de SB13-Ultra, vanaf heden gaat deze dus WEL aan in de on stand na stroomherstel. Helaas is het niet een eenvoudige firmware upgrade dus alleen eigenaren van het huidige en toekomstige productieproces hebben hier plezier van.
Vandaar, de reden dat ik de sub voor het gebruiksgemak niet uitzet.
Vraag me af wat het stroomverbruik van een SB-13-Ultra in slaapstand is?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

De SB13-Ultra verbruikt volgens SVS 1 watt in stand-by, niet veel dus. Die van mij gebruikt 18 watt in stand-by en is dus defect volgens SVS, ik heb HiFi Corner al gevraagd om een nieuwe versterker. Nog geen reactie..
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jasjenl

Het handigste was geweest als ze gewoon een 12 v trigger aansluiting hadden toegevoegd, dan kun je 'm altijd automatisch laten aangaan bij het inschakelen van de versterker/receiver. Zo doe ik het ook met mijn Parasound eindversterker, die gaat mooi vanzelf aan als ik mijn receiver inschakel via de A.B.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

TopGun2010

Zou zeker handig zijn! Sommige SVS modellen hebben ook een 12v trigger, eigenlijk vreemd dat de topmodellen dit niet hebben.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Bij mij staat de sub ver van de receiver vandaan, dus een 12v trigger, zou helaas geen optie zijn.
Een extra kabel door de volle wachtbuis erbij zou al helemaal niet lukken.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

#1198
Inmiddels bericht van HiFi Corner dat ze een nieuwe versterker hebben besteld voor het vervangen van mijn exemplaar. Ik vind de sub overigens wel geweldig! Echt een mooi apparaat!! Heb het idee dat het na enkele weken inspelen steeds mooier wordt  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...